Apple släpper Ios 5 för Iphone och Ipad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag tror bestämt att du inte förstår poängen med mitt inlägg om jag skall vara ärlig!

Skrivet av N!klas:

Jag ger upp.

Haha, fick ett gott skratt Tror ni båda missuppfattar varandra

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Haha, fick ett gott skratt Tror ni båda missuppfattar varandra

Jag har hela tiden förstått vad som försöker att förklaras. Jag lovar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av N!klas:

Jag har hela tiden förstått vad som försöker att förklaras. Jag lovar.

Haha, det märktes

Precis uppdaterat min iPad 2 med iOS 5 nu, gick smärtfritt och snabbt! Märkt några skillnader, blir att mysa ner under täcket och börja testa sig fram lite nu!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever mer lagg nu på min iPhone 4 efter uppdateringen?

Speciellt om man kör spotify och försöker multitaska samtidigt, då hackar musiken nått djävulskt! Bara jag som har upplevt detta?

Visa signatur

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700k@4.6Ghz@H115i | ASUS RTX 3080 TUF OC | Corsair Dominator 16GB | Corsair AX860

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Skillz:

Hehe om det vore så enkelt

Jag tror att problemet ligger mer i att det nog inte finns någon uppkoppling eller dator som klarar av just den sorts trafiken, tänk dig själv att säkert minst en-två miljon människor föröker få ner det per timme, räknat på 24 timmar så, 667TeraBytes till 1.3PetaBytes/timme = 11-22TB/minut = 187-374GB/sekund vilket är helt sjukt mycket. Då räknar jag ändå på ca hälften (om inte än mindre) av dom som äger iphones/ipad/touch som kan uppdateras till iOS5, alltså är siffrorna i underkant skulle jag vilja påstå, då det sålts minst 100 miljoner iphones skulle jag tro, plussa på ipad/touch enheterna och man är uppe i betydligt fler..

Alltså skall dom ha en superdator som klarar minst 400GigaByte (läs 2-4PetaBits uppkoppling) per sekunden både diskmässigt och allmänt hårdvarumässigt för att processa allt, tänk dig även utöver bara den "enkla" trafiken så skall det komma in massa småtrafik som trängs mitt i allt där bland annat det skall verifieras med en databas. Och som sagt, en uppkoppling som klarar det skall man också då ha på serversidan, så även om dom har all den kapacitet, så utöver det faktum att på vägen dit skall all denna trafik också trängas, om det är någon flaskhals på vägen så är det någonstans på vägen till/från servern ut till hela världen. Förstår du vart jag är på väg med det här eller skall jag utveckla mer?

Det går att dela upp stora mängder trafik, och Apple kunde precis som de flesta ha släppt uppdateringarna i intervall om 6-10 timmar för att inte belasta servrarna för hårt.

Du behöver inte försvara Apple i alla lägen, de flesta vet nog redan att de tillverkar grymma produkter så lugna ner dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Tack, du förstår precis vad jag vill försöka få fram.

Vi förstår dig mycket väl men du verkar inte se vår poäng.

Som N!klas säger, det finns andra sätt att lösa det på än att man skall behöva verifiera mot Apples servrar efter att befintiliga OS har tagits bort från telefonen och installationen är i full gång. Telefonen skall aldrig kunna bli obrukbar på grund av hög belastning på servrarna. Det är oacceptabelt enligt mig.

För övrigt så hade det sannolikt inget med iCloud att göra då det för mig inte ens gick att aktivera iCloud förrän eftermiddagen dagen efter releasen.

Jag vet att ni missar min poäng i inlägget då ni båda inte tror att icloud har med saken att göra.. Och att det är därför det t.ex inte blir problem dagen efter..
Det finns nog en anledning att du inte heller kunde aktivera icloud förens efteråt sådär.. kanske pga hög belastning.. men ingen behöver bli sur bara för att man inte förstår vad den andre försöker säga, jag vet väl själv vad jag försöker få fram och vet väl också om ni förstår poängen med mitt inlägg, men det är som sagt ingen ide att utveckla det hela!

Skrivet av Tozzi:

Haha, det märktes

Precis uppdaterat min iPad 2 med iOS 5 nu, gick smärtfritt och snabbt! Märkt några skillnader, blir att mysa ner under täcket och börja testa sig fram lite nu!

Hehe, du ser, snabbt och smärtfritt..

Skrivet av Dorsin:

Det går att dela upp stora mängder trafik, och Apple kunde precis som de flesta ha släppt uppdateringarna i intervall om 6-10 timmar för att inte belasta servrarna för hårt.

Du behöver inte försvara Apple i alla lägen, de flesta vet nog redan att de tillverkar grymma produkter så lugna ner dig

Jo, fast det löser ju tydligen inga problem enligt niklas och s_z, dom säger ju att det inte är lösningen att t.ex uppdatera dagen efter, det är precis vad jag försöker att säga! Är ju precis samma sak som att man inte ger sig in på något sådant så fort en release släpps just för att man vet att man kan få sitta där med en obrukbar telefon, det är vad jag försöker få fram i alla fall, sen om ni förstått det eller inte, det är en annan femma..

Och nej, det har inget med att försvara apple, utan bara visar förståelse för varför det blir ett sådant problem, man kan väl få vara smartare än företaget ibland och inte ge sig in på att uppdatera luren direkt när det släpps ett nytt iOS? Så slipper man ens märka av några problem, som du säger, dom kunde lika gärna slängt ut uppdateringen om intervaller istället för att sköta det snyggt, om det nu skulle löst problemet!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Jag vet att ni missar min poäng i inlägget då ni båda inte tror att icloud har med saken att göra.. Och att det är därför det t.ex inte blir problem dagen efter..
Det finns nog en anledning att du inte heller kunde aktivera icloud förens efteråt sådär.. kanske pga hög belastning.. men ingen behöver bli sur bara för att man inte förstår vad den andre försöker säga, jag vet väl själv vad jag försöker få fram och vet väl också om ni förstår poängen med mitt inlägg, men det är som sagt ingen ide att utveckla det hela!

