Riktigt ljudkort till Logitech Z 2300 högtalar system tips,hjälp på bra ljudkort ?

Permalänk
Medlem

BOSE är inget man använder till musik, BOSE är surrond och för dem som struntar i vad det hela kostar. Eftersom du får betala minst 20k, innan ljudet är vettigt nog att lyssna på, där kan vi snacka att det inte är prisvärt. Själv kör jag ARGON högtalare och är väldigt nöjd över att jag investerade i ett par när jag var student. Sedan angående ljudkort, så kommer du nog inte märka något alls, med dem högtalarna du har nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

okej jo jag märker detta att du verkar veta mer om ljud å så vilket jag inte har gjort. Har inte ens haft ett riktigt ljud kort som instickskort. Föresten hur får du vit färg på din signatur text? det var nämnligen snyggt ?

Blev inte så lätt visa det utan att texten blev vit, säckert någon annan som vet hur man demonstrerer det?!

Skrivet av hACmAn:

Ja inte äns 40min kvar. Däremot tror jag inte jag han ha så högt ljud på vid denna tid på dygnet. LOL

Tråkigt jag inte kann göra som när man va typ 20, sjukskriva sig ett par dagar när ett riktigt bra spel kom ut.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hACmAn:

Ja inte äns 40min kvar. Däremot tror jag inte jag han ha så högt ljud på vid denna tid på dygnet. LOL

Hahaha det var bästa skrivet nånsin på tanke på min bas genom sement väggarna här i Lidköping. Går fan rakt igenom haha

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av roosterx:

Blev inte så lätt visa det utan att texten blev vit, säckert någon annan som vet hur man demonstrerer det?!

Tråkigt jag inte kann göra som när man va typ 20, sjukskriva sig ett par dagar när ett riktigt bra spel kom ut.

men snälla kan jag inte få härma dig lite gullet hihi blev kär i din signatur det var coolt

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk

Z2300 har mycket bas men så långt ifrån ren och bra bas man bara kan komma. Gillar man mycket bas och överdriven dist så funkar ju alla Logitechs kit bra, men det blir ingen direkt skillnad med ett annat ljudkort (jag har provat) Jag bytte dock snabbt ut elementet i min låda till en RF 8" sub ist vilket blev mycket bättre, fortfarande för mkt bas, dock så kan det ju ha och göra med det inbyggda filtret och steget som sitter på lådan.

Nu slutar vi klaga på detta kit.. ska du köpa nytt ljudkort så försök lägga lite mer än 4-500.- då som många redan sagt: Det kan hänga med dig flera år och desto bättre ljudkort desto mer rättvisa gör det för nya högtalarkit/lurar...

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InZ-Audio:

Z2300 har mycket bas men så långt ifrån ren och bra bas man bara kan komma. Gillar man mycket bas och överdriven dist så funkar ju alla Logitechs kit bra, men det blir ingen direkt skillnad med ett annat ljudkort (jag har provat) Jag bytte dock snabbt ut elementet i min låda till en RF 8" sub ist vilket blev mycket bättre, fortfarande för mkt bas, dock så kan det ju ha och göra med det inbyggda filtret och steget som sitter på lådan.

Nu slutar vi klaga på detta kit.. ska du köpa nytt ljudkort så försök lägga lite mer än 4-500.- då som många redan sagt: Det kan hänga med dig flera år och desto bättre ljudkort desto mer rättvisa gör det för nya högtalarkit/lurar...

Okej tack men vilket ljudkort kan du tipsa om isf ?

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Så du tycker INTE att det är budgetsegment? Basen når inte djupt och ger ingen "Slag i bröstet" känsla hur högt man än har. Själv är jag ingen audiofil och kan inte mycket om akustik. Men jag vad man kan nämna som hög/låg -budget ändå. Ska försöka illustrera vad han får med ett nytt ljudkort på samma system. Var snäll och lyssna på två stycken olika subbar, från t.ex ett färdigt system och ett hemmabyggt/hifi system. Man går i extas!

Nytt ljudkort [X]
Fattigare [X]
Bättre ljud [ ]

Skrivet av Newklear:

När det gäller högtalare så är väl i princip allt under 10k sträcket i budgetsegmentet?

Sitter själv med högtalare från Logitech som har mycket bas, och tyckte det var toppen för ett par år sedan. När man sen fått lyssnat på riktiga högtalare så inser man snabbt vilken skillnad det är.

