Tonfisk och makrill på burk utan skinnbitar?

Permalänk
Avstängd

Tonfisk och makrill på burk utan skinnbitar?

Någon som vet om det finns? Vet att Eldorados burkar innehåller skinnbitar så man får sitta och rensa ur burken för jag inte vill äta dom bitarna.
Abba är lite bättre men det finns fortfarande bitar i deras burkar också. Någon som vet något annat märke? Eller maler dom bara ner hela fiskar och blandar allt?
Och nej jag tänker inte bara blunda och svälja.

Permalänk

Jag har då aldrig märkt några skinnbitar... Är det makrill i tomatsås du menar då eller?

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Skinnbitar i tonfisk? Jag har köpt eldorados i vatten och olja hur länge som helst och aldrig märkt av en skinnbit.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Man kan ätta skin bara det inte finns fiskfjäll kvar...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd

Hittade en sida som hette tonfisksburken.se där fanns det lite recensioner men läste bara abbas och coops där fanns det skinn i bådas.
Skinnet är dom svarta bitarna. Hittar alltid småbitar i Eldorados burkar och burken jag tog nyss måste varit ett riktigt måndagsexemplar för i den låg det rätt många bitar och hittade 2-3 som var mellan 0,5-1 cm stora vilket är snuskigt.
Makrill i tomatsås finns det också hittade nån avlång burk som jag inte hittat skinn i men i eldorados runda burkar finns det lite skinnbitar sen är det mer tomatsås än makrill i eldorados med så dom köper jag inte igen.

Finns inte fjäll kvar är bara svarta äckliga skinnbitar där i som jag inte vill äta

Permalänk
Medlem

Lättare o gå till en psykolog ?

Har ätit makrill i tomatsås hela livet utan att ens märka att det fanns skinnbitar i

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Karaff:

Lättare o gå till en psykolog ?

Har ätit makrill i tomatsås hela livet utan att ens märka att det fanns skinnbitar i

Kanske dags att gå till optikern?
Du kanske köper makrill i tomatsås av finare märke?

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte äter varmkorv........

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hoppas du inte äter varmkorv........

Eller köttbullar, eller nått annat för den delen

(stackars pöjk)

Permalänk

Dagens ilandsproblem...

Köp annat än eldorado om du är missnöjd med deras produkter!

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd

Jag vill se bilder på "problemet".

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _tekken_:

Hoppas du inte äter varmkorv........

Finns korv utan skinn Men korv är en annan sak fiskar ser äckliga ut och vill inte ha deras äckliga skinn i min mun

Skrivet av Sennebring:

Dagens ilandsproblem...

Köp annat än eldorado om du är missnöjd med deras produkter!

Läste du frågan eller är du bara lite efter? Jag frågade om någon visste om ett märke som inte har skinn. Jag tänker inte köpa alla märken och prova.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Crippa90:

Jag vill se bilder på "problemet".

Bara öppna en "Eldorado Tonfisk i olja" så ser du att det finns små svarta skinnbitar där i. Skulle dock tagit kort på dom som låg i burken jag öppnade idag, riktigt måndagsexemplar på den burken.

Permalänk
Medlem

Dessutom så är rötk skinn ganska gott, men det du får från eldorado kan knappast kallas för rökt fisk

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Finns korv utan skinn Men korv är en annan sak fiskar ser äckliga ut och vill inte ha deras äckliga skinn i min mun

Läste du frågan eller är du bara lite efter? Jag frågade om någon visste om ett märke som inte har skinn. Jag tänker inte köpa alla märken och prova.

Nej, jag e inte efter men tackar som frågar.
Eftersom du är den enda som har problemet lär du nog testa dig fram,börja med de "kända" märkena då de borde hålla sig i skinnet

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Köp ett vettigare märke så lär du inte ha ett problem. Aldrig sett skinn i vare sig makrillsburkar eller tonsfisksburkar, jag tar visserligen inte ens i Eldorados produkter med tång.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sennebring:

Nej, jag e inte efter men tackar som frågar.
Eftersom du är den enda som har problemet lär du nog testa dig fram,börja med de "kända" märkena då de borde hålla sig i skinnet

(:
Jo får nog göra det, ska testa abbad igen då dom fått bra betyg på tonfiskburken.se men dom fick ett ex med skinn i i den burken dom recenserade. Anledningen till att många inte varit med om skinn i burkarna är nog för att dom inte tänker på det eller blir äcklade av det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derox:

Köp ett vettigare märke så lär du inte ha ett problem. Aldrig sett skinn i vare sig makrillsburkar eller tonsfisksburkar, jag tar visserligen inte ens i Eldorados produkter med tång.