Jo, fast det löser ju tydligen inga problem enligt niklas och s_z, dom säger ju att det inte är lösningen att t.ex uppdatera dagen efter, det är precis vad jag försöker att säga! Är ju precis samma sak som att man inte ger sig in på något sådant så fort en release släpps just för att man vet att man kan få sitta där med en obrukbar telefon, det är vad jag försöker få fram i alla fall, sen om ni förstått det eller inte, det är en annan femma..

Edit: Känns som jag upprepade mig själv för hundrade gången Kortar ner det till följande sammanfatting av min åsikt:

Antingen skall du inte kunna börja installationen alls eller så skall installationen gå att genomföra. Det skall inte behöva vara upp till kunderna/användarna att själva behöva välja när det sannolikt är ok att försöka installera. Det är dålig kundservice och något jag inte förväntar mig från Apple.

Du har uppenbarligen en annan åsikt så vi får nöja oss med det, vi kommer inte längre

Permalänk
Medlem

Måste vara bästa uppdateringen som kommit.
Frugans syster uppdatera telefonen och allt på telefonen försvann
Så hon skulle synka den med itunes och lägga in alla bilder igen.
Startar itunes och den säger att den hittar telefonen.
Bläddrar för att synka med bilderna och programmet stänger av sig själv så hon inte får över bilderna hur många gånger hon än försöker
Men sa åt henne att det är ingen bugg utan är något som ska hända för apple har inga buggar eller problem med sina produkter
Så jag koppla in min android telefon och visa hur man bara lyfte över det man vill ha till telefonen och allt funkar direkt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Edit: Känns som jag upprepade mig själv för hundrade gången Kortar ner det till följande sammanfatting av min åsikt:

Antingen skall du inte kunna börja installationen alls eller så skall installationen gå att genomföra. Det skall inte behöva vara upp till kunderna/användarna att själva behöva välja när det sannolikt är ok att försöka installera. Det är dålig kundservice och något jag inte förväntar mig från Apple.

Du har uppenbarligen en annan åsikt så vi får nöja oss med det, vi kommer inte längre

Tja, det händer vilket företag som helst skulle jag säga (annars skulle jag t.ex aldrig ens tänkt tanken på att göra det dagen efter).. det är iaf en erfarenhet jag fått vad gäller alla jättestora uppdateringar varesig det är windows eller iOS.. Jag tror bestämt att det är något man lär sig med tiden och inget som går att förklara för någon, du kommer nog märka det själv i framtiden hur man får hantera vissa saker för att undkomma vissa uppenbara problem som kan uppstå!

Skrivet av vinylens:

Måste vara bästa uppdateringen som kommit.
Frugans syster uppdatera telefonen och allt på telefonen försvann
Så hon skulle synka den med itunes och lägga in alla bilder igen.
Startar itunes och den säger att den hittar telefonen.
Bläddrar för att synka med bilderna och programmet stänger av sig själv så hon inte får över bilderna hur många gånger hon än försöker
Men sa åt henne att det är ingen bugg utan är något som ska hända för apple har inga buggar eller problem med sina produkter
Så jag koppla in min android telefon och visa hur man bara lyfte över det man vill ha till telefonen och allt funkar direkt

Gjorde hon en säkerhetskopiering innan hon uppdaterade luren? Oavsett så skall allt finnas kvar eftersom itunes skall spara allt. Annars har någon klickat på något galet och antagligen gjort fel. Itunes (tycker jag) inte är alldeles för logiskt vad gäller synkning till iphone, det är i vissa fall inte helt klart vad man skall göra för att få tillbaka allt som det var innan. Se bara på t.ex när man hanterar musik/videos manuellt, skall du sedan ändra till att synka med biblioteket så måste den ta bort allt på luren för att kunna ändra till den inställningen, vilket är jättekonstigt (och givetvis dåligt) enligt mig, istället för att helt enkelt fortsätta från där den var och bara byta inställningen. En annan sak som är jättedåligt också är som du säger att det inte funkar som med android där du bara kan lyfter över allt fram och tillbaka som på ett minneskort, det hade varit så mycket mer smidigt!

Fast om du sa till henne att det skall vara så att den tar bort allt utan att förvarna och att det inte är något fel, så hoppas jag att du var ironisk! Låter som en återställning från en säkerhetskopia är på sin plats eftersom något gått galet hur som helst..

Sen om man skall dra upp andra negativa saker med en iphone så är här min lista på vad jag tycker är dåligt:

Bluetooth, att man inte kan skicka och ta emot filer precis som man själv vill.
Detsamma gäller via wifi!
Som sagt, att använda luren som ett minneskort vore instoppat i datorn, bara flytta fram och tillbaka det man vill ha (även musik/videos och sånt givetvis)
Batteriet är inbyggt.

Sen finns det väl något mer jag saknar eller irriterar mig över, fast det mesta är ju redan fixat nu med iOS5 och föregående iOS också..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Tja, det händer vilket företag som helst skulle jag säga (annars skulle jag t.ex aldrig ens tänkt tanken på att göra det dagen efter).. det är iaf en erfarenhet jag fått vad gäller alla jättestora uppdateringar varesig det är windows eller iOS.. Jag tror bestämt att det är något man lär sig med tiden och inget som går att förklara för någon, du kommer nog märka det själv i framtiden hur man får hantera vissa saker för att undkomma vissa uppenbara problem som kan uppstå!

Vet inte om det är din mening men du får det att låta som jag vore någon ungspoling som inte varit med förr. För din information är så inte fallet, min kontakt med datorer började i mitten av 80-talet och jobbar nu som systemutvecklare på en för Sverige högt trafikerad sida så tro mig, jag är mycket väl medveten om problem med överbelastade servrar. Jag har dock aldrig stött på en uppdatering som fått min dator eller min telefon att bli obrukbar tidigare. Det är helt enkelt inte något man skall behöva förvänta sig.

Du måste skilja på problem med att få ner uppdateringen och/eller kunna aktiverad den (vilket händer de bästa) och att göra datorn/telefonen obrukbar. De senare är aldrig ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Vet inte om det är din mening men du får det att låta som jag vore någon ungspoling som inte varit med förr. För din information är så inte fallet, min kontakt med datorer började i mitten av 80-talet och jobbar nu som systemutvecklare på en för Sverige högt trafikerad sida så tro mig, jag är mycket väl medveten om problem med överbelastade servrar. Jag har dock aldrig stött på en uppdatering som fått min dator eller min telefon att bli obrukbar tidigare. Det är helt enkelt inte något man skall behöva förvänta sig.

