Permalänk
Medlem

helt klart en 5a funderar på att bygga ihop ett liknande system

Permalänk
Medlem

har du en bra kylare till 1155?

Permalänk
Avstängd

Tuffaste chassiet jag någonsin sett. Fan vad nice--

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av colliez:

helt klart en 5a funderar på att bygga ihop ett liknande system

Skrivet av lakej:

Tuffaste chassiet jag någonsin sett. Fan vad nice--

Skrivet av seppeh:

har du en bra kylare till 1155?

Tack ska ni ha

Angående kylare, tänker du om jag har någon liggande eller är du mest ute efter ett köpråd? I så fall vilken prisklass och hur ser dit system ut i övrigt?

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om Akasa fläktarna? Har du testat andra tysta pwm fläktar typ scythe eller be-quiet?

Vem kom på iden att mäta lufttryck i mm H_2O? det är lika dumt som att mäta kroppsvikt i askkoppar med snus.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oraklet123:

Vad tycker du om Akasa fläktarna? Har du testat andra tysta pwm fläktar typ scythe eller be-quiet?

Vem kom på iden att mäta lufttryck i mm H_2O? det är lika dumt som att mäta kroppsvikt i askkoppar med snus.

Haha jo allt för att det ska se snyggt ut antar jag, är ju en faktor till att kunna jämföra iofs De fläktar jag jobbat med mest som är hyfsat highend pwm är: Nexus Real Silent D12SL-12BL Nog en av de absolut prisvärdaste. Be Quiet Silent Wings dem är framförallt bra för att dem är rätt robusta och upphängningen är lite udda men väldigt bra. Dem låter dock mer än vad nexusen gör när de börjar komma upp lite i varv. Med risk för att svära lite i kyrkan så är jag verkligen inte särskilt imponerad av Scythes pwm fläktar överlag. Visst deras Gentle Typhoon (som ju inte är pwm) är helt klart en bra fläkt för pengarna men på pwm sidan finns det gott om bättre lösningar. Jag har även kört en hel del Enermax, dem gör en del riktigt fina fläktar. Jag kör tex deras cluster i gaming burken, inte lika tyst som Apache fläkten men tyst och jäkligt snygg samt puttar ok med luft Deras nya Enermax T.B.Silence UCTB12P PWM står högt upp på min hitlist inför nästa projekt där det passar in

Apachen är dock i särklass det bästa jag testat so far (db/cfm ratio) http://tech-reviews.co.uk/reviews/akasa-120mm-apache-fan/5/ summerar det ungefär likadant som jag skulle göra.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

Väldigt detaljerad bygglog, därför får du en solklar 5a

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Goo5e:

Väldigt detaljerad bygglog, därför får du en solklar 5a

Den tackar vi för

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Väldigt detaljerad bygglog, därför får du en solklar 5a

Som han/hon!

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

Stiligt! Coolt chassi

Permalänk

Riktigt stiligt!

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge och underhållande att läsa.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.