MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem

Klart man röstar nej. Ingen som tvingar dem att skicka in bilder.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Musikälskare

Löjligt och Svenskt...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mintz:

Vad fan klagar de för? Skulle de föredra män i bikini istället?

Ja det kanske är dags med det så att fler kvinnor blir intresserade. Tydligen så väcker dessa lättklädda damer ett stort intresse bland männen.
E-sports är dessvärre mansdominerat.

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Tycker du det vore okej om de tog med lite lättklädda killar också :p?
Jag hade lätt ställt upp om få var fallet!
Att få en laptop mot att krama datorprylar iklädd enbart kallingar på dreamhack är ju win-win

haha! håller fullständigt med!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Så alla som gillar lättklädda damer har en sunkig kvinnosyn och är sexister.

Låt oss vända på det hela...

Skulle det vara samma rabalder om vi män fick skicka in bilder, nej.

Skulle jag själv kunna tänka mig att skicka in bilder, ja.

Skulle jag kunna vinna, nej.

Tycker jag att denna bullshit är larvig och glädjedödande, ja.

Så jävla sant, och exakt hur jag själv reagerade. Inte en enda hade brytt sig om det var snygga killar som efterlystes för en produkt.

Faktiskt, snälla msi, återinför tävlingen men sök efter killar! Se hur mycket rabalder det blir. På sin topp väcker det väl en diskussion om varför vissa objektifieringar är ok för ena könet men inte andra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

Löjligt att förbjuda det anser jag . Elmias bilmässor står ju brudar och visar upp sig hela tiden också. Dom hör väl inte till ämnet egentligen men om det drar publik varför inte ? Det är ju patetiskt att förbjuda det för att några feminister tycker att det är stötande och opassande. Vad pryder bakgrunderna på 75% av grabbarnas skärmar på dh månne ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

Förvånar mig inte med tanke på morallandet Sverige.

Moralen i detta land har gått överstyr för längesedan.

Steroider är att fruktansvärt och livsfarligt och enligt pappa staten och media som blossar upp det som världens värsta dödsdrog trotts att i USA dör det endast 3 personer per år i USA medan 435 000 dör av tobak och 75 000 dör av alkohol plus att det är en mirakelmedicin inom sjukvården.

Cannabis är rena rama också en dödsdrog och jättefarligt och folk som röker cannabis är knarkare. Trotts att det är lagligt i Holland och är lagligt i många länder att få det utskrivet av läkare då det används som läkemedel istället för att förstöra levern med smärtstillande tabletter. Det finns inte ett enda dokumenterat dödsfall som är relaterat till cannabis. I Holland har även tyngre farliga droger minskat sedan de införde legaliseringen.

Att köpa sex är också lagligt i flertal länder då det minskar trafficking.

Jag då ingen moralkärring då jag inte tycker att det är helt okej att bruka steroider, röka cannabis och köpa sex och det är jag jävligt stolt över! Sug på det ni alla moralkärringar där ute.

Visa signatur

Jag tycker att konsoler är en bättre spelplattform än PC. Deal with it.

Permalänk
Skrivet av Jyhan:

Förvånar mig inte med tanke på morallandet Sverige.

Moralen i detta land har gått överstyr för längesedan.

Steroider är att fruktansvärt och livsfarligt och enligt pappa staten och media som blossar upp det som världens värsta dödsdrog trotts att i USA dör det endast 3 personer per år i USA medan 435 000 dör av tobak och 75 000 dör av alkohol plus att det är en mirakelmedicin inom sjukvården.

Cannabis är rena rama också en dödsdrog och jättefarligt och folk som röker cannabis är knarkare. Trotts att det är lagligt i Holland och är lagligt i många länder att få det utskrivet av läkare då det används som läkemedel istället för att förstöra levern med smärtstillande tabletter. Det finns inte ett enda dokumenterat dödsfall som är relaterat till cannabis. I Holland har även tyngre farliga droger minskat sedan de införde legaliseringen.

Att köpa sex är också lagligt i flertal länder då det minskar trafficking.

Jag då ingen moralkärring då jag inte tycker att det är helt okej att bruka steroider, röka cannabis och köpa sex och det är jag jävligt stolt över! Sug på det ni alla moralkärringar där ute.

Tack Jyhan för ditt inlägg som är helt off-topic.

Snyggare mening.
Permalänk
Medlem

Det bör vara upp till MSI om de anser att det är något som stämmer överens med deras människosyn och om de tjänar PR på det hela.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är fel att objektifiera kvinnor, även om många kvinnor faktiskt gillar att vara objekt.. Men jag tror inte det är just det det handlar om, jag tror det handlar om oskulder som tänker om jag inte får nått så ska ingen annan få.. Det är just den mentaliteten som gör att man aldrig blir av med oskulden.. Jävla crybloggar, "jag fick inte ligga förrän jag var 35 och gifte mig med en fet kossa, därför ska jag tycka illa om allt sex" av alla som klagar på detta era hycklare 99% av er skulle inget hellre vilja än att sätta en av tjejerna så lägg ner..

