Permalänk
Medlem

Datorn startas men ingen bild

Jag har införskaffat en ny dator och skärm. Mitt grafikkort klarar av DVI samt bildskärmen gör det däremot kan inte GPU:n inte hantera VGA som jag fick med. Jag har kopplat alla kablar (PCI-E 6 pin kontakter) i mitt GPU samt DVI-kabeln sitter i både GPU och skärmen.

Allt rör på sig det vill säga: Grafikkortets-kylare, CPU-kylaren, HDD, LED i fronten, de tre Scythe fläktarna samt DVD. Det står "Checking Signal Cable Analog"

Allt är nytt även DVI-kablen. Värt att nämna att jag inte får någon respons på ljudet eller felmeddelande utan fläktarna arbetar och DVD som har en Win7 skiva i.

XFX Core 550W.
Fractal Define R3.
Samsung SA300.
XFX 6870.

Uppskattas om någon hjälp till med problemet!!!

Permalänk
Medlem

Har ungefär samma problem. Nytt grafikkort (XFX Radeon HD6950 2048MB - Dual Fan)
Kopplat in allt via DVI, startar datorn men jag får ingen bild. När jag sätter i sladden i grafikkortet står det dock "No Signal Detected", så jag antar att vi lider av ungefär samma problem?
Så jag uppskattar också svar!

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixorn:

Har ungefär samma problem. Nytt grafikkort (XFX Radeon HD6950 2048MB - Dual Fan)
Kopplat in allt via DVI, startar datorn men jag får ingen bild. När jag sätter i sladden i grafikkortet står det dock "No Signal Detected", så jag antar att vi lider av ungefär samma problem?
Så jag uppskattar också svar!

Har du kollat så att det är HDMI eller DVI kabel? Sitter de fast? Kan du ändra inställningar?

Jag kan inte själv ändra inställningar än PC mode eller AV och ingen av de fungerar.

Snälla, kan inte någon hjälpa mig med mitt nybygge!

Permalänk

har samma problem !

Permalänk
Medlem
Skrivet av banelings101:

har samma problem !

Kan det vara problem med CPU?

Jag har tidigare applicerat kylpasta men det blev för mycket så jag tog bort med T-Röd samt tops. Låt den ligga i cirka 7 timmar sen la in den återigen.

Hur ska jag veta om det är problem med CPU???????

Permalänk
Medlem
Skrivet av banelings101:

har samma problem !

Kör du också XFX-kort som dom andra?

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk

Kör med msi 560 gtx ti twin frozen

Permalänk
Medlem

Fixat mitt fel, det var mitt moderkort. Har nytt nu och nu funkar det.

Visa signatur

I'm not a Goblin, I'm a Gnome and you just got Gnomed! ♥