Dreamhack hyr Kinnarps Arena för e-sport på Winter 2011

Permalänk

Det börjar ta sig, nerd herd 1 - 1.000.000 sportfånar...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Jodå visst skall AMD få göra reklam, och det är bra om E-sporten får in sponsor pengar. Men timingen. Hoppas verkligen att AMD har gjort något för tvätta bort löjets skimmer som bulldozer lanseringen har givet dem. Sänkt priserna eller släppt ut nya versioner av bulldozer som presterar bättre.

AMD har sponsrat SC2 och E-sporten på DreamHack 3 event nu tror jag. Så det går väl lite som en trend för dom att fortsätta så. Men jag förstår dig, hoppas dom lyckas nästa gång, som måste bli snart för att få upp konkurrensen lite.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dentoid:

Vad jag minns var det runt midnatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Nja, inte så sent. Tror det är tidigare, runt 21? Och btw, man blir ut släng från Elmia 22.00 då dags passet går ut då.

Sorry för dubbelpost, lite trött så här på små timmarna.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Nja, inte så sent. Tror det är tidigare, runt 21? Och btw, man blir ut släng från Elmia 22.00 då dags passet går ut då.

Ah, det är sant. När jag är på dh så försvinner min dygnsuppfattning så du har säkert rätt med det där om dagspass ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

Damn! Jag skulle åkt dit utan tvekan om det inte vore för att jag ska hålla dop 26:e :(.

Men men det går nog fler tåg! Häftigt.

Visa signatur

Fractal Design Define R3, Gigabyte GA-X58A-UD3R, Intel Core i7 2.80GHz, Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz, Corsair SSD Force Series 120GB, Corsair Cooling Hydro H70, 2xGigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Nja, inte så sent. Tror det är tidigare, runt 21? Och btw, man blir ut släng från Elmia 22.00 då dags passet går ut då.

Sorry för dubbelpost, lite trött så här på små timmarna.

Dagspassen har blivit förlängda de senaste 2 eventen för att folk ville komma dit och titta på finalerna, tror dom går till 01:00 nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinin:

Dagspassen har blivit förlängda de senaste 2 eventen för att folk ville komma dit och titta på finalerna, tror dom går till 01:00 nu.

O fasen, jo man vet ju inte hur länge en final kan pågå.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Typisk Svensk mentalitet, passar det inte så betala inte... De kommer ändå att sälja slut det imo

Håller med -=FULLMOON=- <3

Svensk mentalitet?

Du vet att alla event liknande detta är 100% gratis i tex Korea?

Think again, my friend!

Jag klagar dock inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Svensk mentalitet?

Du vet att alla event liknande detta är 100% gratis i tex Korea?

Think again, my friend!

Jag klagar dock inte

Men det är ju korea. Sc2 är deras lands sport.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Nja, inte så sent. Tror det är tidigare, runt 21? Och btw, man blir ut släng från Elmia 22.00 då dags passet går ut då.

Sorry för dubbelpost, lite trött så här på små timmarna.

Skrivet av Xinin:

Dagspassen har blivit förlängda de senaste 2 eventen för att folk ville komma dit och titta på finalerna, tror dom går till 01:00 nu.

Har köpt biljetter till finaldagen nu, man får tillgång till eventet både den 26e och 27e, sovplats ingår dessutom, så att bli utslängd kl 22 är nog inget problem i år iaf... Ska bli rikitgt najs, frågan är bara hur många dagar man måste ta ledigt från jobbet, 1 eller 2 dagar?? Beror ju på hur sent finalerna går...

Visa signatur

Intel i5 2500K l Corsair H80 l Asus P8P67 Pro l GeForce GTX 560 Ti OC 1GB l Corsair 8GB 1600 MHz Vengeance l Corsair SSD Force GT 120GB l Western Digital Caviar 2TB l Corsair HX 850W l Samsung SH-S222AB l NZXT H2 l Windows 7 64-bit

Permalänk

Det var på tiden!

Yes! nu ska arenan användas till nåt nyttigt! vem vill se på massa män som åker på is och blir svettiga och skjuter en puck.. nje tack, hellre SC2!!

Permalänk
Inaktiv

Biljett köpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Men det är ju korea. Sc2 är deras lands sport.

Skickades från m.sweclockers.com

Rättelse: Sydkoreas nationalsport är starcraft 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jezen:

Rättelse: Sydkoreas nationalsport är starcraft 1

Same, same.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jezen:

Rättelse: Sydkoreas nationalsport är starcraft 1

Det är stort i sydkorea men om man läser på lite är det knappast som att det är en nationalsport..

Den liknelse som de flesta var överens om (har läst detta på team liquid av folk som bor/besökt sydkorea) är WWA i USA. Det är alltså stort men knappast något som varje korean tittar på.

Man kanske kan jämföra det med speedway här i sverige?

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

Om man jämför det med speedway, innebär det att alla resultat läses upp i radio och tv-sportsändingar?

Då anser jag att det är ganska stort, det lär ju dröja innan det händer här i Sverige... tyvärr

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det var riktigt fett! sjukt bra tryck Hur många är dem på eventsen i Sydkorea egentligen?