Du måste skilja på problem med att få ner uppdateringen och/eller kunna aktiverad den (vilket händer de bästa) och att göra datorn/telefonen obrukbar. De senare är aldrig ok.

Nej det är absolut inte min mening! Ber så jättemycket om ursäkt i så fall! Det skall absolut inte tas på det sättet, jag försöker förklara för er hur min synvinkel är på saken bara

För att ta ett exempel på när man vet att det är problem oavsett hur dom sköter sig med nätet eller vad det nu är, ta nyårsafton t.ex, använd din telefon för att ringa med runt 22-01 mellan årsskiftena, oftast är fallet att det inte går just för att det blir överbelastat, detta har hänt mig varje år i princip, skickar man meddelande så kommer dom fram många timmar efter, trots att det hänt så många år irad så har t.ex ett sådant problem aldrig blivit löst för att det antagligen krävs alldeles för mycket av det som styr allt det där.

Men jag kan hålla med om att telefonen inte skall bli helt obrukbar, det har jag inte sagt emot heller! Det är inte OK på något sätt, nej! Jag försökte bara förklara varför jag inte blir speciellt berörd när det blir problem vid just såna tillfällen.
Vet inte huruvida det problem som bland annat du upplevde gick till, alltså i vilket skede telefonen blev obrukbar, för jag antar att du hade "itunes loggan" på skärmen eller inte ens kom in i iOS.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

För att ta ett exempel på när man vet att det är problem oavsett hur dom sköter sig med nätet eller vad det nu är, ta nyårsafton t.ex, använd din telefon för att ringa med runt 22-01 mellan årsskiftena, oftast är fallet att det inte går just för att det blir överbelastat, detta har hänt mig varje år i princip, skickar man meddelande så kommer dom fram många timmar efter, trots att det hänt så många år irad så har t.ex ett sådant problem aldrig blivit löst för att det antagligen krävs alldeles för mycket av det som styr allt det där.

Ja, detta är också något jag accepterar. För att du skall kunna ringa/skicka sms är ju kontakt med nätet ett måste. Det går ju helt enkelt inte att göra det på ett annat sätt och att de skall ha så mycket överkapacitet att det skall klara nyårsafton med sjukt mycket högre belastning än normal är inte något jag begär. Precis som man inte kan begära att Apple smärtfritt kunde klara av belastningen när alla försöker ladda ner nya OS:et, för det kräver ju också kontakt med deras servrar (eller de kunde ju ha valt alternativa distribueringssätt).

Det är här jag menar det skiljer sig, i det ena fallet måste du ha kontakt med nät/servrar i det andra fallet (mitt) så beror det helt på hur man implementerar sin process. Apple valde att kräva kontakt med sina servrar under installationsprocessen. De kunde som sagt löst det genom att nödvändig verifiering skedde innan installationen startade ordentligt, alltså innan den tidigare installationen rensas. Då skulle du få vänta tills kontakt kunde upprättas innan du ens kunde försöka installera och telefonen skulle fortfarande fungera med det gamla OS:et. Alternativt att de tjänster/delar som kräver verifiering inte fungerar förrän då lyckats kontakta servern (som var fallet med iCloud för mig) men basfunktioner som att ringa inte skall beröras av detta. Finns många sätt att lösa det på.

Skrivet av Skillz:

Vet inte huruvida det problem som bland annat du upplevde gick till, alltså i vilket skede telefonen blev obrukbar, för jag antar att du hade "itunes loggan" på skärmen eller inte ens kom in i iOS.

Precis. Allt var nerladdat och man klickar uppdatera. Den gör backup, sedan börjar själva installationen och det gamla OS:et rensas bort. Under ett par tillfällen säger den att den verifierar mjukvaran och det är här jag och många andra fick problem. Om detta problem uppstod avbryts installationen och du en telefon utan OS. Allt du kan göra är att ta restore och försöka igen.

Jaja, nu är jag där och upprepar saker igen. Sorry Jag tror vi förstår varandras synsätt även om vi kanske inte är av samma åsikt. Självklart har du rätt i att om man vill vara säker på att slippa så mycket strul som möjligt så skall man undvika att ladda ner uppdateringar samma dag som de släpps, oavsätt vad det gäller. Men samtidigt om man väl försöker göra det skall det inte vara möjligt att göra sin pryl vad det nu är man uppdaterar obrukbar. Överens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Ja, detta är också något jag accepterar. För att du skall kunna ringa/skicka sms är ju kontakt med nätet ett måste. Det går ju helt enkelt inte att göra det på ett annat sätt och att de skall ha så mycket överkapacitet att det skall klara nyårsafton med sjukt mycket högre belastning än normal är inte något jag begär. Precis som man inte kan begära att Apple smärtfritt kunde klara av belastningen när alla försöker ladda ner nya OS:et, för det kräver ju också kontakt med deras servrar (eller de kunde ju ha valt alternativa distribueringssätt).

Det är här jag menar det skiljer sig, i det ena fallet måste du ha kontakt med nät/servrar i det andra fallet (mitt) så beror det helt på hur man implementerar sin process. Apple valde att kräva kontakt med sina servrar under installationsprocessen. De kunde som sagt löst det genom att nödvändig verifiering skedde innan installationen startade ordentligt, alltså innan den tidigare installationen rensas. Då skulle du få vänta tills kontakt kunde upprättas innan du ens kunde försöka installera och telefonen skulle fortfarande fungera med det gamla OS:et. Alternativt att de tjänster/delar som kräver verifiering inte fungerar förrän då lyckats kontakta servern (som var fallet med iCloud för mig) men basfunktioner som att ringa inte skall beröras av detta. Finns många sätt att lösa det på.

Jo, det är ju rätt dumt att dom har det så att dom måste verifiera innan det går vidare och som du säger, kunde dom faktiskt ha hanterat det på så sätt att dom skickar det innan det rensas och håller på! Jag håller helt klart med dig!

