Cooler Master Quickfire Rapid släpps med blå, svarta och bruna Cherry MX

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ErDraug:

Ingen numpad... enda anledning till att jag tvekar... Mycket bra pris annars tycker jag och bra utbud av switchar!

Samma här annars hade jag slagit till direkt. De kunde väl erbjuda ett utan och ett med tycker man.

Permalänk

Kan det verkligen vara så svårt att göra ett mekaniskt bord med normal layout och belysning ?

Permalänk

Varför tar man bort numpaden!?!?!
Det är ju ett rent helvete att knappa siffror på de andra tangenterna

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Önskar fortfarande och få något i den här stilen fast trådlöst.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pnorberg:

Önskar fortfarande och få något i den här stilen fast trådlöst.

det finns

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Enligt elitekeyboards hemsida så visar ingen sig vara trådlös?
Oavsett så kostar Happy hacking tangentbordet $300(!) vilket är på tog för dyrt för ett tangentbord.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

I want my numpad

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

mitt dröm tangentbord. kbc poker.

Permalänk
Medlem

Ser nice ut, vet någon om den kommer finnas i amerikansk otaku layout?

Permalänk

fattar inte varför de fortfarande inte har en 'tunnel' i mitten på tangentbordet där man kan släppa ut hörlurssladden. Är mest i vägen när den hänger över axlen eller halv runt vänster arm. simpel att ha den i mitten halv ner i knäet istället.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av shaippen:

Jag sitter just nu på en Filco tenkeyless dvs. utan num-pad, för mig så är det mycket bekvämare att använda datorn med händerna närmare varandra, speciellt i spel.

...

Costar är tillverkaren btw, samma som filco så detta är ett bra tangentbord.

Tyckte väl att det var sjukt likt, jag har ett Filco Majestouch 2 TKL med bruna switchar och det ser verkligen exakt lika dant ut.

Permalänk
Medlem

Så det är typ samma? Tänkte beställa ett Filco Majestouch 2 till jul men nu kanske man ska köra på detta itsället?

Permalänk

Den enda skillnaderna jag kan se direkt om man jämför bilden med brädan framför mig är att CM-varianten saknar leds för caps och scroll lock, samt att sladden är löstagbar. Typsnittet på knapparna skiljer sig förstås också.

Här är ett Filco Majestouch 2 TKL med svensk layout, kolla själv:

http://www.keyboardco.com/keyboard_images/filco_tenkeyless_sw...

edit: majestouch saknar även FN-tangenten med mediefunktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gastromax:

Den enda skillnaderna jag kan se direkt om man jämför bilden med brädan framför mig är att CM-varianten saknar leds för caps och scroll lock, samt att sladden är löstagbar. Typsnittet på knapparna skiljer sig förstås också.

Här är ett Filco Majestouch 2 TKL med svensk layout, kolla själv:

http://www.keyboardco.com/keyboard_images/filco_tenkeyless_sw...

edit: majestouch saknar även FN-tangenten med mediefunktioner.

cooler masters tangentbord är gjorda av samma företag som gör Leopold http://www.elitekeyboards.com/products.php?sub=leopold,tenkey... det är tydligen en av snubbarna som designade Filco som har varit med och tagit fram leopold.

Permalänk
Medlem

ser trevligt ut, men jag håller mig nog till mitt 20 år gamla SGI tbord med alps switchar

Permalänk
Hedersmedlem

Kom på en grej, det här tangentbordet har ju ingen Del knapp? Hur kommer man då in i BIOS/UEFI? Dock kanske Delete fungerar lika bra(?), inte provat faktiskt.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Kom på en grej, det här tangentbordet har ju ingen Del knapp? Hur kommer man då in i BIOS/UEFI? Dock kanske Delete fungerar lika bra(?), inte provat faktiskt.

Menar du att du använder den numeriska delens delete-knapp (som för övrigt gör samma sak som den andra)?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Elgot:

Menar du att du använder den numeriska delens delete-knapp (som för övrigt gör samma sak som den andra)?

När jag ska in i BIOS, ja. Den sitter bekvämt till.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

Kom på en grej, det här tangentbordet har ju ingen Del knapp? Hur kommer man då in i BIOS/UEFI? Dock kanske Delete fungerar lika bra(?), inte provat faktiskt.

delete knappen är exakt samma som numpad delete så det är inget problem

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Hedersmedlem

Viss det är väll iofs en fråga om smak, vad man väljer. Jag tycker det absolut en bra tanke, att ge kunden olika alternativ. Jag hoppas dock att CM tar med ordentliga förklaringar på vad kunden kan förvänta sig för skillnader beroende på vilken sort dem väljer.