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oathwood:

Det här är 2000-talet, där man har yttrandefrihet och få stå upp för sin sak så bäst man vill. Men sen handlar liberalismen om "sköt dig själv och skit i andra" också

Du ser inte skillnaden mellan att stå upp för sin sak och att försöka förbjuda andra från att göra det som de tror på, för att man själv anser att sin egen ståndpunkt är den "rätta" något som man baserat på moral istället för vetenskap.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Är förvånad att endast 75% skulle gillar brudarna. Är ju 99% killar på DH.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Det har som sagt inte med sex att göra utan vi har en skev struktur. De tjejerna som gör detta gör det av egen fri vilja men samtidigt har de förmodligen bombarderats av olika stereotypa bilder om hur en tjej ska vara och hur hon ska bete sig - alltid fin, alltid duktig, alltid till lags. Förmodligen har de också ofta ganska dåligt självförtroende och vill bli sedda.

För att alla tjejer som tar hand om sitt yttre gör det enbart på grund av ett svagt inre? Wow det är om något är en unken syn på kvinnor. Men det är ett självmål alla som klagar på objektifiering gör, därför det är de som gör kopplingen att "babes" bara är ett yttre. Dessutom om vi bortser från nonsens som härstammar från sagoböckerna bibeln/koranen/osv vad skulle problemet med lite hud vara?

Permalänk
Medlem

Lättklädda tjejer kan ju i sig vara underbart men det har ju absolut ingenting med datorer att göra. Samma sak med bilmässor. Massa bikinibrudar som kromar sig på bilen. Fan de är ju bara ivägen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Jag som kvinna" Ja va fan tror du de vill ha kvinnor för? Om något så känner jag mig diskriminerad som man när jag inte ens får skicka in bidrag. Är det något vi vet så är det att sex säljer, det här är en fråga om marknadsföring och inget annat.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Jag tycker det är fel att objektifiera kvinnor, även om många kvinnor faktiskt gillar att vara objekt.. Men jag tror inte det är just det det handlar om, jag tror det handlar om oskulder som tänker om jag inte får nått så ska ingen annan få.. Det är just den mentaliteten som gör att man aldrig blir av med oskulden.. Jävla crybloggar, "jag fick inte ligga förrän jag var 35 och gifte mig med en fet kossa, därför ska jag tycka illa om allt sex" av alla som klagar på detta era hycklare 99% av er skulle inget hellre vilja än att sätta en av tjejerna så lägg ner..

Kan iofs även tänka mig att det finns flera som inte ens skulle vilja ta på dem med en tång...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leinhart:

Jag tycker det är fel att objektifiera kvinnor, även om många kvinnor faktiskt gillar att vara objekt.. Men jag tror inte det är just det det handlar om, jag tror det handlar om oskulder som tänker om jag inte får nått så ska ingen annan få.. Det är just den mentaliteten som gör att man aldrig blir av med oskulden.. Jävla crybloggar, "jag fick inte ligga förrän jag var 35 och gifte mig med en fet kossa, därför ska jag tycka illa om allt sex" av alla som klagar på detta era hycklare 99% av er skulle inget hellre vilja än att sätta en av tjejerna så lägg ner..

Haha, mycket bra inlägg.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Apple=Homosexuellt, det är med ett faktum

-.-

Till ämnet:

Tycker det är rätt fånigt att blanda in tjejer och sexualitet på det sättet och i ett sådant sammanhang (datorkomponenter!?), men det är mycket som jag anser vara fånigt här i världen. Så länge det är något som tjejen gör helt frivilligt så är det väl OK. Men om det bara handlar om pengarna så blir det lite trist (och det är väl det).

Så länge man kan uppehålla ”kärlek och respekt” på en bra nivå (vad nu det innebär) så är det mesta OK så länge alla parter medvetet är med på det. Sen att samhället, ens omgivning och media styr och formar en mer eller mindre, det får man också ha i åtanke.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Bilbranchen har haft smakligt och osmakligt tillskott av modeller i åratal. Diskussionerna är väl samma lika där också. Men så länge det är en marknad som är dominerad av män, säljer sex(lättklädda damer). Kvittar vad det handlar om, så länge kundbasen består av majoriteten män.

Hurvida det är en skev människosyn eller inte är inte min plats att avgöra, pengarna bestämmer i slutändan iaf.
Det kanske kan tyckas att det var ett osmakligt sätt att leta modeller, men det är ändå en bra och ärlig grundtanke att ge "vanliga personer" chansen. Även MSI i dessa aningen bistrare ekonomiska tider kanske letade alternativ till att hyra in dyra modeller.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Trevligt med lättklädda flickor.

Visst kan det vara trevligt med lättklädda flickor men om jag står hos MSI så skulle jag ju i första hand vilja se någon som kan det här med datorer och MSI toppenbra. Skulle MSI då ha kunnat leta upp en kvinnlig, normalklädd, dataexpert kunde det ju ha varit trevligt. Det finns ju inte så många ännu.
Lättklädda bikinibrudar finns ju på badplatser om man nu vill se dem. Eller kanske i det egna hemmet?

