Permalänk
Medlem

Rekommendera bra filmer!

Hej!

Finns säkert miljontals såna här trådar här men jag kunde i alla fall inte hitta någon.

Känner mig lite filmsugen och undrar om ni skulle kunna rekommendera några bra filmer! Jag gillar inte skräck/thriller då jag tycker dom är meningslösa och tråkiga.

Det som gäller är Komedi/Äventyr med lagom action alltså inga massakrer, om den är lite romantisk skadar inte heller. Drama kan också gå hem hos mig ibland och den är bra. Sci-Fi är jag inte så förtjust i heller.

Jag kan ju samtidigt passa på att rekommendera min favorit film: The Count of Monte-Cristo

Tack på förhand!

EDIT: Om jag har filmer på OS hdd'n typ 400GB kommer det att slöa ner datorn rejält? Det är en 2TB 5400 rpm.

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett enda litet tips?

Permalänk
Medlem

Gå in och kika i vilken film man såg senast tråden. Där kan man hitta mycket bra fimtips.

Angående lagringen på din hdd så kommer det nog varken att göra till eller från, 5400 rpm är rätt slött ändå.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Bästa äventyrsfilmen på länge: Australia. Den är lång, men levererar filmen rakt igenom tycker jag. även lite kärlek där i också.
Komedier är jag inget jättefan av dock, men en romantisk dramakomdei(?) är ju Amelie från Montmartre, ett riktigt mästerverk som inte liknar något annat jag sett.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.