Antec P280 dyker upp hos återförsäljare

Permalänk
Medlem

Fy fan vad jag vill se en recension på det här! Kan bli mitt nästa chassi om mitt P182 sätter livet till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

XL har borttagbar HDD bur och en annan konstruktion så nej, P183 eller P193 är mer lika XL när P280 är lik R3.

Prismässigt tänkte jag på iom att det var så du jämförde i inlägget jag citerade. Mer plåt är inte gratis.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte designen på den.. framförallt toppen på framsidan, känns för mycket space-gamish

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av drulle:

Fattar inte varför folk skulle vilja köpa denna skiten, ser riktigt plastig o trist ut.

Du har uppenbarligen aldrig ägt ett Antec-chassi. P180-modellerna har varit bland det bättre i många år.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Tackar gudarna att front luckan är tillbaka som på den gamla goda tiden utan massa luft hål. Luft hålen gjorde fronten tyvärr väldigt ful för min smak.

Hoppas sweclockers får in ett chassi så dom kan testa det.

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra chassin med tjocka sidor...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Saknar mitt Antec P180 ^^
Om den har samma egenskaper som ljudisolering, dammfilter osv. , blir det ett köp.

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Fronten är ju en förbättring jämnfört med med p183 men insidan ser nu ut som ett billigt dussinchassi a'la R3.
Uppdelningen med värmezoner som p180 serien marknadsfördes med är ju helt borta...

Även chassi sidorna's "Three-layer" konstruktion är borta...ser mer ut som ett uppdaterat Solo med P180 front

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem

Wow, jag antar att jag inte behöver leta efter chassi längre. Jag har ett urgammalt P180 SPCR Edition, och är hur nöjd med det som helst, trots att det saknas många moderna funktioner.

Hoppas det blir lika tyst bara, då är det ett självklart köp.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Ser ut som Antec har lyckats bra med detta chassi, skulle jag kunna tänka mig att ha, har haft ett P180 en gång i tiden och detta verkar modernare, tex att det tar luft i botten till nätagget är bra, osv

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Äntligen nåt nytt kul på g från Antec! Test a'la sweclockers är ett måste på detta chassi ... snabbt!!!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Helt klart intressant men mitten av dec känns lite långt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Äntligen en låda där luckan går att vrida mer än 90 grader. Hoppas att fler följer efter. Just detta har jag stört mig på då jag har datorn på höger sida. Så det blir bökigt att komma åt dvd-n de gånger man vill använda den om den bara går till 90 grader.

http://www.sweclockers.com/image/red/2011/10/24/Antec_p280_00...

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Hoppas på en underbar recension!

Permalänk
Medlem

Om man jämför denna och haf x då? Nån som har ett opartiskt svar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag hoppas också på en recension!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tycker om Antec P18X serien hur bra som helst samt fungerar de mycket bra, ser ut som det blir en uppgradering då.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Tycker den yttre designen på fronten är trevligare i P180/190-serien, snyggare med frontpanelen på sidan än uppe på toppen.. Invändigt ser det här dock väldigt mycket trevligare ut. Attraktivt pris också

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Kommer behålla min P180 samt P183, gillar sektioneringen mellan nätdelen och övriga lådan.
Fungerar ypperligt med de passiva nätdelar jag använder.

Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Fy fan vad jag vill se en recension på det här! Kan bli mitt nästa chassi om mitt P182 sätter livet till.

Hur kan ett chassi gå sönder?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edmond:

Jonas, denna MÅSTE vi ha en recension på. Så länge gubbarna på Antec inte har tabbat sig någonstans så är den intressant i allra högsta grad :).

Håller med, recension är ett måste sen när den kommer ut i butik!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Rekordmedlem

Det ser ut som de totalt förstört allt som var bra med p180 serien, de har gjort om det till ett dussinschassi mer likt alla andra högljudda saker på marknaden, och monteringen av hårddiskar är bedrövlig, det har de också bara gjort för att spara pengar.
jag skulle bli förvånad om den här lådan ens kommer att anses som seriös för att bygga en tyst dator i, den ser ut som om nån spelkåt tonåring har praktiserat på designavdelningen. Inte nått seriöst nytänkande i designen av den lådan, bara costsave i huvet på dem, ser ut som ett stort steg bakåt för de som gillat marknadens bästa schassi för att bygga ljudlösa datorer, nu lär det bli tyst som och inte ljudlöst. Behåll p180 lådorna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

I mina ögon mycket synd att dom gått bort från den annars så klassiska sktions uppdelningen som annars varit ett signum för antec's P serie. Har bara jobbat i ett P180 och var väl kanske inte det roligaste att dra kablar i, men det är tyst och har smart indelning med sektorerna.

