Nytt kort till gammal dator (för bf3)

Permalänk
Medlem

Nytt kort till gammal dator (för bf3)

Har följande burk, med ett corsair HX 520watts nätagg.

Är det ens värt att uppgradera med ett nytt kort för att köra BF3? och funkar det då tex med gtx560Ti eller gtx570?
Har i dagsläget ett geforce 8800gt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SA3L:

Har följande burk, med ett corsair HX 520watts nätagg.

http://i53.tinypic.com/2qxnnl5.jpg

Är det ens värt att uppgradera med ett nytt kort för att köra BF3? och funkar det då tex med gtx560Ti eller gtx570?
Har i dagsläget ett geforce 8800gt.

Systemkrav för Medium-inställningar

Där har du vilka krav som de rekommenderar för att kunna spelar Battlefield 3 med "Medium"-inställningar.
Har du var som krävs. Se över och gör sedan nödvändiga ändringar/uppgraderingar.

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

Jag anser att du kanske borde skaffa ett nytt grafikkort, något av de du nämnde, och en ny processor och kanske utöka RAM-mängden om möjligt. Helst skulle jag sett att du hade DDR3-minnen, men då rusar kostnaderna iväg då det krävs nytt moderkort.

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

Jag anser att du kanske borde skaffa ett nytt grafikkort, något av de du nämnde, och en ny processor och kanske utöka RAM-mängden om möjligt. Helst skulle jag sett att du hade DDR3-minnen, men då rusar kostnaderna iväg då det krävs nytt moderkort.

Tack! Måste jag inte skaffa ett nytt moderkort för att kunna byta till en ny processor (i-7 eller så)? Har beställt ett asus gtx 560 Ti med bf3 medföljande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av frelleX:

du tycker alltså att han ska skaffa ny dator...

Av vad jag har sett så är det just grafikkort som är det som är vikigast i bf3. Således tror jag att skillnaden kommer vara marginell mellan att köra den setup trådskaparen har nu inklusive gtx 560 ti eller mot en ny setup med exempelvis en 2500k processor.

Jag skulle rekommendera att prova hur det fungerar och är du inte nöjd så får man ju börja titta på uppgraderingar. Borde inte vara så svårt att kolla vad folk får för fps med en 2500k och gtx 560 som man kan jämföra med dina fps när spelet är släppt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lätt som Paj