Diablo III, SC2: Heart of the Swarm och WoW: Mists of Pandaria på Blizzcon 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av EwiQ:

Heart of the swarm blir säkert bra, precis som Brood War var, men på något sätt tvivlar jag på att de nya enheterna är nödvändiga. Var det protoss som teleporterade tanks och någon som "drog" i colossus? verkar ju som att Blizzard kommer sabba allt precis när jag vant mig vid att spela scII på ett sätt. Jag lirar terran, och jag tycker om allt precis som det är. Jag kunde ju trivas med medics i multiplayer, Broodwar hade väl det? men det får vi väl inte för medivacs är mer än tillräckligt som det är

På något sätt tycker jag att två expansioner till starcraft II verkar väldigt onödigt. "Blasfemi" att säga det, men jag är inte det minsta spänd av förväntan, ärligt.

EDIT:

Blizzard ska ha mig att köpa två expansioner till, allt för att få en mer "komplett upplevelse" och (har jag hört) bättre matchmaking? Kommer Wings of Liberty bli helt förlegad nu till multiplay, precis som att jag aldrig har spelat Reign of Chaos online, för jag helt enkelt har ingen anledning att vänja mig vid det? Tyckte arcane vault etc var konstigt när jag spelade frozen throne för första gången, och nu spelar jag ingen annan version. ^^
Bara att vänja sig vid HotS, och sen LotV ?

Protoss behövde en AOE air attacker vilket dom får nu, alla units verkar spännande IMO.

Förövrigt så tar jag det som självklart att det blir HOTS som gäller när det släpps, E-sporten lär knappast köra vidare på en äldre version än den senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Är egentligen bara intresserad av Diablo III. Köpte Starcraft II och ÄLSKADE Single Player storyn, Multiplayer tröttnade jag på efter bara några timmar, så sjukt enformigt enl. mig (kommer bli slaktad för detta) då det bara går ut på att bygga så fort som möjligt, kanske köper detta oxå för att få se fortsättningen i storyn, kan nog vänta till priset går ner. WoW är säkert kul om man kommer in i de :P, men jag har aldrig vågad mig på att prova, då jag lätt blir beroende av saker och ting och inte har tid att sitta flera timmar om dagen med det, speciellt inte när BF3 kommer landa i brevlådan när som helst.

Jag är benägen att hålla med, har alltid älskat RTS men inte riktigt fattat det roliga med stressat, näst intill mönsterbaserat online-play. SC2 är dock lite nytt för mig ändå, då jag kommer från C&C hållet egentligen, men jag uppskattar verkligen knappen "Custom Game".
Där fanns det mycket roligt att lira, Desert Strike, Nexus Wars, alla möjliga TD, Marine Arena... listan kan göras lång och gameplay är mycket varierat

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Varför klagar ni över wow? Ser ut att bli skit mysiga miljöer. Starcraft där emot, jesus aliens var är världen på väg?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av LessIsMoore:

+1 på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej nej nej, inlägg skall vara meningsfulla och läsvärda. +1 inlägg säger ju inte så mycket, eller hur? Det är bara spam som förlänger trådar och inte ger diskussionsvärde. Jag förstår din avsikt men vi försöker lägga lite mera kött på benen för att inte användarna ska tröttna på att läsa trådarna.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Hehe ja snyggt som fan är det. Ligger dock många dagars arbete i varje sekund i såna cinematics. Har för mig att Cataclysm-trailern kostade typ 30 miljoner dollar (kan ha helt fel, har för mig det bara). Om det skulle stämma är det runt 2 miljoner kronor/sekund. Alltså typ 14 miljarder för en film på 2h om jag inte yrar :O. Kan det verkligen stämma? xD

Avatar kostade väl typ 3.5 miljarder?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Såg Mists of Pandaria-videon och började med WoW igen. Är faktiskt rätt kul tycker jag. Ser även fram emot Diablo 3.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

Avatar kostade väl typ 3.5 miljarder?

Kan nog stämma. Men den filmen var ju verkligen en jättesatsning. Att lägga ytterligare 11 miljarder är nog en satsning enorm nog för att kunna sätta flera stora företag i konkurs om det inte går vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Nej nej nej, inlägg skall vara meningsfulla och läsvärda. +1 inlägg säger ju inte så mycket, eller hur? Det är bara spam som förlänger trådar och inte ger diskussionsvärde. Jag förstår din avsikt men vi försöker lägga lite mera kött på benen för att inte användarna ska tröttna på att läsa trådarna.

