Permalänk
Medlem

Datorn dör i vissa spel!

Hejsan!

Det är såhär att när jag startar vissa spel så startar datorn av sig! bara i vissa spel! spelen som kraschar är
________
Killing Floor
Lotro
Dead island

Kan dock köra dessa spelen utan omstart
_______
Battlefield 3
Battlefield Bad Company 2
Allods
Rift
Portal 2
OSV!

sen finns det spel jag inte testat! men allvarligt börjar fan undra vad det kan vara, får inga felmeddelande eller något liknande!
Det är inte överhettning och det lär ju inte vara att jag har förlitet watt i datorn! klarar ju för fan BF3
Min setup står nedanför! har 600 watt zalman nätagg

Alltså det måste vara mjukvarufel på skiten men vad kan det vara? grafikkorts drivers eller vad? direct X 11? snälla behöver hjälp!

Tack på förhand

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Medlem

har du kollat dina temps? (på riktigt)

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

Ne dom kan låsa tråden jag har fixat det

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 4770K 4.5 GHz (Haswell) Mobo: ASUS Z87-DELUXE ATX GPU: MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB Minne: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 2133MHz : Win7 Ultimate: x64 Spelar: DayZ

Besök gärna mig på
http://www.twitch.tv/sowztv

Permalänk
Sötast
Skrivet av henkah:

Ne dom kan låsa tråden jag har fixat det

Kan vara smart att skriva hur för att hjälpa andra forummedlemmar med liknande problem.

Permalänk

Kör du med 11.10 beta drivaren den är kass. Den får fler av mina spel att kracha prova 11.9 istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D