Ingen kantutjäming i Starcraft II med Radeon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Hos mig funkar AA , men jag kan säga att det verkligen inte är någon höjdare att ha det. Det var ganska hackigt kan man säga. Tvingade AA i Atis kontrollpanel.

Men vänta nu.. Det var ju någon här som nyss skrev att det inte fungerade. Dock så tog jag hans post som en generell gissning.
Förbaskade forum

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

@CatalystMaker
Cat 10.7 hotfix is live. AA for SC2 and quad EF improvements.

ATI Catalyst 10.7a Beta Driver

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk

Så AMD/ATI ute med en fix Finns här så nu slipper ni sakna AA.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av dmr:

@CatalystMaker
Cat 10.7 hotfix is live. AA for SC2 and quad EF improvements.

ATI Catalyst 10.7a Beta Driver

Meeeh att jag var efter dig .. Yawn.. såg inte ens din post haha

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Galet att blizzard idag kan sakna AA i sina spel. Blizzard har ju aldrig varit en förkämpe när det gäller bra grafik men det här är ju löjligt. Jämför exempelvis nu gammla dawn of war 2 med starcraft 2 så syns det verkligen hur efter blizzard är när det gäller grafik. Grafik är dock inte allt, men starcraft 2 tillför inte strategi-grenen något nytt koncept alls. Det här spelet är till för de gamla entusiasterna och är en fegis satsning på sin sc1 fanbase utan att våga eller kunna införa något nytt koncept alls. sc1 var ju på sin tid riktigt roligt men det känns tråkigt att göra samma grej igen då man redan gjort det så många gånger.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Galet att blizzard idag kan sakna AA i sina spel. Blizzard har ju aldrig varit en förkämpe när det gäller bra grafik men det här är ju löjligt.

Grejen är att de har det i World of Warcraft sedan länge (kanske till och med fanns vid release, kommer inte ihåg). Visst ger det inte så stor effekt i ett RTS och med den motor Blizzard använt (som ger rätt lite aliasing), men det vore ändå trevligt om de lät användarna själva få välja om de vill ha AA eller inte.

Permalänk
Inaktiv

Någon som hunnit testa hotfixen? Vilka prestandaskillnader blir det?

Dags att Sweclockers uppdaterar nyheten dessutom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Galet att blizzard idag kan sakna AA i sina spel. Blizzard har ju aldrig varit en förkämpe när det gäller bra grafik men det här är ju löjligt. Jämför exempelvis nu gammla dawn of war 2 med starcraft 2 så syns det verkligen hur efter blizzard är när det gäller grafik. Grafik är dock inte allt, men starcraft 2 tillför inte strategi-grenen något nytt koncept alls. Det här spelet är till för de gamla entusiasterna och är en fegis satsning på sin sc1 fanbase utan att våga eller kunna införa något nytt koncept alls. sc1 var ju på sin tid riktigt roligt men det känns tråkigt att göra samma grej igen då man redan gjort det så många gånger.

Varför är det galet? Troligen så gjorde dom ett taktiskt drag iomed gameplay. Spelet lider redan nu av pojkar med nya datorer som vill köra "Ultra", problemet är dock att då en spelares FPS sackar (Kan vara vad som helst, fysik, rendering, nätverk) så lider multiplayer av så brutala lagg att det knappt blir spelbart. Själv har jag inte den mest uppdaterade riggen, SP kan man köra ultra på men då det gäller multiplayer kör jag inte högre än Medium då det ofta blir prestandaproblem i långa matcher eller custom maps

Efter alla nötter man spelat med som sitter på halvrisig rigg samt kör ultra på 10 fps och vägrar sänka så är jag nästan glad över att dom skippade AA, snacka om att det skulle bli dropfiesta om AA vore aktuellt vid release och beta, blizzard hade aldrig vetat om det var grafikinställningarna hos clienten eller om det var själva spelet som var problemet (Se Nvidias tidigare drivrutiner som gav texturfel samt random crash).