Om det skulle finnas en +1, "like"(EJ ihopkopplat med Facebook) eller dylikt så hade vi sluppit såna inlägg som det där

OnT: Vet någon om det finns någon info om Collector Edition till nya SC2 Heart of The Swarm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

HAAHAHAAHA Påpekar en annan om forumets regler och bryter den själv på samma gång, Facepalm.

???

Känns som WoW bara går neråt. I åldersgrupp och spelkänsla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Avatar kostade väl typ 3.5 miljarder?

Avatar kostade ungefär 1.5 miljarder kronor att göra, så du är lite off.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Avatar kostade ungefär 1.5 miljarder kronor att göra, så du är lite off.

bara lite

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Nä det är tvärtom...

Kung fu Panda är en väldigt populär film hos ungar 9-12års kategorin barn, df Blizzard lägger till just pandor nu i deras spel WoW har ju dom flesta kunderna mellan 9-14år

Nja. De flesta kunderna är nog lite äldre, men de som var 8-12år gamla 2008 när Kung Fu Panda släpptes kommer att vara 12-16år anno 2012 när Expansionen släpps

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Kan nog stämma. Men den filmen var ju verkligen en jättesatsning. Att lägga ytterligare 11 miljarder är nog en satsning enorm nog för att kunna sätta flera stora företag i konkurs om det inte går vägen.

tror jag överdrev med avatar där, men äsch, Blizzard tjänar nog bra för att blöda lite pengar för en epic film =D

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

WoW Mists of Pandoria

Jag tycker faktiskt att blizzard ska skärpa sig dom borde verkligen fixa till WoW innan dom släpper ut ett till expansion. Cataclysm har väl inte ens varit ute i 1 år ennu? :/ lite sekt tycker jaag!

Visa signatur

Specs:Prolle - Intel i5 2500k @4.0ghz, Mobo - Gigabyte z68 ud3p, Ram - 8gb ddr3, Nätagg - Fractal design newton r2 1000w, Graffe - Gtx670 2gb

Permalänk
Medlem

Diablo III = wohoooo! mycket intressant

WoW blir bara mer å mer pluttinuttigt i mina ögon. Märks mer å mer vilken målgrupp de riktar sig mot!

Permalänk
Skrivet av EnNickeMan:

tror jag överdrev med avatar där, men äsch, Blizzard tjänar nog bra för att blöda lite pengar för en epic film =D

Fast om man googlar verkar det som att avatar kostade mellan 300-500miljoner dollar. Så din gissning var nog inte så långt ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Diablo III = wohoooo! mycket intressant

WoW blir bara mer å mer pluttinuttigt i mina ögon. Märks mer å mer vilken målgrupp de riktar sig mot!

Vilken målgrupp är det då måntro? Säger du barn nu så kan jag omöjligt ta dig på allvar tyvärr.

Permalänk
Medlem

Säkert skrivits innan men äre bara jag som tycker att WoW goes Kung-Fu Panda med den nya rasen?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Fast om man googlar verkar det som att avatar kostade mellan 300-500miljoner dollar. Så din gissning var nog inte så långt ifrån

Beror på hur man bra är på att googla, 237 miljoner dollar är det som "gäller" om jag fattat det rätt.
Men det är intressant med filmer och dess kostnader, man kan räkna på många konstiga sätt.
Men om vi ska prata relativt så tror jag 237 miljoner dollar är det man ska gå efter.
Det är den siffran som anges på IMDB, Wikipedia och som jag sett rapporterats på andra ställen.

Skrivet av Tandborste:

Säkert skrivits innan men äre bara jag som tycker att WoW goes Kung-Fu Panda med den nya rasen?

Ägna 2 minuter av ditt liv att läsa vad som skrivits tidigare i tråden innan du postar vad du har att säga?
Jag förstår mig inte på den här viljan att själv vilja uttrycka sig så gärna men att man är helt ointresserad av vad som har sagt tidigare.
Om du inte tycker det är värt att skumma igenom tråden innan, låt bli att skriv något.

Och nej, det är inte bara du som tycker det är Kung Fu panda över det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Säkert skrivits innan men äre bara jag som tycker att WoW goes Kung-Fu Panda med den nya rasen?

Nej du och de flesta andra oinsatta tycker det, du hade också fattat hur fel du haft om du läst en enda sida i den här tråden. Suck...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Säkert skrivits innan men äre bara jag som tycker att WoW goes Kung-Fu Panda med den nya rasen?

Ända sedan Pandaren Brewmaster i wc3 har jag självklart älskat den här ("Have one on the house" ^^). Egentligen är väl blizzard före kung-fu panda med det här rent tekniskt.
Jag spelar inte wow visserligen, men god fortsättning med det iaf, for PANDARIA!

