Permalänk

Chassi med ok kylning

Tjena söker ett schysst stabilt chassi för ca 800-1000kr , helst ska det vara i storlek med Fractal Design R2 (helst större). Bra kabeldragningsmöjligheter, och behöver inte vara något silent enbart. Då jag har erfarenhet, med tanke på att jag har R2:an att det är svårt att få bra kylning i burken.

Har kollat på NZXT H2 och det ser ju riktigt schysst ut.

Någon som har några tips?, och vilka för och nackdelar ser ni mellan R2 och NZXT H2?

Permalänk
Medlem

Vad har du för fläktar då?
FD fläktar flyttar knappt någon luft.
R2 har borde har tillräkligt med fläkthål för att kunna kyla ett normalt system.

vad har du för komponenter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemangen:

Tjena söker ett schysst stabilt chassi för ca 800-1000kr , helst ska det vara i storlek med Fractal Design R2 (helst större). Bra kabeldragningsmöjligheter, och behöver inte vara något silent enbart. Då jag har erfarenhet, med tanke på att jag har R2:an att det är svårt att få bra kylning i burken.

Har kollat på NZXT H2 och det ser ju riktigt schysst ut.

Någon som har några tips?, och vilka för och nackdelar ser ni mellan R2 och NZXT H2?

NZXT H2 är ett bra chassi. Bra kabeldragning, bra luftflöde. USB 3, stilrent, ljuddämpat Kan bara rekommendera!

Permalänk
Skrivet av mattoys:

Vad har du för fläktar då?
FD fläktar flyttar knappt någon luft.
R2 har borde har tillräkligt med fläkthål för att kunna kyla ett normalt system.

vad har du för komponenter?

Har ingen av FD fläktarna , har rätt dugliga från scythe och xigmatek.

Komponenter är hyffsat vanligt väll. AMD x6 processor, GTX 460

Kör även med 5 fläktar, men det går inte att få någon vidare luft i det. Kabeldragning har jag gjort nästintill så bra det kan vara.

Skrivet av Brusarn:

NZXT H2 är ett bra chassi. Bra kabeldragning, bra luftflöde. USB 3, stilrent, ljuddämpat Kan bara rekommendera!

Ja funderar verkligen på det. Frågan är bara om det inte är lika som R2 med kylninge påminner mycket om varandra.

Permalänk

Eller är det stor skillnad att NZXT är mycket bättre?

Permalänk
Medlem

tycker det är utformingen på NZXT H2 och R2/R3 är väldigt lika, så det borde inte bli så mycket bättre kylning.

vilka komponenter är det som du har problem med?

Permalänk
Skrivet av mattoys:

tycker det är utformingen på NZXT H2 och R2/R3 är väldigt lika, så det borde inte bli så mycket bättre kylning.

vilka komponenter är det som du har problem med?

Det är inte enbart problem som gör att jag vill byta. Men graffekortet går upp till runt 60 i idle om man inte kör höjd hastighet på graffekortet och det låter ju som ett flygplan.

Vet inte om det beror på att något skit fastnat i graffefläkten eller dyl. Men det ser det inte ut som.

Och i övrigt gillar jag inte Fractals chassi, dålig kvalíté, inte speciellt rymligt, kabeldragning är dock helt ok men går att få bättre på andra chassin. Sidopanelerna blir böjda och själva skjutfunktionen blir sne så chassisidan sitter inte lika bra efter ett tag.

Som du ser så har jag blivit rätt trött på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av fillemangen:

Tjena söker ett schysst stabilt chassi för ca 800-1000kr , helst ska det vara i storlek med Fractal Design R2 (helst större). Bra kabeldragningsmöjligheter, och behöver inte vara något silent enbart. Då jag har erfarenhet, med tanke på att jag har R2:an att det är svårt att få bra kylning i burken.

Har kollat på NZXT H2 och det ser ju riktigt schysst ut.

Någon som har några tips?, och vilka för och nackdelar ser ni mellan R2 och NZXT H2?

Hej

Jag som du har exakt samma "issue", jag har ett GTX580 som låter rejält även i idle, men, jag vet det är bara så det är, men vill fixa det nu "kosta vad det kosta vill" sas.
Jag har spenderat flera kvällar kollat reviews på alla nya chassis, och kom fram tillslut att vill man lägga budgeten på ca. 1000:- så i min smak, alla har olika, så fanns bara ett få kvar FD Å NZXT (Jag hade tysthet som prio 1 & kyla som prio 2).

Kolla denna review, ok, han e nästan rabiat där, lite väl "hatiskt" emot NZXT, men, han påpekar ändå skillnaderna å så får man la väga in sin egen åsikt lixom:
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_fractal_designs_r3_review/1

Men, jag kom själv fram till att det kommer kvitta vilket chassi jag tar, min GTX580 kommer väsnas ändå med luft, så jag kommer gå Overkill på chassi med att köpa ett Thermaltake GT10 SnowEdition å kasta på Vattenkylning på Grafikkortet, då jäklar skare allt bli tyst på burken

Men hojta gärna till vad du kommer å göra för jag själv har inte lagt beställningen än då min "setup" hamnar på 4.000 totalt
Kalla mej gärna helt blåst jag vet

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

Lite över budget men:

http://www.inet.se/artikel/6901014/silverstone-raven-rv03-fon... Där har du bra kylning, den är dock ganska ful så det är ju inget du vill skylta med. Men overall ett väldigt bra chassi, speciellt om du har planerat SLI/CF. Gick från 99C till 76C på mitt varmaste kort (tror jag fått ett måndagsex)

Har gjort ett galleri som täcker det mesta där jag är informativ i texterna, dock så är bilderna ganska dåliga.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Avstängd

60c i idle så är det fel på din kylning.
Ett ljuddämpat chassi är ett varme chassi av självklara anledningar, men om man inte kör sli kan man hålla låga temperaturer där också.
Bra fläktar, och speciellt sidofläkt.

