Permalänk
Medlem

Diablo 3 RMAH, AH

Vad skulle du göra om du hittade ett riktigt bra item, använda det själv, sälja det på ah, sälja det på rmah, byta mot något annat eller kanske ge det till en kompis.

Tufft val, men om jag skulle hitta ett riktigt bra item så skulle jag slänga upp det på RMAH, vad skulle du göra?

Permalänk
Medlem

Självklart behåller jag det om det är något jag har nytta av. Annars säljer jag det på AH

Permalänk
Medlem

Är det värt någon vettig summa hade jag sålt det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Sålt det på RMAH om jag inte har användning för det.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

beror på hur mkt det kostar att använda RMAH dvs listing fee kostar det mig 10% av summan man lägger ut saken för då vette fan, då blir det nog vanliga ah.

10 saker som ej blir sålda på RMAH det kanske är 100-200 kr tot gör man då så varje vecka så drar det iväg (många beckar små) så jag kommer nog avvakta tills man ser hur andra gjort tex med att läsa här på forumet

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Du kommer ha ett visst antal gratis RMAH uppläggningar varje vecka och listing fee kommer vara en fast summa, den ökar inte om du lägger upp ett dyrt föremål. Jag kommer utnyttja alla gratis upplägg varje vecka.

Permalänk
Medlem

"visst antal" precis får man då 2 st så är det ju int mkt å hänga i granen , dock otroligt mkt bättre än ingenting och jag gillar principen RMAH och är för det helt klart.
mitt mål innan jag lägger ner D3 är att tjäna in det jag betalade för spelet vilket skulle vara rätt unikt få betalt för att ha skoj ungefär:P

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Sälja på AH och köpt items för in game-pengarna och lagt upp dessa på RMAH. Hade nog gett en större totalvinst.

Visa signatur

Jävligt stolt Malmöit

Permalänk
Medlem

Jag hade antagligen sålt på AH och sen sålt resulterande ingame gold på RMAH. Tycker det känns stabilast.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot detta, dock kommer det nog inte ge några större summor då alla spelare kan använda sig av det.
Skillnad var det i t.ex Diablo2 där försäljning av items egentligen inte var tillåten men de som valde att göra det ändå kunde tjäna ganska bra med pengar då det inte var så många som gjorde det, speciellt i början.
Drog själv in ca 10.000kr under de första 2 veckorna på första D2 laddern men räknar knappast med några såna siffror i D3 just för att alla kan sälja utan några omständigheter så som Ebay eller liknande auktionsiter.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ser fram emot detta, dock kommer det nog inte ge några större summor då alla spelare kan använda sig av det.
Skillnad var det i t.ex Diablo2 där försäljning av items egentligen inte var tillåten men de som valde att göra det ändå kunde tjäna ganska bra med pengar då det inte var så många som gjorde det, speciellt i början.
Drog själv in ca 10.000kr under de första 2 veckorna på första D2 laddern men räknar knappast med några såna siffror i D3 just för att alla kan sälja utan några omständigheter så som Ebay eller liknande auktionsiter.

Det var inte dåligt att tjäna de pengarna i D2, tror det går att tjäna en del i Diablo 3 också men det blir nog inte lika lätt när det är så många som får möjligheten att kunna sälja sina saker. Tror att folk som är bra på ah i wow kommer ha en fördel på RMAH, de lär sig snabbt vilka saker som säljer bra.
Mycket hänger ju på att det finns folk som köper, det kommer ju vara massor med spelare som vill sälja men inte lika många som vill köpa tror jag.
Men det visar sig först när spelet är släppt känns det som. Hoppas det blir ett RMAH med den svenska kronan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleniz:

Tror att folk som är bra på ah i wow kommer ha en fördel på RMAH, de lär sig snabbt vilka saker som säljer bra.

Får hoppas på det då det var busenkelt att göra bra profits på WoW's AH

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv

Kommer bli otroligt intressant. Grejen är väl den att i början kommer folk vara så nellade på att kasta upp saker på RMAH men i början tror jag alla kommer vilja utforska spelet och själva uppleva drop-raten på diverse "coola rare items" etc innan de betalar pengar för det.

RMAH kommer bli sjukt coolt, men tror inte det kommer vara många om någon alls som köper första tiden, gissar på första 4-6 månaderna kommer folk vilja uppleva spelet utan att ha köpt sig massa saker... Jag fungerar så i alla fall..
Nöjet försvinner ju om man börjar ett spel med att köpa items...

Men för att svara på frågan det gällde lite kort... Jag kastar antagligen upp items på RMAH som det är efterfrågan på och items som är mer värt procentiellt att sälja kontra hur mycket bättre stats min character uppnår... Med undantag för överdrivna awesome items som möjligen kan vara värt massor, då blir det ett tufft val... Svårt att bestämma sig här och nu känner jag, får se hur det blir när man väl spelar det sen.

Ps. Fy fan vad jag längtar efter D3....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tharnatos:

RMAH kommer bli sjukt coolt, men tror inte det kommer vara många om någon alls som köper första tiden, gissar på första 4-6 månaderna kommer folk vilja uppleva spelet utan att ha köpt sig massa saker... Jag fungerar så i alla fall..
Nöjet försvinner ju om man börjar ett spel med att köpa items...

Efter erfarenheter i WoW kan jag säga att jag tror det kommer bli precis tvärt om.

De jag hört köper guld för riktiga pengar bränner allt inom de första veckorna efter ny expansion/nytt innehåll kommit ut för att de vill vara först att maxa och låsa upp nya crafting saker samt få vare möjlig bonus i sin leveling mot max leveln.

Speciellt pages of training eller vad de nu heter kommer garanterat vara värda helt galet mycket första månaderna... (alla kommer vilja levla upp sina crafters och ingen har nått max så ingen vill sälja).

Samma med bra max lvl items som kräver max level på craftern, mycket liten tillgång och mycket större efterfrågan = mycket mycket högre pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Efter erfarenheter i WoW kan jag säga att jag tror det kommer bli precis tvärt om.

De jag hört köper guld för riktiga pengar bränner allt inom de första veckorna efter ny expansion/nytt innehåll kommit ut för att de vill vara först att maxa och låsa upp nya crafting saker samt få vare möjlig bonus i sin leveling mot max leveln.

Speciellt pages of training eller vad de nu heter kommer garanterat vara värda helt galet mycket första månaderna... (alla kommer vilja levla upp sina crafters och ingen har nått max så ingen vill sälja).

Samma med bra max lvl items som kräver max level på craftern, mycket liten tillgång och mycket större efterfrågan = mycket mycket högre pris.

Tror mer på din syn också faktiskt.
Under de första månaderna så kommer bra items och craft manualer att vara sällsynta på RMAH och därmed vara en högt eftersökt vara medans några månader in så kommer det mattas av eftersom folk fått upp speciellt craft men tillgången till riktigt bra items kommer vara högre ju längre tid som går.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ixos:

Efter erfarenheter i WoW kan jag säga att jag tror det kommer bli precis tvärt om.

De jag hört köper guld för riktiga pengar bränner allt inom de första veckorna efter ny expansion/nytt innehåll kommit ut för att de vill vara först att maxa och låsa upp nya crafting saker samt få vare möjlig bonus i sin leveling mot max leveln.

Speciellt pages of training eller vad de nu heter kommer garanterat vara värda helt galet mycket första månaderna... (alla kommer vilja levla upp sina crafters och ingen har nått max så ingen vill sälja).

Samma med bra max lvl items som kräver max level på craftern, mycket liten tillgång och mycket större efterfrågan = mycket mycket högre pris.

Jo, förvisso. Jag var nog för naiv i mitt hopp om ett bättre internet där ett tag..
Tråkigt tycker jag, det är ju ingen utmaning om irl pengar ska vara en så avgörande faktor.. Men jag tänker köra min grej och njuta av ett förhoppningsvis totalt jäkla underbart spel så mycket det går!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleniz:

Tror att folk som är bra på ah i wow kommer ha en fördel på RMAH, de lär sig snabbt vilka saker som säljer bra.

När man spelade wow så körde man ju med flera addons som räknade ut hur mycket man tjänade, bland annat hade man hjälp utav "auctioner". Går självklart räkna ut själv men sådant tar tid, speciellt om man ska köpa materiell för crafting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

När man spelade wow så körde man ju med flera addons som räknade ut hur mycket man tjänade, bland annat hade man hjälp utav "auctioner". Går självklart räkna ut själv men sådant tar tid, speciellt om man ska köpa materiell för crafting.

Det kommer säkert vara något snille som gör ett program där man kan räkna ut sådana saker.

Permalänk
Medlem

Tror säkert att man kan tjäna mycket pengar ifall man är med i början. Då kommer priserna förmodligen inte vara helt balanserade. Saker kommer vara övervärderade och andra saker undervärderade.