Haha, men snälla människa. Varför bryta ett vinnande concept? Var nöjd med vad som kommer istället för att klaga över vad det hade kunnat vara. Nya taktiska moment? Originella?.. shit, skriv en krönika om vad RTS genern ska uppdatera och var konstruktiv om vad som behöver ändras i så fall, för jag ser inte att RTS genern skulle kunna bli mycket mer utan att just byta gener.
Du pratar om DOW2 som att det skulle varit nytänkande, men om du kollar på Company of Heroes som kom flera år innan så ser du att, nä, det är det inte alls. Så släpp gnället eller utbilda dig tills du kommer till en possition där du faktiskt kan spela någon roll, att sitta och klaga på forum för att det saknas saker i spel som du hade velat ha är bara arrogant, ignorant arrogans, högfärdigt ovetande osv.

Peace!

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av feffes:

Varför är det galet? Troligen så gjorde dom ett taktiskt drag iomed gameplay. Spelet lider redan nu av pojkar med nya datorer som vill köra "Ultra", problemet är dock att då en spelares FPS sackar (Kan vara vad som helst, fysik, rendering, nätverk) så lider multiplayer av så brutala lagg att det knappt blir spelbart. Själv har jag inte den mest uppdaterade riggen, SP kan man köra ultra på men då det gäller multiplayer kör jag inte högre än Medium då det ofta blir prestandaproblem i långa matcher eller custom maps

Efter alla nötter man spelat med som sitter på halvrisig rigg samt kör ultra på 10 fps och vägrar sänka så är jag nästan glad över att dom skippade AA, snacka om att det skulle bli dropfiesta om AA vore aktuellt vid release och beta, blizzard hade aldrig vetat om det var grafikinställningarna hos clienten eller om det var själva spelet som var problemet (Se Nvidias tidigare drivrutiner som gav texturfel samt random crash).

Haha, men snälla människa. Varför bryta ett vinnande concept? Var nöjd med vad som kommer istället för att klaga över vad det hade kunnat vara. Nya taktiska moment? Originella?.. shit, skriv en krönika om vad RTS genern ska uppdatera och var konstruktiv om vad som behöver ändras i så fall, för jag ser inte att RTS genern skulle kunna bli mycket mer utan att just byta gener.
Du pratar om DOW2 som att det skulle varit nytänkande, men om du kollar på Company of Heroes som kom flera år innan så ser du att, nä, det är det inte alls. Så släpp gnället eller utbilda dig tills du kommer till en possition där du faktiskt kan spela någon roll, att sitta och klaga på forum för att det saknas saker i spel som du hade velat ha är bara arrogant, ignorant arrogans, högfärdigt ovetande osv.

Peace!

Du är ju komikern själv.

Du tycker det är helt ok att skipp AA då det kan ge vissa personer sämre prestanda, men använd det inte i så fall då. Själv bryr jag mig inte ett dyft om det hackar för andra, det är deras problem, de får anpassa sina inställningar, vi andra som valt att investera mer pengar i våra riggar skall inte bli drabbade för det. Du låter lite som en kommunist, om inte du har det bra skall inte andra ha det heller.

Citat:

Du pratar om DOW2 som att det skulle varit nytänkande

Lögnare. Jag talar om grafiken i gamla dow2 och att den är mycket snyggare. Spelstilen valde jag att inte kommentera så läs om igen du.

Däremot så sa jag att sc2 kör vidare på gamla koncept och sc2 tillför inget nytt till rts som inte redan finns och det är ju ruggigt tråkigt. Däremot inte sagt att sc2 inte är ett bra spel, av mig får det i dagsläget ~7/10 för att det är välgjort.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du är ju komikern själv.

Du tycker det är helt ok att skipp AA då det kan ge vissa personer sämre prestanda, men använd det inte i så fall då. Själv bryr jag mig inte ett dyft om det hackar för andra, det är deras problem, de får anpassa sina inställningar, vi andra som valt att investera mer pengar i våra riggar skall inte bli drabbade för det. Du låter lite som en kommunist, om inte du har det bra skall inte andra ha det heller.

