Permalänk

Ace FSP 460W

Vad säger ni om detta nätagget? Ace Of Sweden samarbete med FSP. Tycker det ser väldigt prisvärt ut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad säger ni om detta nätagget? Ace Of Sweden samarbete med FSP. Tycker det ser väldigt prisvärt ut.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=988763

http://s3.pji.nu/product/standard/800/988763.jpg

det är nog prisvärt men man skulle nog helst vilja se ett test på det

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Skrivet av eppebansen:

det är nog prisvärt men man skulle nog helst vilja se ett test på det

Håller med. Sweclockers får kanske göra ett test?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Utan att veta, har ACE specad upp denna med 60W?
Kollade bara lite fort och såg att FPS hade en 400W själv.
(enligt bild är det 2x17A, i runda slängar 400W på 12V)

Så om dom inte brinner ner ditt hus och våldtar grannen är det säkert en rimlig 400wattare.
(60W hit eller dit är antagligen inte hela värden)

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Av princip skulle jag aldrig köpa ett agg från ACE of Sweden.. punkt slut!
När där kommer en seriös recension på nätet som säger att ACE agg är helt ok och kan leverera enl. spec. så ska jag tänka om..

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Är troligen ett ok aggregat, men det får antagligen lida försäljningsmässigt p.g.a ACE namnets usla renome.

Men ett FSP aggregat blir inte dåligt bara av en ACE klisterlapp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Håller med. Sweclockers får kanske göra ett test?

De visade en bild på facebook när agget hade kommit till redaktionen så ett test är antagligen att vänta

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant att se hur det presterar!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

ska väl snart komma ett stortest av massa nätagg här, ska bli intressant att läsa

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jaså nytt test på gång? Något att se fram emot då. Det ändå som känns lite trist med detta nätagget är att det inte är 80 Plus certifierat av det jag läst.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jaså nytt test på gång? Något att se fram emot då. Det ändå som känns lite trist med detta nätagget är att det inte är 80 Plus certifierat av det jag läst.

Japp, 70% effektivitet skulle det vara :s
Känns som att det finns rätt mycket bättre val för inte så mycket mer... Tyvärr :/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Japp, 70% effektivitet skulle det vara :s
Känns som att det finns rätt mycket bättre val för inte så mycket mer... Tyvärr :/

Ajdå låter inte bra. Var har du läst detta?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ajdå låter inte bra. Var har du läst detta?

I Sweclockers nyhet så stod det något sånt har jag för mig

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Den kanske är testad på 220 v och inte 115 därför den inte klarar 80 cert. Hur som helst är jag säker på att den kommer ligga väldigt väldigt nära 80 cert i sweclockers test sen. Jag tror den kommer ha i princip samma komponenter som i fsp agget. Fsp vill knappast förstöra sitt rykte. Men ser ändå ingen anledning att välja fsp / Ace före XFX

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

I Sweclockers nyhet så stod det något sånt har jag för mig

Okej!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Den kanske är testad på 220 v och inte 115 därför den inte klarar 80 cert. Hur som helst är jag säker på att den kommer ligga väldigt väldigt nära 80 cert i sweclockers test sen. Jag tror den kommer ha i princip samma komponenter som i fsp agget. Fsp vill knappast förstöra sitt rykte. Men ser ändå ingen anledning att välja fsp / Ace före XFX

Fast FSP bygger ju bara detta åt ACE, dt finns vad jag sett inte kvar i deras ordinarie sortiment. Dessutom vill ju ACE har lägsta möjliga pris och sätter de en tillräckligt låg nivå så tror jag tom bra tillverkare som FSP skulle göra en dålig modell om de inte har råd med att passa in vad som bör sitta i ett nätagg.

Håll er borta från ACE och köp vanliga FSP nätagg är mitt tips, de klarar i alla fall specifikationerna och har hög effektivitet.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Den kanske är testad på 220 v och inte 115 därför den inte klarar 80 cert. Hur som helst är jag säker på att den kommer ligga väldigt väldigt nära 80 cert i sweclockers test sen. Jag tror den kommer ha i princip samma komponenter som i fsp agget. Fsp vill knappast förstöra sitt rykte. Men ser ändå ingen anledning att välja fsp / Ace före XFX

*suck*

80+ för icke redundanta aggregat skall testas vid 115V. Redundanta aggregat testas vid 230V. Så hade de testat detta aggregat vid 230V så kunde du varit säker på att det vore fejk eftersom standarden stipulerar testning vid 115V och inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Den kanske är testad på 220 v och inte 115 därför den inte klarar 80 cert. Hur som helst är jag säker på att den kommer ligga väldigt väldigt nära 80 cert i sweclockers test sen. Jag tror den kommer ha i princip samma komponenter som i fsp agget. Fsp vill knappast förstöra sitt rykte. Men ser ändå ingen anledning att välja fsp / Ace före XFX

Verkningsgraden är generellt högre för 230V.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Fast FSP bygger ju bara detta åt ACE, dt finns vad jag sett inte kvar i deras ordinarie sortiment. Dessutom vill ju ACE har lägsta möjliga pris och sätter de en tillräckligt låg nivå så tror jag tom bra tillverkare som FSP skulle göra en dålig modell om de inte har råd med att passa in vad som bör sitta i ett nätagg.

Håll er borta från ACE och köp vanliga FSP nätagg är mitt tips, de klarar i alla fall specifikationerna och har hög effektivitet.

Skulle tippa att det är ett ommärkt FSP400-60APN. Om man sätter maxeffekt 460W så klarar inte aggregatet 80+ längre (verkningsgraden runt 460W är förmodligen lägre). Det skulle vara det enklaste sättet att fixa ett eget aggregat med högre spec än FSP's standardaggregat.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Verkningsgraden är generellt högre för 230V.

