Permalänk
Medlem

6970 vs 6970?

jag hadde tänkt att köpa ett XFX hd radeon 6970. När jag sen såg att det fanns en till som hette "duel fan" Skillnaden ser liten ut & den ena hade ganska bra betyg, så jag undrar vilket av dom jag ska köpa, Någon stor skillnad? http://www.komplett.se/k/kcp.aspx?sku=634343&sku=619975

/ tack

Visa signatur

kan detta stämma?

Permalänk
Medlem

Ehm, inte en blekaste varför den ena heter dual fan.. för enligt xfx hemsida ska den bara ha en fläkt (alltså likadan som den andra) och det ända som skiljer dom åt är klockningen lite... Men vet inte varför den ena är ett half kilo tyngre.. än den andra... hör av dig till komplett o kolla ^.^

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Ta den med dual fan, en extra fläkt är bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Ehm, inte en blekaste varför den ena heter dual fan.. för enligt xfx hemsida ska den bara ha en fläkt (alltså likadan som den andra) och det ända som skiljer dom åt är klockningen lite... Men vet inte varför den ena är ett half kilo tyngre.. än den andra... hör av dig till komplett o kolla ^.^

Vilken hade du tagit?

Visa signatur

kan detta stämma?

Permalänk
Medlem

Den med dual fan är lite mer klockad, bara lite!

Visa signatur

CoolerMaster Silencio S400TG * MSI B450M Mortar Max * AMD Ryzen 3600X* Corsair 16gb ddr 4 3600mhz Vengeance * Samsung SSD Basic 840-Series 250GB * DeepCool Gammax l240 v2 * ASUS GeForce GTX 1060 3GB Dual OC * 3*Hdd (3.5Gb) * Benq G2420DB

Permalänk
Medlem

en extra fläkt låter lite extra också

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Annars något förslag på ett grafikkort som är Bättre/samma prestanda i prisklassen 3000 kr?

Visa signatur

kan detta stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

en extra fläkt låter lite extra också

Inte nödvändigtvis, dvs om dem 2 fläktarna håller kortet svalare kan dem gå på lägre varv vilket blir mindre ljud ? eller har jag fel ?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Nvidia gtx 570 kanske?

Permalänk
Medlem

Enligt prisjakt finns det ingen med dubbla fläktar. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=793104,863879

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

Inte nödvändigtvis, dvs om dem 2 fläktarna håller kortet svalare kan dem gå på lägre varv vilket blir mindre ljud ? eller har jag fel ?

Någon som har missat att den kanske inte har 2 fläktar? Enligt XFX hemsida så ser dom likadana ut.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Fråga nummer 2.

Om jag då väljer ett http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=619975#reviews (XFX Hd radeon 6970 bla bla bla..)
Passa den då till mitt moderkort (DP55WB) http://www.proshop.se/Moderkort/Intel-DP55WB-2189281.html&utm...

Tack för alla tidigare svar!

Visa signatur

kan detta stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gathor:

Någon som har missat att den kanske inte har 2 fläktar? Enligt XFX hemsida så ser dom likadana ut.

Eftersom jag menade att 2fläktar nödvändigtvis inte ökar ljudnivån, och nämnde ingenting om kortet finns eller ej. men för att förtydliga det så kan jag också säga att det inte finns något 6970 med 2st fläktar, finns dock ett 6950 med 2st så komplett har antagligen missat å skrivit fel ?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Verkar som att antingen har någon på komplett varit slarvig när han läst "ATX Blower Dual Slot Fan Cooler" vilket återfinns hos många engelska försäljare, eller rör det sig om en ny modell som det inte kommit ut bilder på än då de ej är i lager (vill minnas att det tog tid för xfx att slänga ut bilder när de ändrade på hd6950 med).