Skrivet av SueCia:

Protoss behövde en AOE air attacker vilket dom får nu, alla units verkar spännande IMO.

Förövrigt så tar jag det som självklart att det blir HOTS som gäller när det släpps, E-sporten lär knappast köra vidare på en äldre version än den senaste.

Jo, det behövs fler P och Z enheter det kan jag inte förneka. Jag gillar inte att allt blir "annorlunda" nu, så fort jag börjar spela HotS och LotV så kommer jag säkert möta dessa sk "tillskott" till spelet och dom kommer att göra allt jag gillar och kallar utmanande med spelet något som mest känns fel och obalanserat. Men såhär var det med wc3 TFT också, och idag tycker jag att det är helt ok. Dock spelade jag spelade aldrig ladder i wc3 så jag brydde mig inte så mycket om den irriterande arcane vault (eller tavern med en massa customheroes), lirade bara nån match ibland fast pallade inte när jag mötte orc och blev baserushad av blademaster som dödade peasants. Jag spelar ingen speciell taktik i wc3, bara rent lir :S

Hursom, det blir nog trevligt det här. Jag säger bara att jag är skeptisk, och jag förväntar mig inget mindre än en expansion av samma klass som Broodwar var, den var totalt nödvändig!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Generalkyckling:

Hehe ja snyggt som fan är det. Ligger dock många dagars arbete i varje sekund i såna cinematics. Har för mig att Cataclysm-trailern kostade typ 30 miljoner dollar (kan ha helt fel, har för mig det bara). Om det skulle stämma är det runt 2 miljoner kronor/sekund. Alltså typ 14 miljarder för en film på 2h om jag inte yrar :O. Kan det verkligen stämma? xD

Minutkostnaden är nog betydligt lägre på en 2 timmar lång film än en 2 minuter lång film (om de är lika "snygga"). Så, nä, så där kan man nog inte räkna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

http://1.bp.blogspot.com/_EwvzaMhyq0U/TT9fYsjQZiI/AAAAAAAABHk...

Ägna 2 minuter av ditt liv att läsa vad som skrivits tidigare i tråden innan du postar vad du har att säga?
Jag förstår mig inte på den här viljan att själv vilja uttrycka sig så gärna men att man är helt ointresserad av vad som har sagt tidigare.
Om du inte tycker det är värt att skumma igenom tråden innan, låt bli att skriv något.

Och nej, det är inte bara du som tycker det är Kung Fu panda över det här.

Så bara för att det är redan ett behandlat ämne i tråden så förpassas min rätt att skriva min åsikt? Och nej, jag hade inte två minuter att skumma igenom tråden så att jag inte skulle göra herrn förnärmad. Men nästa gång så lovar jag dig att jag ska läsa igenom tråden (vilket jag normalt sett gör) så att jag inte ska göra dig bitter.
Nej men jag förstår din poäng, tyckte bara att det va en kul grej i rulltrappan.

Skrivet av SueCia:

Nej du och de flesta andra oinsatta tycker det, du hade också fattat hur fel du haft om du läst en enda sida i den här tråden. Suck...

På vilket sett har jag fel i min åsikt att den nya rasen (för expansionen) påminner om KungFu Panda? Rätt mig, en "oinsatt", så att min åsikt stämmer bättre överrens med din.
För ja, jag är rätt oinsatt i just WoW universumet men jag antar (har inte bemödat mig att kolla källor, tänkte ju att eftersom jag fick uppfattningen om dig att du är högst insatt i ämnet ska få tillrättavisa mig) att Pandaren har nåt att göra med Brewmaster pandan, en av merc heroes i WC3TFT. Som sagt bara en misstanke..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Så bara för att det är redan ett behandlat ämne i tråden så förpassas min rätt att skriva min åsikt? Och nej, jag hade inte två minuter att skumma igenom tråden så att jag inte skulle göra herrn förnärmad. Men nästa gång så lovar jag dig att jag ska läsa igenom tråden (vilket jag normalt sett gör) så att jag inte ska göra dig bitter.
Nej men jag förstår din poäng, tyckte bara att det va en kul grej i rulltrappan.

Det är ett fascinerande beteende som jag funderat kring och läst en del om på sistone.
Jag påpekar hur meningslöst och okonstruktivt ditt inlägg är samt att jag tycker det är väldigt irriterande och förstör forum när folk inte kan bemöda sig att läsa vad andra skrivit innan de delar med sig av sin egen åsikt.
Det tolkas sedan som att jag på något sätt vill inskränka någons rätt att uttrycka sin åsikt, hur i helsike går det ihop?
Jag vill inte inskränka någons rätt, var har jag ens nuddat vid rättigheter?
Hur kommer man ens in på det tankespåret?
Att någon uttrycker en åsikt kring ditt uttalande har ingenting med att inskränka din rätt att uttala dig att göra.