Lögnare. Jag talar om grafiken i gamla dow2 och att den är mycket snyggare. Spelstilen valde jag att inte kommentera så läs om igen du.

Däremot så sa jag att sc2 kör vidare på gamla koncept och sc2 tillför inget nytt till rts som inte redan finns och det är ju ruggigt tråkigt. Däremot inte sagt att sc2 inte är ett bra spel, av mig får det i dagsläget ~7/10 för att det är välgjort.

Nej, jag tycker att det var ett bra drag att skippa AA för att det hade blivit ospelbart multiplayer om pojkarna med äldre riggar som redan nu måste(!) köra på absolut högsta bara för att. Dom gjorde ju en liten miss där i och med att dom inte lade in bättre resurshantering, verkar lite som att dom underprioriterade nätverksoptimeringen.

Sen måste jag kommentera din lite halvtaskiga attityd, dålig dag eller bara behov av anger management? ;P

Visa signatur

7700K @ Stock | 16GB Budgettrams | MSI 1060 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av feffes:

Nej, jag tycker att det var ett bra drag att skippa AA för att det hade blivit ospelbart multiplayer om pojkarna med äldre riggar som redan nu måste(!) köra på absolut högsta bara för att. Dom gjorde ju en liten miss där i och med att dom inte lade in bättre resurshantering, verkar lite som att dom underprioriterade nätverksoptimeringen.

Hehe snacka om att kommentera ett lite gammalt inlägg.

Det känns lite som att blizzard likt som apple ibland får försvarare oavsett vad det är de väljer att försvara. Blizzard är ett företag och har ignorerat att implementera AA vilket är en grundläggande teknik för snyggare grafik som funnits länge. Om de som har äldre riggar kör på för höga inställningar är det som sagt deras problem, vi som har bättre riggar vill kunna använda dem fullt ut, vilket de flesta andra speltillverkare också tycks instämma i.

Känns konstigt att det finns de som försvarar att blizzard, ett företag, skippat kantutjämningsteknik.

Citat:

Sen måste jag kommentera din lite halvtaskiga attityd, dålig dag eller bara behov av anger management? ;P

Mjo vet inte vart det kom ifrån. Blev nog irriterad på företagsfanatiker eller något..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hjälpsam

Nekrotråd som sagt.
Numera har ju AMD/ATI MLAA, som ger jävligt tjusig AA i SC3, detta utan att det kostar speciellt mycket prestanda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Om de som har äldre riggar kör på för höga inställningar är det som sagt deras problem, vi som har bättre riggar vill kunna använda dem fullt ut, vilket de flesta andra speltillverkare också tycks instämma i.

Vill bara poängtera att det som skulle hänt om dom lade till AA fullt ut så skulle personer som inte har datorer till det (läs grafikkåta personer) dra upp det till max, lagga i multiplayer, och påverka DE ANDRA spelarna med sitt lagg. Alltså, dom påverkar inte bara sig själva, utan alla som spelar med dessa personer.

Men jo, lite nekrofil tråd. Och ja, jag var uttråkad och läste igenom hela denna tråden...

(Tycker också det är humor att folk klagar på att SC2 är för likt SC1 och sedan drar upp DoW2 lol! )

Permalänk
Medlem
Skrivet av bratalix:

Vill bara poängtera att det som skulle hänt om dom lade till AA fullt ut så skulle personer som inte har datorer till det (läs grafikkåta personer) dra upp det till max, lagga i multiplayer, och påverka DE ANDRA spelarna med sitt lagg. Alltså, dom påverkar inte bara sig själva, utan alla som spelar med dessa personer.

Men jo, lite nekrofil tråd. Och ja, jag var uttråkad och läste igenom hela denna tråden...