Skrivet av S_Z:

Precis. Allt var nerladdat och man klickar uppdatera. Den gör backup, sedan börjar själva installationen och det gamla OS:et rensas bort. Under ett par tillfällen säger den att den verifierar mjukvaran och det är här jag och många andra fick problem. Om detta problem uppstod avbryts installationen och du en telefon utan OS. Allt du kan göra är att ta restore och försöka igen.

Jaja, nu är jag där och upprepar saker igen. Sorry Jag tror vi förstår varandras synsätt även om vi kanske inte är av samma åsikt. Självklart har du rätt i att om man vill vara säker på att slippa så mycket strul som möjligt så skall man undvika att ladda ner uppdateringar samma dag som de släpps, oavsätt vad det gäller. Men samtidigt om man väl försöker göra det skall det inte vara möjligt att göra sin pryl vad det nu är man uppdaterar obrukbar. Överens?

Ingen fara, jag förstår dig och jag ser att du också förstår vad jag menade med det hela nu
Absolut överens!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Och det var ju verkligen en nyhet, att företag snor varandras idér? Om någon annan kommit på en smartare lösning, skulle inte du försöka använda dig utav den då? Jag har inget emot det, det gynnar kunden. Och att du drar in färgskärm som referens talar väldigt mycket om hur insatt du är..

Håller med

Inte att alla android-användare är dumma, men du måste hålla med att majoriteten av Android-fanboy gänget som kommenterat här inte varit så klyftiga hittills och tillfört några större vettiga diskussioner.

De flesta "tekniskthandikappade" kanske väljer just en iPhone, hur kan jag klandra dem? De funkar utan större kunskaper, och utan problem. De är imo logiska och rena i sitt GUI och användarvänliga.

Dubbelt så snabb? Vart då? Siffrorna på pappret ja, inte mer än så, tyvärr. Önskar att min HTC lur kunde fungera bättre faktiskt.. Vem har sagt att man inte kan göra en iPhone precis hur man vill ha den? För den mer kunnige, insatta som har viljan, finns jailbreak som mer eller mindre öppnar upp alla "gränser".

Är det verkligen så illa, att man måste ladda hem appar för att telefonen ska funka buggfri från början? Känns som en silvertejpslösning i mina öron..

Innan du slänger ut massa siffror och %, så ska du ha en källa som bekräftar det!!! Tror får du göra i kyrkan! (Men för att svara på något av den raden så köpte jag inte min iPhone pga märke, utan pga funktionalitet, kvalité, och användarvänlighet!

Vad räknar du som topp-Android? Räknas HTC Incredible S in där för dig? För det är nämligen den jag har.. Inte så nöjd imo.

Att man måste ha en dubbelkärnig Androidlur för att kunna jämföra sig mot en iPhone, känns bara.. sorgligt? Det är optimeringen som saknas, inte hårdvaran! Tänk vilken batteritid en Android skulle kunna få med bättre optimering, och mindre energislukande hårdvara (läs lägre klockade).

Min iOS är inte seg för fem öre måste jag säga.. Flyter på förbaskat bra, både på iPhone 4;an och min iPad 2.

Magisk och magisk, Apple har bevisligen gjort ett bra jobb, mycket tack för att de använder egen hårdvara och inte behöver ta andra till beräkning. Därför hoppas jag att Google nu kanske kan göra något bra med Android och sitt nyköpta Motorola!

Nu vet jag inte mycket om deras patent, förutom att man hör väldigt mycket. Men efter första google-sökningen fann jag denna länk:
http://www.patentlyapple.com/

Efter lite mer sökning kom jag över dessa också:
http://www.nytimes.com/interactive/2011/08/24/technology/stev...
http://www.macobserver.com/tmo/article/Reading_The_Apple_Pate...

Så inte kan man neka att de inte uppfunnit mycket, för det har dem, och mycket har förändrat de flestas syn på vissa grejer. Jag skulle själv vilja påstå att Apple satt nya standarder på grejer som aldrig slagit ut i marknaden helt. När iPhone kom, hela smartphone marknaden blåste upp. När iPad kom, blev en jävla fart och sen dess har vi nu kunnat sett en uppsjö med nya varianter som tillkommit explosionsartat. Jag måste nog säga att mycket att det vi har idag (som oxå inte är från Apple), har vi just Apple och Steve Jobs att tacka för.

Och att dra fram att de kopierar från andra, who fu**ing doesn't? Välkommen till vuxen- och företags-världen. Lär bli svårt och hitta något företag som kör 100% rent mjöl i påsen. Titta speciellt på Windows och Mac OSX, det är ett jäkla tjat om att Windows snott mycket från Mac OSX, men även från Mac OSX så finns det en del som snotts från Windows, INGENTING att börja dra upp, så är det bara och det ska krävas mycket innan företag slutar dra vinning på andras grundidéer.

Du menar att Apples stämmer andra företag på andra företagens idéer?! Oboy, den nyheten skulle jag vilja läsa, länka mig den är du snäll! Det gäller att kunna ta patent på sina uppfinningar/idéer. Det du just skrev tror jag är BS, men bevisa mig gärna fel, skulle va kul läsning imo.

Hmmz, kanske inte mycket till hjälp men, prövat startat om hela datorn? Kan vara något som kanske behövs verkställas med en omstart..

I fetstill: Håller med!

I Fet- och sne-stil: Att dra en slutsats på en dator är lite orättvisst. Såg du skrivit mer om de längre fram, svarar mer på de..

Bra tips ifall det skulle hända, det tackar vi för!

Gissar på överbelastning fortf.. Pröva senare igen eller googla på koderna.

Nice.. Tack för tipset!

Seriöst.. Den har länkats minst 2ggr innan här redan...

Jag håller med Rawet här med bankmannen. En iPhone utstrålar kvalitet och att man kanske kommit högre upp i hierarkin på jobbet. Och det kanske tycks löjligt, men det är exakt samma sak som med kostym och fina kläder. En bankman med kostym eller vanliga svenson-kläder; vem ser ut att stå högst upp av de två i hierarkin, vem ser "viktigast" ut? Det är så världen fungerar (tyvärr), första intryck är A och O.

De andra orkar jag inte sätta mig in i, allt fungerar inte problemfritt, det kan vara allt från användarfel till måndagsexemplar.

