Bra multiplayerspel som inte kräver "skills" ( ej troll )

Permalänk
Medlem

Bra multiplayerspel som inte kräver "skills" ( ej troll )

Är trött på att besegras i multiplayer bara för alla andra som spelar är så jävla "skillade" att man inte har någon chans.
Det är inte så att jag ger upp efter första försöket utan jag övar för att se om det kan göra mig "skillad" men det hjälper inte.
Jag känner inte att jag blir särskilt mycket bättre av att öva.
Min inlärningskurva brukar börja på en genomusel nivå för att så småningom stabiliseras på en jämn låg nivå långt under medel.
Vill inte spela never ending games utan mål utan det ska vara 5-10 minuters-matcher, det ska vara lätt att sätta sig in i och lätt att bemästra och helst inte alltför turbaserat heller eftersom jag brukar ha sån otur,
Jag kanske ber om det omöjliga? Har aldrig lyckats hitta ett spel jag är bra för jag suger på det mesta, även spel som sägs vara lätta blir jag besegrad i.

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

vad är det för typ av spel du letar efter ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

vad är det för typ av spel du letar efter ?

Vet inte, kom med förslag så säger jag till om det inte duger

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Battlefield

Permalänk
Medlem

Battlefield, tycker jag också men det är svårt att säga vad du vill spela det fins massor av spel men du säger att du inte pallar bli ägd av över grymma spelare , tex "hon" "diablo"

försök beskriva vad för typ av spel du söker tex . Fps, rpg , race osv
annars kan du spela med folk tex, co-op spel med vänner eller via (hamachi "fake lan")

minecraft :3 ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

Battlefield, tycker jag också men det är svårt att säga vad du vill spela det fins massor av spel men du säger att du inte pallar bli ägd av över grymma spelare , tex "hon" "diablo"

försök beskriva vad för typ av spel du söker tex . Fps, rpg , race osv
annars kan du spela med folk tex, co-op spel med vänner eller via (hamachi "fake lan")

minecraft :3 ?

Kommer skaffa bf3 men ser mest fram emot singleplayer och grafiken. När det kommer till fps är det nog 1 vs 1 deathmatch som passar mig bäst. Minecraft är ju ett sånt där typiskt neverending game utan mål. Vill som sagt ha 5-10 minuters spelrundor. Det enda rts jag gillat är wc3 men även det var för svårt, sc2 verkar ännu svårare och spel som liknar dota är alltför svåra för mig. Enda dota-baserade spelet jag lyckats vinna i är i minions med cutter, där är motståndet mest 12 åringar som inte kan köpa bonuspack. Det sägs vara omöjligt att besegra en cutter 1 vs 1, ändå har flera stycken lyckats besegra mig.
Dirt 3 har jag inte en chans i men det kan bero på att jag är nybörjare och inte låst upp alla bilar. Men jag tycker inte det är särskilt roligt spel heller, brukar ha svårt för racingspel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Team forstress 2 kanske? gratis på steam

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Left 4 Dead 2 kanske? vet inte om du i första hand menar spel där man tävlar mot varandra eller om du föredrar samarbete?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Left 4 Dead 2 kanske? vet inte om du i första hand menar spel där man tävlar mot varandra eller om du föredrar samarbete?

Håller med detta inlägg. Så fruktansvärt roligt^^

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Ptja, antingen så spelar man turbaserade spel eller så spelar man skicklighetsbaserade spel.
Eftersom du eftersöker spel som inte kräver skicklighet så kanske du ska ge dig på turbaserade spel istället.

Men sen så säger du att du inte vill spela turordningsbaserade spel för att du har "otur" så ja du eftersöker helt enkelt något som inte finns.
För vad skulle meningen vara med ett spel där alla vinner?

Du får nog helt enkelt bita i det sura äpplet och öva, öva, öva.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Kommer skaffa bf3 men ser mest fram emot singleplayer och grafiken. När det kommer till fps är det nog 1 vs 1 deathmatch som passar mig bäst. Minecraft är ju ett sånt där typiskt neverending game utan mål. Vill som sagt ha 5-10 minuters spelrundor. Det enda rts jag gillat är wc3 men även det var för svårt, sc2 verkar ännu svårare och spel som liknar dota är alltför svåra för mig. Enda dota-baserade spelet jag lyckats vinna i är i minions med cutter, där är motståndet mest 12 åringar som inte kan köpa bonuspack. Det sägs vara omöjligt att besegra en cutter 1 vs 1, ändå har flera stycken lyckats besegra mig.
Dirt 3 har jag inte en chans i men det kan bero på att jag är nybörjare och inte låst upp alla bilar. Men jag tycker inte det är särskilt roligt spel heller, brukar ha svårt för racingspel

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag kommer fram till att du har fel "approach" till hur spelet funkar.

Hur gammal är du förresten?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

co-op spel? Datorn brukar sällan erbjuda samma motstånd som en människa, samtidigt som man kan spela ihop med sina kompisar.
Borderlands och Dead Island är exempel på sådana spel.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

hmm ända jag kan tänka mig är Global Agenda pröva det, finns på steam.

1 lätt att lära sig
2 snyggt
3 simpelt att dominera

Om du prövar det så välj robotic och va turret master det kommer va lite knasigt i början men sen lär du dig den classen har sj varit de, så lätt att du kommer skratta. men om du inte gillar klassen va assult och välj demolition

om detta inte funkar säger jag som "Enity" bara öva öva öva

Visa signatur

Cpu: Intel i7 7700k @5.15 ghz. Gpu:Asus Strix Gtx 1080Ti

Permalänk

quake live ska vel ha ett system som matchar dig mot lika erfarna spelare om jag inte minns fel

gratis och bra, bara panga på.