Håller med mrqaffe, ser verkligen ut som ett dussin chassi som finns i varje tillverkares lineup nu för tiden, runt 8st interna 3.5" platser och sedan 2-3 5.25" platser.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Måste säga att P183 V3 ser mycket bättre ut men sen ser insidan desto bättre ut på denna.

Edit:

Hittade lite fler bilder här :

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2011/06/03/antec-show-off-p280-prototype/1
http://www.anandtech.com/show/4396/computex-2011-this-is-the-antec-p280

Verkligen inte snygg och dessutom ser den lite budget, jag undrar om detta verkligen är en ersättare för P18x?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tycker det mest liknar ett stort misstag, lådserien är inte tänkt för spelare, utan p180 är ju framtagen i samråd med silentpcrewiev, speciellt för att ge bra kylning med tysta lågflödesfläktar eller passiv kylning, visst, den går att förbättra, men inte på det här sättet. snarare hade färre diskplatser och optiska platser men några ssd platser varit en mycket bättre väg, samt en mer avancerad temperaturstyrd fläktkontroller och mer lågvarviga större fläktar redan från början, för jag tror att de flesta direkt slänger de fläktar som följer med, för de är ju för högljudda även i lägsta läget. Ev en version med antecs nätdel, för den är ju rätt bra, så det kunde de haft som option.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag tycker det mest liknar ett stort misstag, lådserien är inte tänkt för spelare, utan p180 är ju framtagen i samråd med silentpcrewiev, speciellt för att ge bra kylning med tysta lågflödesfläktar eller passiv kylning, visst, den går att förbättra, men inte på det här sättet. snarare hade färre diskplatser och optiska platser men några ssd platser varit en mycket bättre väg, samt en mer avancerad temperaturstyrd fläktkontroller och mer lågvarviga större fläktar redan från början, för jag tror att de flesta direkt slänger de fläktar som följer med, för de är ju för högljudda även i lägsta läget. Ev en version med antecs nätdel, för den är ju rätt bra, så det kunde de haft som option.

Ja skulle dom ha gjort detta rätt så skulle de ha varit mer likt raven chassina där värmen stiger upp mellan komponenterna utan hinder. En Antec P serie version baserat på raven konseptet hade varit en hitt. Tänk bara va tyst dator man hade kunnat bygga då. På med en fet cpu kylare som klarar sig utan fläkt och feta passiva kylare på grafikkorten så räcker de ju med några extremt lågvarviga 140 fläktar i golvet så löser den stigande värmen resten. Skulle bli kalas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Har en P180 och är väl kanske inte helt nöjd.

Alltså, 2006, då datorn inkl. chassi köptes så var säkert P180 kanske bland de bästa chassin som gick att få tag på. Dock är det i princip omöjligt att dra några kablar, det går inte att dra dem runt på baksidan eller något sådant. Annars är många koncept, med dammfilter, viss ljudisolering och 3-stegs-fläktkontroll på varje inkluderad fläkt, bra.

Att chassit är uppdelat i sektioner kan säkert lyftas fram som positivt av några för att luften separeras och det blir allmänt mindre varmt. Dock gör denna uppdelning att utrymmet begränsas rejält. När man skall få in nya hårddiskar måste man skruva loss och dra ut en hårddisk-bur och det är så lite plats till mitten delen där det finns en förmonterad fläkt att då åker i princip alla kablar ut så man får pilla massor. Och när man sätter in buren igen stöter man också på motstånd och kablar kan åka ut och eftersom att det bara finns plats för att få in en hand eller något finger så är det svårt att få in kablarna samt att hålla dem borta från fläkten precis bakom.

Tyvärr fick jag skicka tillbaka ett nätagg från original systemet och fick då tillbaka ett icke-modulärt nätagg, vilket har resulterat i att sen dess så får jag inte igen chassi-dörren på ena sidan, vilket är ganska irriterande även om det samtidigt inte ökar ljudnivå jättemycket och ökar luftflödet.

