Permalänk
Medlem

Vilket mediacenter passar mig?

Jag är på jakt efter ett mediacenter som behöver uppfylla kraven:
* Kunna skicka ut 1360x768 eller 1366x768.
* Kunna spela mkv-filer med hög bitrate (20-50MBit/s) utan lagg.
* Möjlighet att ändra storlek och position på subtitles.

Ett plus vore om man kan spela upp SVTPlay, TV4Play och Youtube.
Ytterligare ett plus om det har WLAN inbyggt.

Har ni något förslag?

Permalänk

"Vilken HTPC som helst" eller kanske en Boxee Box?

Tror att din eventuella budget får fälla avgörandet.

Permalänk
Medlem

Kan en Boxee Box mata ut 1360x768 eller 1366x768?

Permalänk
Hjälpsam

BoxeBox eller en ZOTAC ZBox Nano (Fusion) + XBMC skall båda kunna pusha 1080p från MKV.

Uppgraderade själv just från en ATOM ION med Ubuntu+XBMC till en ZBox med SSD och4gb ram. TV'n klarar inte 1080p men alla filer jag har kastat på den har den gäspat sig igenom.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det är bra, men jag undrar om Boxee klarar av att skicka ut en ren bildsignal på 1360x768 eller 1366x768. För om den klarar det, så blir det pixelmappat på min TV som är HD-ready (med upplösningen 1366x768). Klarar den inte det, så blir det inte pixelmappat och därmed inte heller skarpt.

Jag vet att valfri HTPC klarar av detta, men jag vet inte om Boxee fixar det.

Permalänk
Medlem

Efter lite googling kan jag med 95% säkerhet säga att boxee klarar 1366x768.

Edit: Tycker dock att zotac zbox nano är bättre.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Eller så bygger du en htpc med exempelvis m-itx kort från amd och socket fm1, då kommer den klara allt du behöver och mycket mer ändå

För att ge dig ett exempel så har jag en underklockad Intel pentium dualcore E5200 som jag kör i 2ghz, 3gb ram, hd6450 som grafikkort då mitt moderkort inte stödjer hdmi 1.3b, kör win7 home premium på den, har noll problem med högupplöst tv, film osv, även lite emulatorer för nintendo osv

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Efter lite googling kan jag med 95% säkerhet säga att boxee klarar 1366x768.

Jag har letat som en tok men inte hittat något som helst tecken på att Boxee klarar av att sända ut 1366x768. Skulle du vilja länka till den här informationen?

Permalänk
Medlem

Klarar den 1080p så klarar den ju 1366x768

Permalänk
Medlem

Från komplett "Videoupplösningar som stöds
Videoupplösningar som stöds 1920 x 1080"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bagaren:

Jag har letat som en tok men inte hittat något som helst tecken på att Boxee klarar av att sända ut 1366x768. Skulle du vilja länka till den här informationen?

Här är en länk till där jag fick informationen. Det verkar vara en loggfil han har kopierat i inlägget.

http://forums.boxee.tv/archive/index.php/t-37132.html

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)