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Så du vill ha ett spel som inte kräver någon skicklighet men är ändå underhållande? Låter logiskt...

Permalänk
Medlem

Borderlands, Lost planet 2?
Underbara spel att köra med kompisar i cp op
Är själv en fps människa

Permalänk
Medlem

spelar grafik någon roll ???

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kunna ge dig på Mount & Blade: Warband, och se vart det leder. Det finns många möjligheter för att ändra svårighetsgraden så att den passar dig så bra som möjligt, från att ändra AI:ns kompetens för dina eller din motståndares trupper till att ändra skada du och de tar, samt ändra hur lätt du blockerar osv. Finns även ett multiplayer-läge som kan skräddarsys ganska bra med hur många spelare det skall vara i en match.

Skulle också rekommendera Left 4 Dead.

Har du konsol, och kan tänka dig något där?

Permalänk
Medlem

Låter helt klart som du borde koncentrera dig på Co-op istället för MP. Left 4 Dead 1/2 tillhör bland det bästa enligt mig. Borderlands kan också vara kul men då är det mer en lång kampanj än kortare matcher. När man får ihop 8 polare och kör Left 4 Dead Versus en helkväll så undrar jag om det finns något roligare. Och om det går bra eller dåligt är då fullständigt ointressant.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Precis som Enity säger så ber du egentligen om det omöjliga.

Ett spel kräver antingen skill och har därför liten turfaktor.
Eller så kräver ett spel låg skill men då med en väldigt hög turfaktor.

Är rätt logiskt om du tänker på det, ju färre element spelet kräver att du ska bemästra (skill) ju mindre skillnad blir det mellan en nybörjare och ett "proffs", det innebär ju då också att det kommer vara andra saker som inte går att bemästra som avgör, dvs. tur!

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk

Om du nu skulle vara intresserad av co-op spel, som jag tycker är de allra roligaste spelen så föreslår jag; Left 4 Dead 1 och 2, Dead Island ( Lite oslipat, men tycker inte att det var något man hängde upp sig på ) Borderlands, ( ett av mina favoritspel) RAGE ( Som en härlig blandning av Borderlands, Fallout och Motorstorm, också ett av favvospelen )

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

The Witcher 2 är ju något du kan slänga ett öga på

Oj multiplayer va det ja.. du kan ju kolla ändå

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Man kan inte mästra ett spel utan skicklighet, hur lätt spelet än är finns det alltid någon som kan göra de bättre. Om det nu inte är spel i klass med "Fia med knuff Online" du snackar om.

Annars hitta något lir med bra ranking system så har du chans att möta motstånd som passar.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk

Skulle säga starcraft 2. Det är definitivt skillbaserat men med dess olika leagues möter man (oftast) spelare som är lika bra som sig själv.

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk

Vet inte vad som skrivits innan, men Left 4 Dead, GTA San Andreas Multiplayer (underskattat) är det jag kommer på nu. Men Battlefield är inte riktigt rätt då enligt mig kan man variera rätt stort i skills i dom spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Team forstress 2 kanske? gratis på steam

Har spelat det ganska mycket, spelar noobspel som 2fort och nucleus med noobklasser som engineer, heavy, pyro och soldier. För många spelare, jobbigt med massa automatiska lagbyten och skit samt att jag spelat det sammanlagt 117 timmar så är ingen direkt nybörjare men ändå är jag alltid bland de sämsta i laget.

Skrivet av Lasergurka:

Left 4 Dead 2 kanske? vet inte om du i första hand menar spel där man tävlar mot varandra eller om du föredrar samarbete?

Gillar inte samarbete, därför jag gillar 1 vs 1 mest

Skrivet av Hoster:

Du kanske skulle kunna ge dig på Mount & Blade: Warband, och se vart det leder. Det finns många möjligheter för att ändra svårighetsgraden så att den passar dig så bra som möjligt, från att ändra AI:ns kompetens för dina eller din motståndares trupper till att ändra skada du och de tar, samt ändra hur lätt du blockerar osv. Finns även ett multiplayer-läge som kan skräddarsys ganska bra med hur många spelare det skall vara i en match.

Skulle också rekommendera Left 4 Dead.

Har du konsol, och kan tänka dig något där?

Ser tråkigt ut och för många enheter att kontrollera.

Skrivet av LasseKongo:

Skulle säga starcraft 2. Det är definitivt skillbaserat men med dess olika leagues möter man (oftast) spelare som är lika bra som sig själv.

För många enheter att kontrollera, alltså warcraft 3 var mest kul på lan på moddade banor som gick ut på annat än att bygga massa trupper

Skrivet av ThePostalDude2:

quake live ska vel ha ett system som matchar dig mot lika erfarna spelare om jag inte minns fel

gratis och bra, bara panga på.

Tänkte ge det en chans men datorn bara kraschar när jag försöker starta det

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Medlem

Synd att du mest gillar 1vs1 annars kan man gömma sig i mängden i t.ex. Battlefield om man har en bra squad som man kan haka på. Uppriktigt sagt känns det tungt, du gillar mest 1vs1 och du är inte bra men vill äga folk.

Tror det är kört för dig och du bör ägna dig åt att dänga yngre släktingar eller mycket äldre i ett spel du övat på när dom kommer och hälsar på...

Permalänk
Medlem

Valfritt spel ur Super Mario serien.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Som någon annan frågade innan, hur gammal är du?? (inget troll)

Permalänk
Medlem

C&C Renegade.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841