Asus Eee Pad Transformer Prime

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer Prime

Galet sugen på denna!
Snygg design (om lite minus för det glansiga tangentbordet, Tegra 3(!), 10.1 tums skärm, 8.9mm tunn förmodar bara själva plattan? , ICS (!):
Datum för lansering är satt till 9 November och som jag förstått skall den kosta lika mycket som Transformer 1 gjorde!
Vad tror ni kommer den kunna slåss med Apples surfplattor?

Spec:

URL: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2396089,00.asp#fbid=XjBk...
Ser väldigt lovande ut hoppas man får lite recensioner snart

Permalänk
Medlem

Den verkar ju nice iaf, och gissar på att den kommer vara kraftfull nog för att lätt ta hand om 1080p.
Sen kanske nästa generation av android landar på den, 4.0 eller vad det nu är?

Men ja tror ipad3 måste komma snart för att slåss emot den prestandamässigt iaf

Ja väntar spänt på att den släpps och testas här på sweclockers iaf.
Väntar även på samsung nästa tab då ja gilla hålla i den mycket mer än transformern.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Väldigt sugen på den här! Länge velat mellan en iPad2 och en Transformer men inte blivit av.
Men allt beror på vad den hamnar på för priser. Runt 4500kr för en 32gb utan tangentbord så blire nog ett köp! Sedan komplettera med tangentbord senare :>

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

Kommer Transformer 1 att fasas ut efter att Transformer Prime lanserats?

Visa signatur

i5 4670K - Asrock Z87 Pro4 - Kingston HyperX 1600 8 GB - MSI 670 - TT Mozart Tx - Noctua D14 - PNY 120 GB SSD
HTPC: Zotac ION Atom 330 - Samsung 1.5 TB

Permalänk
Medlem

Nya bilder på prime ser riktigt läcker ut !

Källa: http://www.engadget.com/2011/10/26/asus-transformer-prime-sho...

Permalänk

Ser jag fel eller är den utsvängd i kanterna ? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av spot_1337:

Ser jag fel eller är den utsvängd i kanterna ? :S

Kallas för Distorsion bland oss fotografer. http://sv.wikipedia.org/wiki/Distorsion

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av tmy:

Kommer Transformer 1 att fasas ut efter att Transformer Prime lanserats?

De ska släppa ICS till den så helt utdaterad blir den ju ändå inte: http://www.engadget.com/2011/10/20/asus-says-eee-pad-transfor...

Men ska jag gissa blir nog det sista uppdateringen.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

De ska släppa ICS till den så helt utdaterad blir den ju ändå inte: http://www.engadget.com/2011/10/20/asus-says-eee-pad-transfor...

Men ska jag gissa blir nog det sista uppdateringen.

Har jag väldigt svårt att tro, när ettan får ICS är den ju identiskt med prime vad gäller mjukvara och borde få samma uppdateringar.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Har jag väldigt svårt att tro, när ettan får ICS är den ju identiskt med prime vad gäller mjukvara och borde få samma uppdateringar.

Vad har det med saken att göra? Bara för att två enheter har samma version betyder det inte att de är identiska på insidan. Tror inte att ICS är sista uppdateringen till Eee Pad Transformer men det lär inte komma många till (och definitivt ingen stor) medan Prime antagligen uppdateras under en längre period.

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Vad har det med saken att göra? Bara för att två enheter har samma version betyder det inte att de är identiska på insidan. Tror inte att ICS är sista uppdateringen till Eee Pad Transformer men det lär inte komma många till (och definitivt ingen stor) medan Prime antagligen uppdateras under en längre period.

Är inte helt insatt, men kan ju rellatera till ipad och ipad2 som som båda uppdateras med samma (Nu kanske de inte går att gemföra äpplen och glass).

Men transformern och prime är väldigt lika, typ det ända som skiljer är ju tegra 2 kontra tegra 3 (typ).
Ser ju inga hinder för att de inte skulle klara samma mjukvara så vore smart av Asus att hålla båda uppdaterade

men de är ju bara egna spekulationer och förhoppningar

Permalänk

Äntligen lite mer info!

