Permalänk
Medlem

GFX för BF3

Hallå i etern! Satt å sög på BF3 vids å blev sugen på köpa,, men då började tankarna... Köpte inte för så länge sedan ett Asus 6850 som jag har klockat stabilt. Men så såg man ju BF3 grafiktestet här. De skulle mörda mitt stackars 6850. Har inte riktigt ekonomi till de lite fetare korten, Så ja suger på iden att ev köpa ett till 6850. Förhoppningsvis skulle de väll gå spela BF3 någorlunda på mediokert tillsvidare...

Sen så undras de hur och om ni rekommenderar en ev OC på korten i CF? kylning på korten / chassi fläktar? tänkte lägga lite mer pengar på en låda som jag kan ha länge å bygga i. Och som har rejäl kylning, som t.ex en Lian Li 4770 silver för dryga 2700:- på inet. Sen upgradera utifrån lådan. Med mobo/nätagg osv.

Stora frågan är om de ens är värt köpa ett till 6850, eller om man kan orka spela på singel kortet så länge?

Edit: nu spanade ja in priser, vore oklokt att köpa ett nytt 6850. Ett 6950 med 2gig ser inte så dumt ut.

Permalänk
Medlem

Jag köpte mig ett till 6850 just av denna anledning.. Får hoppas att det flyter bra! Spelade med 40~fps i betan, 1080 utan aa och sånt lull med 1 kort!

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikarian:

Hallå i etern! Satt å sög på BF3 vids å blev sugen på köpa,, men då började tankarna... Köpte inte för så länge sedan ett Asus 6850 som jag har klockat stabilt. Men så såg man ju BF3 grafiktestet här. De skulle mörda mitt stackars 6850. Har inte riktigt ekonomi till de lite fetare korten, Så ja suger på iden att ev köpa ett till 6850. Förhoppningsvis skulle de väll gå spela BF3 någorlunda på mediokert tillsvidare...

Sen så undras de hur och om ni rekommenderar en ev OC på korten i CF? kylning på korten / chassi fläktar? tänkte lägga lite mer pengar på en låda som jag kan ha länge å bygga i. Och som har rejäl kylning, som t.ex en Lian Li 4770 silver för dryga 2700:- på inet. Sen upgradera utifrån lådan. Med mobo/nätagg osv.

Stora frågan är om de ens är värt köpa ett till 6850, eller om man kan orka spela på singel kortet så länge?

tror du kan spela på acceptabel fps på ditt kort. Kör bara på lägsta.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Körde betan acceptabelt och laggfritt på ett 5850 på medium/high. Sen vad som anses acceptabelt är ju individuellt...

Permalänk
Medlem

Låste upp BF3 igår och spelade.
Körde på medium-settings, 1680x1050, och har ännu inte droppat under 60FPS. Snittar någonstans kring 70.

i5 750 @ 3,4GHz
8gb 1600MHz RAM
XFX Radeon 5850

Så ett 6850 funkar om man inte ska upp o köra på high/ultra.

/ Jacob