Är det svårt att fixa BF3 Origin via usa så man kan lira natten mot 25e ?

Permalänk
Medlem

KKay har du lust o joina våran Squad om det börja funka så är vi 4 pers full squad isåfall vad har du för nick ?

Jag m4d4ss och devilmaycry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

KKay har du lust o joina våran Squad om det börja funka så är vi 4 pers full squad isåfall vad har du för nick ?

Sure, men det lär ju inte fungera förens om ett antal timmar
Men adda NiggletOfDoom ni. Skriv här vad ni heter så jag har koll på vars ni kommer ifrån

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Webhallen rush HC uppe, är nästan ensam. In med er!

Permalänk
Medlem

Nigglet har du accepta då ser inte dig i battlelog ?

Adi_fps kan du accepta party i battlelog ?

Permalänk

Vi är fortfarande bara 3 spelare ATM. Skrik till om någon vill joina!

Permalänk
Medlem
Skrivet av murse:

Webhallen rush HC uppe, är nästan ensam. In med er!

Murse säg till om du vill joina oss ? vi är 3

Permalänk
Avstängd

nja 8/10 var det väl på grafiken ;)?

håller med!
ser fan ut som en film!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

ok nu har ni kört multi hela natten medans andra jobbar och väntar på den fysiska BF3 skivan

är det fulla spelet bättre optimerat än betan?
kör ni på samma inställningar som betan eller kan ni öka nåt och ändå få samma flyt?
jämför multiplayer nu

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne111:

Murse säg till om du vill joina oss ? vi är 3

Sure, var?

Drencrome på BL

Permalänk
Medlem

Jag blir kickad efter ett par minuter på alla servrar jag går in på. Nu har man suttit och väntat på att spelet ska laddas ned igen och så händer det här.

Permalänk
Medlem

försöker komma in på servern, men den är full.

laggar det 64/64 på en svensk sever? var inne på en sådan fast tysk, laggade rejält.

Visa signatur

Anima67

Permalänk

Det laggade som f*n nu på morgonen. igår kväll var det mycket bättre.
Nån som har hittat nå bra inställningar för 580?
Jag kör allt på high och ordnar fram o tillbaks med AA och v-sync.
Ligger mellan 58-70 fps

Visa signatur

[i5 2500k@4.5Ghz][Gigabyte Z68MX-UD2-B3][2x4096Mb Corsair XMS3 2000mhz][Gigabyte GTX580 3xWindforce][Intel 80GB SSD][Corsair 520W][Samsung Syncmaster 2443BW 24"][Antec Three Hundred][Windows 7 Pro 64-bit]PS3 Mediaserver]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy_swed:

Det laggade som f*n nu på morgonen. igår kväll var det mycket bättre.
Nån som har hittat nå bra inställningar för 580?
Jag kör allt på high och ordnar fram o tillbaks med AA och v-sync.
Ligger mellan 58-70 fps

Har ju inte ett 580 men mina kort är jämnförbara. Jag kör på High, 2x AA och ingen SSAO eller HBAO. Ligger på hyffsad FPS. VSYNC ON atm.

Fråga: Någon som vet om Motion blur ger bättre fps? I teori borde väl det göra?

§7
Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem

Fyfan vilket bra spel! Jag längtar hem från arbetet kan jag säga

Visa signatur

i7 920 @ 3,6 Ghz | Rampage II Gene | ASUS GTX570 DirectCUII | 6 Gb Corsair 1600 Mhz | 74 Gb Velociraptor 10.200 rpm | 1TB WD | 520W Corsair PSU | Antec p183 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy_swed:

Det laggade som f*n nu på morgonen. igår kväll var det mycket bättre.
Nån som har hittat nå bra inställningar för 580?
Jag kör allt på high och ordnar fram o tillbaks med AA och v-sync.
Ligger mellan 58-70 fps

Använder ett överklockat gtx570 som ligger några fps under 580. Kör allt på ultra utom shadows, terrain decoration på high samt 2*aa. Har kring 55 i fps då. Det borde vara bättre i ditt fall.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Har ju inte ett 580 men mina kort är jämnförbara. Jag kör på High, 2x AA och ingen SSAO eller HBAO. Ligger på hyffsad FPS. VSYNC ON atm.

Fråga: Någon som vet om Motion blur ger bättre fps? I teori borde väl det göra?

i vilken teori då?

för att få motion blur så måste den först räkna ut hur det ser ut innan du har motion blur och sen lägga till så att det blir suddigt. alltså tar det mer GPU kraft vilket ger lägre FPS (om du inte har en annan flaskhals).

