Permalänk
Medlem

Strömbrytare, frågor

Letar en bra brytare till mitt projekt och hittade en som skulle kunna passa.

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Hur ska man montera kablarna, funkar det att bara ta andra från ett gammalt chassi ?, kopplar man belysningen till vanlig 4-pin kontakt ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det till starten för ATX agget ? där funkar alla studsfria återfjädrande strömbrytare
de borde funka bara att löd dit dom kolla bara vilka kontakter som sluts när du trycker så inte du löder fel

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Du kopplar pwrsw sladdarna till NO på brytaren om det är en startknapp du vill göra...

Visa signatur

Server: HP 6300 pro, RAID 1 m.m + 10" netbook Xubuntu
TVrum: Laptop Fujitsu i7
Dotterns: MSI gaming laptop i5, GTX 1050ti
Frugans: Laptop Fujitsu i5
Bärbara 2st 10" + 1st 15,6"

Permalänk
Medlem

Om jag lånar tråden.
Jag vill koppla en 12V nätagg till samma strömbrytare.
Tanken är att starta bara ett par fläktar
Det är 2 kablar som kommer från nätagg. 12V + den andra är GND som jag förstår.

Kan det stämma att man kopplar så här
Com <-> NO -> fläkten
NC -> fläkten.
Några förslag innan i ngt går sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

är det till starten för ATX agget ? där funkar alla studsfria återfjädrande strömbrytare
de borde funka bara att löd dit dom kolla bara vilka kontakter som sluts när du trycker så inte du löder fel

Japp, vanligt 24pin atx

Skrivet av foppson:

Du kopplar pwrsw sladdarna till NO på brytaren om det är en startknapp du vill göra...

Har några liggandes, japp det är en startknapp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det fungerar bra med att använda kablar och kontaktdon från en gammal dator men frågan är om moderkortet orkar driva lysdioden. Troligen får du koppla den direkt på nätagget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av neo_rtr:

Några förslag innan i ngt går sönder.

Använd vippströmbrytare i stället för fjädrande.

Skrivet av jocke92:

...frågan är om moderkortet orkar driva lysdioden. Troligen får du koppla den direkt på moderkortet

I stället för vad?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Använd vippströmbrytare i stället för fjädrande.

I stället för vad?

På nätagget, gick lite fort där. Dock ingen aning om hur mycket moderkortets kontakt orkar leverera. Men 12v känns lite maffigt för de små dioderna som brukar sitta där.