Rawet: Ang grafikkortet där, det är en hårdvarubegränsning som ej möjliggör bytet, läste något om det förr, hade själv samma "problem" med mitt, dock inget som var något större problem för mig. (Var också en ASUS, sålde den till päronen pga batteritiden inte räckte till mina föreläsningar).

Jag har inget emot att företag låter sig inspireras av andras idéer, men jag ogillar när företag tar en annans idé och börjar predika om att det är deras egna och att det är helt revulotionerande..

Jag har inget emot att tekniskt handikappade köper iphones, då den är en betydligt enklare och mer logisk telefon än de flesta androiderna. Det jag skrev var att ur min synvinkel är telefonen gjord för teknikhandikappade, och jag tycker den dumförklarar en.

Jag har inte läst tråden, men kan säkert tänka mig att många android-fanboys kläcker dumma kommentarer, precis som många apple-fanboys, kan själv inte förstå hur man kan fästa sig vid ett märke och sedan försvara det utan att erkänna att det finns brister. En brist i android för tillfället är gpu-acceleration, vilket jag inte begriper varför google inte fixat det.

Att sasmung galaxy sII är dubbelt så snabb som iphone 4 kan vi väl båda hålla med om?

Man msåte ej ladda ned appar till en android-telefon för att den ska fungera, snarare KAN man ladda ned appar för att få den mer som man vill. Det är hela idén med android. Kan förstå att vissa är lata och köper iphone dock, då VET man att man får en OK telefon som är anpassad för att funka okej för alla. Man slipper kolla runt bland telefon-djungeln men man får betala några tusen extra för det dock.

Jag räknar inte incredible s räknar jag absolut INTE som top-android, snarar medel..

Det KRÄVS inte dubbelkärnigt för att android för att jämföras med iphone direkt, men kan hålla med om att man måste ha minst 1ghz på en android för att den ska gå att använda. Att android är lite segt ibland beror INTE på dålig optimering, utan, precis som du säger, att gpu-acceleration saknas, vilket kommer snart (korkat att det inte kommit tidigare).

Jag kör som sagt med optimus 2x och min tjej med iphone 4, så jag har jämfört mycket. Grejen som apple har gjort jävligt bra är att "dölja" slöheten. När man öppnar en appa eller liknande glider fönstret upp direkt, men det är tomt ett tag innan innehållet syns. Det ser alltså ut som att appen startar direkt, men det gör den ej. På min kommer appen upp GENAST, man kanske vänjer sig vid iphones seghet men jag störde mig som fan vid det då ajg är van vid optimus 2x snappighet.

Apple gör inte sin egna hårdvara, de har väl knappast utvecklat gpun och cpun själva? Grejen är att de väljer ett chip att köra på, sedan anpassar de mjukvaran till enbart det chipet. Android måste fungera på flera olika chip, vilket inte blir riktigt lika effektivt. För och nackdelar med bägge, på androidfronten finns ju större valmöjlighet.

Jag kan hålla med om att apple drivit marknaden, verkligen! Men att de kommit på allt själva håller jag inte med om. Touch-telefoner men användarvänligt GUI har funnits innan från HTC, samma med surfplattor. Det apple gör är att titta på vad mindre företag med små resurser hittar på för något, sedan "snor" de idén och använder sitt stora kapital till att göra en BÄTTRE produkt. Ta iphonen när den kom, touchtelefoner har funnits innan, men apple satsar ju stenhårt med ett laggfritt GUI och en välbyggd telefon med grym hårdvara, sen marknadsför dom den som fasen, inte många andra företag skulle kunna göra det, på grund av att de är för små.

Sen grejen med apple är ju att de kan satsa fruktansvärt mycket på en produkt, för de VET att folk kommer köpa den, även om den inte är bra eller om den inte behövs, bara för att det är apple.

Iphone var ett genombrott, och det tog flera år innan konkurrenterna kom ikapp, iphone hade blivit en succé vilket företag som än gjorde den. Men jag kan nästan lova att om det var Microsoft som kom ut med "ipad" så att den dött ut direkt, även om det var exakt samma produkt. Bara för att det var apple som gjorde iPad så blev det succé, eftersom marknaden av någon anledning litar på allt apple gör ("Hmmm, en surfplatta, låter onödigt, men antagligen behöver jag den, annars hade inte apple gjort den, jag köper den").

Jag vet inte om det är apple som är grymma på att skapa behov eller om allmänheten är hjärntvättade:D

Btw, någon som vet vad det hade kostat att köpa en iphone 4s från en amerikansk sida och frakta den hit?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Tills nu? Om du ska verka så påläst och skandera dina åsikter högljutt kan det vara en bra idé att du har fakta bakom dina påståenden. Från den 6/8-2010 och ett antal dagar framåt låg iPhone 4 på 9000:- i kontantpris, för att sedan stabilisera sig kring dina påstådda 8000:- fram till oktober/november 2010. Priset sjönk sedan och nådde i april 2011 ett pris på runt 6000:-. Nu kostar den runt 5500:-. Inte 8000:-. En sak vore om den nyligen sjönk från 8000:- till priset den ligger på idag, men det var cirka ett år sedan den låg på sådana nivåer.

Vill du att vi ska jämföra med din LG-telefon också? När den introducerades i slutet av 2010 låg den på cirka 5000:-, för att sedan pendla mellan detta pris och 4500:- till i början av april 2011. I april 2011 låg iPhone 4 på cirka 6000:-. Nu ligger dessutom din telefon på 3500:- från den billigaste, seriösa handlaren på internet (ElGiganten). Det för mig osökt in på nästa del...

Intressant. Du påstår alltså att en iPhone 4 kostar 7000:-, något som den inte kostat sedan i slutet av 2010, alltså för snart ett år sedan.

Detta var mycket intressant! Du blir alltså tillfrågad vad din telefon kostade, och de som ställde frågan blir chockerade över att du inte köpte en iPhone istället när du påtalar priset du betalt för din telefon (som du säger är en LG Optimus 2X)? Då kan man ju fundera huruvida du ljuger om vad du betalade för din telefon, för att visa att du lagt mer pengar på den än vad du egentligen har (eftersom att du dessutom argumenterar friskt för att iPhone är så mycket dyrare här på sweclockers), såvida att du inte köpte den på lanseringsdagen då den kostade 5000:-. Dock kostade en iPhone cirka 7000:- kring den tidpunkten, vilket gör att dina argument inte håller.

