Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha notifikationsystemet i OS X är lika likt det på Android som IPhone är lik Samsung Galaxy.

Kul att se att Apple tar så framträdande funktioner från konkurrerande system, det visar att Android är allt annat än fel på det

Har inte Apple snott det av Clydia som i sin tur snott det av androiden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Den här vettiga posten är bara helt underbar och måste därför citeras igen!

Jag kan inget än att hålla med, förstår inte hur folk ens ORKAR lägga ner energi på att tycka Apple är så dåliga! Jag gillar inte Apple produkter, därför bryr jag mig inte om vad de kostar, hur prestandan ser ut osv. Låt folk köpa vad de själva vill ha.

Jag kan hålla med om märkeskriget, fast man undrar ju varför någon som inte bryr sig om Apple produkter och vad de kostar gör i en tråd som handlar om priset på iPhone 4S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag kan hålla med om märkeskriget, fast man undrar ju varför någon som inte bryr sig om Apple produkter och vad de kostar gör i en tråd som handlar om priset på iPhone 4S.

För att jag läser nyheten, tänker "Okej, intressant hur mycket pengar dom tjänar, ge mig lite" sen går jag vidare till kommentarerna och blir bara irriterad. Som sagts förut, Swec har verkligen invaderas av Fragbite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

9.900 kronor.. Om du allvarligt trodde det så kanske du själv ska tänka efter vad den dyraste iPad 2 kostar i sverige. Jag kan hjälpa dig. 7195:- på applestore för 64GB versionen med BRA mycket större skärm än iPhone 4S har. Och skärmen är den dyraste komponenten.

Så du tror inte på mig att iPhone 4S med 64 GiB i lagringsutrymme kostar över 7,000 SEK? Ta gärna en titt på prisutvecklingen på Prisjakt. Idag kostar den 9,800 SEK med frakt hos Televaruhuset. Webbhallen säljer den för 9,990 SEK med frakt.

Bra dock att svenska Apple Store säljer mobilen för minst 5,795 SEK. Hoppas "Apple-kära" personer köper sin iPhone 4S hos dom och inte hos till exempel Webbhallen, annars förlorar de 4,005 SEK som de kan ha annat roligt för.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

iPhone 4S Costs Apple Just $196 To Make
http://www.redmondpie.com/iphone-4s-costs-apple-just-196-to-m...

Bra vinst är det i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

iPhone 4S Costs Apple Just $196 To Make
http://www.redmondpie.com/iphone-4s-costs-apple-just-196-to-m...

Bra vinst är det i alla fall

Exkl. kostnader för utveckling, marknadsföring, frakt, montering osv. Det är ENDAST komponenterna som sitter i som kostar 196 dollar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Exkl. kostnader för utveckling, marknadsföring, frakt, montering osv. Det är ENDAST komponenterna som sitter i som kostar 196 dollar.

Tror du inte de hämtar hem alla de pengarna på att man tar 30% (om jag minns rätt) på alla appar som säljs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Den här vettiga posten är bara helt underbar och måste därför citeras igen!

Jag kan inget än att hålla med, förstår inte hur folk ens ORKAR lägga ner energi på att tycka Apple är så dåliga! Jag gillar inte Apple produkter, därför bryr jag mig inte om vad de kostar, hur prestandan ser ut osv. Låt folk köpa vad de själva vill ha.

Fast det är ju inget nytt, det finns i alla olika områden inom teknik/hårdvara Nvidia - ATI/AMD, Intel - AMD, Gamla hederliga Windows - Linux t e x!

Fast jag fattar vad ni menar....

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av Kenshiin:

Ligger i samma prisklass som Galaxy Nexus, dock inget revolutionerande i 4S jämfört med 4, så detta pris är egentligen ganska löjligt.

