lägga windows 7 på surfplatta

Permalänk

lägga windows 7 på surfplatta

går det att göras?
jag tycker android mest är leksakssystem och vill hellre ha windows om jag köper en surfplatta.
det finns win 7 på en del plattor men dom är oftast rätt dyra..

kan det gå att köpa en "relativt billig" android surfplatta och lägga in win 7?

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Windows 7 kan bara köras på x86 och x64, "relativt billiga" android-surfplattor har ARM-processorer. Så nej.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

synd!
men tack för ett bra svar

Visa signatur

Intel 2600k överklockad 4.5gzh | 8 gb corsair vengeance | asus sabertooth | Cruiser ssd 120 gb | Ati Radeon 7970 |Antec twelvehundred

Permalänk
Medlem

Win 8 ska däremot komma till ARM också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Win 8 ska däremot komma till ARM också.

Dock kommer inte vanliga x86/x64 program att fungera då, så blir ju leksaksstil ändå då programmen som kommer blir optimerade för telefoner eller surfplattor och tiden det tar dessutom... Finns ju typ acer iconia (och ett par till) med win7, inte så toppen på batteritid och stöder inte wacompennor osv med kan köra riktiga win7 om det är vad man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Dock kommer inte vanliga x86/x64 program att fungera då, så blir ju leksaksstil ändå då programmen som kommer blir optimerade för telefoner eller surfplattor och tiden det tar dessutom... Finns ju typ acer iconia (och ett par till) med win7, inte så toppen på batteritid och stöder inte wacompennor osv med kan köra riktiga win7 om det är vad man vill.

Jo men det hade ju inte blivit bättre med win7 på arm som han ville ha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Fattar inte poängen med att ha en tablet som har 3 timmar batteritid.... även om den har w7...
Varför inte android? Det är förvånansvärt vad lite jag saknar windows med min tablet, dessutom har den också "wacom:ish"

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080