1280x800 skärm, Super IPS+ Gorilla Glas, 1 GB RAM, 16GB/32GB, 14,5(!)/12 timmars batteritid, ICS i "tidigt december" mm...

Och en schysst prissättning på ~$500

Nu ska det bara bekräftas att den får 3Gstöd i Sverige också så är denna en given julklapp!

Någon mer som är intresserad?

Källa

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Köpte en Transformers 1 för 2 dagar sedan..... Man kanske skulle väntat!

Permalänk
Medlem

inge 3g... å vaaaarför denna tjocka kant runt skärmen? Kör samma fina kant som Samsung smart tv så... köper jag!

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Skrivet av thexps:

Köpte en Transformers 1 för 2 dagar sedan..... Man kanske skulle väntat!

Kan försäkra dig om att du inte lär bli missnöjd.

Men, om det känns lite halvbra kanske du skall satsa på returrätten?

Sitter själv och skriver på Transformern och har inte något överhuvud taget att klaga på.
Det ända jag kan gräma mig på är att jag måste använda Diceplayer för att kunna spela 1080p film vilket processorn rent prestandamässigt skall klara. Då Diceplayer är hårdvaruaccelererad så är det bekräftat.

Utöver uppspelning av 1080p finns det inget att klaga på vad gäller kvalité och funktion.

Hoppas du blir nöjd med din Transformer!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janne1:

inge 3g... å vaaaarför denna tjocka kant runt skärmen? Kör samma fina kant som Samsung smart tv så... köper jag!

Stör mig också lite på skärmkanten, däremot har jag inget behov av 3g föredrar tethering från mobilen när jag är ute och wifi hemma så slipper jag två abonnemang.

Visa signatur

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't...

Asus Maximus VIII Hero | i7-6700K | ASUS GeForce GTX1070 Strix 8GB | G.Skill F4-2133C15Q-32GRK |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Kan försäkra dig om att du inte lär bli missnöjd.

Men, om det känns lite halvbra kanske du skall satsa på returrätten?

Sitter själv och skriver på Transformern och har inte något överhuvud taget att klaga på.
Det ända jag kan gräma mig på är att jag måste använda Diceplayer för att kunna spela 1080p film vilket processorn rent prestandamässigt skall klara. Då Diceplayer är hårdvaruaccelererad så är det bekräftat.

Utöver uppspelning av 1080p finns det inget att klaga på vad gäller kvalité och funktion.

Hoppas du blir nöjd med din Transformer!

Ja den känns riktigt bra, men kan bli bättre. Hoppas starkt på ICS!
Klarar du 1080p helt utan hackningar? Inte jag, det går men hackar till imellanåt vilket är ganska störigt.

Det går väl inte att returnera den när jag öppnat den

Permalänk
Skrivet av thexps:

Ja den känns riktigt bra, men kan bli bättre. Hoppas starkt på ICS!
Klarar du 1080p helt utan hackningar? Inte jag, det går men hackar till imellanåt vilket är ganska störigt.

Det går väl inte att returnera den när jag öppnat den

ICS ska ju komma till vår Transformer likaså, bekräftat av ASUS via: http://www.engadget.com/2011/10/20/asus-says-eee-pad-transfor...

Ja, det fungerar bra efter följande:

Container: MKV
Video Codec: H:264

Jag använder "Handbrake" till mina konverteringar.
Sedan kan det vara värt att poängtera att 1080p bara är något kul att lyckas med men skärmen visar ju inte full-hd ändå.
Jag märker alltså bara en liten kvalitétsförbättring vid 1080p än 720p.

Nej det lär ju inte gå, ursäkta mig.

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk

Se följande webbsida för mer info och bilder på Transformer Prime. Galleri längre ned på sidan : http://www.theverge.com/2011/11/9/2548200/asus-eee-pad-transf...