(Tycker också det är humor att folk klagar på att SC2 är för likt SC1 och sedan drar upp DoW2 lol! )

Snacka om att posta i en gammal tråd!

Du har f.ö. fel, så vida inte sc2 är dåligt kodat. Vad andra spelare ser på sin skärm och om de får låg fps ska inte påverka dig. Om det däremot blir så illa att denna person får problem med att skicka den lilla nätverksinfo som sc2 behöver så blir det problem.

Vidare så måste en person ligga seriöst lågt i iq- skalan om denne drar upp inställningarna till max och får fps problem och sänker inte därefter sina inställningar.

Att ta hänsyn till totalt ignoranta människor är inget man bör göra, därav bör dessa få skylla sig själva och förhoppningsvis lära sig senare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Du har f.ö. fel, så vida inte sc2 är dåligt kodat. Vad andra spelare ser på sin skärm och om de får låg fps ska inte påverka dig. Om det däremot blir så illa att denna person får problem med att skicka den lilla nätverksinfo som sc2 behöver så blir det problem.

Nu tänker du nog allt jävligt fel.
Det är många olika enheter som ska röra på sig och om en persons enheter laggar så laggar allas enheter.
Det tycker jag inte är ett dugg konstigt och jag kan inte tänka mig ett enda sätt som man kan fixa det med bättre kod.

I vilket fall som helst så fungerar SC2 på det sättet, om en person har långsam dator så går det segt för alla.
Men om du nu är en sån expert på kodande så kanske du kan ta kontakt med Blizzard och berätta för dom hur dom ska lösa det problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nu tänker du nog allt jävligt fel.
Det är många olika enheter som ska röra på sig och om en persons enheter laggar så laggar allas enheter.
Det tycker jag inte är ett dugg konstigt och jag kan inte tänka mig ett enda sätt som man kan fixa det med bättre kod.

I vilket fall som helst så fungerar SC2 på det sättet, om en person har långsam dator så går det segt för alla.
Men om du nu är en sån expert på kodande så kanske du kan ta kontakt med Blizzard och berätta för dom hur dom ska lösa det problemet.

Varför skulle jag tänka jävligt fel? Vad har du programmerat?

Om det vore den hackande datorn som sänder ut uppgifter till de andra datorerna om var enheterna är så skulle du ha rätt, men det vore galenskap att programmera ett spel så.
Om det inte är clowner som kodat så anger vardera dator uppgifter om vart den vill att enheter skall röra sig, klienterna anger inte vart enheterna befinner sig. Om klienterna avgör var enheterna befinner sig så vore det inga problem att hacka spelet, om man är intresserad av att fuska, och ange nya positioner till enheterna.

Ett vanligt problem som du förmodligen har upplevt är när du har en karaktär i ett spel som helt plötsligt varpar tillbaka en sträcka du just rört dig, det är för att det blivit miss match med din klient och servern, servern anger din position. Sen finns det undantag som warhammer online, där du kan hacka spelet och ange din egen position och hälsa utan serververifiering och fuska hur mycket du vill, men det spelet lider också av många andra buggar och är uppenbart programmerat av clowner.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Varför skulle jag tänka jävligt fel?

För att den laggande personens enheter interagerar med alla andra enheter som måste vänta på svar från den laggande personen för att veta hur dom ska reagera osv.
Men jag kanske har fel, om du menar att det är så enkelt att programmera det på annat sätt så kontakta Blizzard, dom lär bli riktigt glada med sådan experthjälp!

Skrivet av IceDread:

Vad har du programmerat?

Det mest avancerade jag programmerat är nog en trafikljussimulation, eller blinkande diodrar via paralellporten.
EDIT: (I C++)

Skrivet av IceDread:

Om det vore den hackande datorn som sänder ut uppgifter till de andra datorerna om var enheterna är så skulle du ha rätt, men det vore galenskap att programmera ett spel så.
Om det inte är clowner som kodat så anger vardera dator uppgifter om vart den vill att enheter skall röra sig, klienterna anger inte vart enheterna befinner sig. Om klienterna avgör var enheterna befinner sig så vore det inga problem att hacka spelet, om man är intresserad av att fuska, och ange nya positioner till enheterna.

