Webbutik med avbetalningsalternativ

Permalänk
Medlem

Webbutik med avbetalningsalternativ

Hej alla,

Behöver verkligen hjälp. Mitt nätagg brände sönder mitt moderkort OCH mitt grafikkort i förrgår. Då grejerna (utom nätagget) är relativt gamla (2,5 år) så tänkte jag att i stället för att hålla på att byta ut så är det lika bra att bygga nytt. Dagen efter var en burk för runt 13k byggd på Inet och jag skulle då ta den på avbetalning, trodde jag. Det visade sig att då att den mobiltelefon jag tagit på avbetalning för ett halvår sen (och sköter den betalningen mer än väl) så var min kreditgräns nådd och jag kunde inte ta den på avbetalning. Det stod att jag skulle kontakta Klarna för att komma överrens om en deal med dom, men när jag ringde dit var dom väldigt oproffesionella och kunde inte hjälpa med något alls. Skulden jag har där ligger på drygt 4k, så jag frågade om jag kunde betala en del eller hela summan på den för att sedan kunna få ta datorn på avbetalning, men det kunde dom inte svara på om det skulle gå. Missnöjd avslutade jag samtalet och har nu gett mig fan på att Klarna är djävulen själv.

Därför har jag nu tagit mig hit för att kolla om ni har någon koll på någon nice webbutik som har priser i jämförelse med inet och något annat företag än Klarna som sköter avbetalningsplanen, då jag genom någon timme på google inte hittat någon vettig sida. Svar snabbt vore uppskattat. Varenda minut som går är viktig. Man är verkligen handikappad utan dator och jag vill beställa en så snabbt som möjligt.

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 | PSU: Corsair HX 850W 80+
Moderkort: Asus P8P67-M PRO REV B3 | Processor: Intel Core i7 2600K 3,4GHz
Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB OC | RAM: Corsair 12GB (3x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE,
Skärm: AOC "32

Permalänk
Medlem

de flesta verkar använda klarna, ta ett lån på banken, tror till o med att de kan bli lite billigare ifall man har en bra inkomst.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

blir väldigt dyrt om man ska betala på avbetalning, bara så du vet^^

Visa signatur

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

blir väldigt dyrt om man ska betala på avbetalning, bara så du vet^^

Beror ju helt på vad för typ av avbetalning man tar. Även om de flesta avbetalningar har en uppläggningsavgift på ett par hundralappar och aviseringsavgift på fakturorna så kan det bli relativt billigt ändå. Om man slår ut en avbetalning på 12-13k så kanske man får ge 600-700 extra för att ta det på avbetalning. I ett sånt här läge där det där att antingen lägga ut de hundralapparna extra eller vara utan dator tills dess att man sparat ihop pengarna så är det ju inte så farligt.

I alla fall, åter till ämnet. Tror de flesta datorbutiker kör Klarna numer. Dustin körde med Handelsbanken Finans för ett par år sen, men dom kör också klarna numer. Prova att ringa upp Klarna igen, mycket kan bero vem man får prata med, ungefär som när man ringer Telia

När Klarna tar en kreditupplysning på dig, vad får dom fram då? Får dom fram en bra inkomst, inga anmärkningar etc? Det är ju en förutsättning för att bli beviljad en lite större kredit. Brukar inte vara några större problem att få en större kredit då. Sitter själv med en kredit på runt 15k hos Klarna.

Alternativet annars är ju som det redan sagts ett banklån. Banken brukar oftast vara bättre att resonera med, speciellt om man har en personlig bankman.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Klarna är djävulen själva för att de inte har någon lust att betala flera tusen åt dig (det är just det de gör, betalar hela varan till butiken och får sen sedan pengar av kunden i små summor i HOPP om att kunden kan betala tillbaka så att de får sin vinst. de har ju inga garantier att du betalar tillbaka allt)... förstår exakt hur du tänker.

angående topic så skulle jag just nu sikta in mig på en butik som har GE Money Bank, då de just nu har "kampanj" på avbetalning. 10 månader helt utan ränta och avgifter. Det produkten kostar betalar du.

catchen är att du har 10 månader på dig, och de hoppas att kunden ska glömma det och tro att det är 12 månader. Drar du ut på betalningen (eller missar en månadsavi) ändras villkoren till 19,95% ränta, uppläggningsavgift, månadsavi kostnad etc. då blir det dyyyrt. men så länge du sköter betalningarna är det ganska bra förmåner.

De skickar också hem ett Mastercard utan årsavgift (laddat med den kredit du sökte) i hopp att du ska bli återkommande kreditkund hos dem, men kortet behöver du inte ens aktivera och kan slänga det direkt. Men som sagt, se till att sköta avbetalningarna så kostar det inget extra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cirap:

Klarna är djävulen själva för att de inte har någon lust att betala flera tusen åt dig (det är just det de gör, betalar hela varan till butiken och får sen sedan pengar av kunden i små summor i HOPP om att kunden kan betala tillbaka så att de får sin vinst. de har ju inga garantier att du betalar tillbaka allt)... förstår exakt hur du tänker.

angående topic så skulle jag just nu sikta in mig på en butik som har GE Money Bank, då de just nu har "kampanj" på avbetalning. 10 månader helt utan ränta och avgifter. Det produkten kostar betalar du.

catchen är att du har 10 månader på dig, och de hoppas att kunden ska glömma det och tro att det är 12 månader. Drar du ut på betalningen (eller missar en månadsavi) ändras villkoren till 19,95% ränta, uppläggningsavgift, månadsavi kostnad etc. då blir det dyyyrt. men så länge du sköter betalningarna är det ganska bra förmåner.

De skickar också hem ett Mastercard utan årsavgift (laddat med den kredit du sökte) i hopp att du ska bli återkommande kreditkund hos dem, men kortet behöver du inte ens aktivera och kan slänga det direkt. Men som sagt, se till att sköta avbetalningarna så kostar det inget extra

Hur handlar man på tex komplett med GEmoneybank då?

Permalänk
Medlem

Sitter själv i skiten med ca. 40k hos fogden och skulle inte rekommendera någon att välja avbetalning om du inte är 200% säker på att du verkligen har pengar att betala av med i framtiden. Låna av föräldrar eller polare istället, om du så missar en enda avbetalning blir det helt sinnessjuka straffafgifter.
Ligger inne hos Reda Inkasso/Resurs Bank, GE Money Bank, Svea Inkasso/Ekonomi, Klarna och säkert nån mer. Exakt samma skit allihopa, som någon skrev ovan är de satan själva.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cirap:

Klarna är djävulen själva för att de inte har någon lust att betala flera tusen åt dig (det är just det de gör, betalar hela varan till butiken och får sen sedan pengar av kunden i små summor i HOPP om att kunden kan betala tillbaka så att de får sin vinst.

Det är snarare tvärtom, bolag som Klarna, GE MB mm tjänar på att du INTE betalar in i tid eller hoppar över en månads betalning, speciellt på "ränte fria" avbetalningar. Där ligger deras vinst.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Avstängd

Ja det är ju kreditbolagens fel att du överskattar din betalningsförmåga och skiter i att betala.