Nog för att jag har börjat få åldersnoja, men jag är varken teknikhandikappad eller tant.

För att ytterligare klargöra min ståndpunkt: jag är inte någon fanboy av varken iPhone eller Android, då jag har haft båda och varit nöjd med dem. För tillfället har jag en iPhone, men det är relativt irrelevant i sammanhanget. Det jag stör mig på är hur du kommer med påståenden som inte har någon som helst anknytning i verkligheten, förutom dina egna åsikter. Du säger att alla ska få välja vad de vill, men samtidigt måste du in och röra runt lite i iPhone vs. Android-grytan?

Orkar inte läsa allt du skrivit, men kan erkänna att jag överdriver när jag skriver för att verkligen visa hur det ligger till. Att iphone ÄR betydligt dyrare än andra liknande telefoner kan vi båda hålla med om hoppas jag? Jag menar optimus 2x kostar 3500kr medans iphone 4 fram tills nyligen legat på nästan det dubbla, TROTTS att optimus 2x hårdvara är DUBBELT så snabb.

Den telefonen jag hade när jag blev tillfrågad vad den kostade var optimus 3D, som jag köpte för 5000kr, det var dock ett inpulsköp som jag ångrade

Permalänk
Medlem

Det är inte mycket nyttigt som kommer ur din mun defeat..

Varför ska man hålla med om att sgsII är dubbelt så snabb? Vart får du den "faktan" ifrån? Inte sett något test på senaste som visar detta!

Att en lur är gjord för att vara logisk betyder inte att det är en dålig sak som att man behöver dumförklara folk, du kanske borde tänka över varför android inte är logiskt, finns det någon vettig anledning till att man inte har det så? Vad är det för argument? Ni androidboys är alldeles för hypade på eran egna värld ibland att ni låter 100 gånger värre än de värsta appleboys, är det inte pinsamt?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Det är inte mycket nyttigt som kommer ur din mun defeat..

Varför ska man hålla med om att sgsII är dubbelt så snabb? Vart får du den "faktan" ifrån? Inte sett något test på senaste som visar detta!

Att en lur är gjord för att vara logisk betyder inte att det är en dålig sak som att man behöver dumförklara folk, du kanske borde tänka över varför android inte är logiskt, finns det någon vettig anledning till att man inte har det så? Vad är det för argument? Ni androidboys är alldeles för hypade på eran egna värld ibland att ni låter 100 gånger värre än de värsta appleboys, är det inte pinsamt?

Varför man ska hålla med om att samsung galaxy SII är dubbelt så snabb? Nej det klart att iphonen med sin singlecore processor är minst lika snabb! Ditt kära apple har ju givetvis "optimerat" sin singelcore så att den blir lika snabb som en dualcore, det kalrt det är så, för låt mig vad dum jag är!

Jag är ingen fanboy, gillar iphonen, och ajg har beställt en macbook air så jag har inget emot apple heller... Blir bara så trött på trångsynta människor som höjer apple till skyarna och predikar om att deras produkter är guds gåva till människorna. Ledsen att behöva väcka dig ur din surrealistiska dröm, men apple är ett företag PRECIS som alla andra företag och det finns inget som säger att deras produkter är felfria, och de är enbart ute efter att tjäna pengar, precis som resten. De marknadsför sig som att de är absolut bäst, som när de säger att deras iOS är "år före konkurrenterna", precis som resten av alla företag (apple är dock värst enligt mig). Hur är de år före konkurrenterna? De var ÅR EFTER med multitasking, de var ÅR EFTER med notifikationsfält, de var ÅR EFTER med videosamtal och de var ÅR EFTER med mms. De har fortfarande inte ens flash. Och visst flyter iOS bättre än android på billiga telefoner, men de kan inte säga att de är ÅR FÖRE konkurrenterna för de, windows phone 7 flyter precis lika bra och har gpu-acceleration

Man BETALAR mer för en iphone än för en android med tanke på vad man får, så inskrängt KAN du inte vara så att du inte kan hålla med om det? Apple är en märkesprodukt, och eftersom VÄLDIGT många (säger inte att du gör det) köper apple för att det är inne, eller för att de inte vet något annat, så kan apple ta ut överpriser.

Jag funderar på att skaffa iphone 4s, då den för nuvarande ligger först på hårdvarufronten och för att jag gillar stilen och designen. ANledningen till att jag inte testat iphone innan är för att det klaffat fel. Varje gång jag behövt en ny mobil är den senaste iphonen några månader gammal och omsprungen av android-telefoner, och trotts det är den dyrare. Ska man köpa iphone ska man göra det precis när en ny släpps, sen blir den gammal och dyr.

Om du svarar något i stil med "android-fanboy" och "apple är bäst på allt" så ger jag upp diskussionen med dig och svara inte igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Varför man ska hålla med om att samsung galaxy SII är dubbelt så snabb? Nej det klart att iphonen med sin singlecore processor är minst lika snabb! Ditt kära apple har ju givetvis "optimerat" sin singelcore så att den blir lika snabb som en dualcore, det kalrt det är så, för låt mig vad dum jag är!

Jag är ingen fanboy, gillar iphonen, och ajg har beställt en macbook air så jag har inget emot apple heller... Blir bara så trött på trångsynta människor som höjer apple till skyarna och predikar om att deras produkter är guds gåva till människorna. Ledsen att behöva väcka dig ur din surrealistiska dröm, men apple är ett företag PRECIS som alla andra företag och det finns inget som säger att deras produkter är felfria, och de är enbart ute efter att tjäna pengar, precis som resten. De marknadsför sig som att de är absolut bäst, som när de säger att deras iOS är "år före konkurrenterna", precis som resten av alla företag (apple är dock värst enligt mig). Hur är de år före konkurrenterna? De var ÅR EFTER med multitasking, de var ÅR EFTER med notifikationsfält, de var ÅR EFTER med videosamtal och de var ÅR EFTER med mms. De har fortfarande inte ens flash. Och visst flyter iOS bättre än android på billiga telefoner, men de kan inte säga att de är ÅR FÖRE konkurrenterna för de, windows phone 7 flyter precis lika bra och har gpu-acceleration

Man BETALAR mer för en iphone än för en android med tanke på vad man får, så inskrängt KAN du inte vara så att du inte kan hålla med om det? Apple är en märkesprodukt, och eftersom VÄLDIGT många (säger inte att du gör det) köper apple för att det är inne, eller för att de inte vet något annat, så kan apple ta ut överpriser.