Ja, förutom iCloud och Siri då. iCloud (som även kan användas från iPhones som är nästan 3 år gamla) verkar alla helt bortse ifrån. Det misstaget skall man nog inte göra. Finns mycket potential där. Precis som för Siri. Både är dessutom features som ingen annan kommer att peta ihop på en pisskvart, dvs svårkopierat. 4s är en kanonuppdatering för de som har en 3G eller en 3GS och vill stanna hos Apple. Det är samma transition som 3G->3GS och borde inte vara så svår att förstå (men är det uppenbarligen ändå). Har man en 4:a så är det förmodligen inte lika självklart. Men är man sugen så kan man sälja sin 4:a på Blocket för betydligt mer än man kan sälja en 18 månader gammal Android-mobil för (vilken som helst) och sen uppgradera till en upplåst 4s utan att det behöver kosta skjortan. Apple är verkligen sjuuuuukt dyrt. Verkligen.

Folk har inget som helst sinne för proportioner. Galaxy Nexus skulle ju vara guds gåva till mobilkunden. Den måste väl ändå också anses som en besvikelse med tanke på vilka förväntningarna var och när man gör en jämförelse med Galaxy IIs? Borde den också reas bort nu? Folk väntar ju redan på nästa Samsung. Vad kommer den att kunna göra som inte din Galaxy IIs kan göra. Koka kaffe? Och folk anklagar iPhone-ägare för att vara posers...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Tror du inte de hämtar hem alla de pengarna på att man tar 30% (om jag minns rätt) på alla appar som säljs?

Jag har inte sagt att de tjänar lite. Deras kvartalsrapport räcker för att man ska se hur jiffla mycket de tjänar. Men det är inte schysst att vinkla siffror på deras kostnader för att det ska framstå som att de tjänar ännu mer.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha notifikationsystemet i OS X är lika likt det på Android som IPhone är lik Samsung Galaxy.

Kul att se att Apple tar så framträdande funktioner från konkurrerande system, det visar att Android är allt annat än fel på det

Tror inget "Apple-fan" tycker det finns dåliga funktioner i andra system såsom Android. Allt handlar om hur man implementerar funktionerna dock. Gränssnitt är A och O. Ett exempel från forum-mjukvara är t.ex. Invision Power Board vs nya XenForo. XenForo är nystartat och har säkert enbart 1/10 av allting som IPB kan erbjuda, ändå så implementerar dom den tiondelen på ett mycket snyggt sätt.

Däremot kan jag tycka det är fult av Apple att säga att det är någonting "revolutionerande". Men w.e. Det är lite deras "thing".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Ja, förutom iCloud och Siri då. iCloud (som även kan användas från iPhones som är nästan 3 år gamla) verkar alla helt bortse ifrån. Det misstaget skall man nog inte göra. Finns mycket potential där. Precis som för Siri. Både är dessutom features som ingen annan kommer att peta ihop på en pisskvart, dvs svårkopierat.

Av de två får man nog mest anse att Siri blir svårkopierat. Det är iaf vad jag antar då jag inte varit så intresserad av det och därmed inte vet alla skillnader mot t ex Googles olika röststyrningsprojekt.

Däremot sticker inte iCloud out på samma sätt då att synka mot molnet har Google redan gjort i något år och de har också redan arbetat ett tag på en tjänst för att lagra sin musik i molnet och streama det därifrån, vilket är en liknande variant som iCloud har. De har ju utöver det sammankopplat det med Gdocs osv så just molntjänsten känns inte ny på samma sätt. Fast visst, Google har ju inte gjort sin molntjänst helt unik för Android som Apple gjort med iCloud.

Permalänk
Medlem

Intressant pris.
Blir en sådan troligtvis senare.

OfT varför blir alla dessa jävla trådar till hata apple?
Så fort det är någon slags nyhet om apple så kommer jävla dagisbarnen och börja gaffla.
Har ni inget vettigt att komma med så ge fan i och skriv något.

Nyheten handlade om billigare pris än beräknat och inte vilket mobil som är bättre, vilket företag som är bättre, varför folk är hjärntvättade osv osv.

Ni kan väl starta en VS tråd och håll på lek där.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Så du tror inte på mig att iPhone 4S med 64 GiB i lagringsutrymme kostar över 7,000 SEK? Ta gärna en titt på prisutvecklingen på Prisjakt. Idag kostar den 9,800 SEK med frakt hos Televaruhuset. Webbhallen säljer den för 9,990 SEK med frakt.

