Facebook hackat av wikileaks?

Permalänk
Medlem

Facebook hackat av wikileaks?

Som min tråd lyder, gick in på Facebook idag och en fil började laddas ner. Kolla bild längre ner. Vad tror ni har Wikileaks lekt igen?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Självklart ser wikileaks till att alla som går in på FB får en fil nedladdad vid namn "www.wikileaks-forum" .......

Nja själv har jag redan varit inne på facebook och inte har jag fått nedladdat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Självklart ser wikileaks till att alla som går in på FB får en fil nedladdad vid namn "www.wikileaks-forum" .......

Nja själv har jag redan varit inne på facebook och inte har jag fått nedladdat.

Tyckte det var väldigt konstigt "wikileaks-forum.com", men vem fan hackar facebook så det blir autodownload på en sådan fil??

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vem fan orkar förstöra och hacka överhuvudtaget?

Wikileacks gör inte såhär, de är mer ute (var) efter att sprida hemligstämplade dokument bla.
Du har inte installerat nåt konstigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vem fan orkar förstöra och hacka överhuvudtaget?

Wikileacks gör inte såhär, de är mer ute (var) efter att sprida hemligstämplade dokument bla.
Du har inte installerat nåt konstigt?

Nej, har ganska bra koll på min dator. Såg ju att den börja downloada när jag öppna Facebook! Dessutom så ser man på filhanteraren att den kommer ner från Facebook!

Permalänk
Medlem

Så wikileaks skulle hacka facebook. Och istället för att stjäla information om deras integritetskränkande fasoner så sätter dom igång en autodownload på en html-fil?

nej.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Så du går alltså in på fejjan, med ren dator, får en sida nedladdad som du inte bett om, med ren dator, och ditt AV reagerar inte, på en ren dator på en sida du inte bett om att ladda ned, när du loggat in på fejjan?

Låter som att di där wikileaksarna är ena riktiga proffshackare.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Så du går alltså in på fejjan, med ren dator, får en sida nedladdad som du inte bett om, med ren dator, och ditt AV reagerar inte, på en ren dator på en sida du inte bett om att ladda ned, när du loggat in på fejjan?

Låter som att di där wikileaksarna är ena riktiga proffshackare.

Har nod32 som jag kompletterar med Malwarebytes. Kör Firefox med adblock plus och no script, har dock tillåtit Facebook. Fick se att jag var helt fel ut efter ett tag. Men min dator är ren, det kan jag garantera.

Permalänk
Avstängd

Tror du ska se över dina antivirusprogram.

Permalänk
Medlem

Varför bifogar du en smittat bild här då??

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Varför bifogar du en smittat bild här då??

Det är fuskbugg i sig det har hänt något med. Brukade använda den sidan förut men går man in dit nu varnar avast för en trojansk häst.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Musikälskare

Rolig tråd men nej

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?