Jag funderar på att skaffa iphone 4s, då den för nuvarande ligger först på hårdvarufronten och för att jag gillar stilen och designen. ANledningen till att jag inte testat iphone innan är för att det klaffat fel. Varje gång jag behövt en ny mobil är den senaste iphonen några månader gammal och omsprungen av android-telefoner, och trotts det är den dyrare. Ska man köpa iphone ska man göra det precis när en ny släpps, sen blir den gammal och dyr.

Om du svarar något i stil med "android-fanboy" och "apple är bäst på allt" så ger jag upp diskussionen med dig och svara inte igen

Huh?

Nu förstår jag inte vart du är på väg med ditt inlägg alls.

Jag bad dig förklara varför den är dubbelt så snabb, inte berätta för mig om vad iphone haft för processorer innan 4S (vilket är single core på första iphone, 3G, 3GS och 4).. Vadan detta?

Har aldrig påstått att apple ligger flera år före konkurenterna eller något dylikt och kommer nog aldrig göra detta förens det faktiskt _varit_ ett faktum. Går omöjligt att säga i förväg vad som är flera år före sin konkurens.

Självklart är en iphone dyrare, det har jag inte heller sagt något emot, jag förstår inte vad du försöker få fram i dina inlägg bara?

Sist i det inlägget ovan du skriver nu skriver du ju själv att iphone 4s ligger före med hårdvaran, hur skall du ha det?

Vad jag kan säga om iphone är att sen jag fick min första iphone då 3G släpptes fram tills idag så har jag aldrig känt att det var ett dåligt köp eller att jag blivit uttråkad av den (fick min första i födelsedags present) den andra köpte jag beggad för 1500 (3GS 32GB) som jag har än idag, så dom har inte kostat mig något, så jag kan åtminstone vara ärlig och säga att jag aldrig skulle punga ut dom 5000-8000:- dom annars skulle kostat mig. Min gräns på en mobiltelefon går vid 3500:- mer skulle jag aldrig betala. Men det är jag det. Sen vad andra är villiga att ge är upp till dom och deras personliga åsikt, vilket jag inte har något problem med, men jag kan i alla fall förstå att dom blir nöjda men jag kan också se hur märkesberoende dessa är med tanke på pengarna dom lagt på det om du förstår vad jag menar.

Bör också nämna att jag är annars en sån som gillar att modda saker och vill alltid ha det senaste eller det roligaste, tack vare appstore så har det alltid funnits något som gjort att man inte blivit uttråkad av mobilen. Så det har helt klart hållt i längden för min del, sen att jailbreak finns har ju inte gjort saken sämre, där kan du ju göra vad du vill med iphonen i princip, bara man själv sätter gränserna för vad du vill göra.

Jag köper hellre en iphone när en "gammal" modell nästan utgått, då de inte kostar mycket och de är tillräckliga för vad de är och har ingen negativ inverkan på prestandan sålänge man är medveten om vad man köpt. Just nu siktar jag väl på en beggad iphone 4 32GB om jag hittar en till rätt pris, tålamodet att vänta in detta tillfälle är inga problem för mig då 3GS prestandan duger jättebra för mig och med nya iOS5 så blev den ännu snabbare konstigt nog, innan har det varit lite åt det andra hållet har jag känt..

Jag tror att du ser mig som någon helt annan apple-nörd än vad jag egentligen är! (i alla fall innan detta inlägg)..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Har själv tänkt lägga ut runt 4000kr på en pad. Ska använda som mediaenhet främst. Tänkt spela musik via den och använda som fjärrkontroll till min media dator samt huvuddator. Båda win 7.

Har endast kollat på Ipad2 samt Galaxy Tab 10.1, båda utan 3G och med 16GB.

Just nu lutar jag helt och hållet mot Galaxy Tab 10.1 då den har stöd för FLAC, samt allmänt mer stöd för ljud och video format, större skärm, högre upplöst skärm, tunnare, lättare, har dubbla ram minnet, samt har ubs anslutning.

Finns det någon stor fördel som ipaden har, eller har jag bara att riskera kompabilitetsproblem om jag ska fjärrstyra mina windows datorer. Någon som vet hur det ser ut med de nya plattorna och Ios 5?

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammasNK:

Har själv tänkt lägga ut runt 4000kr på en pad. Ska använda som mediaenhet främst. Tänkt spela musik via den och använda som fjärrkontroll till min media dator samt huvuddator. Båda win 7.

Har endast kollat på Ipad2 samt Galaxy Tab 10.1, båda utan 3G och med 16GB.

Just nu lutar jag helt och hållet mot Galaxy Tab 10.1 då den har stöd för FLAC, samt allmänt mer stöd för ljud och video format, större skärm, högre upplöst skärm, tunnare, lättare, har dubbla ram minnet, samt har ubs anslutning.

Finns det någon stor fördel som ipaden har, eller har jag bara att riskera kompabilitetsproblem om jag ska fjärrstyra mina windows datorer. Någon som vet hur det ser ut med de nya plattorna och Ios 5?

Tänk på att inte låsa in dig på hårdvaran i sig, utan det är mjukvaran som ser till att allt går "smooth", just ipad2 hårdvaran är nästan i överkant för iOS5, så med det sagt så flyter iOS5 så snabbt det kan göra i och med att 4S hanterar alla grejjerna med enkelhet och då ipad2 är snabbare så ja... hoppas du förstår poängen

Kan dock köpa ditt argument med filformatsstöd, vilket kan vara en stor fördel!
Om du skall satsa på jailbreak så har du YXFlash som stödjer xvid/divx och så vidare för iOS.. Samt även andra musikfilstyper, så du har det i åtanke, ska du inte jailbreaka så behöver du inte ta det i åtanke, jb är vägen till många roliga saker på iOS.. Dock är det ett kul OS precis som det är också.

