Permalänk
Medlem

BF3 krachar

Hej.

Spelat BF3 i 3h nu och 99% av alla gånger en bana avklaras så fryser spelet, kommer aldrig vidare till vilka rewards/poäng jag.

Win 7 64 bit, dator i sign (allt oklockat), nyaste drivisarna, provat med både internet explorer och FF.

Några ideer?

Mvh

Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Mitt crashar med. med Gtx 560 ti SLI.
Läste officiella forumet och det verkar göra det för många....

Hade inge problem med GTX460SLI ...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Hade samma problem. Testade i stort sett alla saker som föreslogs på forum runt om (ej ominstallation dock) utan effekt.
Sen flashade jag mitt Gigabyte GF GTX 560 Ti med senaste bios, sen funkade det.

Visa signatur

__________________
Dator, ahh en snabb

Permalänk

Samma här. Testade allt annat först men nytt BIOS i grafikkortet löste det! 560Ti

Permalänk
Medlem

Gäller detta även mitt ASUS?

Har spelat en bana nu utan att det kraschade(!), klockade ned kortet 50mhz från 900mhz till 850mhz...

Men en gång är ingen gång. återkommer.

Tack för hjälpen.

/Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Vet inte hurvida detta även gäller för andra tillverkare men finns det uppdaterad bios till ditt kort så kan det kanske vara värt ett skott!

Lycka till!

Visa signatur

__________________
Dator, ahh en snabb

Permalänk
Medlem

tydligen så ska detta ha hänt i ett anna spel, minns ej vad det heter. (främst för er som har ASUS kan väl funka för andra också )

Ni behöver avinstallera OSD då det kommer i konflikt med spelet detta har hjälp en del folk,

MEN testa först att uppdatera PB manuellt http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf3.php

Förklaringen står där, stressa INTE och läs igenom i lugn och ro så ska det nog ga bra!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket. Uppdaterade till nyare bios och kunde köra 3-4 banor på raken innan det hängde sig. Får laborera mer i morgon.

Tack för hjälpen.

/Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

UPPDATERING

Jag har utöver uppdaterat BIOS ominstallerat nvidias drivrutiner enligt denna killens metod och nu har jag spelat i 3h utan krasch:

FRESH DRIVERS INSTALL

Download the latest drivers for your card.

http://www.geforce.com [geforce.com]

(Select the appropriate information to search for drivers)

If you are unsure of what version of windows you have (x86 or x64)... on your pc click "Start" (Start orb) then "Right Click" on "My Computer" then choose properties. It will list your version of windows on the properties dialog.

1: Download Drivers and save them somewhere on your pc.

2: Run the installer. The first box will ask you where to unpack the installer files. Next.

3: The installler starts... first page is TOS. Click "Agree and Continue"

4: Next page is the "Express" or "Custom" install options. Choose "Custom".

5: Next Page is the custom options. CHECK THE CHECKBOX FOR PERFORM CLEAN INSTALLATION
5a: Uncheck the "HD Audio Driver". (**** Note**** If you are using the videos cards sound output... leave this check and see the OPTIONAL TESTING)
5b: (Optional) if you DO NOT use 3d on your pc... uncheck "3D Vision Controller Driver" & "3D vision driver"
5c: Click "Next" and the drivers will start to install.

6: After the installer is finished... even though I DID NOT have to reboot, do so just because.

7: If you have onboard sound... find out what the manufacturer is for the sound device and update the sound driver for that device by downloading the latest driver that from that manufacturer.
7a: Once that sound driver is installed.... reboot if it asks you to... or just because it's fun and you should.

8: Test the game.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

@Tobias75: Fungerar ej...

Kraschar efter 5 sek till 5 min för mig. Har ett Gigabyte GTX 560 ti,en AMD Phenom II 965BE @ 4Ghz och 4GB RAM och jag blir riktigt sur på alla krascher! Finns det inget jag kan göra? Jag har provat att uppdatera drivisarna flera gånger, uppdatera PB manuellt, flasha grafikkortets BIOS osv osv. Men ingenting hjälper

Permalänk
Skrivet av Bassefrom:

@Tobias75: Fungerar ej...

Kraschar efter 5 sek till 5 min för mig. Har ett Gigabyte GTX 560 ti,en AMD Phenom II 965BE @ 4Ghz och 4GB RAM och jag blir riktigt sur på alla krascher! Finns det inget jag kan göra? Jag har provat att uppdatera drivisarna flera gånger, uppdatera PB manuellt, flasha grafikkortets BIOS osv osv. Men ingenting hjälper

Polaren tankade ner senaste biosen till sitt kort (samma som du har). Han tankade de som flashade sig "själv" typ och det funka bra efter det. Säker på att du fick ner rätt bios till det? Och att du gjorde rätt?

Permalänk
Skrivet av Bruna Baronen:

Polaren tankade ner senaste biosen till sitt kort (samma som du har). Han tankade de som flashade sig "själv" typ och det funka bra efter det. Säker på att du fick ner rätt bios till det? Och att du gjorde rätt?