Bra, det är kul att du är nöjd, men köp inget ljudkort bara för detta ljudsystem, det kommer inte att ge dig något.

Vi pratar DATORHÖGTALARE, inte stereoanläggningar. Det är något ni uppenbarligen inte greppat.
Jag har lyssnat på både HD650 med specialbyggd Harmony Design Ear 90, allt omkablat och i största mån vibrationsdämpat, förstärkare, steg och D/A-konvertorer och CD-spelare i den femsiffriga klassen, likaså B&W-högtalare i samma prisklass med NAD-steg och blablabla.
Det är inte det här datorhögtalare handlar om. Det är som att ta upp golf i en diskussion om flipperspel bara för att båda innehåller förflyttande av en ganska liten boll.
Basen (eller vad ni skulle kalla lägre mellanregister, bas för mig är under 200 Hz sådär och jag skiter faktiskt i vad någon annan anser om det) ger dig en spark i ansiktet på Z2300 och om den inte gör det på det par du testat var det fel på dem. Det är ingen audiofilanläggning, det är ett par datorhögtalare som spelar högt och mullrigt dunk till ett överkomligt pris, har en hel del svagheter men desto mer påtagliga fördelar i form av skrikig diskant och svagt mellanregister. De är inte på något sätt dåliga, men det är inte ett par högtalare avsedda för finlyssning.
Det är det man har en stereoanläggning till, eller så köper man studiomonitorer men då är vi inne på ett helt annat spår återigen.

Nu var jag borta från tråden några timmar och helt plötsligt har folk sagt det jag ville säga but still.
BOSE är inte prisvärt och så klart kan ett ljudkort få Z2300 att låta bättre, men inte ett ljudkort för 400 såvida det inte är något CMedia OPn sitter på.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Vi pratar DATORHÖGTALARE, inte stereoanläggningar.

Jag kan bara holde med, ska jag ha *bra* ljud sitter inte jag på mitt 'kontor', sedan erkänner jag att jag ska uppgradere min datorljud någon gång, men fortfarande ska inte jag ha golvhögtalare på mitt kontor, det finns inte utrymme för det, men jag blir å köra på ganska så små högtalare kombinert med en ok sub, högtalarna ska vara fysisk mindra än vad jag har i dag, och vilka satelithögtalare vet jag inte just nu, men det blir något känd märke, mycket troligen något ifrån Storbritanien då jag gillar 'engelsk ljud'

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZaInT:

Vi pratar DATORHÖGTALARE, inte stereoanläggningar. Det är något ni uppenbarligen inte greppat.
Jag har lyssnat på både HD650 med specialbyggd Harmony Design Ear 90, allt omkablat och i största mån vibrationsdämpat, förstärkare, steg och D/A-konvertorer och CD-spelare i den femsiffriga klassen, likaså B&W-högtalare i samma prisklass med NAD-steg och blablabla.
Det är inte det här datorhögtalare handlar om. Det är som att ta upp golf i en diskussion om flipperspel bara för att båda innehåller förflyttande av en ganska liten boll.
Basen (eller vad ni skulle kalla lägre mellanregister, bas för mig är under 200 Hz sådär och jag skiter faktiskt i vad någon annan anser om det) ger dig en spark i ansiktet på Z2300 och om den inte gör det på det par du testat var det fel på dem. Det är ingen audiofilanläggning, det är ett par datorhögtalare som spelar högt och mullrigt dunk till ett överkomligt pris, har en hel del svagheter men desto mer påtagliga fördelar i form av skrikig diskant och svagt mellanregister. De är inte på något sätt dåliga, men det är inte ett par högtalare avsedda för finlyssning.
Det är det man har en stereoanläggning till, eller så köper man studiomonitorer men då är vi inne på ett helt annat spår återigen.

Nu var jag borta från tråden några timmar och helt plötsligt har folk sagt det jag ville säga but still.
BOSE är inte prisvärt och så klart kan ett ljudkort få Z2300 att låta bättre, men inte ett ljudkort för 400 såvida det inte är något CMedia OPn sitter på.

Fast det de flesta stör sig på är uttalandet om att dessa datorhögtalare ska ha bra bas vilket inte är sant för något värde på bas. De brukar ge mycket bröl men inte bra bröl. Vidare har de flesta sagt att det inte är värt pengarna att lägga köpa ett nytt ljukort och det rådet är inte bara baserat på Logitechs system i allmänhet utan mer på trådskaparens situation. Han verkar inte vara typen som skulle märka den nyanssskillnad som man kan få av ett bättre ljudkort. Vill man ha bättre ljud är de pengarna bättre investerade på ett bättre högtalarsystem. Vill man däremot åt EAX, Crystalizer, Super Uber Mega BASS BOOST 5000 och andra funktioner kan det ju dock vara värt att titta på ett nytt kort.

