Läckta prestandasiffror för Intel Sandy Bridge-E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klimpen2:

Visst, det kanske blir mer prestanda i Ivy Bridge än i Sandy Bridge. Men inget som kommer sopa mattan av Sandy Bridge-E.

Det är bra jag skrev "ser ut att kunan sopa mattan med Sandy Bridge-E" eller hur? Vi får väl se vem av oss som spekulerar rätt. Tri-Gate är väldigt mäktigt.

Permalänk
Avstängd

Jag är också en av de som väntar på Ivy Bridge och de nya styrkretsarna mina anledningar.

1. SB-E är alldeles för strömkrävande min PC är på dygnet runt

2. Ivy Bridge med 22nm, Tri-Gate, PCI-E 3.0, inbyggd USB 3.0 förstår ni var jag vill komma det känns som ett väldigt stort hopp framåt i utvecklingen och Ivy Bridge håller säkert minst till Intels nästa krympning.

3. Jag brukar oftast köpa nya Grafikkort/CPU´er vid krympnngar det brukar vara då som de största framstegen görs, speciellt med GPU´er.

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

Värst vad de där Donanimhaber kommer med läckor rörande högintressanta ämnen av alla de slag. För ett halvår sedan hade jag aldrig hört talas om dem...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Om du tittar på dem moderkorten som visats så är det endast 4 st minnesplatser, 2 på var sida om socketen. Så egentligen går dem faktiskt bakåt om jag ska va ärlig...antagligen kommer det mer senare, men än så länge så är det endast 4 minnesplatser

http://www.sweclockers.com/nyhet/14047-fler-moderkort-med-int...

Håller med lite där men får tänka på att drammodulerna blivit större med så det kanske är det dom känner kanske?

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Snart kanske man kan pensionera sin s775 rigg...kanske:)

Haha kolla där ja e helt på din sida;) liknande grejer hade vi med fräckt.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Sen när köpes denna processor för spel?

Om man vill köra virussökningar, bränna skivor och annat smått och gott samtidigt så har man inte råd att förlora prestanda i spelet. Jag kör med 5-6 kärnor och 2 i reserv på min i7 2600

Permalänk
Medlem

Har försökt googla lite på telefonen men finner inget direkt svar, men kommer/har P55/1156 plattformen slopats helt och hållet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

vad tur att folk gör annat än att spela på sina datorer då...

höhöhö, tummen upp man!

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

ESXi

När denna kommer ska jag bygga en ny ESXi-host. Min nuvarande Phenom II / 785-baserade tuffar på ganska bra och är hyfsat energisnål, men disk- och nätverks-I/O kunde vara snabbare.

Sandy Bridge-E med bra raid-kort och SAS-diskar borde kunna bota prestandaproblemen utan att höja energiförbrukningen allt för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ori:

Har försökt googla lite på telefonen men finner inget direkt svar, men kommer/har P55/1156 plattformen slopats helt och hållet?

Skickades från m.sweclockers.com

Jepp

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

@PerZerk

Du menar trådar inte "kärnor" förmodar jag, för en 2600 har "bara" 4 kärnor!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Om man vill köra virussökningar, bränna skivor och annat smått och gott samtidigt så har man inte råd att förlora prestanda i spelet. Jag kör med 5-6 kärnor och 2 i reserv på min i7 2600

Nu kan du inte riktigt jämföra logiska kärnor på det sättet.. men okej.. Låter grymt ineffektivt om din operativsystem håller cpu-kraft i "reserv"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrRdr:

Du menar trådar inte "kärnor" förmodar jag, för en 2600 har "bara" 4 kärnor!!

Det vet jag väl. Fyra fysiska och fyra logiska som processorn simulerar med hjälp av Hyper Threading.
Dessutom tänkte jag att det var bättre att sattsa på i7:an när jag ändå uppgraderade. Varför nöja sig med en Audi A4 när man lika gärna kan köpa en A6 istället ^^

Skrivet av m0rk:

Nu kan du inte riktigt jämföra logiska kärnor på det sättet.. men okej.. Låter grymt ineffektivt om din operativsystem håller cpu-kraft i "reserv"

Nej iof men det är så som Windows visar dem som. Är ju samma om man kör med en gammal Pentium 4 med HT (socket 478). Visas som två processorer men det finns bara en kärna i den.
En med åtta fysiska kärnor är givetvis bättre än min men det kostar också lite väl mycket för att motivera mig. Köper efter behov och då gick jag på den processorn som verkade mest lämplig för mina ändamål. En i5:a var inte tillräckligt bra.