Nvidia visar PhysX i Batman: Arkham City

Permalänk
Melding Plague

Nvidia visar PhysX i Batman: Arkham City

Nvidia slår ett slag för fysiksystemet PhysX i nya Batman: Arkham City och visar upp några av effekterna i en video på Youtube.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite överdrivet är det väl ändå?

Permalänk
Avstängd

Som vanligt extra ögongodis! Gillar dock inte förseningen...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Trevligt glad att jag har nvidia . Isen och röken var verkligen något som jag inte hade velat vara utan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Varför jämför dem ett gammalt grafikkort med ett nytt? borde de inte visa likvärdigt amd kort istället för 8800GT?

Visst de blir ju bättre med 560 än motsvarande amd men bättre jämförande tycker jag det skulle va.

Visa signatur

Antec Twelve Hundred | i7 920 ca 2.7Ghz | Gigabyte GA-X58A-UD7 | XFX ATI HD 7970 3GB | Corsair XMS3 1600MHz 6GB CL7-7-7-20 | Intel X25-M SSD 80GB / WD Caviar® Black 1TB | Corsair HX 750W | Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att AMD/ATI inte gör något liknande som detta? På grund av patent? Eller avsaknande intresse hos dom?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Riktig snyggt! Synd bara att man har AMD.. :/

Visa signatur
Permalänk

Synd att man inte kan ha Physx:(

Permalänk

Jag tycker mig att fpsen ser ganska låg ut?
Skulle inte velat släppa en sån video om inte det flöt på helt 100

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Atlas Tasume:

Hur kommer det sig att AMD/ATI inte gör något liknande som detta? På grund av patent? Eller avsaknande intresse hos dom?

Har väl inte ekonomi för att utveckla?

Tycker det ser riktigt coolt ut |||||-<3 Nvidia for life-|||||

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Hjälpsam

Jag är inte ledsen för mitt AMD, det är bara att ge fan i att köpa spelet, det finns ett antal andra mer intressant titlar för mig att välja på.
Ångrar dock lite att jag inte köpte Batman Arkam Asylum, på steamrean, det kan jag faktiskt spela med fysiken påslagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Tror endast det är i Batman jag ens har uppmärksammat PhysX på riktigt.
Batman-spelen känns som en extra speedad nVidia-produkt som tar bort allt innehåll om man har PhysX avstängt bara för att kunna påvisa vilka detaljer som medföljer PhysX.

PhysX egenskaper är för den delen inget som är specifikt på nVidia-kort utan endast en teknik som tillåts att beräkningar görs uav grafikkortet istället för CPU:n. Denna videon tycker jag mer vinklar att PhysX lägger till mer ögongodis när det egentligen bara gör beräkningar.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Detta är en av dom största anledningarna till att jag alltid kör med nvidia.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Glöm inte att processorn kan köra PhysX, men inte lika bra som nvidia korten..

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk

Såklart så har man bytt till sitt första AMD kort när det kommer något som kan vara kul att prova

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

såg ju inte helt ful ut, inte alls fel ut
dock tycker jag att det där med isen eller vad det va dem sköt va liiite överdrivet

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Dålig jämförelse, de kunde ju bara stängt av physx på 560-kortet, så man fick se den riktiga skillnaden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

nästan läskigt att dom jämför med ett 8800GT, och ännu läskigare att spelet ser så bra ut med det...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

... Så man får mer clutter som hindrar en att se ordentligt? Kanske är för e-sportig, men på alla bilder skulle jag hellre spela på den physx-fria halvan

Permalänk
Medlem

Haha, Hade jag haft ett Nvidia kort hade jag nog endå kör utan Physx.. Såg bara jobbigt ut

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Skrivet av Poison:

Batman-spelen känns som en extra speedad nVidia-produkt som tar bort allt innehåll om man har PhysX avstängt bara för att kunna påvisa vilka detaljer som medföljer PhysX.

Tyvärr så verkar det vara så.

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem

Som vanligt fruktansvärt överdrivna PhysX-effekter så det ser för jävligt ut, men det måste överdrivas för annars skulle det det köras lika pra på processorn, och då blir det ju inget nVidia-specifikt.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Första spelet vad 9/10

Tråkigt att många klagar, antar det är ATI pojkar. Men vi som har Nvidia vi njuter utav det. Dessutom ger den en skön effekt när ni är i fighter.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Tidigare gick det att köra AMD + ett 8800GTX eller liknande som tog hand om PhysX beräkningarna. Fungerar det fortfarande?
Kan minnas att nVidia låste PhysX till enbart Geforce kort, men det kanske är en gammal story?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poison:

Tror endast det är i Batman jag ens har uppmärksammat PhysX på riktigt.
Batman-spelen känns som en extra speedad nVidia-produkt som tar bort allt innehåll om man har PhysX avstängt bara för att kunna påvisa vilka detaljer som medföljer PhysX.

PhysX egenskaper är för den delen inget som är specifikt på nVidia-kort utan endast en teknik som tillåts att beräkningar görs uav grafikkortet istället för CPU:n. Denna videon tycker jag mer vinklar att PhysX lägger till mer ögongodis när det egentligen bara gör beräkningar.

I Mafia II gjorde PhysX en grymt stor skillnad.

Permalänk
Medlem

Nvidia reklam i Batman spelen så det stänker om det.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

..För det fungerade ju så fantastiskt bra i ettan. Själv råkade jag ut för PhysX-buggen ungefär halvvägs in i spelet, vilket gjorde det omöjligt att fortsätta spela. Ingen patch kom heller.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tidigare gick det att köra AMD + ett 8800GTX eller liknande som tog hand om PhysX beräkningarna. Fungerar det fortfarande?
Kan minnas att nVidia låste PhysX till enbart Geforce kort, men det kanske är en gammal story?

De är tyvärr fortfarande låst,, de funkar om du kör med gammla pxysx drivare, men då är de ändå inte kompatibelt med nya spel.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

fan, var de spelet som laggade eller youtube?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Nice med fler effekter etc, att de fortfarande inte släppt Physx x64 stöd för CPU är riktigt lamt men jag antar att de vill ha fler säljar argument. Cpun hade fixat detta utan problem.