Jo, men också fullkomligt irrelevant eftersom testerna SKALL köras vid 115V.

http://www.fsp-group.com.tw/report/FSP_FSP460_60PFB_Report.pd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Skulle tippa att det är ett ommärkt FSP400-60APN. Om man sätter maxeffekt 460W så klarar inte aggregatet 80+ längre (verkningsgraden runt 460W är förmodligen lägre). Det skulle vara det enklaste sättet att fixa ett eget aggregat med högre spec än FSP's standardaggregat.

Då FSP400-60APN är 80-plus bronze så är det inte helt sannolikt. Snarare en äldre FSP-modell för jag känner igen watt-antalet från säg 3-4 år sedan.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Även om det råkar vara ett helt ok nätagg så ser jag ingen anledning att välja detta framför FSP 400W. FSP 400W kostar ju bara några ynka kronor mer, men är 80+ bronze. Att detta är 60W starkare spelar egentligen ingen som helst roll eftersom de lagt de extra watten på 5V-linan.

Permalänk
Skrivet av Typhonos:

Då FSP400-60APN är 80-plus bronze så är det inte helt sannolikt. Snarare en äldre FSP-modell för jag känner igen watt-antalet från säg 3-4 år sedan.

Jepp, FSP400-60APN är 80+ Bronze, det klarar dessutom högre uteffekt än 400W, men då minskar verkningsgraden. Om man då märker om aggregatet till 460W, vilket aggregatet klarar (åtminstone vid de 23-25°C som 80+ specificeringen stipulerar som omgivningstemperatur), så klarar inte aggregatet 80+ längre. 80+ säger ju att aggregatet skall klara 80% verkningsgrad vid 20%, 50% och 100% last och ett ommärkt aggregat får lägre verkningsgrad vid 100% än 80% med stor sannolikhet (låg ju på prick 80% vid 100% belastning i Sweclockers test, där 100% är 400W).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Är troligen ett ok aggregat, men det får antagligen lida försäljningsmässigt p.g.a ACE namnets usla renome.

Men ett FSP aggregat blir inte dåligt bara av en ACE klisterlapp...

Japp deras renome kommer nog att leda till en hel del mindre sålda nätagg.
Personligen så tänker jag alldrighandla ett nätagg av ace (annat kan gå bra dock) då ett företag som har gjort en sån jävla stor blåsning som dom gjorde ska fan i mig inte få en chans till med samma heller liknande produkter.

MEN att ett FSP nätagg inte kan bli dåligt kan jag bara hålla med om till 50%.
Om det är ett FSP nätagg som säls under namnet FSP så är det mycket troligt att det är ett bra nätagg.
Men i övrigt så tillverkar FSP nätaggen helt och hållet utifrån vad beställaren (ace i det här fallet) har beställt och som givetvis FSP går med på att tillverka dom kan ju alltid säga nej om dom vill (men det beror nog på hur mycket dom tjänar på affären och väldigt lite på kvaliten).

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Jepp, FSP400-60APN är 80+ Bronze, det klarar dessutom högre uteffekt än 400W, men då minskar verkningsgraden. Om man då märker om aggregatet till 460W, vilket aggregatet klarar (åtminstone vid de 23-25°C som 80+ specificeringen stipulerar som omgivningstemperatur), så klarar inte aggregatet 80+ längre. 80+ säger ju att aggregatet skall klara 80% verkningsgrad vid 20%, 50% och 100% last och ett ommärkt aggregat får lägre verkningsgrad vid 100% än 80% med stor sannolikhet (låg ju på prick 80% vid 100% belastning i Sweclockers test, där 100% är 400W).

Det återstår att se när reviews kommer, ifall din teori stämmer så kommer det ha 80-plus effekt på lägre belastning, med min teori är det baserat på en äldre modell som aldrig blivit 80-plus certifierat så kommer det aldrig uppnå 80-procent effektivitet oavsett belastning.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

Hade varit kul om ACE lanserade platinum agg i swe, och kanske var först med det också, då hade jag f*n garvat

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Hade varit kul om ACE lanserade platinum agg i swe, och kanske var först med det också, då hade jag f*n garvat

Hade jag med tyckt varit skitkul, i synnerhet om de lyckas med kinesiska komponenter =P.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

MEN att ett FSP nätagg inte kan bli dåligt kan jag bara hålla med om till 50%.
Om det är ett FSP nätagg som säls under namnet FSP så är det mycket troligt att det är ett bra nätagg.
Men i övrigt så tillverkar FSP nätaggen helt och hållet utifrån vad beställaren (ace i det här fallet) har beställt och som givetvis FSP går med på att tillverka dom kan ju alltid säga nej om dom vill (men det beror nog på hur mycket dom tjänar på affären och väldigt lite på kvaliten).

Det här agget är ju dock märkt FSP på etiketten, så FSP har nog inte tummat allt för mycket på kvaliteten.

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Varför köpa ett snålsparat FSP tillverkat av ACE of Sweden när man kan köpa ett guldagg för några hundralappar mer?
http://www.inet.se/artikel/6909625/fsp-fsp650-80egn-650w-80-g...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Varför köpa ett snålsparat FSP tillverkat av ACE of Sweden när man kan köpa ett guldagg för några hundralappar mer?
http://www.inet.se/artikel/6909625/fsp-fsp650-80egn-650w-80-g...

Ja, går man upp i dubbla priset så kan man nog oftast hitta komponenter som är bättre.

Själv skulle jag nog också hellre köpa det nätagg du länkar till, men det var inte det OP frågade om...

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”