Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Skrivet av Vaksai:

Du spelade inte world of warcraft vid releasen ser jag...

Haha, True that

Permalänk

Alltså jag har installerat spelet på datorn från skiva, men är det nåt mer man ska ladda ner/installera efter aktiveringskoden??

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk

Om det inte är fixat när man kommer hem efter jobbet imorgon så blir man fan deprimerad...

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att mitt konto inte syns i aktiveringsrutan utan EA vill att jag skall skapa ett nytt konto Helt sjukt. När jag sen vill loga in på det befintliga Orginkontot jag har för att aktivera, får jag svaret att det är fel e-mail osv. Fast jag kan naturligtvis logga in på mitt Orgin den "vanliga" vägen. Jäkligt störande.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Just nu sitter vi alla och gnäller. Origin hit, EA dit.

Det sorgliga är att i slutänden kommer vi ha accepterat att man inhandlat en produkt som de ej levererat. Det spelar ingen roll om de pissar på oss, för om 2-3 arbetsdagar då problemet är löst så är vi väldigt förlåtande. Just då har vi säkert väldigt kul med DICEs arbete, och är förmodligen väldigt nöjda.

Money talks, bs walks. Alltså, bojkott>)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av morpeus:

lol dom har tagit bort en forum post på ea forums ;P tyckte väl kanske att det blev lite dålig reklam där eller så hahaha

Hahaha märkte det precis också loled

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Skrivet av Dikth:

Att spela eller att installera? För jag lyckades få det installerat men inte spelbart. Säger att jag måste aktivera/köpa spelet.

Har inte hunnit ladda ned det än så vet inte om det går att starta :S Min vän säger att han hade samma problem som du och att han löste det genom att uppdatera origin.

Permalänk
Medlem

Gissar att Gabe Newell mår helt okej just nu.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

yey nästa steg på aktiveringen ;D får hoppas nu då

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ha ha fy faan den va bra:-))

Nää nu skiter jag i det här å tar flaskan istället!!!

Visa signatur

Sinnena är som fallskärmar!
De fungerar bara när dom är öppna.

Permalänk
Medlem

Ok, jag kan erkänna att jag brukar ladda ner spel.
Men som omväxling köpte jag detta spel, då jag tyckte att betan var riktigt nice.
Jag förhandsbokade dessutom för att kunna spela på releasedagen.

Kommer hem och börjar installera, stöter omgående på problem.
Aktiveringsservern ligger nere, enligt battlelog "Origin activation is down at the moment.
We are aware of the issue and working on it. Thank you for your patience. See news for more info."
(Finns för den delen ingen "news" knapp")...

Mitt spontana svar i huvudet är "Ja, för det krävs ju ett geni för att räkna ut att x antal 100k spelare kommer
att försöka aktivera nästan samtidigt den 27:e?".
Så förbannad som jag är så tänker jag att jag i alla fall kan kontakta supporten...
Läser på EA sverige att öppettiderna är 10-23 ALLA dagar.
Ringer kl 21:12 och möts av en automatisk svarare "För närvarande är alla linjer stängda, vi har öppet ALLA dagar mellan 10-23:00".
Blir FÖRBANNAD då inte ens supporten har öppet på release dagen, och dessutom inom deras egna satta tider.
Skickar ett argt klagobrev till EA och begär plåster på såren.

Så, efter överläggning med mig själv så blir min slutsats. KÖR PIRAT!
Samma väntetid, men gratis.

Visa signatur

Mitt portfolio: www.DuaneLee.se

Permalänk
Medlem

Nu skrev jag in min aktiverings kod

spinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!

Permalänk

http://battlelog.battlefield.com/bf3/news/ troligtvis är lösningen inom sikte för er alla. Beklagar att ni inte kan spela, funkar kanonbra för mig och för många andra. Hoppas ni får ngn kompensation, vad nu det kan vara.

Visa signatur

MSI P67A-C45 B3|250GB SSD Samsung|115 GB, SSD Corsair|1TB Samsung F3|Intel Core i7 2600K 3,4GHz|Samsung SyncMaster 27" 1ms P2770FH| Corsair 16GB DDR3 1600Mhz|GeForce GTX 580 1536MB| Windows 8 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

Men inte nog med att ea har problem med aktiveringen, tänkte sätta mej å betala räkningarna å gissa vad!
Tekniska störningar i internetbanken, grrrrrr

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem

INstallerar nu... inga förhoppningar ändå

Permalänk

Som vanligt vid alla realeser man ser fram emot. Ett stort fett antiklimax. Tröttsamt, irriterande och obegripligt.

Borde finnas böter för företagen som håller på med det här, är ganska säker på att det skulle funka då om de rikerade att böta...

Sug kuk spelbranchen

Permalänk

woho nu är det aktiverat o tankar

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Har ett Limited Edition. Kom så långt att jag fick skriva in CD-keyn i Origin, men när jag väl gör det så står det att det är fel... Vafan ska jag göra nu då? Har skrivit om 4 gånger,säger ändå att det är fel.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.2GHz | Antec Kühler H2O 620 | MSI P67A-GD55 | GTX 570 DCU II | 120GB Intel 320 SSD | WD Caviar Green 1,5TB | 2x8 GB Corsair Dominator 1600Mhz | 750W OCZ | BitFenix Shinobi | Asus VS248H

Permalänk

Vi som har installerat spelet borde väl inte behöva skriva in aktiveringskoden igen för o kunna spela det? lr?

Visa signatur

MSI Military Class // Intel Core i7-3770 @ 3.50Ghz // Nvidia GeForce GTX 770 // Corsair 16Gb RAM// Corsair HX 650W // Samsunsg SSD EVO 840// Western digital caviar black 640GB // MX518 // LG 23" IPS (236V)

Permalänk
Medlem

hoho,

Du har framgångsrikt aktiverat följande spel för kontot:xxxxxxxxxxxxxxxxxx.com

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Avstängd

OMG DET FUNGERAR NU! tror dom har fixat med slussnings system av användare nu, för man fick vänta ett bra tag mellan "stegen.."

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk

saaaakta men säkert kommer man steg för steg.... bara hoppas på det bästa nu....

Edit: laddas ner nu, man kanske hinner spela lite inatt ändå...

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk

Samma här. Har dock kommit förbi där man får skriva in sin aktiveringskod. Jag hoppas det fungerar. Man är ju taggat på spelet idag och inte om 3 dagar. Kass att inte ha support för detta. De visste väl att väldigt många skulle logga in idag.

Visa signatur

Crusty the Clown

Permalänk
Medlem

jävlar vad jag lider med er alla, jag aktiverade mitt runt 11:00 så jag hade inga problem, men det största problemet är att jag inte kan spela det. Har tenta imorrn

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem

"Unable to activate" - Origin

By: zh1nt0 Posted: 2 hours ago 811 comments

We´re seeing that a lot of users are experiencing issues with activating their product keys in Origin at the moment.

Of course, we are on top of this and have our teams work hard to track and fix the issue as soon as possible.

For users who don´t need to activate any codes but are still playing, the game might start a bit slower than usual.

Spelet kan starta lite långsammare, NO SHIT !!
Mitt har stått o tuggat i 40minuter nu o inte startat ännu... :/

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Skrivet av VaNiLLA7:

OMG DET FUNGERAR NU! tror dom har fixat med slussnings system av användare nu, för man fick vänta ett bra tag mellan "stegen.."

Vad trevligt att det fungerar för några iaf ! Alltså, utan att vara sarkastisk utan snarare uppriktigt!

EDIT: "We are on top of this" - Jag märker det

Permalänk

Allt detta jox med att spel måste ha olika releasedatum för olika marknader. Varför i he-te då? Visst att de försöker sprida ut belastningar på servrar osv men de ansluter väll endå till servrar i "närheten" Släpp det samma datum (med reservation för tids-zonerna)

Släpp det på skiva och håll inte på och dola med massa skit-aktiveringar som inte funkar endå.
Aktiverings-servern har krashat för länge sedan och utan den är spelet bara en fin plastbox.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

50%

Visa signatur

ASUS MAXIMUS XI HERO - 9700K -H100i RGB PLATINUM - 32GB - RTX 3080 TI-AOC CU34G2X -
PSU HX 1200I

Permalänk
Medlem

LYCKADES AKTIVERA! Har fått igång min installation! XD Kanske fungerar på andra nu

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Fungerar fortfarande inte för mig...