Vore kul med en recension av P280. Har de bara fått till en riktigt bra kabeldragningsmöjlighet och behållit dammfilter och sådant så är det nog riktigt bra grejor.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Rekordmedlem

Kabeldragningen är ju ändrad redan i de som finns idag, men det är ett kosmetiskt problem, det är inga problem med kablarna i en p180v1 som ger högre ljud.
Segmenteringen ger en möjlighet att kyla diskar och nätdel med en mitt eller front monterad fläkt eller nätdelsfläkten, en genialisk lösning för att ha kallt där det är viktigt, för att säkra diskarna, om cpu eller grafik skulle överhetta/brina upp gör inget, de är ju lätt att byta, men att få en diskkrach är det som är känsligt, nu kan diskarna gå svalt utan bullrande kylning samtidigt som överkammaren kan gå så hett som delarna tål.
Hårddiskburarna är en lösning på att få till bra kylning och vibrationsdämpad upphängning, men man fyller inte en tyst maskin med diskar, man kör nas. du kanske inte är chassits målgrupp om du vill fylla det med diskar, men de som vill ha en tyst till ljudlös dator har inte så många lådor att välja på, zalman har ju slutat med sin och hfx är för små.
Det finns ju dessutom bra utrymme att stoppa undan kablage i nätdelskammaren om man inte kör modulärt,
P180 och till viss del p190 serien är helt enkelt oerhört funktionella lådor för de som vill ha en tyst-ljudlös maskin, de är inte tänkta för de som vill ha en "snygg" dator, utan de som vill ha funktion före bling.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Mjo, nja nej. Jag håller inte med om att kabeldragning görs av kosmetiska skäl. Själv vill jag kunna komma åt komponenter, de få gånger man faktiskt är och pillar i chassit. Det gör man inte p.g.a. konstruktionen utan det är väldigt tajt och kablarna får inte plats, vare sig det är att ta bort lite damm från någon fläkt eller GPU, eller byta en hårddisk. Jag har, som signaturen säger, fått ett Tagan Dual Engine icke modulärt nätagg. Och visst det har 2 st PCI-E ström kontakter, jag behöver bara en till mitt 8800 GTS, men i övrigt så skulle jag nog säga att mer moderna nätagg har fler kablar än det jag har. Ändå får jag alltså inte igen sidopanelen/dörren för att kablarna inte går att sticka in mer i det lilla utrymmet ovanför nätagget. Packar man kablarna där så förstår man ju även luftflödet till viss del. Det finns även bara ett relativt litet hål att dra upp kablar från undre delen till övre, vilket gör att jag får inte igenom att gömma fler kablar i övre delen.

Förresten gjorde väl Google en rejält stor undersökning med hårddiskars livslängd kopplat till drifttemperatur och där var det väl inte direkt 20-30 grader, som många diskar håller idag i ventilerade chassin, som var optimalt utan snarare högre. Och om inte nätagget reagerar på temperatur utan på belastning så kommer i alla fall dess fläkt gå upp i högvarv, oavsett om man har bra extern kylning. Annars hade det ju varit bra om de samarbetade så man fick ned ljudnivån.

Annars, när allt är på plats, så är det ett helt okej chassi (P180), och som även du påpekar, bättre än många konkurrenter. Dock betyder ju inte att bara för att ett chassi är lite mindre dåligt än ett annat så är alla problem lösta. Själv förstår jag inte varför inte tillverkarna sätter sig och skapar ett ordentligt chassi en gång för alla. Eller ja, på sätt och vis kan jag förstå varför, ...pengar... gör man det "perfekta" chassit (ljuddämpat, bra kabeldragning, bra luftflödet, enkel installation och byte av hårdvara) så köper man kanske inte fler chassin efter det om inte någon ATX standard ändras. Tycker dock att det är trist att så många chassin alltid dras med några små irriterande grejor som skulle kunna åtgärdas (enkelt) och som är åtgärdade på ett annat chassi men det chassit å andra sidan har andra problem som det första inte har o.s.v.... Om bara någon tillverkade lyssnade på konsumenterna ordentligt så skulle nog chassit sälja som smör.

Egentligen tycker jag att vi på sweclockers borde gå ihop och skapa ett "perfekt"/dröm chassi i typ något CAD program och se om någon tillverkare är intresserad.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Skrivet av Hmmkk:

Egentligen tycker jag att vi på sweclockers borde gå ihop och skapa ett "perfekt"/dröm chassi i typ något CAD program och se om någon tillverkare är intresserad.

Vore kul!