Permalänk
Medlem

Deep Blue by Rizzt

Tjenare. Så, nu ska jag dra igång mitt nya projekt på allvar.

Chassit är ett Lian Li PC-V600FX. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=902751

Temat kommer gå i mycket svart med en del blå leds. Ja, jag är inte annars mycket för all "bling bling" men detta funkade faktiskt rätt bra. Dock kommer vissa saker vara röda. Dock bara några enstaka saker, för att matcha, och smälta in moderkortets färger. Men vi får se hur jag gör.

Frugan tyckte projekt namnet skulle kallas "Deep Blue". Och varför inte. Låter helt ok tycker jag.

Delarna jag kommer använda just nu är:

Intel i5-2500k
Zalman NPS 9900 MAX BLUE LED
Asus Maximus Gene-Z
Asus Geforce GTX 570 Direct Cu II
Corsair Vengance 8GB 1600Mhz CL8
Intel 320 80Gb, system disk
Western Digital Blue 500Gb, lagrings disk
Corsair AX650

Jag har tagit bort hårddiskburarna. Typ som jag gjorde med mitt första projekt. Hårddiskarna har jag placerat i de övre 5.25 platserna.

Håller på att experimentera lite fortfarande hur jag ska göra med alla dessa "sleevade" kablar. Men jag tycker det ser rätt snyggt ut som det gör just nu. Är nästan klar med detta.

MVH
Rizzt

Här kommer några "sneak peeks"

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk

låter trevligt!

Permalänk
Hedersmedlem

Ska bli riktigt spännande att se. Just det chassit är ju nytt men bygger på en gammal klassiker

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Ska bli riktigt spännande att se. Just det chassit är ju nytt men bygger på en gammal klassiker

Mjo, det är ju rätt likt de gamla (det du har).

Hehe. Fan inte billiga Lian-Li. Men man får vad man betalar för. Ett chassi som man har länge länge.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rizzt:

Mjo, det är ju rätt likt de gamla. Hehe. Fan inte billiga Lian-Li. Men man får vad man betalar för. Ett chassi som man har länge länge.

True True, i alla fall på utsidan, men inte de är riktigt så lika på insidan.
När du bestämt namn så är det bara att dra iväg ett PM.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

True True, i alla fall på utsidan, men inte de är riktigt så lika på insidan.
När du bestämt namn så är det bara att dra iväg ett PM.

Det ska jag göra..

Ska bli intressant med ditt projekt också. Kanske vi kan bolla lite idéer. Även om ditt och mitt inuti är helt olika som jag nu såg.

Hade ett Lian-Li för länge sedan. Ett PC-A05B eller vad det hette. Det såg liknande ut som det du har.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rizzt:

Det ska jag göra..

Ska bli intressant med ditt projekt också. Kanske vi kan bolla lite idéer. Även om ditt och mitt inuti är helt olika som jag nu såg.

Hade ett Lian-Li för länge sedan. Ett PC-A05B eller vad det hette. Det såg liknande ut som det du har.

Jamenvisst, bara hör av dig i tråden eller via PM om du undrar något eller jag undrar något.

Det här du tänker på? http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/6...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Jamenvisst, bara hör av dig i tråden eller via PM om du undrar något eller jag undrar något.

Det här du tänker på? http://www.sweclockers.com/forum/74-chassin-och-nataggregat/6...

Ja, precis. En riktig gammal goding.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

har redan tänkt till en massa bra mods :), sikket mod-kap du skall införskaffa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

har redan tänkt till en massa bra mods :), sikket mod-kap du skall införskaffa!

Jasså, vad har du för idéer åt mig då?

Mjo, blir nog mitt sista på ett tag efter denna. Iofs sa jag väl det om BWB2 också. höhö..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Lätt ett av de snyggaste chassina som går att få tag på. Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Lätt ett av de snyggaste chassina som går att få tag på. Lycka till!

Tackar Hannes. Ska jag börja konkurrera med dig igen då. Hehe

Nä, men kom gärna med förslag på vad du tycker jag ska köra för tema. Sitter här fortfarande och kliar mig i huvudet. Moderkortet är ju ett Maximus. Går ju i som vanligt, rött, svart o vitt. Men samtidigt vore det kul o blanda in lite blått i leken.

Och det gäller ju er alla andra med. Kom med förslag!

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Haha, ja det ser jag fram emot! Men ärligt så ser jag det inte som konkurrans. Jag vinner bara på att du bygger.

Helsvart sleeve är ju najs. Annars så tycker jag om röd och svart hur många byggen det än blir. Det handlar inte om att vara krystat nyskapande utan det handlar ju om att göra det man själv känner för. Mdpc-x har riktigt många färger och nyanser som man kan experimentera med. Dessutom är ju själva kompositionen nästan oändlig.

Men som sagt, Lycka till!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Det sket sig med att ha en H100 i fronten. Nu måste jag hitta nån ny bra kylare som jag kan ha i detta lilla chassi. Det är fan inte stort inte.