Vad hade du tänkt styra datorerna med för program? VNC?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Tänk på att inte låsa in dig på hårdvaran i sig, utan det är mjukvaran som ser till att allt går "smooth", just ipad2 hårdvaran är nästan i överkant för iOS5, så med det sagt så flyter iOS5 så snabbt det kan göra i och med att 4S hanterar alla grejjerna med enkelhet och då ipad2 är snabbare så ja... hoppas du förstår poängen

Kan dock köpa ditt argument med filformatsstöd, vilket kan vara en stor fördel!
Om du skall satsa på jailbreak så har du YXFlash som stödjer xvid/divx och så vidare för iOS.. Samt även andra musikfilstyper, så du har det i åtanke, ska du inte jailbreaka så behöver du inte ta det i åtanke, jb är vägen till många roliga saker på iOS.. Dock är det ett kul OS precis som det är också.

Vad hade du tänkt styra datorerna med för program? VNC?

Jo just FLAC stödet är jag rätt insnöad på just nu, så den väger rätt tungt.

Håller på att bygga upp stereo systemet just nu hemma, så har inte hunnit komma så mycket längre än planeringsstadiet än med fjärrstyrningen. En fundering har jag dock kring det, något det känns som att du kanske har svar på, kan jag stöta på några problem om jag vill styra windows baserade datorer via ett mac operativ, eller kan man få det att fungera på ett bra sätt?

Visa signatur

MSI P67A-C45 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB | Corsair 2x2GB 1600MHz | 90+120 SSD | Fractal Tesla 550W 80+ | Fractal Define R3 Titanium

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammasNK:

Jo just FLAC stödet är jag rätt insnöad på just nu, så den väger rätt tungt.

Håller på att bygga upp stereo systemet just nu hemma, så har inte hunnit komma så mycket längre än planeringsstadiet än med fjärrstyrningen. En fundering har jag dock kring det, något det känns som att du kanske har svar på, kan jag stöta på några problem om jag vill styra windows baserade datorer via ett mac operativ, eller kan man få det att fungera på ett bra sätt?

Kolla i app store, finns en del appar som klarar mkt stöd. Har inte min iPad till hands men ta en titt på t.ex. Ace player. Jag använder mig utav LogMeIn för att fjärrstyra datorer, funkar även bra på iphone, inte hunnit testat på iPad, men borde fungera fint!

Om du jailbreakar finns det vlc player (som funnits i AppStore men blivit borttaget) kvar att hämta. Dock har jag ej testat den på ipaden (precis fått min nästan).

Men mitt tips blir att kolla i AppStore och googla.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammasNK:

Jo just FLAC stödet är jag rätt insnöad på just nu, så den väger rätt tungt.

Håller på att bygga upp stereo systemet just nu hemma, så har inte hunnit komma så mycket längre än planeringsstadiet än med fjärrstyrningen. En fundering har jag dock kring det, något det känns som att du kanske har svar på, kan jag stöta på några problem om jag vill styra windows baserade datorer via ett mac operativ, eller kan man få det att fungera på ett bra sätt?

Jag förstår

Det är inga problem att fjärrstyra via iOS t.ex. Dock gäller det att du hittar ett program som du tycker är smidigt att fjärrstyra med! VNC rekomenderar jag annars. Då får du upp allt på skärmen precis som datorn så att säga..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

https://secure.logmein.com/

http://itunes.apple.com/us/app/flac-player/id390532592?mt=8

"FLAC Apps

Since iTunes and your iPad don’t really work in harmony with FLAC files, you can get two apps that will break the barrier for you: Dan Leehr’s FLAC Player for $10, and FastIntelligence’s Golden Ear for a promotional price of $6.00." (http://www.ipadshouse.com/how-to-play-flac-files-on-your-ipad...)

"Neither iTunes nor any Apple hardware natively supports FLAC files, but there are apps that can let you listen to FLAC files on your iOS device: Dan Leehr’s $10 FLAC Player, and FastIntelligence’s Golden Ear (currently $6 at its introductory price of 40 percent off). Both are universal apps that run natively on the iPad, iPhone, and iPod touch."
(http://www.macworld.com/article/157310/2011/01/flac_on_ios.ht...)

Lite google och tada!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Bara jag som upplever stora problem med WLAN efter att uppdateringen till Ios 5? Modellen i fråga är en iPod Touch 4.
Har testat med de vanliga botemedlen; omstart av enhet, omstart av router, förnyad tilldelning av WLAN, omstart av det trådlösa kortet i enheten osv. Inget verkar hjälpa. Ska testa att sätta statisk IP på den, fast det blir, om det fungerar, en nödlösning för hemmet, då det inte lär fungera på skolan.. :/ Alla tips är mer än välkomna! (tänkte att det var bättre att skriva här än att starta en helt ny tråd)

Just det. CITERA, snälla! (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Bara jag som upplever stora problem med WLAN efter att uppdateringen till Ios 5? Modellen i fråga är en iPod Touch 4.
Har testat med de vanliga botemedlen; omstart av enhet, omstart av router, förnyad tilldelning av WLAN, omstart av det trådlösa kortet i enheten osv. Inget verkar hjälpa. Ska testa att sätta statisk IP på den, fast det blir, om det fungerar, en nödlösning för hemmet, då det inte lär fungera på skolan.. :/ Alla tips är mer än välkomna! (tänkte att det var bättre att skriva här än att starta en helt ny tråd)

Just det. CITERA, snälla! (:

Kan inte påstå att jag har haft några direkta problem.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jory89:

Bara jag som upplever stora problem med WLAN efter att uppdateringen till Ios 5? Modellen i fråga är en iPod Touch 4.
Har testat med de vanliga botemedlen; omstart av enhet, omstart av router, förnyad tilldelning av WLAN, omstart av det trådlösa kortet i enheten osv. Inget verkar hjälpa. Ska testa att sätta statisk IP på den, fast det blir, om det fungerar, en nödlösning för hemmet, då det inte lär fungera på skolan.. :/ Alla tips är mer än välkomna! (tänkte att det var bättre att skriva här än att starta en helt ny tråd)

Just det. CITERA, snälla! (:

jag har haft problem med att min iPhone 4S tappar wifi ganska ofta ibland. Av oklar anledning. Gissar på att det är en bugg i Oset som de fixar snart.