Bra dock att svenska Apple Store säljer mobilen för minst 5,795 SEK. Hoppas "Apple-kära" personer köper sin iPhone 4S hos dom och inte hos till exempel Webbhallen, annars förlorar de 4,005 SEK som de kan ha annat roligt för.

Kopierar från webhallen.
"Pris, bild, produktbeskrivning och releasedatum är preliminära och kan komma att ändras"

Och elgiganten här i stan visste inget om priset än.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av IceDread:

2000kr till och man får en bra fin bärbar dator!

Helt galet högt pris för en mobiltelefon.

Nokia sålde smartphones för betydligt mer än så för några år sedan. Dom var dessutom inte nåt direkt under av användarvänlighet. Dom hade tex tangentbord (som förövrigt alla påstod att iPhone måste ha, annars var den dödsdömd) Jag hörde aldrig någon som hatade dem för det. Det var nämligen frivilligt att köpa en. Precis som idag. Har man ingen anvädning av en smartphone köper man inte en. Jag har aldrig fattar vem det är som tvingar alla att köpa en "dyr" telefon av något visst märke. Är det Molgan tro?

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av one4ty:

Haha vilka sjuka priser. 7795:- för lite extra minne? tänk om det fanns minneskortsplats

Tror nog det interna minnet är lite snabbare...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Tror nog det interna minnet är lite snabbare...

lite snabbare ja, överpris

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Av de två får man nog mest anse att Siri blir svårkopierat. Det är iaf vad jag antar då jag inte varit så intresserad av det och därmed inte vet alla skillnader mot t ex Googles olika röststyrningsprojekt.

Däremot sticker inte iCloud out på samma sätt då att synka mot molnet har Google redan gjort i något år och de har också redan arbetat ett tag på en tjänst för att lagra sin musik i molnet och streama det därifrån, vilket är en liknande variant som iCloud har. De har ju utöver det sammankopplat det med Gdocs osv så just molntjänsten känns inte ny på samma sätt. Fast visst, Google har ju inte gjort sin molntjänst helt unik för Android som Apple gjort med iCloud.

Skillnaden är väl att iCloud är helt integrerat i iOS och transparent. Man aktiverar och loggar in en gång. Sen kan man glömma att det existerar och bara byta device och fortsätta att jobba på ditt data där för alla appar som stödjer det. Om det funkar så på alla Androider sedan nåt år tillbaks så har jag inte fattat det. I stand corrected.

Att bygga den infrastruktur som krävs för att supporta "moln" för några hundra miljoner telefoner gör inte många just nu. Kanske Google (men förmodligen bara för de partners som kör utan egna anpassningar). Förmodligen Microsoft men de lär inte investera de pengarna förrän de är säkra på att försäljningen för Windows Phone tar fart. Jag kan inte komma på något annan...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Så du tror inte på mig att iPhone 4S med 64 GiB i lagringsutrymme kostar över 7,000 SEK? Ta gärna en titt på prisutvecklingen på Prisjakt. Idag kostar den 9,800 SEK med frakt hos Televaruhuset. Webbhallen säljer den för 9,990 SEK med frakt.

Bra dock att svenska Apple Store säljer mobilen för minst 5,795 SEK. Hoppas "Apple-kära" personer köper sin iPhone 4S hos dom och inte hos till exempel Webbhallen, annars förlorar de 4,005 SEK som de kan ha annat roligt för.

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

"Jag hoppas verkligen att "Xbox-kära" personer köper sin Xbox 720 hos Microsoft och inte hos tex webhallen, annars förlorar de flera tusen kronor som de kan ha annat roligt för."

Det kallas att ha preliminära priser. De stora operatörerna visste inte ens de officiella priserna färrän idag. Jag tror minsann du spelar dum med flit din spillevink!

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem

iPhone är så jävla kass och överprisad, men jag har aldrig ägt en själv så jag vet givetvis vad jag talar om.
/ironi

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av Tanax:

Däremot kan jag tycka det är fult av Apple att säga att det är någonting "revolutionerande". Men w.e. Det är lite deras "thing".