Vissa av Eldorados produkter är ganska bra dock långt ifrån alla. Köpte ett 8-pack toapapper för 12 kr från eldorado. Var typ 3 rullar dom delat upp på 8 kändes även som man torkade sig med en bit kartong..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Abbas makrill är ju riktigt fin. Om det är skinn vet jag inte direkt, men riktigt god är den iaf

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

ICAs makrill i tomatsås har mig veterligen inga "svarta bitar". Men så är jag inte fisförnäm när det kommer till fisk heller.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Köp makrill på tub.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Finns korv utan skinn Men korv är en annan sak fiskar ser äckliga ut och vill inte ha deras äckliga skinn i min mun

Läste du frågan eller är du bara lite efter? Jag frågade om någon visste om ett märke som inte har skinn. Jag tänker inte köpa alla märken och prova.

Fråga vilket rovdjur som helst om det är rädd för att få skinn i munnen

Hur skulle det se ut med en haj som var rädd för fiskskinn, eller en räv rädd för för att få fjädrar i munnen

Ska du bekymra dig för något borde det vara tillsatser med okänd effekt på kroppen.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Fråga vilket rovdjur som helst om det är rädd för att få skinn i munnen

Hur skulle det se ut med en haj som var rädd för fiskskinn, eller en räv rädd för för att få fjädrar i munnen

Ska du bekymra dig för något borde det vara satser på kroppen.

I fixed you

Permalänk

tror aldrig du kan hitta en tonfisk / makrill helt utan skinn såvida fisken inte är handflådd vilket jag har svårt att tro att nån är då skinn i tonfisk / makrill inte är sett som nått problem då även skinnet är ätbart.

hitta tonfisk helt utan skinn är nog som att hitta Hotdogs helt utan köttslafs och slaktrester...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Man ska inte äta tonfisk = problemet löst.

Ni som gillar tonfisk, varför inte äta lite annat gott, finns många andra utrotningshotade djur man kan stoppa i sig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lcdposter1337:

Finns korv utan skinn Men korv är en annan sak fiskar ser äckliga ut och vill inte ha deras äckliga skinn i min mun

Äter du ägg? Eller kaviar för den delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Man ska inte äta tonfisk = problemet löst.

Ni som gillar tonfisk, varför inte äta lite annat gott, finns många andra utrotningshotade djur man kan stoppa i sig.

Därför att tonfisk är gott? Är jag sugen på tonfisk äter jag tonfisk.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Man ska inte äta tonfisk = problemet löst.

Ni som gillar tonfisk, varför inte äta lite annat gott, finns många andra utrotningshotade djur man kan stoppa i sig.

I och med att det är typ det sämsta av det sämsta från tonfisken är det väl bra att vi käkar det? Går ju hela fisken åt!

Men som vanligt är det överreagerat om Thunnus thynnus (tonfisk), då en stor mängd av all tonfisk i världen som säljs är odlad. Om det hade varit vild tonfisk hade du aldrig kunnat köpa en burk för 5kr, även om det var nermald hjärna.

Tonfisken har dessutom en cykel i speciellt medelhavet. Man vet inte vad det beror på, men under vissa år blir det så mycket tonfisk i medelhavet att det är löjligt. Dessa år kan man dessutom se en förhöjd mängd vithaj i medelhavet!

OT: Har aldig tänkt på att det funnits några svarta bitar i tonfisk, och har fortfarande inte sett dessa efter att ha käkat 2 burkar tonfisk. Kan ju nämnas att jag köper eldorados 4 pack med burkar.

Makrillskinn är ju något av det godaste som finns! I alla fall stekt.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Är man så rädd för skinn så rekommenderar jag inte att du äter:

korv
fiskpinnar
fiskbullar
kebab (inte köttkebab utan press då)
hamburgare
lövbit
osv osv

Vi som inte är rädda för nermalda ögon, synnerver, fistlar, hörselgångar, brosk, maskar, urinvägar, ringmuskler och annat smask äter vidare, bara det är pastöriserat

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hardware guy:

Fråga vilket rovdjur som helst om det är rädd för att få skinn i munnen

Hur skulle det se ut med en haj som var rädd för fiskskinn, eller en räv rädd för för att få fjädrar i munnen

Ska du bekymra dig för något borde det vara tillsatser med okänd effekt på kroppen.

Eller en tiger som inte vill äta sina barn! FATTA SJUKT!!!!!

Skrivet av Dunde:

Man ska inte äta tonfisk = problemet löst.

Ni som gillar tonfisk, varför inte äta lite annat gott, finns många andra utrotningshotade djur man kan stoppa i sig.

Varför ska man inte äta tonfisk? Förövrigt så är "tonfisk på burk" inte tonfisk.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W