"Klassas det som reklam eller som samhällsinformation" ?

Permalänk
Medlem

"Klassas det som reklam eller som samhällsinformation" ?

Om man ska till att ha en utställning som man vill dela med sig utav. Klassas det som reklam eller som samhällsinformation här på Sweclockers, tro ? Har skickat ett mail till behörig person om det hela, men har inte fått något svar än om det.

Så vad tror ni själv ?

Skulle vara intressant att veta hur det ligger till, nämligen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om're tjänas pengar på't, indirekt eller direkt, så kan man klassa't som reklam.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Om're tjänas pengar på't, indirekt eller direkt, så kan man klassa't som reklam.

Hm, jo, det är ju sant. Men i dagsläget så finns det inga pengar i det hela. Men jag vet ju inte hur det kommer att bli i framtiden, men det är en annan sak.
För just nu så är det bara frågan om en simpel utställning. Så jag tycker väl därför att det är mer en samhällsinformation än reklam.

Men det är vad jag tycker.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av liv&helvete:

Hm, jo, det är ju sant. Men i dagsläget så finns det inga pengar i det hela. Men jag vet ju inte hur det kommer att bli i framtiden, men det är en annan sak.
För just nu så är det bara frågan om en simpel utställning. Så jag tycker väl därför att det är mer en samhällsinformation än reklam.

Men det är vad jag tycker.

Ja du svarade på det själv, det finns inga pengar i det. dvs. inte reklam.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Ja du svarade på det själv, det finns inga pengar i det. dvs. inte reklam.

Saken är väl den att lägger jag nu upp en tråd om den kommande utställningen som jag vill dela med mig utav, och man kommer fram till att den nu klassas som reklam. Även om jag själv inte tycker det, och den blir låst, så är ju tråden i sig rätt så vardelös. Så det är därför jag frågar er vad ni själv tycker om saken. Har ju skickat iväg ett mail till något som förhoppningsvis vet vad han eller hon pratar om.

Så fram tills dess, så får jag väl glatt vänta förstår jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jaha, jag missuppfattade. En tråd på Sweclockers tror jag är helt ok, även om begreppet "samhällsinformation" passar rätt dåligt.

Permalänk
Medlem

Det är till din vinning, alltså är det reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Reklam.

Alltid lika skoj när folk inte kan hålla isär samhällsinformation och reklam. Fan vad de förstorade upp en skit sak när de fick samhällsinformation och tycker att det är reklam när de har en lapp på lådan att de inte vill ha reklam

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Reklam.

Alltid lika skoj när folk inte kan hålla isär samhällsinformation och reklam. Fan vad de förstorade upp en skit sak när de fick samhällsinformation och tycker att det är reklam när de har en lapp på lådan att de inte vill ha reklam

Det måste vara ett helvete för alla reklambud utanför min dörr då det står följande på mitt brevinkast: ''Ingen reklam, tack men gärna samhällsinformation'' :).

Permalänk
Medlem

Ja, då är det inte så mycket att göra då, med andra ord.
Men jag får tacka för uppmärksamheten.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av sirnicke:

Det är till din vinning, alltså är det reklam.

Skickades från m.sweclockers.com

Läste du ens vad han skrev?

Om det är till vinning är det personlig, iaf i nuläget som han säger

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Fick nu ett email, och det är tummen ner.

"Vi tillåter ingen slags marknadsföring i forumet, oavsett om det
handlar om en näringsverksamhet eller inte. Orsaken är enkel, dels
för att undvika spam men även för att vi inte vill att forumet ska
förvandlas till ett annonsplank. Hoppas du förstår!"

Så det är inte så mycket att diskutera. Jag var bara tvungen och fråga, helt enkelt.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Läste du ens vad han skrev?

Om det är till vinning är det personlig, iaf i nuläget som han säger

Uppmärksamhet av just den typen det rör sig om är tveklöst reklam enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle klassa det som reklam

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer