Permalänk
Medlem

Någon som vill jobba?

*bort*

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Skrivet av Llhweiir:

Du svor nyss i kyrkan.
Och nej, där tror jag ingen egentligen vill jobba.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Du svor nyss i kyrkan.
Och nej, där tror jag ingen egentligen vill jobba.

Varför inte? Hade jag utbildning och var arbetslös skulle jag inte tveka till att söka.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Varför inte? Hade jag utbildning och var arbetslös skulle jag inte tveka till att söka.

Det där är iallafall ett av få ställen jag absolut aldrig skulle kunna tänka mig att söka jobb även om jag vore arbetslös och hade precis de meriter som passade.

För mig är det mycket viktigt att jag känner att jag på något sätt bidrar till något viktigt när jag jobbar och framför allt inte bidrar till ett sämre samhälle.
Copyswede är ett samhällsproblem som jag ser det. De borde aldrig fått överta makt från staten att godtyckligt beskatta tekniska prylar utan att tillföra ett dugg tillbaka. Det är som en enda stor parasitorganisation.
Pengar är inte allt. Det skulle verkligen vara som att sälja sin själ till djävulen att jobba för dom.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem

Vara dubbelagent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

De borde aldrig fått överta makt från staten att godtyckligt beskatta tekniska prylar utan att tillföra ett dugg tillbaka.

Det gör dom inte, staten stiftar lagar, Copyswede administrerar den.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Det gör dom inte, staten stiftar lagar, Copyswede administrerar den.

Vad är lättast att bryta i denna kedjan?
Att byta ut hela regeringen till piratpartister, eller helt enkelt plocka bort detta jävliga företag och låta priserna på lagring vara låga?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Vad är lättast att bryta i denna kedjan?
Att byta ut hela regeringen till piratpartister, eller helt enkelt plocka bort detta jävliga företag och låta priserna på lagring vara låga?

Det är inget företag, det är en ekonomisk förening. Och nej avgiften försvinner inte för att copyswede försvinner.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Från platsannonsen om beskrivning om ens karaktär: (obs subliminal perception)

Du är en misantrop som anser att samhället har svikit dig och du bara längtar efter att få ge igen.

Och meriter så bör man för sin karaktärs skull ha lagt upp fina youtubeklipp med åsikter som framgår från denna denna: http://www.youtube.com/user/ozmoroid#p/u/1/SFjTmR7eVNg

*edit*

På frågan att få jobba där, så visst skulle det vara roligt att få vara ett asshole. Men man gör ändå det i det dolda och då försvinner meningen.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Det är inget företag, det är en ekonomisk förening. Och nej avgiften försvinner inte för att copyswede försvinner.

Ber om ursäkt för min okunnighet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem

Forumet är inte till för platsannonser
*låst*