Nu är detta kanske lite stort, visst, du kanske läste på mobilen och då är det jobbigt att läsa allt och ville bara skriva ner någonting, så egentligen är det ingen big deal.
Men, nu blev det ändå en big deal. Sorry.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Så bara för att det är redan ett behandlat ämne i tråden så förpassas min rätt att skriva min åsikt? Och nej, jag hade inte två minuter att skumma igenom tråden så att jag inte skulle göra herrn förnärmad. Men nästa gång så lovar jag dig att jag ska läsa igenom tråden (vilket jag normalt sett gör) så att jag inte ska göra dig bitter.
Nej men jag förstår din poäng, tyckte bara att det va en kul grej i rulltrappan.

På vilket sett har jag fel i min åsikt att den nya rasen (för expansionen) påminner om KungFu Panda? Rätt mig, en "oinsatt", så att min åsikt stämmer bättre överrens med din.
För ja, jag är rätt oinsatt i just WoW universumet men jag antar (har inte bemödat mig att kolla källor, tänkte ju att eftersom jag fick uppfattningen om dig att du är högst insatt i ämnet ska få tillrättavisa mig) att Pandaren har nåt att göra med Brewmaster pandan, en av merc heroes i WC3TFT. Som sagt bara en misstanke..

Du har fel i din åsikt att den nya rasen påminner om KungFu Panda eftersom det är KungFu panda som påminner om pandorna i Warcraft 3 (om nu någon nödvändigtvis måste likna varandra som du envisas med).

Tycker du att Matrix har kopierat sina effekter av Wanted också? Med tanke på att din logik verkar gå baklänges och Wanted släpptes EFTER Matrix så måste det väl vara Matrix som kopierat Wanted? Eller?

Permalänk
Medlem

Man ser det man vill se när man jämför. Star Wars som idag är megastort kultfenomen samt på sin tid 70- o 80-tal satte standarder, anklagades väl för att bara vara en medeltida sagokopia med prinsessa i fara, svärd och "trollkarlar".

Om du nu tittar på Pandaren och tänker "kung fu panda" säger det bara egentligen mer om dig än om spelet. Allt ligger nämligen i betraktarens ögon, kom ihåg det.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SeF.Typh00n:

Ni har inte spelat Warcraft märker jag

Tack! Äntligen någon mer som känner till Pandan sedan tidigare... Jag vill minnas att väldigt många diggade pandan på W3 tiden och då var det minsann ingen som gnällde. Och för att vara helt ärlig känns det som att folk bara sitter och väntar på nya anledningar klaga på WoW nu för tiden...

Jag kan förstå att folk är rädda för att WoW ska bli barnsligare, men Pandan kan bli ganska söt/cool och vi har redan skumma varelser som hänger i Stormwind! Druidernas Moonkin, Bear, Cat forms? Worgens? Om vi kan spela med björnar, katter och varulvar, varför i helvete får folk då frispel över en panda? Jag tror Pandan blir en mysig touch faktiskt.

Vad som däremot oroar och stör mig lite är det här "pokemon systemet" med companions, jag vill inte att mina companions ska kunna göra annat än att springa bak efter mig hela dagarna... :/ Men vi får se, jag tänker inte rage:a innan jag upplevt det nya med egna ögon och öron.

Och som Barney Stinson skulle ha sagt: "New is always better!"

För övrigt lockar Diablo 3 enormt mycket mer.. Fy satan vad jag längtar efter det...
Så jävla hemskt om D3 skulle bli en besvikelse bara, efter så många års väntan, väntan och åter väntan.....

Skrivet av valiant:

Om du nu tittar på Pandaren och tänker "kung fu panda" säger det bara egentligen mer om dig än om spelet. Allt ligger nämligen i betraktarens ögon, kom ihåg det.

haha! Klockrent! Amen to that!

Godnatt.

Permalänk
Medlem

Väntar faktiskt spänt på alla de 4 spelen. Kanske Diablo och Sc2 Hots (spelar inte campains, men äntligen får jag som protoss nånting bra att kontra mass muta med) mest.

Förstår inte varför folk gnäller så mkt på mists of pandaria, är ju inte sämre än något annat expansion. Tycker pandaren är grymt coola och kommer lätt att testa en pandamunk
För er som klagar på pokemon systemet och tycker det verkar fjantingt, använd det inte

Och för de som ville ha lite project titan info. Det är +3 år tills spelet är ryktat att släppas om jag minns rätt. Lite för tidigt att ge ut info eller?