Men tror att jag kommer köra upp min första gubbe utan att handla på RMAH. Ifall jag har något jag behöver på min main eller på en alt snart kommer jag absolut inte sälja det.

Efter en stund när jag upplevt spelet utan att blanda in pengar så kommer jag börja handla tror jag. Framför allt gear som är bra för magic finding skulle jag kunna köpa. Kanske kan man till och med få avkastning på sin investering.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleniz:

Vad skulle du göra om du hittade ett riktigt bra item, använda det själv, sälja det på ah, sälja det på rmah, byta mot något annat eller kanske ge det till en kompis.

Tufft val, men om jag skulle hitta ett riktigt bra item så skulle jag slänga upp det på RMAH, vad skulle du göra?

#1: Använda själv
#2: Beroende på hur vanlig och stabil vanilla trading blir kanske jag skulle prova byta ut det mot något annat föremål jag behöver.
#3: Sålt på vanliga AH och tjäna guld. Detta delar egentligen andraplats, beroende på hur det blir som jag skrev.
#4: När jag känner att jag har en bra välfärd (in game) börjar jag nog sikta in mig mer på RMAH. Undantag kan givetvis förekomma innan dess.

Som ni ser kommer jag vara lugn och avvakta med RMAH till en början. Kanske blir en kul faktor senare att leka med. Men visst... hittar jag en bra sak jag själv har användning för men ser att den är värd tokmycket på RMAH, samt att efterfrågan finns, så faller naturligtvis valet på RMAH.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

hmm jag kommer nog hoarda allt jag hittar
"man vet aldrig när den här saken behövs, kanske till min 50e alt"

sen går det ju iofs åt mycket på hc så man lär väl vara fattig mestadels av tiden

Permalänk

RMAH tycker jag är för jävligt
Kommer springa runt en massa 14-åringarna som har pengr.
Men men... Blizzard vill tjäna pengar.
Ska bli intressant att se hur D3 ekonomin kommer se ut.
Blizzard löser iofs delvis ett problem för sig själva. Nu kan företag som lever på att sälja tex WoW-Guld istället farma D3 och på "laglig" väg tjäna pengar.

Ska bli intressant var priserna hamnar någonstans. Ska också bli intressant att se om det blir som i D2, där man kunde få en uber-gubbe bara mn spelade tillräckligt länge.
Visst, det finns items i D2 som kostar flera 10-tals tusen FG på D2JSP men dessa behövs inte för att få en grym gubbe, hoppas det blir likadant i D3.

Taget från Diablo.incgames, pretty much sums up vad jag tycker:
"Hell no, this topic is trash.

I was anti RMAH for one reason not listed here: Utopia.

In mmorpgs without cash shop, its only about your skill abour yourself and not what you represent in real life world. Everybody had same chances. Your succes was determined by your effort and time. You could be jobless in real life but you could be king in online. Now you will stay the trash you are in real life in online also. Rich people will buy YOUR progress. While you will be spending countless hours for grinding best items and then selling them for 100$ a rich guy will buy them in 1 minute and get the joy from using it. And you are so happy to became slaves of rich once again...

...I liked old communist mmorpgs . It was like conquering new land. We were all newcomers to unknown land. Everybody with same chance. We could prove ourselves that we are the best. We still can, but it will be much harder now against someone who will invest $ into the game."

Permalänk
Medlem

Jag undrar bara när skatteverket ska ta tag i RMAH-esque försäljning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mårten C:

Rich people will buy YOUR progress. While you will be spending countless hours for grinding best items and then selling them for 100$ a rich guy will buy them in 1 minute and get the joy from using it. And you are so happy to became slaves of rich once again...

Fast detta är lite bakvänt, speciellt "get the joy from using it" delen...

Det roliga i Diablo spelen är inte att använda sina vapen/utrustning, utan att jobba för att skaffa dem.

De rika sköter detta genom att vända papper vid sitt kontorsskrivbord...

Alltså kommer de fattiga om något ha ännu mer roligt än de rika
Speciellt om de slipper jobba någon timma i veckan pga att de faktiskt kan tjäna lite extra pengar på något de tycker är riktigt roligt!

Permalänk
Medlem

Antagligen ge till c00kie om han har nytta av det då jag fått sjukt mycket sjuka saker i Diablo 2!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Antagligen ge till c00kie om han har nytta av det då jag fått sjukt mycket sjuka saker i Diablo 2!