Jag flashade till senaste för mitt kort och det gick bra. Dock ingen förbättring

Permalänk
Medlem

Verkar som om Både crossfire och Sli har problem.
Känner två stycken som kör den nya varianten av xfx 6950 i crossfire, de har båda problem men de får inte kraschar lika ofta som min polare som har en singel Gigabyte gtx 560, han får konstant kraschar vilket gör spelet ospelbart men jag ska rekommendera att tanka nya BIOS.

Jag själv kör med en single hd 6970 och upplevde bara en krasch när jag började spela däremot är det de jag spelar med som har problem.

Någon snäll jäkel som kan säga lösningen till hd 6950 cf problemet?
Skulle varit väldigt tacksam!

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

UPPDATERING #2

Mitt ASUS GTX560ti har klarat av ytterligare 2½h speltid idag utan krash, dvs totalt ca 5½h. Innan klarade den inte en enda omladdning av bana så jag får anse problemet löst.

I morgon ska jag testa att klocka kortet och se om det klarar sig utan att krascha.

Tack för hjälpen alla, och hoppas det snart kommer ut nya drivrutiner och spelpatchar så alla kan få spela BF3 stabilt!

/Tobias

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

460 sli här, kraschar varje bana typ, måste starta om datorn :/

Permalänk

Var kan man hitta ny bios till asus gtx560 ti cuII? Jag har försökt använda denna http://www.asus.se/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGTX560_Ti_D... men det står att jag har fel kort av någon anledning.

Tack på förhand.

/Martin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flash Martin:

Var kan man hitta ny bios till asus gtx560 ti cuII? Jag har försökt använda denna http://www.asus.se/Graphics_Cards/NVIDIA_Series/ENGTX560_Ti_D... men det står att jag har fel kort av någon anledning.

Tack på förhand.

/Martin

Ja precis. Detta var de BIOS drivrutiner som jag laddade ned. Fungerar det inte för dig?

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

har nytt bios i mitt 560ti men lik förbannat minimeras spelet efter en runda..hinner få poängen oså. men hinner kanske springa 3meter början av nästa runda innan det minimeras o måste manuellt stängas av då det inte går att få upp rutan igen..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Nej, det kommer bara upp en ruta där det står "your graphic card of current system dont match this VBIOS.

Permalänk

Det som hjälpte mig vid dessa problem var att avinstallera OSD och asus smartdoctor och ominstallera drivisarna med en clean installation. Sen dess har det funkat utan problem.

Har Gtx 580 directCU ll

Permalänk
Medlem

tänkte pröva uppdatera graffe biosen på mitt GTX570, men är osäker på hur man gör det? har sökt runt lite men inte hittat nå vidare bra beskrivning..

Permalänk
Skrivet av sher!kan:

tänkte pröva uppdatera graffe biosen på mitt GTX570, men är osäker på hur man gör det? har sökt runt lite men inte hittat nå vidare bra beskrivning..

Vad har du för tillverkare? Gå in på deras sida och ladda ner de senaste biosen sen brukar det finnas info där hur man gör. En del har typ "auto flash" och då behöver du knappt göra något.

Permalänk
Medlem

Löste mina problem med x2 GTX 560Ti SLI genom att uppdatera BIOS på kortet & diverse andra saker..

Använde mig av denna guide för de som undrar...

Permalänk
Medlem

Ni som har Asus kort, pröva detta:

Avinstallera GamerOSD och de andra programmet, kommer inte ihåg vad det heter nu men det följer bl.a med skivan till grafikkortet.
Efter detta startar ni om datorn.

Sedan laddar ni ner de senaste drivrutinerna till grafikortet på Nvidia, öppnar installern och väljer CUSTOM, inte Express.
Därefter bockar ni AV det med "3D", 2 st alternativ. Därefter bockar ni i " CLEAN INSTALL " .
När ni installerat drivrutinerna: Starta om datorn och pröva spela igen.

Detta löste crasherna på Singleplayer för mig.

Permalänk
Skrivet av '[PHX:

Gothmog;11529244']Samma här. Testade allt annat först men nytt BIOS i grafikkortet löste det! 560Ti

Aldrig flashat bios i Gpu, hur gör man? Tacksam för svar

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Aldrig flashat bios i Gpu, hur gör man? Tacksam för svar

Vilket kort har du? Tillverkare, modell etc.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

TIPS: Filtera på servrar som inte kör med punkbuster. Det har löst en del problem för mig.
DICE menar själva att PB "krashar" spelet.

Permalänk
Skrivet av Tobias75:

Vilket kort har du? Tillverkare, modell etc.

MSI Geforce 560 Ti OC Hawk.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

PB kraschar inte spelet generellt. Funkar prima för mig med punkbuster och på ultra i 1920x1080 med msaa 2x på burken i sig. Har ej testat msaa 4x. Jag följde DICE råd på battlelog att manuellt uppdatera Punkbuster. Uppdateraren kan laddas ned här http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Skrivet av Alucius:

PB kraschar inte spelet generellt. Funkar prima för mig med punkbuster och på ultra i 1920x1080 med msaa 2x på burken i sig. Har ej testat msaa 4x. Jag följde DICE råd på battlelog att manuellt uppdatera Punkbuster. Uppdateraren kan laddas ned här http://evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php.

Thx gjorde det där nu, den uppdaterade rätt många filer när jag la till BF3 och tröck update. Hoppas det det funkar som det skall nu då

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.