Men det har de väl aldrig sagt?
Känns som att många får för sig att vad nytt Apple än släpper så säger Apple att det skulle vara revolutionerande. Hittepå säger jag.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Skillnaden är väl att iCloud är helt integrerat i iOS och transparent. Man aktiverar och loggar in en gång. Sen kan man glömma att det existerar och bara byta device och fortsätta att jobba på ditt data där för alla appar som stödjer det. Om det funkar så på alla Androider sedan nåt år tillbaks så har jag inte fattat det. I stand corrected.

Att bygga den infrastruktur som krävs för att supporta "moln" för några hundra miljoner telefoner gör inte många just nu. Kanske Google (men förmodligen bara för de partners som kör utan egna anpassningar). Förmodligen Microsoft men de lär inte investera de pengarna förrän de är säkra på att försäljningen för Windows Phone tar fart. Jag kan inte komma på något annan...

Jag vet inte hur det fungerar att använda appsynk mellan enheter. Jag använder inget sådant gemensamt arbete som inte löses av Gdocs så jag har inte haft anledning att fundera på det ännu, men det är klart möjligt att det inte är riktigt på det viset. Själva synkningen har dock alltid gjorts lika automatiskt hos Google dock, dvs att man loggar in en gång och sedan tänker man inte på det mer.

Jag vet inte vad du syftar på med Google och partners utan egna anpassningar? Deras synkningstjänst fungerar till och med när man kör inofficiella ROM:ar som t ex CyanogenMod. Microsoft väntar nog som sagt tills de fått bättre grepp på marknaden. Utöver dessa tre ser jag dock inte någon aktör som har något speciellt att vinna på det. Det skulle väl vara Nokia då men de kör ju också med Windows Phone utöver sitt eget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Tror nog det interna minnet är lite snabbare...

Fast frågan är hur många som behöver snabbare än vad SD-korten klarar av när det stora lagringsutrymmet mest används för musik, film osv. Det går lite snabbare att lägga över det men i själva användandet är behovet av hastighet ganska lågt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Tror nog det interna minnet är lite snabbare...

Det stora felet med apple är att dom inte ger konsumenten några val. Man anser val, frihet och utveckling är dåliga saker. Vilket är synd, mobilerna är fina, Iphone 4 skärmen är underbar (lite liten i min smak) men ppi, klarhet och ljus är bra, touch känslan är topp. Med den nya S verkar den få en skaplig uppgradering hårdvarumässigt och det är väl en akut nödvändighet, minst sagt.

Du får ingen SD kortplats, för många vore det schysst med en telefon som hade ett mindre intern minne och ett större SD kort, det är helt enkelt billigare. Smidigt med ett externt SD kort ur andra hänseenden också.

Du får inte roota den utan att dom försöker så gott dom kan att ställa till det för dig, och utveckla nya metoder att stoppa dig, från att låsa upp din egen telefon.

Du får inte välja appar själv, apple bestämmer vad som är en okey app, du kan inte tanka hem någon från nätet och installera, utan att jailbreaka, och då få apple efter dig.

Du får inte en fungerande webbläsare (flash)

Du kan inte koppla in enheten och få tillgång till alla filer och kunna copy/paste

Sen är multitasking någon som verkligen gör apple lidande mot android. Apple har ingen äkta multitasking, du kan inte som på en android ha Spotify, facebook och nyheter rullandes på samma skärm, byta låt samtidigt som du bläddrar bland statusuppdateringar och bläddrar bland alla svenska tidningars nyhjeter...utan att lämna hemmaskärmen, utan att gå in eller ut ur något program.

Ios är inte open source, det är kanske mycket att förvänta sig men det är bra för moddscenen, det är inte farligt att låta dom som använder mobilerna, dom sanna entusiasterna göra egna versioner eller vidareutveckling. Android tillåter det här och allt sammantaget så gör det att man får en större marknad, en bättre produkt och en mer levande och fri mjukvarumarknad.

Android kan fås enkelt om man vill ha en vanlig telefon med vanligt användande, den kan fås öppen, rootad, omflashad med en custum rom och mycket avancerad om man vill.

