Asus-Anders demonstrerar Zenbook – snabbare än ett äpple

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

För min del att skärm definitivt en dealbreaker då jag spenderar mellan 6-8h om dagen med laptopen.

Aha ja sitter man så länge framför en så liten dator så förstår jag att skärmen spelar stor roll. Men är du alltid på resande fot? För du kopplar väll in den till en redig skärm när du väl är på plats (Docknings station)?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Aha ja sitter man så länge framför en så liten dator så förstår jag att skärmen spelar stor roll. Men är du alltid på resande fot? För du kopplar väll inte den till en redig skärm när du väl är på plats (Docknings station)?

Mer eller mindre alltid på resande fot... När jag är hemma så använder jag min workstation istället

Permalänk
Inaktiv

Lol, grymt bra! x)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

vet inte om det är detta du menar, men precis som på MBA kan man på Zenbook trycka ned hela Touchpaden som ett klick.

Nja, jag menade mer att MBA:ens touch kan man scrolla om man drar med två fingrar osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Nja, jag menade mer att MBA:ens touch kan man scrolla om man drar med två fingrar osv

Att man kan köra kombos på en pad är väll inget konstigt? Klarar inte Asus Zenbook det?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har läst lite recensioner på den här nu. Jag var väldigt optimistisk i början, men jag tror att jag avvaktar lite. Mestadels på grund utav att den tydligen inte ska vara skön att skriva på (vass kant, dåliga tangenter och halvbra mousepad), samt inte så bra skärm och köper jag en sådan så är det enbart till att använda den som surf/video/skoldator. Är den inte bra att skriva på och har en halvbra skärm så är definitivt det en dealbreaker för mig. Snygg är den dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motherofgod:

Har läst lite recensioner på den här nu. Jag var väldigt optimistisk i början, men jag tror att jag avvaktar lite. Mestadels på grund utav att den tydligen inte ska vara skön att skriva på (vass kant, dåliga tangenter och halvbra mousepad), samt inte så bra skärm och köper jag en sådan så är det enbart till att använda den som surf/video/skoldator. Är den inte bra att skriva på och har en halvbra skärm så är definitivt det en dealbreaker för mig. Snygg är den dock..

Jag har bara sett en recension som klagar på kanten så det är nog rätt subjektivt. Vad gäller tangentbordet så verkar det finnas en BIOS update som gör det bättre och även här är åsikterna rätt så skilda åt mellan recencenterna.

Pekplattan verkar ASUS jobba hårt med, tror jag såg två uppdateringar på ASUS svenska sida.

Blank skärm med dålig svärta är lite tråkigt, men jag skaffar en sån här mest för det du sade; surf och film. Då räcker det tror jag.

Permalänk
Avstängd

Snyggaste laptop jag sett. Äntligen har företagen börjat gå förbi Apple på alla fronter!

Permalänk

Synd att de har snålat in på WIFI-chipet också, inget 5GHz verkar det som.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Att man kan köra kombos på en pad är väll inget konstigt? Klarar inte Asus Zenbook det?

Det är det jag undrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weps:

Det är det jag undrar

Finns lite instruktioner för plattan i manualen; lite två- och trefingersrörelser tydligen, har ingen aning om hur basic eller avancerat det är då jag brukar använda en mus istället.