Permalänk
Medlem

Rage fps problem.

Tjena. jag undrar hur jag bara kan ha 25-30 fps i spelet rage ? :S vet någon vad felet beror på? hur mkt jag än ändrar grafikinställningarna e jag på samma fps..

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem

Prova senaste drivers? Sänk AA? Ladda hem patchen?

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk

själv maxar jag spelet med 60+ fps med mitt GTX260 :S

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Har inte rage problem med SLi/CF? Testa att bara köra med ena kortet och se vad du får.

Permalänk
Medlem

tankade senaste patchen plus uppdatera till bf3/rage drivisarna. fick då 60 fps men inte mer:p

Visa signatur

CPU Core i7 2600K, Amd 290 med Arctic Accelero Xtreme III @1100 MHz, Noctua NH-U12P SE2, MK Asus P8P67 Pro socket 1155, p67, ATX, rev3.1, Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze, SSD 120GB OCZ, Corsair 8GB DDR3, Kab Cooler master HAF 922, 2TB barrcuda hdd, Asus vg248qe, Razer Mamba, Qpad mk-85, Beyerdynamic dt770 Pro 80 ohm

Permalänk
Medlem

Det kan bero på vertical sync. Klicka ut den så bör FPS:en öka. Fast själv kör jag hällre med vertical sync och 60 fps, än utan med 130 fps

Permalänk
Medlem

Fbs

Var tanka man den där Patchen??har den Stream Version.Mvh......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

Borde uppdateras automatiskt via Steam.
Du ser att spelet är uppdaterat om du har flera grafikinställningar än tidigare (och inte bara Display Resolution, FSAA och brightness)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Borde uppdateras automatiskt via Steam.
Du ser att spelet är uppdaterat om du har flera grafikinställningar än tidigare (och inte bara Display Resolution, FSAA och brightness)

Tack ska du har,nu vet jag mera-man lära aldrig ut.Jag tycker ialla Fall att Spelet är alt för dyrt för vad de bjuda på Grafiken.Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Har inte rage problem med SLi/CF? Testa att bara köra med ena kortet och se vad du får.

Det stämmer,funkar bara med ett kort,för mej spelar det ingen roll om jag har på ett kort eller bägge,sammaFPS (60-65 fps)

det jag har märkt att ibland så blir det en minnes läcka i spelet,det går från 60 fps ner till 4 fps och krashar! hänt 2 gånger för mig.men det fixas nog till när nästa drivrutin kommer!hade varit kul och kunna utnyttja mina bägge kort oxo!

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse G360A D-RGB | Intel Core Intel Core i5 13600KF | CPU Kylare: ASUS TUF Gaming LC 240 A-RGB | Moderkort: ASRock Z790 Pro RS | Minne: ADATA XPG 32GB DDR5 5200MHz | Hårddiskar: Crucial P3 Plus M.2 NVMe SSD 1TB M.M | Grafikkort: RTX 3080 | Nätaggregat: Corsair RM850e 850W | Bildskärm: Gigabyte 34" G34WQC A QHD VA 1500R 21:9 144 Hz

Permalänk

Hur dåligt är spelet optimerat?
Nu är jag ingen storspelare men har uppdaterat spelet och senaste ati drivare men spelet är segt som sirap, innan uppdatering så gick spelet nästan smärtfritt, frös till någon hundradels sekund var 5de sekund.. Så nu går det kanske 1sec var 10-20de sec. (stopp i 10-20sec)
Intro går bra, men när cryo saken öppnas så är det bara å slå på TV:en, längre reklampaus finns nog inte, allt efter uppdateringen, läste att ati:s förra uppdatering skulle fungera bättre, typ 11.10 v2 eller liknade.. Sitter med mobilen och kan inte blädra runt just nu.
Kör med laptopen i sign, klarar faktiskt alla spel hittills utan problem eller seghet, inga super fps direkt men helt smärtfritt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Hur är spelet för övrigt ? Är det roligt ? Bra grafik osv ? Bra gjort ? Funderar på att köpa det, så undrar om det är värt sitt pris

Tacksam för svar!