Byta till H2 förstår jag verkligen inte, låter ju som lagom dumt val.

Permalänk
Skrivet av SurfGuru:

Hej

Jag som du har exakt samma "issue", jag har ett GTX580 som låter rejält även i idle, men, jag vet det är bara så det är, men vill fixa det nu "kosta vad det kosta vill" sas.
Jag har spenderat flera kvällar kollat reviews på alla nya chassis, och kom fram tillslut att vill man lägga budgeten på ca. 1000:- så i min smak, alla har olika, så fanns bara ett få kvar FD Å NZXT (Jag hade tysthet som prio 1 & kyla som prio 2).

Kolla denna review, ok, han e nästan rabiat där, lite väl "hatiskt" emot NZXT, men, han påpekar ändå skillnaderna å så får man la väga in sin egen åsikt lixom:
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_fractal_designs_r3_review/1

Men, jag kom själv fram till att det kommer kvitta vilket chassi jag tar, min GTX580 kommer väsnas ändå med luft, så jag kommer gå Overkill på chassi med att köpa ett Thermaltake GT10 SnowEdition å kasta på Vattenkylning på Grafikkortet, då jäklar skare allt bli tyst på burken

Men hojta gärna till vad du kommer å göra för jag själv har inte lagt beställningen än då min "setup" hamnar på 4.000 totalt
Kalla mej gärna helt blåst jag vet

Man vill hitta en lösning , då det inte är bra att sitta med flygplansljud för att få kall dator. Förstår dock inte hur det kan ha blivit varmare, förut var mitt graffekort kallare än nu. Och då har jag ändå satt in nya fläktar ?

Iaf recensionen var lite för lång för att jag skulle kolla, och han verkade vara lite överdrivet mot FD hållet.

Haha, lät som du ville spendera rätt mycket på det:) Skillnaden är väll att du har ett såpass mer High-end kort än vad jag har. Mitt borde ju inte bli lika varmt tycker man ju.

Vet faktiskt inte vad jag ska göra åt det, eller vilket chassi jag ska byta till eller hur jag ska göra.

Skrivet av thorsama:

Lite över budget men:

http://www.inet.se/artikel/6901014/silverstone-raven-rv03-fon... Där har du bra kylning, den är dock ganska ful så det är ju inget du vill skylta med. Men overall ett väldigt bra chassi, speciellt om du har planerat SLI/CF. Gick från 99C till 76C på mitt varmaste kort (tror jag fått ett måndagsex)

Har gjort ett galleri som täcker det mesta där jag är informativ i texterna, dock så är bilderna ganska dåliga.

Ska kolla sen

Skrivet av definition:

60c i idle så är det fel på din kylning.
Ett ljuddämpat chassi är ett varme chassi av självklara anledningar, men om man inte kör sli kan man hålla låga temperaturer där också.
Bra fläktar, och speciellt sidofläkt.

Byta till H2 förstår jag verkligen inte, låter ju som lagom dumt val.

Jag har satt 2 i fronten, en bak, en i taket och en i botten. Visst kan jag köra en från sidan, men det blir lite mycket. Kanske ska ta bort den i botten?

Fläktarna i sig är bra, vet faktiskt inte vad jag gör fel.

Vilketsom gillar jag inte R2an speciellt mycket :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfGuru:

Hej

Jag som du har exakt samma "issue", jag har ett GTX580 som låter rejält även i idle, men, jag vet det är bara så det är, men vill fixa det nu "kosta vad det kosta vill" sas.
Jag har spenderat flera kvällar kollat reviews på alla nya chassis, och kom fram tillslut att vill man lägga budgeten på ca. 1000:- så i min smak, alla har olika, så fanns bara ett få kvar FD Å NZXT (Jag hade tysthet som prio 1 & kyla som prio 2).

Kolla denna review, ok, han e nästan rabiat där, lite väl "hatiskt" emot NZXT, men, han påpekar ändå skillnaderna å så får man la väga in sin egen åsikt lixom:
http://www.overclock3d.net/reviews/cases_cooling/nzxt_h2_vs_fractal_designs_r3_review/1

Men, jag kom själv fram till att det kommer kvitta vilket chassi jag tar, min GTX580 kommer väsnas ändå med luft, så jag kommer gå Overkill på chassi med att köpa ett Thermaltake GT10 SnowEdition å kasta på Vattenkylning på Grafikkortet, då jäklar skare allt bli tyst på burken

Men hojta gärna till vad du kommer å göra för jag själv har inte lagt beställningen än då min "setup" hamnar på 4.000 totalt
Kalla mej gärna helt blåst jag vet

HoHo tacka mig :}
Jag som fick Inet att ta in snowedition i deras sortiment (:
sjukt fint chassi!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.