MSI ber om ursäkt för bikinitävlingen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av HazeMan:

Jag har svårt att förstå vad du menar med det här stycket. Om du tycker att jag tolkar den här statistiken till kvinnors nackdel så vet jag inte riktigt hur du ska förstå vad vi pratar om. Det ÄR de facto en ojämlikhet mellan könen, den löper som en röd tråd genom hela vårt samhälle men en av de mest lättfattliga områdena att ta till sig är just löneskilnaderna.l Sen vet jag inte vart dina 9% (förklara gärna hur du räknade ut det) kommer ifrån, men du visar på en ruskig arrogans när du säger att det "i värsta fall" är mindre än det. Hade du nöjt dig med en tiondel mindre i lön än dina kollegor för att du är man och inte kvinna? Du förminskar problemet.

Här blundar du ju bara för fakta. ALLA politiska partier som sitter i vår riksdag erkänner könsmaktsordningen som ett faktum i dagens samhälle. SCB-publikationen som jag länkade till är nog så fullgott bevis för att kvinnor särbehandlas negativt. Om du blundar för detta så är det väldigt svårt för oss två att fortsätta att diskutera eftersom att du vägrar befinna dig i verkligheten.

Ja tack. Och förutom att du ska göra det så ska du också läsa rapporten som du hänvisar till INNAN du länkar till den så att du inte snackar ren skit, vilket var fallet med Miljongranskningen som inte allas handlade om det du påstod att den handlade om.

Claes Borgström-länken var mest kuriosa. Jag tyckte att det var väldigt roligt att du använde en forskningsrapport som var gjord av en av Sveriges största manliga feminister för att bevisa för mig att diskrimineringen av kvinnor är mindre än vad jag påstår. Och ja, självklart tycker han väldigt mycket i den här intervjun, om tidsperspektiv och liknande. Men grunden för hans resonemang är att det finns en ojämlikhet mellan könen generellt i vårt samhälle, och den analysen är grundad i ren och skär forskningsstatistik. Genusvetenskap är faktiskt en vetenskap vettu, fast väldigt många människor verkar tro att det är någon slags flummig "tro" på olika saker.

NE definierar jämlikhet som alla individers lika värde, ingenstans i SCB rapporten hittar jag något som bevisar att de löneskillnader som föreligger beror på
att kvinnorna i fråga nedvärderas eller diskrimineras. 9% fick jag från sidan 70 i SCBs granskning men jag var lite för snabb där, det skulle i stället vara
i värsta fall 10%".
Uttrycket i värsta fall menar precis vad det säger, jag tycker det är dåligt med lönediskriminering och att denna diskriminering i värsta fall uppgår till
10% om man tror på SCBs granskning. Jag har ingen bra anledning till att inte lita på rapporten så tillsvidare tar jag de 10%en som fakta.
Du kan gärna kalla mig dum eller obildad om du anser mig oförmögen att tolka rapporten rätt, arrogans däremot har inget med saken att göra
och vore det inte i vilket fall bättre att undervisa mig om var jag gjort fel?
Jag förminskar inte problemet jag anser att vi inte har några fakta här som stödjer att problemet ens existerar.

Ännu en gång att hänvisa till han hon den det tycker så är ett logiskt felslut Argumentum ad verecundiam eller argument till vördnad.
Jag har förklarat för dig min tolkning av SCB-publikationen alltså där finns en skillnad men ingen bevis för diskriminering.
Jag blundar inte för något jag ser det bara inte på samma sätt som du, vill du argumentera för din tolkning var god gör så.

Enligt DOs hemsida så var Miljongranskningen fd JämOs största granskning av lönekartläggningar, analys och handlingsplaner för jämställda löner.
Jag håller med om den formuleringen, jag förstår inte riktigt var du anser mig gjort fel.

Jaså kuriosa. Anledningen till att jag använder miljongranskningen som referens är för att det är den största utredningen av sitt slag i Sverige,
Att Borgström var med och utformade rapporten är inte direkt en nackdel för mig så länge jag inte kan hitta oegentligheterna i siffrorna eller siffrornas utformning får jag ju nästan anta att de stämmer.
Om något skulle man kanske kunna anklaga Borgström för att ha låtit sina politiska åsikter färga av sig på undersökningen men har faktiskt inte hitta något bevis på sådant heller

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lilla huset på landet
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Pizzabulle:

Den har absolut allt att göra med topic, i och med att detta var förra DHW´s modeller och en del av en MSI tävling, så ta reda på info istället för att skriva ned värderande kommentarer=)

Vad har det med saken att göra? vad är det du är så rädd för? jag gissar på att du inte är tillräckligt gammal för att gå på krogen, men där finns det väldigt mågna flickor i kort kjol och linnen, och dom är inte farliga, du behöver inte vara rädd. Och även om dom skrämer dig så är det ingen som tvingar dig att titta på dom eller prata med dom.

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Emmaboda
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av kaya:

Vad har det med saken att göra? vad är det du är så rädd för? jag gissar på att du inte är tillräckligt gammal för att gå på krogen, men där finns det väldigt mågna flickor i kort kjol och linnen, och dom är inte farliga, du behöver inte vara rädd. Och även om dom skrämer dig så är det ingen som tvingar dig att titta på dom eller prata med dom.

Ursäkta mig, men vad pratar du om?

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

När jag var på CeBIT-mässan i Hannover var det lättklädda tjejer, väldigt snygga dessutom, som presenterade Razers produkter. Alla killar flockades kring dessa, jag själv fick även en positivt betingad respons vad gäller Razer. Det funkar helt klart!

Det jag tror folk i allmänhet bekymrar sig om är de bilder vi ser i media, reklam, osv, där orealistiska ideal (som dessutom är mer eller mindre digitalt bearbetade) presenteras. De kvinnorna är oftast inte äkta, men snygga tjejer på en mässa som gör sitt jobb och tycker om det är väl knappast fel! Det kan tyckas vara ett tankelöst jobb från deras sida att bara stå och se snygg ut, men visst ligger det en viss presentationsteknisk erfarenhet i grund till deras framgång? Precis som vilket yrke som helst besitter de en viss erfarenhet/kunskap andra inte har!

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.