Toshiba gör 6,1"-skärm med upplösningen 2560x1600 pixlar

Permalänk
Medlem

Så snart kan jag sitta med högre upplösning på mobilen vs. datorn, tragiskt.
Redan idag är PPIn bra mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Apple har inte gjort "Retina"-skärmarna. Det är väl LG?

Samsung..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quasili:

Min fråga blir snarast: Varför?
Om man ändå inte kan se skillnad över "Retina display" varför öka upplösningen?

Mitt svar på din fråga blir snarast: Därför! Jag äger en iPhone 4 och ja, man ser pixlarna tydligt på kort avstånd.

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangentbord:

Har en 3.5" nu, skulle gärna ha nokia N9 med 3.9" (fast den är lika stor, själva mobilen) då den känns fantastisk.
Använder mobilen till så mycket mer än ringa/smsa, och skulle gärna offra lite mer av platsen i fickan för enklare surfning / bättre filmvisning !
Film på mobilen har ersatt tidningar på dass

Skulle säga 4" är den perfekta storleken. iPhonen kändes extremt liten när man hade den, SG2an känns däremot för stor...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tangentbord:

Har en 3.5" nu, skulle gärna ha nokia N9 med 3.9" (fast den är lika stor, själva mobilen) då den känns fantastisk.
Använder mobilen till så mycket mer än ringa/smsa, och skulle gärna offra lite mer av platsen i fickan för enklare surfning / bättre filmvisning !
Film på mobilen har ersatt tidningar på dass

Kan bara hålla med, hade en HTC Desire innan jag skaffade min N9:a, och jag ångrar mig inte en sekund att jag valde att gå över till Nokia igen.
Jag själv är inte i behov av alla miljarders miljarders appar. Allt jag behöver finns i N9:an ffrån start och den känns riktigt bra att hålla i, och byggkvalitet
utan dess like. Sen att Spotify blev tillgängligt för MeeGo idag gör den inte sämre. Voddler ska komma med en app med.
3,9" är perfekt tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skillz:

Stålmannensyn? Att du t.om UTAN PROBLEM kan se pixlarna på en iphone 4 skärm från 30CM avstånd är faktiskt otroligt måste jag säga! Så otroligt att det ganska säkert är ironi inblandat i ditt inlägg får jag hoppas

Nä det stämmer Jag har "supersyn" på nära håll från 10-100cm ser ju super bra

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Skulle säga 4" är den perfekta storleken. iPhonen kändes extremt liten när man hade den, SG2an känns däremot för stor...

Nog för att det är tjejen som har iphone, jag sitter med en N8 (3.5" bägge två, bara olika format)

Skrivet av Chrillemeter:

Kan bara hålla med, hade en HTC Desire innan jag skaffade min N9:a, och jag ångrar mig inte en sekund att jag valde att gå över till Nokia igen.
Jag själv är inte i behov av alla miljarders miljarders appar. Allt jag behöver finns i N9:an ffrån start och den känns riktigt bra att hålla i, och byggkvalitet
utan dess like. Sen att Spotify blev tillgängligt för MeeGo idag gör den inte sämre. Voddler ska komma med en app med.
3,9" är perfekt tycker jag.

Har en N8 just nu, och 80% av tiden använder jag standardappar , sen lite spotify, väder och youtube.. Spel och sånt var roligast i början !
Bara rädd för att jag kommer sakna kameran för mycket, den tar riktigt bra bilder. Får se om telia kommer med något erbjudande när jag ska förlänga abonemanget om en månad !

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Samsung..

Nu blev jag tvungen att kolla upp det där, särskilt med tanke på att Apple och Samsung hamnat i luven på varandra på sistone. Blev lite överraskad när jag såg att Samsung fortfarande tillverkar processorerna i telefonerna. Förmodligen skrevs avtalen långt innan patenttramset började. Hur som helst bekräftar åtminstone Wikipedia att LG tillverkar "Retina"-skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrPasty:

Nu blev jag tvungen att kolla upp det där, särskilt med tanke på att Apple och Samsung hamnat i luven på varandra på sistone. Blev lite överraskad när jag såg att Samsung fortfarande tillverkar processorerna i telefonerna. Förmodligen skrevs avtalen långt innan patenttramset började. Hur som helst bekräftar åtminstone Wikipedia att LG tillverkar "Retina"-skärmen.

Hehe, dom kanske är i luven på varandra, fast inget mer än vilket annat företag som helst egentligen, bara media som gör att det ser större ut än vad det är, oerhört vanligt det dom gör mot varandra.
Yes, de mesta är samsung delar i en iphone Fast hade för mig att det är samsungskärm också, men kanske är LG då!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini