Permalänk
Medlem

Problem vid nybygge, ingen bild vid boot

Hej, nu är det såhär att jag håller på och bygger min första dator, det har inte varit annat än krångel so far och börjar tappa tålamodet...
Sökte igenom trådar men hittade ingen lösning.

När jag kopplat i allting och startar datorn så drar alla fläktar igång som det ska, men jag får ingen bild till skärmen.
Jag har testat att flytta grafikkortet mellan de olika pci ex slottarna som finns och det är ingen skillnad.
Första moderkortet var DOA så skickade in och precis fått detta igen, sedan var det några pins på cpun som var fail så skaffat ny cpu också och nu kommer man fram till detta.

Jag är helt säker på att alla sladdar är rätt kopplade, alla distanser sitter rätt, grafikkortet har inget uttag för extra ström så där är det inga problem(grafikkortet funkar i min gamla dator).

Har ett gigabyte ga990fxa-ud3 moderkort och det finns varken lampor för att visa om något är fel och ingen speaker.

Finns det någon som kan ha minsta möjliga ide om vad som kan vara fel?

Tack

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Byte från displayport till DVi istället så funkade det. Prova att koppla en annan skärm till datorn eller en annan dator till skärmen för att utesluta att det är fel på skärmen.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2500k @4,2GHz CPU-kylning: Corsair Hydro H100 RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) 1866Mhz Vengance MB: AsRock P67 Extreme6 Gen3 Chassi: Cooler Master ATCs 840 Silver Nätaggregat: Corsair AX 1200W Gold Grafikkort: 2 x Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB Windforce Rev 2.0 SLI HDD: 1TB Western Digital Caviar Black SSD: Corsair Force GT 120GB Skärm: Dell ultrasharp 27" u2711 Mus: Roccat Kova Tangentbord: SteelSeries 6G v2

Permalänk
Medlem

Använder skärmen på min bärbara atm så det är helt säkert att skärmen fungerar, använder en VGA kabel, den där lilla jäveln ;P så jag ska byta te den större varianten? Då måste jag införskaffa mig en sådan kabel, någon som vet nån enkel butik där man kan få tag på en?

Permalänk
Medlem

Såg att det fanns tillgängligt på Kjell & Company, ska ge mig dit om en timme typ så får man hoppas att det löser problemet, återkommer när jag testat

Permalänk
Medlem

ingen skillnad med dvi, kopplade in allt i gamla datorn som jag vet har funkat förut och då startade nvidia boot agent och fick disk boot failure, möjligtvis att hd'n pajjat? det borde ju dock inte ha nån skillnad på den nya, borde fortfarande kunna komma in i post & bios