Normalt så är Black det ända rätts för hardcore gaming, bruna kan vara ett alternativ om man har lät för att bli lite mör i händerna efter ett tag eller helt enkelt vill ha mindre motstånd av någon anledning. Blå är egentligen inte alls tänkte för gaming utan snarare för kontorsarbete.

Ett sådant här med svarta skulle kunna vara ett nice LAN-alternativ, får se när man klämt på det live

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tozzi:

Bara jag som tycker det känns fattigt och inte ge separata enkla mediaknappar? Som typ play/paus, byta låta & volym? Speciellt på tanke på priset. :/

Det är många som inte vill ha extra knappar, med tanke på att detta är tangentbord utan numpad så är det dessa de marknadsför till. Personligen skulle jag aldrig köpa ett tgb med en massa macro knappar osv.

Skrivet av MichaSWE:

Viss det är väll iofs en fråga om smak, vad man väljer. Jag tycker det absolut en bra tanke, att ge kunden olika alternativ. Jag hoppas dock att CM tar med ordentliga förklaringar på vad kunden kan förvänta sig för skillnader beroende på vilken sort dem väljer.

Normalt så är Black det ända rätts för hardcore gaming, bruna kan vara ett alternativ om man har lät för att bli lite mör i händerna efter ett tag eller helt enkelt vill ha mindre motstånd av någon anledning. Blå är egentligen inte alls tänkte för gaming utan snarare för kontorsarbete.

Ett sådant här med svarta skulle kunna vara ett nice LAN-alternativ, får se när man klämt på det live

Beror på spel, i FPS osv, ja blåa å bruna gör sig inte lika bra som svarta. Men i RTS som StarCraft så är blåa å bruna mycket bra val.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Är grymt nöjd med mitt Qpad MK-80 så jag kommer knappast byta. Men skulle jag byta, så är det mot ett sånt här Coolermaster med bruna switchar! Diggar designen och numpad delen kan man ju kanske klara sig utan..

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Firkraag:

Det är många som inte vill ha extra knappar, med tanke på att detta är tangentbord utan numpad så är det dessa de marknadsför till. Personligen skulle jag aldrig köpa ett tgb med en massa macro knappar osv.

Beror på spel, i FPS osv, ja blåa å bruna gör sig inte lika bra som svarta. Men i RTS som StarCraft så är blåa å bruna mycket bra val.

Kan sträcka mig till bruna men blå får jag nog vägra Men som sagt är ju oavsett mest en fråga om smak känns det bra så är det ju det

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk

Tangentbordet är bara halvfärdigt. Det har ingen numpad!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk

Jag kommer definitivt slänga ut mitt gamla Steelseries 6Gv2 och prova bruna switchar! Jag har velat köpa ett Filco Majestouch-2 Tenkeyless alldeles för länge och detta verkar vara ett lämpligt alternativ

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Håller med.
Macroknappar är sådant enormt skräp. Endast musen man använder dem på.
Woop jag kan öppna min mediaplayer genom ett klick på tangentbordet, care? Öppnande av mediaplayer sker när man dubbelklickar på filmen eller motsvarande man vill se...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazed:

Jag kommer definitivt slänga ut mitt gamla Steelseries 6Gv2 och prova bruna switchar! Jag har velat köpa ett Filco Majestouch-2 Tenkeyless alldeles för länge och detta verkar vara ett lämpligt alternativ

+1

Känner exakt samma sak!

Men:

"vilket innebär att tangentbordet är okänsligt för samtidiga knapptryckningar"

känns lite oroväckande... xD

Permalänk
Skrivet av Murpie:

+1

Känner exakt samma sak!

Men:

"vilket innebär att tangentbordet är okänsligt för samtidiga knapptryckningar"

känns lite oroväckande... xD

Jag förstår inte. Varför är det oroväckande? Det är väl positivt att man kan utföra "full n-key rollover" på tangentbordet via PS/2?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Någon som vet när tangentborden släpps i Sverige, eller om Quickfire Red (röda switchar) kommer släppas i Sverige? Tycker det ser sjukt snyggt ut om man jämför med Quickfire Rapid!

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gretjek:

Någon som vet när tangentborden släpps i Sverige, eller om Quickfire Red (röda switchar) kommer släppas i Sverige? Tycker det ser sjukt snyggt ut om man jämför med Quickfire Rapid!

http://www.cmstorm.com/en/products/keyboards/

Ser bra ut ja

Och jag måste säga att klagande på avsaknaden av numpad var det sista jag trodde jag skulle läsa. Vill man ha ett sånt här tangentbord med numpad finns ju redan såna att köpa, dock ej med loggorna, så vad väntar ni på?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N