Permalänk
Inaktiv

Moderkortets temperatur

Hej!

Kollade lite temperaturer och såg att hårddiskar, processor och grafikkortet ligger runt 30-40 i idle. När jag gick vidare för att kolla moderkortets temperatur så såg jag till min fasa att temperaturen låg på 60 grader och detta i idle. Är detta något som borde åtgärdas eller är det lugnt? Hur varmt får det vara max?

Jag har ett Asus Maximus IV Gene-Z.

Permalänk
Medlem

vilket program kollade du med?? AI Suite II??

mitt AI Suite II har buggat några ggr för mig just för temp för mobo varna mig att de var för varmt 60grader medan allt annat låg runt 30-35grader
starta om de så vips var tempen nere som de övriga delar i burken

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Inaktiv

Mätte med Speccy, testade nu med SpeedFan och den visade 32 vilket låter mer rimligt. Skumt att vissa program visar fel, men tack för tipset att m'ta med andra program