Permalänk
Medlem

Hejsan Krister!

Finns det möjlighet att skicka chassit till dig så kan du göra samma jobb på taket på mitt chassi? Det blev faktiskt skit snyggt och bra och samma monteringskit för grafikkort hade också varit nice :).

Permalänk
Skrivet av KsKz_91:

va har du fått ditt moderkort :O, haha jag har tom förbetällt det men nte fått det ännu :O, skulle du kunna göra mig en tjänst ??? mäta skruvhålen diagonalt på heatpipe lösningen både på sydbryggan samt där vid hdmikontakterna etc

Jag beställde från komplett jag kan tyvärr inte mäta, allt är så sjukt fullsmäckat så jag vill helt enkelt inte demontera datorn igen : (

Skrivet av Rizzt:

testa stänga av C värden på CPUn. Märkte att mitt Zotac kort "coil whinade" lite. Och det breror på Energi värdet på Zotac korten. Spelar ingen större roll. Turbo bosst funkar endå och jag har ju klockat CPUn till 4.5

Det ska testat när jag har tid, lite upptagen just nu.

Skrivet av Kiiiba:

Hejsan Krister!

Finns det möjlighet att skicka chassit till dig så kan du göra samma jobb på taket på mitt chassi? Det blev faktiskt skit snyggt och bra och samma monteringskit för grafikkort hade också varit nice :).

Vi kan ta det över PM, men jag vet inte om jag har alla skruvar för att göra om min mod men hör av dig iaf.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Jag beställde från komplett jag kan tyvärr inte mäta, allt är så sjukt fullsmäckat så jag vill helt enkelt inte demontera datorn igen : (

ahaa scheisse !, måste ju beställa hem SB samt mofset vattenblock och jag måste ha dimmensioner :(, vart kan jag hitta det då ???

Permalänk
Skrivet av Rizzt:

testa stänga av C värden på CPUn. Märkte att mitt Zotac kort "coil whinade" lite. Och det breror på Energi värdet på Zotac korten. Spelar ingen större roll. Turbo bosst funkar endå och jag har ju klockat CPUn till 4.5

Schyst Rizzt, nu blev datorn helt tyst. Vilken fröjd : ) nu ska det bara göras små justeringar så kommer den vara perfekt

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem

fan vad gulligt det blev 5p!

Permalänk
Medlem

Roligt bygge!

Permalänk
Medlem

kul att se hur trångt det går att bygga snyggt med orange också. men är det kef du har som bord???

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

fan vad gulligt det blev 5p!

Det blev väldigt gulligt jag är helnöjd (y)

Skrivet av Bosson:

Roligt bygge!

Tackar!

Skrivet av richie.f:

kul att se hur trångt det går att bygga snyggt med orange också. men är det kef du har som bord???

Jag använder min KEF center som bord (för bilderna vill säga) ; )

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Jag använder min KEF center som bord (för bilderna vill säga) ; )

misstänkte att det var enbart för bildernas skull, men det var ingen liten center. eller så har du lyckats få datorn riktigt liten

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Grymt snyggt!
Gillar speciellt kvalitet känslan på gpu fästet! Sen är små och kraftfulla system ren porr tycker jag

5a, lätt!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

jag undrar en sak hur sleevar man SATA strömkabeln?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Skrivet av Gangst3r:

jag undrar en sak hur sleevar man SATA strömkabeln?

Vädligt enkelt om du har öppningsbara, annars vet jag inte riktigt om det går lika lätt

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Kristers bensin:

Vädligt enkelt om du har öppningsbara, annars vet jag inte riktigt om det går lika lätt

Hur vet man det då?

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk

Dom brukar vara öppningsbara om det är en kabel med flera satakontakter efter varandra.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Skrivet av Kristers bensin:

Dom brukar vara öppningsbara om det är en kabel med flera satakontakter efter varandra.

mm det e det får väl kolla då

Visa signatur

Dator: Fractal Design R3 | Asus P67 Sabertooth | Intel i5 2500k 3.3ghz | Cooler Master EVO 212 | Corsair Force 120GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | G.Skill Ripjaws 8gb 1600mhz | Corsair HX 750w | Gainward GeForce GTX 570 "Phantom"
Tillbehör: Mionix Naos 8200 | Mionix Zibal 60 | Mionix Sargas 900 | Sennheiser G4ME One | Harman/Kardon Soundsticks II

Permalänk
Medlem

Bra jobb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

huzzha vilket snyggt bygge!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Satan vad knökat det var i chassiet

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, ända jag inte gillar är nätagget som sticker ut så där, men inte mycket att göra antar jag. Men blir det inte problem med damm in i det?