Helt enkelt är valet mellan Apples Iphone och Android en fråga om val.

Jag tycker om val, jag tycker därför inte om Iphone. Men jag har inget emot dem som gör det. En del vill inte ha val, eller bryr sig om dom val man inte kan göra.

Permalänk
Medlem

Apropå det här med förhandsbokning och inte bestämda priser

http://www.dustinhome.se/samsung-galaxy-nexus/product/5010613...
10 916kr för Samsung Galaxy

Permalänk
Skrivet av Garnax:

Det stora felet med apple är att dom inte ger konsumenten några val. Man anser val, frihet och utveckling är dåliga saker. Vilket är synd, mobilerna är fina, Iphone 4 skärmen är underbar (lite liten i min smak) men ppi, klarhet och ljus är bra, touch känslan är topp. Med den nya S verkar den få en skaplig uppgradering hårdvarumässigt och det är väl en akut nödvändighet, minst sagt.

Du får ingen SD kortplats, för många vore det schysst med en telefon som hade ett mindre intern minne och ett större SD kort, det är helt enkelt billigare. Smidigt med ett externt SD kort ur andra hänseenden också.

Du får inte roota den utan att dom försöker så gott dom kan att ställa till det för dig, och utveckla nya metoder att stoppa dig, från att låsa upp din egen telefon.

Du får inte välja appar själv, apple bestämmer vad som är en okey app, du kan inte tanka hem någon från nätet och installera, utan att jailbreaka, och då få apple efter dig.

Du får inte en fungerande webbläsare (flash)

Du kan inte koppla in enheten och få tillgång till alla filer och kunna copy/paste

Sen är multitasking någon som verkligen gör apple lidande mot android. Apple har ingen äkta multitasking, du kan inte som på en android ha Spotify, facebook och nyheter rullandes på samma skärm, byta låt samtidigt som du bläddrar bland statusuppdateringar och bläddrar bland alla svenska tidningars nyhjeter...utan att lämna hemmaskärmen, utan att gå in eller ut ur något program.

Ios är inte open source, det är kanske mycket att förvänta sig men det är bra för moddscenen, det är inte farligt att låta dom som använder mobilerna, dom sanna entusiasterna göra egna versioner eller vidareutveckling. Android tillåter det här och allt sammantaget så gör det att man får en större marknad, en bättre produkt och en mer levande och fri mjukvarumarknad.

Android kan fås enkelt om man vill ha en vanlig telefon med vanligt användande, den kan fås öppen, rootad, omflashad med en custum rom och mycket avancerad om man vill.

Helt enkelt är valet mellan Apples Iphone och Android en fråga om val.

Jag tycker om val, jag tycker därför inte om Iphone. Men jag har inget emot dem som gör det. En del vill inte ha val, eller bryr sig om dom val man inte kan göra.

Du har en bra poäng där

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Apropå det här med förhandsbokning och inte bestämda priser

http://www.dustinhome.se/samsung-galaxy-nexus/product/5010613...
10 916kr för Samsung Galaxy

Haha! Det var precis det jag tänkte länka! xD

Permalänk

Det var ett oväntat lågt pris! Hade jag inte redan haft min iPhone 4 hade det varit svårt att hålla mig från att köpa en 4S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/142333-xbox_720_basenh...

"Jag hoppas verkligen att "Xbox-kära" personer köper sin Xbox 720 hos Microsoft och inte hos tex webhallen, annars förlorar de flera tusen kronor som de kan ha annat roligt för."

Det kallas att ha preliminära priser. De stora operatörerna visste inte ens de officiella priserna färrän idag. Jag tror minsann du spelar dum med flit din spillevink!

Det finns många ivriga personer som har köpt en iPhone 4S med 64 GiB i lagringsutrymme, för nära 10,000 SEK. Folk gör typ allt för att få sin "favorit-leksak", oavsett pris. Det var därför jag sa som jag sa, vilket du tydligen inte förstod.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hmm, ska man slå till eller importera en HP Pre3 till en tredjedel av priset?