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Förresten är det många som råkar ut för massiva fps drop ibland? Om det är pollen som halsar månne.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jögge75:

Tjo, krävs det mycket haxxande av nätverket eller liknande för att kunna köpa battlefield 3 så man kan lira på usa servrarna 25e sen hoppa in på eu servrarna 27e?

Samt kan man bli bannad för detta om det nu går att göra på något sätt, är det någon som lyckats göra detta i forumet köpt spelet via Dollar på Origin Usa sida och får spelet 25e ?

Jag är extremt Hardcore gamer o skulle kunna betala 1000 kr bara för att få spela den 25e

Om du nu är så hardcore kan du ju vänta och görra rätt istället. eller?

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

i vilken teori då?

för att få motion blur så måste den först räkna ut hur det ser ut innan du har motion blur och sen lägga till så att det blir suddigt. alltså tar det mer GPU kraft vilket ger lägre FPS (om du inte har en annan flaskhals).

Nä jag vete fan jag tänkte väl liksom det är mindre AA som krävs vid exakt tillfälle. Men jag tänkte väl fel.

Skrivet av Neeb:

Om du nu är så hardcore kan du ju vänta och görra rätt istället. eller?

Han menar att han behöver två dagar att levla klasser innan alla andra Européer äger sönder honom den 27e.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av tifius:

jag lirar nu. funkar jättebra. såhär gör du
#Ställ in proxy enligt detta http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=20387641&post...
#2 Starta spelet i Origin, klicka next tills du kommer till gamet
#3 slå av proxyn (nolla alla inställningar du ändrade)
#4 njut! det är kaos!

TACK! <3

Permalänk

40-50 fps i single player med allt på high utom shadows som är medium,4x aa sbao, radeon 6970 samt phenom x6 @4ghz : ( får väl införskaffa mig ett kort till

Permalänk
Medlem

Köttade igenom kampanjen i natt. I enjoyed it. Spelet hänger sig vid rundans slut @ MP, varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Psychadaelic:

40-50 fps i single player med allt på high utom shadows som är medium,4x aa sbao, radeon 6970 samt phenom x6 @4ghz : ( får väl införskaffa mig ett kort till

Eller stäng av AA eller iaf dra ner det till 2x

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Förresten är det många som råkar ut för massiva fps drop ibland? Om det är pollen som halsar månne.

Jag får det ofta. http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654... Här är en tråd om det. Ingen lösning som fungerar än dock.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tjatja, har hittat grafikinställning som fungerar väldigt bra för mig och som jag tror andra vill använda.

Settings på HIGH
Deferred AA = off
AA Post = medium
motion blur = on
Anisotropic = 8x
Ambient occlusion = off

Har min FOV på 85, upplösning 1680x1050

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Spelade fram till 06:00.. Nu blir det en kopp kaffe och fortsätta där jag slutade
Det här spelet kommer hålla i många år!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Håller med, när jag kom till det där uppdraget tappade jag hakan kan jag säga. Är så ovan med så fin grafik att man får huvudvärk efter ett tag. Ikväll blir det att spela mer, en hel del mer!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan få det fungera via VPN. Använder Platinum Hide IP och testade Indonesien, Korea and China men det enda som händer är att den kontrollerar datum man ser att det fylls på 30% sen hoppar den till 80% sedan stängs fönstret ner. Har testat ungefär 100ggr utan överdrift idag och lite idag men inget. Samma grej hela tiden, även testat att lägga in Proxy manuellt enligt den länken ovan som någon la in men samma sak. Vad ska man göra?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damir2d:

Är det bara jag som inte kan få det fungera via VPN. Använder Platinum Hide IP och testade Indonesien, Korea and China men det enda som händer är att den kontrollerar datum man ser att det fylls på 30% sen hoppar den till 80% sedan stängs fönstret ner. Har testat ungefär 100ggr utan överdrift idag och lite idag men inget. Samma grej hela tiden, även testat att lägga in Proxy manuellt enligt den länken ovan som någon la in men samma sak. Vad ska man göra?

Låter som att problemet ligger i Origin iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Spelade fram till 06:00.. Nu blir det en kopp kaffe och fortsätta där jag slutade
Det här spelet kommer hålla i många år!

Vilken drivrutin till grafikkortet kör du med? Vill lira men får fryslagg i ett par sekunder då och då.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell