Permalänk
Medlem

"Hit n Run" på min bil....igen

Skulle sätta in min senaste lönecheck vid mitt lokala Bank of America kontor...enbart 1 annan bil på hela parkeringen (ca 18 platser). Vid bankomaten som är runt hörnet av byggnaden är det är det en gubbe på ca 60 bast som tar ut pengar, jag väntar tålmodigt på min tur och går fram till automaten. Gubben lyckas med att backa ut och träffa min bil och åstadkommer skador för ca 10k SEK men han stannar inte och kör vidare medans jag är vid automaten ovetandes om vad han gjort.

Går runt hörnet och ser en stor buckla och blir ..milt sagt förbannad eftersom jag vet att 5minuter innan fanns det ingen buckla.

Kör dagen efter till polisstationen och gör en polisrapport. De säger till mig att eftersom jag inte såg vad som hände kommer dom inte undersöka ärendet vidare även om bankomaten kan ge dom ett namn på den skyldige.

Kör till banken direkt efter mitt besök på polisstationen och dom säger att dom inte har några kameror riktade mot parkeringen. Jag tackar för deras tid och vet att min självrisk är på ca 3800SEK för "hit n run" när folk inte stannar och erkänner deras misstag..är lagomt förbannad vid denna tidpunkt.

Detta är den andra "hit n run" jag haft på min 2009 Mitsubishi Eclipse på 3månader och det känns som det är en förbannelse på bilen när den är parkerad. För 3 månader sedan var jag och frugan på en mini-semester i Seattle och några idioter beslöt sig för att slåss bredvid min bil klockan 3 på natten och ena snubben fick sitt huvud rammat in i min bil och bucklade till sidan.

Någon som haft liknande "F**k My Life" erfarenheter ?

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

men varför parkerar du jämte hans bil om det finns andra platser lediga?
parkera strategiskt, när man parkera vid mataffären så parkerara man så långt bort ifrån ingången som möjligt för att minska risken för sånna här tråkigheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattoys:

men varför parkerar du jämte hans bil om det finns andra platser lediga?
parkera strategiskt, när man parkera vid mataffären så parkerara man så långt bort ifrån ingången som möjligt för att minska risken för sånna här tråkigheter.

Vill poängtera att jag var ca 6rutor bort på andra sidan för att undvika sådana här situationer

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Min bil blir repigare för varje dag som går. Folk tror att ungdomar med billiga bilar inte bryr sig. Det gör dem :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Min bil blir repigare för varje dag som går. Folk tror att ungdomar med billiga bilar inte bryr sig. Det gör dem :/

En av många anledningar till varför jag alltid försöker parkera så långt bort från andra bilar om jag ska till butiken eller liknande.

Ännu har Volvon inte fått några repor annat än vad där var när jag köpte den, men antagligen händer det snart.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Fått en backspegel avkörd. Smet (hade jag sett det hade jag kört efter bett om pengar till ny orginaldel elelr gått lös med hjulnycklen på hans bil)

Fått höger bakskärm och bagageluckan sönderrepad (troligen dåvarande idiot till 'klasskompis' som tyckte att min bil var för fin för mig)

Osäker om någon har bytt ut mina sidoblinkers på en gammal bil då de var helt nya. Någon dag efter var de mjölkiga och limmet var helt grått istället för genomskinligt.

Fått otaliga dörruppslag när man både suttit i bilen på en parkering eller stått jämte. Vad tänker folk med?

farsan fick sin backspegel nästan avkörd då han stod parkerad på en parkeringsplats på gatan. Bilen stannade 50m längre fram och rättade till sin spegel och körde vidare. blev ett par stora lacksläpp där.

Folk med kameror/väskor som springer genom parkeringsplatsen och det bara gnider längs med sidan och trycker in backspeglen. Suck. Visst kanske inte 'blir' något men fan man är väl rädd om andras saker eller?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Fått en backspegel avkörd. Smet (hade jag sett det hade jag kört efter bett om pengar till ny orginaldel elelr gått lös med hjulnycklen på hans bil)

Fått höger bakskärm och bagageluckan sönderrepad (troligen dåvarande idiot till 'klasskompis' som tyckte att min bil var för fin för mig)

Osäker om någon har bytt ut mina sidoblinkers på en gammal bil då de var helt nya. Någon dag efter var de mjölkiga och limmet var helt grått istället för genomskinligt.

Fått otaliga dörruppslag när man både suttit i bilen på en parkering eller stått jämte. Vad tänker folk med?

farsan fick sin backspegel nästan avkörd då han stod parkerad på en parkeringsplats på gatan. Bilen stannade 50m längre fram och rättade till sin spegel och körde vidare. blev ett par stora lacksläpp där.

Folk med kameror/väskor som springer genom parkeringsplatsen och det bara gnider längs med sidan och trycker in backspeglen. Suck. Visst kanske inte 'blir' något men fan man är väl rädd om andras saker eller?

Också fått backspegeln avkörd medans jag var inne på ica en gång, hade jag sett det och sett fanskapet köra iväg efteråt hade jag tamefan dragit efter så snabbt som möjligt och slagit sönder fanskapets bil med hjulmutternyckeln, hade han försökt "försvarat" sin bil då så kan jag nog inte säga vad skulle gjort med honom med hjulmutternyckeln svingandes... så kanske var tur att jag inte såg något.. man blir bara så jävla förbannad på folk som inte kan ta ansvar sen att man själv lär betala för nytt..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Polare blev påkörd för några dar sedan (lastbil). Han som körde in i honom tänker polisanmäla min polare, få se hur det går
Själv fick han bara lite skrapmärken, inget mer.

Permalänk
Medlem

jag har tursamt nog "bara" blivit påkörd bakifrån men inte så jätte hårt i en kö men hela stötfångaren var intryckt. men det fixades snabbt och enkelt av föraren som gjorde det. han ringde försäkringsbolaget och sa att allt var hans fel utan några dumma fånigheter, mer sånt folk!

tråkigt att höra att folk håller på sådär och inte ens bryr sig varken om ens egen eller andras bilar, kör man in i någon så får även ens egen bil skador.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

jag har tursamt nog "bara" blivit påkörd bakifrån men inte så jätte hårt i en kö men hela stötfångaren var intryckt. men det fixades snabbt och enkelt av föraren som gjorde det. han ringde försäkringsbolaget och sa att allt var hans fel utan några dumma fånigheter, mer sånt folk!

tråkigt att höra att folk håller på sådär och inte ens bryr sig varken om ens egen eller andras bilar, kör man in i någon så får även ens egen bil skador.

Bilen som backade in i mig var förmodligen värd mindre än hans självrisk så det var väl därför han stack fort

Värsta för min del är att vid den senaste skadan 3månader sedan fixades, betalade jag ca 2400kr ur egen ficka för att laga ett litet märke på stötfångaren...och nu måste allt bytas så det är pengarna i sjön

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk

Det finns riktiga rövhål på parkeringar, jag har varit med om många... Men det har alltid blivit "kvitt" på parkeringen, öga mot öga.

Jobbar kompisen erfara en riktig snobbig skit, han parkerade sin butiks nya xc90 längst bort på parkeringen för att slippa skador på bilen, fanns mer än 300 tomma platser mellan bilen och butiken... Vad fan är det som står brevid?
En jävla micra jävel som har repat dörren på hans bil, så han väntar ut fanskapet som han snällt säger till att han har slagit upp dörren mot.. Nä det har han inte gjort säger han..
Skiten sätter sig i bilen och ska köra iväg tar han en kraftspark med stålhätta rakt i dörren..
Gubben frågar vad han gör.. Vad? Jag gjorde inget, den där måste funnits där tidigare.

Själv filmade jag en dörrskrapning på samma parkering mot en 2008års BMW 650, ägaren blev glad.. Han hade en faktura på 40.000kr att skicka till någon (helt ny dörr)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Det finns riktiga rövhål på parkeringar, jag har varit med om många... Men det har alltid blivit "kvitt" på parkeringen, öga mot öga.

Jobbar kompisen erfara en riktig snobbig skit, han parkerade sin butiks nya xc90 längst bort på parkeringen för att slippa skador på bilen, fanns mer än 300 tomma platser mellan bilen och butiken... Vad fan är det som står brevid?
En jävla micra jävel som har repat dörren på hans bil, så han väntar ut fanskapet som han snällt säger till att han har slagit upp dörren mot.. Nä det har han inte gjort säger han..
Skiten sätter sig i bilen och ska köra iväg tar han en kraftspark med stålhätta rakt i dörren..
Gubben frågar vad han gör.. Vad? Jag gjorde inget, den där måste funnits där tidigare.

Själv filmade jag en dörrskrapning på samma parkering mot en 2008års BMW 650, ägaren blev glad.. Han hade en faktura på 40.000kr att skicka till någon (helt ny dörr)

Skickades från m.sweclockers.com

Så, hur känns det att vara polare med Socker-Conny?

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Så, hur känns det att vara polare med Socker-Conny?

Något överdrivet reaktion tycker jag, men micran var nog inte värt skrotningspremien ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

För runt 2 år sedan stod jag i ett P-hus i centrala Boston med min Dodge, några timmar senare när jag skulle köra hem så hade någon jävel repat hela högersidan från bakljuset till framlyktan... Tack och lov fanns det kameror som filmade det hela, men det blev fortfarande dyrt. Tack tack säger jag!

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Bilen som backade in i mig var förmodligen värd mindre än hans självrisk så det var väl därför han stack fort

Värsta för min del är att vid den senaste skadan 3månader sedan fixades, betalade jag ca 2400kr ur egen ficka för att laga ett litet märke på stötfångaren...och nu måste allt bytas så det är pengarna i sjön

är det såna förare med skrotbilar så sticker dom nog tyvärr. surt och väldigt dyrt och irriterande. hoppas man lyckas undvika sådant folk så gott det går, brukar själv undvika att parkera i närheten av bilar som ser ut som vrak då föraren troligen inte bryr sig om sin egen eller andras bilar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Parkeringar utanför mataffärer är av någon "outgrundlig" anledning högriskzoner enligt min erfarenhet...

Permalänk

Fick ett dörruppslag modell gigantiskt för ett par år sedan. Dock hade jag koll på bilen som stod bredvid så jag kunde efterlysa händelsen på div. forum (höll på med en sportaktivitet). Hade tur och fick tag på ett vittne som sett händelsen men inte tagit regnummer (lite konstigt). Efter ett tag gav sig den andra bilägaren till känna och accepterade att ta på sig kostnaden.

Glad i hågen lämnade jag in bilen på omlackering av dörr. Min motpart blir då kontaktad av sitt F-bolag som kräver honom på hela beloppet pga att skadan skedde när hans bil var parkerad. Motparten blir då väldigt osäker på att det var han som orsakade dörruppslaget trots allt. Mitt vittne säger att han var framme och gnuggade på min bildörr för att kolla skadan så nog var han medveten allt...

Efter två år av upprepade telefonsamtal och mail får jag till slut killen att betala min självrisk. Han trodde nog att jag skulle ge upp efter ett tag men ack så fel han hade...

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Entusiast

Jag ser en hel tråd med fler anledningar att inte skaffa bil ^_^

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Jag ser en hel tråd med fler anledningar att inte skaffa bil ^_^

Ja för tusan, det är svårt att fatta hur mycket kostnader och bekymmer en bil genererar. Försök klara dig utan så länge som möjligt, för sedan är du fast.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

Blev påbackad av en S80 en gång vid en pizzeria. Som tur var fanns det tre vittnen som kom in och sa till mig att de vittnar då de hade tagit numret.
Mannen i fråga försökte hela tiden förklara bort det och skylla på mig och att min bil var gammal så därför skulle han inte betala, när jag senare fick tag på han. Visst.. min bil kostade bara 3000kr men den var fin och fri från repor och bucklor. Hade han kommit in och sagt till mig så hade jag nog med största sannorlikhet skitit i det låtit det vara.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Blev påbackad av en S80 en gång vid en pizzeria. Som tur var fanns det tre vittnen som kom in och sa till mig att de vittnar då de hade tagit numret.
Mannen i fråga försökte hela tiden förklara bort det och skylla på mig och att min bil var gammal så därför skulle han inte betala, när jag senare fick tag på han. Visst.. min bil kostade bara 3000kr men den var fin och fri från repor och bucklor. Hade han kommit in och sagt till mig så hade jag nog med största sannorlikhet skitit i det låtit det vara.

Så du rapporterade inte händelsen till F-bolag eller polisen? Det är ju förhållandevis grova straff för smitning.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Skrivet av fastforward:

Så du rapporterade inte händelsen till F-bolag eller polisen? Det är ju förhållandevis grova straff för smitning.

Jag tycker det låter som att han anmälde, just för att den andre var oärlig.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Mest hatar jag diverse skador som uppkommer pga invandrare och fin bil. Tex härliga repor efter något vasst föremål på dörrarna, buckla på framskärmens OVANSIDA stor com en enkrona med ett skarpt, vasst, centrum etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Mest hatar jag diverse skador som uppkommer pga invandrare och fin bil. Tex härliga repor efter något vasst föremål på dörrarna, buckla på framskärmens OVANSIDA stor com en enkrona med ett skarpt, vasst, centrum etc.

Sant, har några av dom på min baklucka. Iofs planerar jag att byta ut den mot kolfiber men är ju trisst ändå

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Jag ser en hel tråd med fler anledningar att inte skaffa bil ^_^

Ha ha...:D Lite dagens på den!:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CSM101:

Mest hatar jag diverse skador som uppkommer pga invandrare och fin bil. Tex härliga repor efter något vasst föremål på dörrarna, buckla på framskärmens OVANSIDA stor com en enkrona med ett skarpt, vasst, centrum etc.

Denna MacEnkrona är dock rädd om andras bilar!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Min bil stod parkerad utanför hemmet, då snodde någon min vänstra inner spegel och en (1) navkapsel...

Visa signatur

"De som fattar, fattar."