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har den här plattan eller första 3G?
Och varför bara Bluetooth 2.1? Ingen större skillnad på de nyare?

Permalänk
Medlem

Men varför bara 1gb när minnen är så billiga? Är inte speciellt insatt i hur dessa surfplattor fungerar eller deras os, är det någon begränsning där som gör att 1gb är max minne?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTF:

Men varför bara 1gb när minnen är så billiga? Är inte speciellt insatt i hur dessa surfplattor fungerar eller deras os, är det någon begränsning där som gör att 1gb är max minne?

Ingen begränsning men Asus snålar med minne, 3g och usb på plattan.

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk

Denna nyhet kanske kan vara intressant för folket.

http://www.engadget.com/2011/11/22/asus-transformer-prime-get...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ser jävligt bra ut!

Permalänk

Prime är avancerad för spel. Med Tegra 3 och Quad-core, dock lite synd att RAM på denna enhet är alldeles för dåligt. Hade önskat att det var DDR3 minnen på 2GB istället. En riktigt bra spelplatta faktiskt. Fungerar suveränt till effektfulla spel!
Office fungerar bra och vissa adobe program som photoshop fördröjer väntetiden om många program körs samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phasercoil:

Prime är avancerad för spel. Med Tegra 3 och Quad-core, dock lite synd att RAM på denna enhet är alldeles för dåligt. Hade önskat att det var DDR3 minnen på 2GB istället. En riktigt bra spelplatta faktiskt. Fungerar suveränt till effektfulla spel!
Office fungerar bra och vissa adobe program som photoshop fördröjer väntetiden om många program körs samtidigt.

Har du testat Prime eller gissar du bara?

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk

Någon som vet när denna släpps i Sverige?

Permalänk
Medlem

Asus ska tydligen hålla en konferans 1 dec !

其實五天以前就應該要聯想到了,不過五天之前我正在水深火熱中,趕資訊月相關文章。現在翻一翻突然想到本周四有華碩至尊變形平板記者會。而周四是12月1日,很明顯是趕資訊月。剛剛與廠商人員私底下聊這事,也確認了在資訊展會販售。

有考慮要買Android平板的朋友,就再等一等吧。
En översättning:

"I should have thought of this five days ago, but five days ago I was also in hot water, so I did not remember this piece of news. Just now, as I was digging through previous items, I recalled that there is a press release for the ASUS Transformer Tablet this Thursday. And this Thursday is December 1st, very clearly in time for IT Month. After consulting in private with company employees, it is confirmed that the tablet will be available for sale at the press conference. [Sorry guys, not very good with traditional script, I think that's what the last sentence says, but don't quote me]

Friends that are considering an Android Tablet, please just wait a while longer."

I'll work on the picture next. The picture doesn't reveal anything new. I'll put the text already in English in italics.

"Presenting the ASUS Transformer Tablet Eee Pad Transformer Prime Featuring Ice Cream Sandwich Android 4.0 Ice Cream Sandwich Presenting the ASUS Transformer Prime Tablet, featuring NVIDIA Tegra 3 Quadcore processor, today we are pleased to announce to you the integration of the Transformer Tablet and Android 4.0 Ice Cream Sandwich and the amazing result there of. [Sorry guys, not the greatest translation here in terms of polish.]

Sincerely ASUS Computer CEO Jerry Shen"

http://nccc.cool3c.com/article/53445

Permalänk

Är väldigt intresserad av Prime
Men har en fundering om prestandan är tillräkligt bra för att kunna redigera GoPro filmer och kunna spela upp filmer som man filmat med en GoPro kamera? Finns det något bra redigerings program i så fall?

TFS Martin

Permalänk

Engadget har recenserat den:

http://www.engadget.com/2011/12/01/asus-eee-pad-transformer-p...

"BOTTOMLINE
The Transformer Prime is the best Android tablet of the moment, hands down"

EDIT

En till recension:

http://www.androidcentral.com/asus-transformer-prime-review

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I