Du är så söt gullet<3

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Om jag inte hade behövt det själv, hade någon av mina polare fått det om dom behövde, hade inte dom behövt så hade jag slängt upp på AH eller RMAH.
För jag vet att polarna hade gjort samma om dom hittade ett bra items, så ger man så får man.
Och jag hade varit glad om dom fått ett bra items och ej behövt det och gett det till mig

Permalänk

Kommer sälja allt som är värt att sälja...

Hej alla Diablo fans!

Jag är en sjukpensionär på 33 år nu i April 2012 som ägnar mycket tid åt att spela spel och komponera musik.

Har bokat en Collector's Edition av spelet och jag kommer att lägga ner ENORMT mycket tid på spelet när det släpps för att just kunna tjäna rätt så bra på just den RMAH delen av spelet.

Förutom att jag som ÄKTA Diablo fan och Pro-Gamer vars spelat serien sedan Diablo + Hellfire hade sin release, kommer att njuta av spelet till fullo förutom just den pengabiten som jag tycker är 100% perfekt för mig som sjukpensionär att tjäna pengar på.

Det är till min fördel då jag som sagt är Sjukpensionär och redan får 11.000+ varje månad från Försäkringskassan och kan dryga ut den med att göra det jag gillar absolut bäst här i världen... SPELA SPEL!

Har 100% fritid då jag inte kan jobba på grund av min ADD och Asperger, i och med det kan jag lägga så mycket tid jag känner för åt spelet utan att någon blir drabbad. Bor själv, och har ingen som säger åt mig vad jag skall göra vilket är UNDERBART, jag njuter verkligen av livet och vad det har att erbjuda mig.

Jag tror att det finns goda möjligheter till att tjäna "big bucks" om man gör det på rätt sätt.
Har redan planerat min strategi och tror på att den kommer att generera en hel del pengar då jag kan spendera så mycket mer tid på spelet än vanliga friska människor som jobbar större delen av dagen för att klara sig.

Det är inte rättvist men världen är inte rättvis någonstans, så varför skulle jag bry mig? ^_^

Ha en bra dag!

-- Taurus1979

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Skrivet av KoloN:

Jag undrar bara när skatteverket ska ta tag i RMAH-esque försäljning

Det lär aldrig hända, går inte att komma åt den biten enligt lagstiftningen.
Utbetalning sker från annat land, vilken skatt skall dras? ^_^

Visa signatur

CPU: i7-2600K.
GPU: EVGA GTX 980 SC.
MINNE: 8GB 1600MHz DDR3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MusicWizard:

Hej alla Diablo fans!

Jag är en sjukpensionär på 33 år nu i April 2012 som ägnar mycket tid åt att spela spel och komponera musik.

Har bokat en Collector's Edition av spelet och jag kommer att lägga ner ENORMT mycket tid på spelet när det släpps för att just kunna tjäna rätt så bra på just den RMAH delen av spelet.

Förutom att jag som ÄKTA Diablo fan och Pro-Gamer vars spelat serien sedan Diablo + Hellfire hade sin release, kommer att njuta av spelet till fullo förutom just den pengabiten som jag tycker är 100% perfekt för mig som sjukpensionär att tjäna pengar på.

Det är till min fördel då jag som sagt är Sjukpensionär och redan får 11.000+ varje månad från Försäkringskassan och kan dryga ut den med att göra det jag gillar absolut bäst här i världen... SPELA SPEL!

Har 100% fritid då jag inte kan jobba på grund av min ADD och Asperger, i och med det kan jag lägga så mycket tid jag känner för åt spelet utan att någon blir drabbad. Bor själv, och har ingen som säger åt mig vad jag skall göra vilket är UNDERBART, jag njuter verkligen av livet och vad det har att erbjuda mig.

Jag tror att det finns goda möjligheter till att tjäna "big bucks" om man gör det på rätt sätt.
Har redan planerat min strategi och tror på att den kommer att generera en hel del pengar då jag kan spendera så mycket mer tid på spelet än vanliga friska människor som jobbar större delen av dagen för att klara sig.

Det är inte rättvist men världen är inte rättvis någonstans, så varför skulle jag bry mig? ^_^

Ha en bra dag!

-- Taurus1979

Jag blir bara irriterad när jag läser liknande inlägg.
Full kapabel till att sitta och spela spel hela dagarna - dessutom lägga upp strategier hur du ska kunna mjölka spelet på så mycket pengar som möjligt, med andra ord driva ett litet företagande hemma.
Det är du kapabel till, men inte att sköta ett jobb.

Den svenska sjukförsäkringen är ett stort skämt.