En fråga: Vad fick dig att välja just det moderkortet? Står själv och trampar lite imellan Asus och Zotac's mini-ITX moderkort på Inet och är osäker på vad som passar bäst för en släpbar speldator.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Riktigt snygg, ända jag inte gillar är nätagget som sticker ut så där, men inte mycket att göra antar jag. Men blir det inte problem med damm in i det?

En fråga: Vad fick dig att välja just det moderkortet? Står själv och trampar lite imellan Asus och Zotac's mini-ITX moderkort på Inet och är osäker på vad som passar bäst för en släpbar speldator.

Inga problem med damm hittills, nu står datorn på bordet så den kan knappt suga in nå damm alls.

Jag valde det för att det var det första mini-ITX med Z68. Anledning? OC

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Inga problem med damm hittills, nu står datorn på bordet så den kan knappt suga in nå damm alls.

Jag valde det för att det var det första mini-ITX med Z68. Anledning? OC

Aha, Ok. Men om man inte ska överklocka, är detta kort värt det över den billigare Zotac-modellen eller Asusen?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Aha, Ok. Men om man inte ska överklocka, är detta kort värt det över den billigare Zotac-modellen eller Asusen?

Om du inte ska överklocka eller använda wifi kanske du ska kolla över gigabytes H67 mobo, det enda zotac ger över det är väl wifi,OC och usb3 header.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Om du inte ska överklocka eller använda wifi kanske du ska kolla över gigabytes H67 mobo, det enda zotac ger över det är väl wifi,OC och usb3 header.

Snyggt!
Hur mår kortet förresten? Kliar i köp-fingret men det verkar vara många problem med detta moderkort, med DOAs, instabilitet, coil whine och lite av varje. Vilka av dessa problem har du råkat ut för?
Skulle vara fett med ett litet kraftpaket till hösten/vintern

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av smacked:

Snyggt!
Hur mår kortet förresten? Kliar i köp-fingret men det verkar vara många problem med detta moderkort, med DOAs, instabilitet, coil whine och lite av varje. Vilka av dessa problem har du råkat ut för?
Skulle vara fett med ett litet kraftpaket till hösten/vintern

Mitt kort fungerar prima, det är bara lite småsvårt att klocka med det men det går iaf. Det sägs i många recensioner att det inte går att komma över 4.5GHz med detta mobo, jag själv kommer inte över ~ 4.2 GHz innan temperaturerna rusar iväg.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Mitt kort fungerar prima, det är bara lite småsvårt att klocka med det men det går iaf. Det sägs i många recensioner att det inte går att komma över 4.5GHz med detta mobo, jag själv kommer inte över ~ 4.2 GHz innan temperaturerna rusar iväg.

Okej. Med temperaturer, menar du då processorns temperatur eller VRM?

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av adde_mufc:

Okej. Med temperaturer, menar du då processorns temperatur eller VRM?

Ja jag menar självfallet cpun

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K Mem: 32GB DDR5 GPU: Nvidia RTX 4070
Storage: SN850 2x2TB + 3x2TB 860 EVO MB: ASUS Z690 Hero
Chassi: Phanteks P600S PSU: Corsair RM750x OS: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristers bensin:

Ja jag menar självfallet cpun

Najs

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Härligt! Gördetsjälv i den högre skolan!

Permalänk
Avstängd

det sopar ju mattan i porrighet med prodigy iaf..
dock är det ju inte i samma liga för en "mini-itx(gamer)" med tanke på utrymme potential och kylning! Men det är vackert istället. länge leve Lian Li
Sen har du satt en personlig touch på det hela som lyfter trevligheten till en annan nivå ! +++

//johnerikj

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag