Världens största Piston Display.

Permalänk
Medlem

Världens största Piston Display.

Verkar inte som om det är så många som kollar på sticky tråden med skapelser längre, så jag tänkte att jag postar en ny tråd för att få mår respons!

Piston displayen är på 1400 pixlar! resultat hitills:

Lägger upp en film när det är klart!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Kan man spela Crysis på den där virtuella skärmen???

Permalänk
Medlem

I svartvitt i så fall

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Haha fyfan va fränt

Permalänk
Medlem

Hur har du fått Minecraft-motorn att ha 1080 pixlar på höjden? Är det inte 128 totalt (bedrock level 1 till högsta höjden i himlen)

Permalänk
Medlem

Haha fy fan, bra jobbat keep it on.

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thiesen:

Hur har du fått Minecraft-motorn att ha 1080 pixlar på höjden? Är det inte 128 totalt (bedrock level 1 till högsta höjden i himlen)

Om han har 1400 pixlar totalt så ställer jag mig tveksam till att han har 1080 pixlar på höjden.

Permalänk
Medlem

Bilderna fungerar inte här. =(

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nää det är inte 1080 pixlar på höjden, gjorde bara den

bilden för skoj skull

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Bilderna fungerar inte här. =(

Testa att ladda om sidan? "/

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Sötast

Har laddat i c:a en kvart nu..... 50% kvar, grym server!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Testa att ladda om sidan? "/

Testa ladda upp på t.ex. Bayimg eller något annat som faktiskt fungerar?

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Har laddat i c:a en kvart nu..... 50% kvar, grym server!

haha förlåtförlåt!! behöver inte gå på mig, är en liten hobby server :3

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

oh helvete va den var stor! grymt!! ser fram emot film på den

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Man kanske ser lite dåligt, men här kommer en teaser

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

haha är det backlight bleed?

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk

Hur går det?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Oh.. BUMP alltså.. Sjukt nyfiken på det här projektet

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

så när kommer videon?

Permalänk
Hedersmedlem

Måste bara få fråga, hur har ni planerat att visa saker på den här skärmen? Måste ju ta timmar att uppdatera bilden om ni ska köra det manuellt.. 0.0000001 Hz!

Jag och ett par vänner började bygga en liknande grej, fast typ 20*20, där vi kopplade alla "pixlar" till hålkortsmaskiner som styrde pixlarna separat. Redan där gick det åt skogen, blev alldeles för mycket jobb för att kunna styra pixlarna..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Måste bara få fråga, hur har ni planerat att visa saker på den här skärmen? Måste ju ta timmar att uppdatera bilden om ni ska köra det manuellt.. 0.0000001 Hz!

Jag och ett par vänner började bygga en liknande grej, fast typ 20*20, där vi kopplade alla "pixlar" till hålkortsmaskiner som styrde pixlarna separat. Redan där gick det åt skogen, blev alldeles för mycket jobb för att kunna styra pixlarna..

Man "programmerar" in hur pixlarna ska gå ut på varje frame, sen klickar man på knappen och en signal går igenom en frame i taget

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Hur går det?! Är så sjukt nyfiiken!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Hwoly Jebuz Fu*k!!½!!!"!"3 Måste se hur detta kommer bli!!!"!#"¤#¤)#%)#/50

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Now this i wante to seea.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

ser fram emot den där videon du nämnde TS

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Medlem

Bara för att ni ska veta hur det ligger till, min byggpartner hade något otroligt lagg när vi flög igenom alla redstone repeaters, och för att inte prata om när vi klickade på knappen för att kolla på resultatet!

Därför la vi ner projektet då jag inte ville, och klarade av att göra det själv. Nu till julen införskaffas det en ny dator på hans sida och projektet kommer återuptas!

Har någon bild på hur det ser ut, och har sett ut dem senaste månaderna. (måste bara hitta världen först.... )

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

hur går de med videon?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ska du inte posta din jävla film i fler trådar?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Lite ledsamt försök att få visningar, gör en hygglig video istället, och gör din egen tråd.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |