Permalänk

Corsair AX 850w

Hej jag har nu märkt att min fläkt på mitt nättag Corsair ax 850w slutar funka efter ett par sekunder och när jag tar av datan så början den i igen bara snabbt och stänger av sig. Kan detta vara problem till mina blue screens? vad ska jag göra?
Kan man laga det?

Datan är bra 3-4 veckor gammal!

Hej har nu ändras, så nu får jag blue screens med error code 0x00000124. Vad kan menas med detta? Tack på förhand!
och nu visas nu i bios att "Power Fan speed" är på 2030 RPM när den inte snurrar?

ändrade blue screen!
Permalänk
Medlem

När du tar av datan? Kan du specificera?

Corsair AX 850w har en inbyggd funktion som stänger av fläkten då inte aggregatet belastas.

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk

Överhettad PSU borde kunna ge BSOD med tanke på att det förmodligen "clockar" ner sig. Har du inte kvitto? Gör en RMA eller byt fläkt om du köpt det beggat.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Old KnotVillage:

Överhettad PSU borde kunna ge BSOD med tanke på att det förmodligen "clockar" ner sig. Har du inte kvitto? Gör en RMA eller byt fläkt om du köpt det beggat.

Det är meningen att fläkten ska vara avstängd under låg belastning, den går sedan igång när kylning behövs.

Permalänk

Jag får bara blue screen hela tiden när dom första bubblorna som kommer fram i windows introt kommer. Kommer även då jag sätter in windows installtions skivan. Vet inte vad det kan vara... error coden är 0x0000009c MACHINE_CHECK_EXCEPTION. Fläkten drar i gång nåra sekunder sen stänger den av sig. Sen efter när jag sägt av datan. Startar den sabbt igen och dörr sedan mycket snabbt igen.

Permalänk

Har mycket svårt att tänka mig att detta nätagg skulle bli så överhettat vid uppstart av datorn och skulle ge BSOD redan innan man hinner in i windows. Har själv ett likadant nätagg och precis som Marcusk säger så finns det en inbyggd funktion i detta aggregat som gör att det inte använder sig utav fläkten förens det går över en viss belastning. Skulle gissa (märk väl ordet gissa) på att det är något annat än ditt nätaggregat som ger blue screen. Möjligtvis om det skulle inneha någon form av fabrikationsfel skulle kunna ge sådant här resultat som du beskriver.

Ta en titt på följande länk så kanske du kan felsöka lättare.
http://support.microsoft.com/kb/329284/sv

Inlagd länk.
Visa signatur

__________________________________________________________

Alla kan göra misstag, även du. Tänk på det innan du flammar någon.

Permalänk

mm kanske inte är nätagget då. Men det kan inte vara min Corsair force 3 heller. För att jag startar från USB (Windows Installer) då corsair ssd:n är bortkopplat. Blir svårt för mig att se problemet här... Någon som vet något? Windows support länken hjälpte inte för att förljade saker funkar.

- Kylsystem fungerar (om nätaggs fläkten ska fungera)
- Överhettning kan jag inte se, nåt problem.
- Hdd och optiska driven fungerar efter som blue screenen fortsätter även om bort kopplad
- Ingen överclockning gjord
- strömförsörjningen ser inget problem heller för alla fäktar går som dem ska.

Vad kan det vara?

Permalänk
Avstängd
Permalänk

Hur ska jag testa om det är minnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av looxztation:

Hur ska jag testa om det är minnet?

kör med en minnessticka åt gången

Visa signatur

Intel 6600K | Asrock Z170 Extreme4 | Corsair 2800MHz 16GB | MSI GTX 1070 Gaming X | Fractal Design R5

Permalänk

Nu har jag testat mina minnen och båda funkar som dem ska!...