Ett vanligt problem som du förmodligen har upplevt är när du har en karaktär i ett spel som helt plötsligt varpar tillbaka en sträcka du just rört dig, det är för att det blivit miss match med din klient och servern, servern anger din position. Sen finns det undantag som warhammer online, där du kan hacka spelet och ange din egen position och hälsa utan serververifiering och fuska hur mycket du vill, men det spelet lider också av många andra buggar och är uppenbart programmerat av clowner.

Som sagt, om du nu är en sån expert så kan du ju ta och kontakta Blizzard med hur dom ska programmera om SC2 så att det funkar så som du säger.
Om ingen på Blizzard lyckats lösa det på ett sådant sätt du pratar om trots 5+ års utveckling tror jag du skulle kunna gotta dig med ett jävligt flott jobb där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För att den laggande personens enheter interagerar med alla andra enheter som måste vänta på svar från den laggande personen för att veta hur dom ska reagera osv.

Vilket endast bör bli ett problem när den hackande datorn misslyckas med att upprätthålla kontakten med de andra, inte för att den har en viss fps.

Citat:

Men jag kanske har fel, om du menar att det är så enkelt att programmera det på annat sätt så kontakta Blizzard, dom lär bli riktigt glada med sådan experthjälp!

Vem vet hur de har löst vilka problem, i vilket fall så är lönesituationen och arbetsbördan inom spelindustrin allt annat än bra från vad jag hört och jag har det bra där jag är.

Edit: Jag kan tillägga att förr i tiden gjordes mycket av valideringen eller ingen validering alls på klientsidan och mycket logik och beräkningar skedde där, idag är servrar så pass kraftfulla att man kan säkra sina system bättre och låta servern validera mer vilket gör det svårare för fuskare etc.
Trion, som just släppte Rift hävdar att de gjort så. Mytic, warhammer online, gjorde inte så. Därför du kan fuska hur mycket du vill.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vilket endast bör bli ett problem när den hackande datorn misslyckas med att upprätthålla kontakten med de andra, inte för att den har en viss fps.

Nej.
Men jag orkar inte tjafsa om det, helt meningslöst.

SC2 fungerar iaf som så att om en dator är för långsam så laggar det för alla, det kommer tom upp varningar om att "xxxxx is slowing down the game" så man vet vem det är som laggar.
Och det är såväl datorprestanda som nätverkshastighet som spelar in där.

Om det nu beror på att SC2 är dåligt kodat eller pga någonting annat kan vi lämna därhän.

Permalänk
Medlem

Rätt uppenbart vad det är som händer. Blizzards servrar får besked på hur spelet flyter av alla datorer i realtid. När en dator börjar "halka efter" styr servern upp de andra, så att alla ligger lika långt efter. Detta för att alla ska spela på "lika vilkor"
Personligen kunde jag inte bry mig mindre om man stoppat in stöd för AA, jag har det alltid avstängt i alla fall. Jag går hellre upp ett steg i upplösning än aktiverar AA.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Hjälpsam

Numera kan ju HD5000 och uppåt kära AA, via MLAA, så denna nyhet är inaktuell.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Jag går hellre upp ett steg i upplösning än aktiverar AA.

Om man kör i sin skärms upplösning, vad är fördelen med att höja upplösningen istället för att aktivera AA?

Permalänk
Medlem

Inte ett skit, men det är sällan aktuellt med fulla settings och native upplösning för någon som inte har det absolut senaste i grafikkortsväg.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Inte ett skit, men det är sällan aktuellt med fulla settings och native upplösning för någon som inte har det absolut senaste i grafikkortsväg.
B!

Jaha, jamen dåså!
Inte konstigt att jag blev förvirrad!