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAJJ4N:

Hur är spelet för övrigt ? Är det roligt ? Bra grafik osv ? Bra gjort ? Funderar på att köpa det, så undrar om det är värt sitt pris

Tacksam för svar!

Det är en medelmåttig shooter , det enda säljande är enligt mig det klassiska känslan som ID förmedlar med sköna vapen och fiender men de tappar bort sig på vägen med buggig grafik och ganska tafflig enkelspårig story.
Jag störde mig också på hur de är fast i det gamla tänket med oförstörbara miljöer och en gubbe som inte ens kan hoppa över en låda.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Det är en medelmåttig shooter , det enda säljande är enligt mig det klassiska känslan som ID förmedlar med sköna vapen och fiender men de tappar bort sig på vägen med buggig grafik och ganska tafflig enkelspårig story.
Jag störde mig också på hur de är fast i det gamla tänket med oförstörbara miljöer och en gubbe som inte ens kan hoppa över en låda.

Okej, lät ju lite sådär:O Såg ju ut att va lite o boarderlands stuk typ, på trailern som jag glodde på. Aja, tack för svar iaf:P

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk
Medlem

Är man inbiten shooterfan så kan det vara värt att plocka upp när det börjar reas ut, inte till fullpris.
Är man inte inbiten fan så tror jag knappt man kommer orka igenom hela spelet.

Det är så sjukt mycket dom har misslyckats med.
* Storyn är extremt trist/enkelformig
* Mycket utfyllnad i spelet. Flertalet uppdrag som bara är "åkt till plats X och prata med gubbe Y, åk sedan tillbaka". Alternativt att man ska pilla på nån grej eller döda nån dude.
* Den absolut längsta banan återavände dom, genom att man fick spela den baklängs! EXTREMT fattigt!
* Lika irriterande är att man ofta får gå stora delar av banorna "baklänges", med lite små tvister, när man är "klar". Sen köra hela vägen tillbaka med sin bil. Återigen, detta hade kunnat varit nice, om det inte vore så att det var så extremt skriptat och enkelspårigt, samma sak varje gång.
* Extremt besviken på fordonen/"öppen värld". Det är en väldigt liten öppen värld, ofta åker man bara fram och tillbaka, exakt samma sträcka, med nån liten avstickare i slutet.
Att köra race för att uppgradera sin bil känns bara totalt onödigt då jag spelade igenom allting utan att uppgradera någonting extra utöver att köra dom race man var tvungen till.
* Stör mig som f*n på att det går åt så mycket $$$ till att köpa ammo. Jag har ändå en hit-rate på runt 70% så det är inte så att jag sprejjar bort extremt mycket ammo i onödan. Ändå begränsas ens spelstil/vapenval till ammon man har råd att köpa, inte _hur_ man själv vill spela.

Så överlag låter det väl inte så bra märker jag.
Dock är det helt okej gameplay, grafiken är ändå jävligt bra trots folk som gnäller på texturer, samt att det ändå håller en helt okej nivå för vad man förväntar sig av en shooter idag.
Så, har du slut på andra singleplayerspel att lira och kan köpa det billigt, go for it!

Permalänk
Medlem

Jo jag märkte också det på dead city, har jag inte varit här liksom? jaha gå baklängses wow va dom hade livlig fantasi som kom på nåt sånt. Hela spelet är ju bara gå dit, kör hit fixa det, sen tillbaks blabla sen ut me dig igen osv.. tråkigt som fan och köra runt är ju också så jävla dött det är ju bara massa klippor överallt. Spelet borde ju ha som stalker spelen, massa olika banor som sewers hideouts etc man kan gå och fixa mindre sid uppdrag osv..

Permalänk

Så spelet är skit med snabba ord?
Har bråkat med inställningar och skit men det är segt som sirap vad jag än gör, visst det flöt bra med lite frysningar innan uppdateringen, men nu har jag fifflat så pass mycket med drivrutinerna så spelet startar inte längre..

Skickades från m.sweclockers.com

Problem fixad, 40-50FPS med en laptop...

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB