Permalänk
Medlem

Måla fläktar

Tja,

Tänkte måla fläktbladen på mina GT's vita istället för den tråkiga gråa.
Undrar då hur jag ska gå till väga.

Vet redan hur jag tar bort fläkten från ramen.
Men vilken sprayfärg?
Måste man sandpappra och grunda eller räcker det med att bara spraya på ett tunt lager?

Funkar denna sprayfärgen?

Permalänk
Medlem

se bara till att ta av fläktbladet så att det inte kommer färg som torkar kullaggret. Annars ska det noga bara va att spraya på

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moranic:

Tja,

Tänkte måla fläktbladen på mina GT's vita istället för den tråkiga gråa.
Undrar då hur jag ska gå till väga.

Vet redan hur jag tar bort fläkten från ramen.
Men vilken sprayfärg?
Måste man sandpappra och grunda eller räcker det med att bara spraya på ett tunt lager?

Funkar denna sprayfärgen?

Här finns det en bra guide med Scythe GT fläktar:

http://www.sweclockers.com/galleri/7686-guide-lacka-dina-gt-f...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaksylt:

se bara till att ta av fläktbladet så att det inte kommer färg som torkar kullaggret. Annars ska det noga bara va att spraya på

Skrivet av Marcusk:

Tack, blir en trip till biltema imorgon

Permalänk

jag sprayade alla mina fläktar utan att ta av bladen, har inte blivit några problem med det. dom blåser lika fint och låter inte mera än förr. Men ändå om du kan så borde du ta av bladen. Jag kunde ej.

Visa signatur

[spoiler]Intel Core i7 2600K | x2 PNY 770 OC 1085/7000 | Cooler Master Silent Pro M 850W | 1600Mhz Ripjaws X Performance 8GB | 500GB Samsung Spinpoint 7200RPM | Antec 920 H2o | 120Gig Sandisk Extreme |[/spoiler]