Här är några bilder på chassit iaf.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Proffsmoddare

Najs!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Lian Li is the shit!

Permalänk
Medlem

Håller på att testa om jag fortfarande ska ta bort HD buren. Tror det blir nog så..

För jävla snygga fläktar man fick med. Passade faktiskt bra. Aldrig varit för LED o bling bling. Men detta ser ju helt klart godkänt ut. Inte är inte alls för mycket.

Köpte mig en Zalman CNPS9900 MAX BLUE LED också nu. Måste iaf vara bättre än orginal fläkten jag kör på nu. hehe
Kollade först på en Noctua kylare. Men den kommer inte få plats i chassit + att jag använder vengence minnen.
Får se hur bra den kyler. Snygg var den iaf.

Bilder kommer snart..

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hur satt HDD buren fast? Går det att ta bort båda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Hur satt HDD buren fast? Går det att ta bort båda?

Den undre är popnitad. Men inte svårt o borra bort. Enkelt att sätta tillbaks om man någon gång vill det igen.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat Första inlägget. Finns några bilder där om någon vill se.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Har uppdaterat Första inlägget. Finns några bilder där om någon vill se.

Uppdatera gärna med inläggen så blir det mindre inläsning utav bilder för forumläsarna.

glöm inte att infoga bilderna med "

" Taggen

Så slipper man klicka sig genom en länk för att se bilderna
Chassit i sig är väldigt stilrent vilket lian-li brukar vara vädigt bra på när det iaf gäller dem lite mer dyrare varianterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Uppdatera gärna med inläggen så blir det mindre inläsning utav bilder för forumläsarna.

glöm inte att infoga bilderna med "
" Taggen

Så slipper man klicka sig genom en länk för att se bilderna
Chassit i sig är väldigt stilrent vilket lian-li brukar vara vädigt bra på när det iaf gäller dem lite mer dyrare varianterna

Har testat. Går tydligen inte med Flickr. Och så som du säger. Det blir det mindre inläsning för användarna. Ni får nöja er med detta. Är ni intresserade klickar ni nog bilderna ändå.

EDIT: Hittade hur jag skulle göra. hade helt missat BBcode knappen

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Har testat. Går tydligen inte med Flickr. Och så som du säger. Det blir det mindre inläsning för användarna. Ni får nöja er med detta. Är ni intresserade klickar ni nog bilderna ändå.

EDIT: Hittade hur jag skulle göra. hade helt missat BBcode knappen

måste ju gå med alla

AWSOME :)!

Permalänk
Medlem

Så, då har man beställt lite fläktar då. En 140mm Enermax TB silence och 2st 120mm Enermax TB silents blå led. Ska bli spännande att se vad dom går för. Måste ju iaf vara bättre än skiten man har i datorn nu. Bilder kommer såklart när dom är levererade.

Börjar annars få ordning på allting. Allt är nästan sleevat och klart. Bara några enstaka kablar kvar.

Zalman kylaren är ju på plats som man kan se på bilden i första inlägget.

Så snart är iaf första steget klart. Vatten får jag helt enkelt fundera på. Kommer bli riktigt tight i detta chassi.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Låter bra! Älskar chassit o kommer absolut följa detta!
Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Låter bra! Älskar chassit o kommer absolut följa detta!
Lycka till!

Tack tack. Ja, det börjar lika nått nu iaf. Ska ta några kort här snart så ni får se. Dock är det mycket små trams som ska göras.

Nu är den ju fungerande i alla fall. Nu ska jag bara göra ändringar. Ev vatten måste jag mäta på osv. Men det avvaktar jag med så länge.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Så, då har man beställt lite fläktar då. En 140mm Enermax TB silence och 2st 120mm Enermax TB silents blå led. Ska bli spännande att se vad dom går för. Måste ju iaf vara bättre än skiten man har i datorn nu. Bilder kommer såklart när dom är levererade.

http://www.enermax.com.tw/userfiles/image/tbsilence_led_12b.j...

Börjar annars få ordning på allting. Allt är nästan sleevat och klart. Bara några enstaka kablar kvar.

Zalman kylaren är ju på plats som man kan se på bilden i första inlägget.

Så snart är iaf första steget klart. Vatten får jag helt enkelt fundera på. Kommer bli riktigt tight i detta chassi.

Finns ju flera modeller utav tb silence, själv har jag 3 typer hemma, 2st vanliga(900rpm), 2st VR (har en extra fläktkontroler samt snurrar i 1500rpm) samt en PWM, själva grundkonstruktionen är snygg och rent estetiskt snygg men det gäller att välja rätt bara
Det viktigaste är att jag är nöjd med dem samt att dem inte lyser

Permalänk
Medlem

Här är några bilder på nya fläktarna

Men inte tycker jag dom låter som dom gör 14dB. Låter mycket högre tycker jag. Men jag är ju fruktansvärt kräsen. Nu kör jag med ett 7V motstånd. Så det enda jag hör i min burk är HDDn jobba.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

finfint gillar dem trots att dem har leds !