Permalänk
Medlem

Skulle förstå bloggaren om dom kom fram personligen och höll en pistol mot hennes tinning. Men vi lever trots allt i en värld där sex säljer, om det är rätt eller fel är upp var och en. Om en "nobody" bloggare försöker "passa in i ett mönster" är det henne grej. Varför sweclockers tar upp det är bortom mig....

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Som så många andra skriver, så håller jag med om att ett förbud kanske inte är rätt väg att gå. Förbud fungerar sällan bra. Däremot håller jag fullständig med om att denna tävling t. ex. får MSI att framstå som ett oseriöst företag, och framförallt: har en sexistisk kvinnosyn. Det sistnämnda är visserligen ganska självklart, då en sådan syn ofta (med uppenbarligen inte i det här fallet) säljer väldigt bra och MSI är ett företag, ett företag som så många andra som vill maximera sin profit.

Och att ta exemplet "ifall det hade varit lättklädda män..." fungerar enligt mig för det mesta riktigt dåligt. Visst är manskroppen oerhört kommersialliserad (stavning?), men ändå långt ifrån kvinnokroppen. Att den just är det, kan mycket väl vara (är, vill jag påstå) en orsak till att vissa tjejer ställer upp i sådana här tävlingar. Denna sexistiska exploatering av kvinnokroppen, har (hos vissa) gjort denna typ av tävlingar attraktiva och (i viss mån) accepterade. Hinner inte riktigt utveckla mitt resonemang, men jag kommer nog tillbaka.

Intressant diskussion.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk

jag sitter och läser lite på forumet om hur det borde förbjudes och inte, och det mest ironiska i det hela är att jag anser att det som är mest sexistiskt är att kvinnorna måste "skyddas" genom att förbjuda sådana här saker?, påstår man helt plötsligt att kvinnor inte kan tänka eller välja vad som är bäst för de själva? eller har jag missat något?

Visa signatur

SKÄRM: DELL: U2311H MUS: Logitech G500 TANGENTBORD: Microsoft SideWinder X6 Datorlös för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Jag har två, dock är dom inte så intresserade, och jag tänker inte tvinga dom, dom är tyvärr utrustad med egen vilja.
(G45, och har ingen riktig åsikt om bootbabes, dom är där och gör inte mycket väsen av sig, antar jag, aldrig varit på DH)

Har varit på en del mässor där det kråmas inför publik, båt och bilmässor.
Att som vissa säger att det hör till, visar väl bara vad folk har för förutfattade meningar om frivillig
Det är inga lyckliga ögon bakom sminket....

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

JAg tycker MSI för göra som de vill, men de kan kanske ha en "Booth Hunk" också för tjejerna?

booth babes har ju varit en vanlig företeelse på alla sorters evenemang för både datorhårdvara och tvspel. varför reagera på just MSI?
påminner mig om när folk hackar på Mcdonalds fast burgerking eller max inte är ett dugg bättre(eller sämre för den delen, mcd<3)

personligen hade jag dock hållit mig borta från alla bås med boothbaes eller hunks. inte min grej helt enkelt.

och varför skulle dom ha en sexistisk syn? booth babes har tydligen funkat bra innan, dom kanske till och med har fått förslag från kunder som vill ha just det.

kort sagt, kommer fler kunder med booth babes där, så funkar det ju och dom får produkterna visade för fler kunder.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nussse:

Lättklädda tjejer kan ju i sig vara underbart men det har ju absolut ingenting med datorer att göra. Samma sak med bilmässor. Massa bikinibrudar som kromar sig på bilen. Fan de är ju bara ivägen

Tycker det samma.

Finns andra mässor där de faktiskt passar in... erotikmässor t.ex. för att nämna det bästa exemplet. Eller diverse modevisningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 021Martin:

jag sitter och läser lite på forumet om hur det borde förbjudes och inte, och det mest ironiska i det hela är att jag anser att det som är mest sexistiskt är att kvinnorna måste "skyddas" genom att förbjuda sådana här saker?, påstår man helt plötsligt att kvinnor inte kan tänka eller välja vad som är bäst för de själva? eller har jag missat något?

Mkt intressant tanke!

Permalänk
Medlem

Iofs förolämpar MSI oss män genom att "påstå" att bara lättklädda tjejer kan dra vår uppmärksamhet. Jag kan ju faktiskt tänka lite själv också Sen så kanske detta är en hädelse att säga men hellre en tjej som ser ordentlig ut än en stippa. För mycket macho kultur kring hårdvara och tjejer

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Kom precis o tänka på (förra avsnittet?) South Park
Clyde: "You know why girls wear make-up and perfume? - Cause they're ugly and they stink."

Permalänk
Medlem

Är det inte sexistiskt att oandra sidan förbjuda tjejer att göra valet själva? Som om de inte kan bestämma om de vill eller inte?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|