Sen verkar du lika arrogant som folket du klankar ner på, vad du klassar som bas är rätt irrelevant. Bas brukar definieras under 120-150 Hz och bara för att du definierar det annorlunda klarar inte ett litet 8" element av att spela låga frekvenser med högre ljudtryck.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Skrivet av DeathAdder89:

Du har aldrig tänkt att införskaffa dig ett bättre grafikkort än ett HD 4890 eller? det suger i dagens läge! du kommer inte mycket till med det i BF3. Inte på ultra iaf.

Hur kom vi in på grafikkort?
4890 klarar BF3 på low, däremot tänker jag skaffa nytt när nästa generation kommer, sluta prata om saker du inte vet ett skit om, det klarar nästan alla andra spel helt utmärkt och det är nästan helt tyst.

Skrivet av DeathAdder89:

Men för satan detta system är visst för att dom vill göra mest bas. Jag har själv läst på logitechs sida om det.

Ja, för allt som tillverkarna skriver om sina produkter är sanning.

Skrivet av fermia:

Som vanligt i detta forum så spys det galla över Logitech..ge er för fan och hjälp grabben istället för att leka besserwisser..

Trött man blir på vissa här alltså..

Vi har försökt hjälpa honom. När han sen vägrar lyssna så slutar man såklart hjälpa.

Att säga att han ska slänga ut pengar på ett ljudkort känns inte direkt som någon hjälp.

Skrivet av ZaInT:

Vi pratar DATORHÖGTALARE, inte stereoanläggningar. Det är något ni uppenbarligen inte greppat.

Och varför skulle man inte kunna ha stereoanläggningar som datorhögtalare, eller datorhögtalare som stereoanläggningar?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha vilken tråd.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fnikanor:

Haha vilken tråd.

Jo, det är väldigt förvånande att den inte blivit låst ännu...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Jo, det är väldigt förvånande att den inte blivit låst ännu...

He-he sjuk tråd, kul att läsa ^^

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Fast det de flesta stör sig på är uttalandet om att dessa datorhögtalare ska ha bra bas vilket inte är sant för något värde på bas. De brukar ge mycket bröl men inte bra bröl. Vidare har de flesta sagt att det inte är värt pengarna att lägga köpa ett nytt ljukort och det rådet är inte bara baserat på Logitechs system i allmänhet utan mer på trådskaparens situation. Han verkar inte vara typen som skulle märka den nyanssskillnad som man kan få av ett bättre ljudkort. Vill man ha bättre ljud är de pengarna bättre investerade på ett bättre högtalarsystem. Vill man däremot åt EAX, Crystalizer, Super Uber Mega BASS BOOST 5000 och andra funktioner kan det ju dock vara värt att titta på ett nytt kort.

Sen verkar du lika arrogant som folket du klankar ner på, vad du klassar som bas är rätt irrelevant. Bas brukar definieras under 120-150 Hz och bara för att du definierar det annorlunda klarar inte ett litet 8" element av att spela låga frekvenser med högre ljudtryck.

Klart att jag är arrogant, jag har ju rätt.
Vad du klassar som bas är exakt lika relevant som vad jag klassar som bas men 150 Hz kan jag gå med på, och det pumpar suben ut väldigt bra och gott om. Hör du inte det bör du (hackande skiva incoming) antingen ett måndagsex av de högtalare du lyssnar på eller så är du döv.
Många tycker inte om basen som Z2300 ger ut, men många TYCKER om den.
Att suben ÄVEN spelar lågt mellanregister har jag aldrig bestridit. Det måste till för att man ska få något tryck överhuvudtaget, för satelliterna är inte top notch som vi alla vet. Däremot är de klart prisvärda och inte på något sätt dåliga.
Med tanke på hur många som klankar ner på högtalarsetet måste nån vara en motpol, jag prisar inte dem till skyarna men ni jämför äpplen och kryssningsfartyg.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZaInT:

Klart att jag är arrogant, jag har ju rätt.
Vad du klassar som bas är exakt lika relevant som vad jag klassar som bas men 150 Hz kan jag gå med på, och det pumpar suben ut väldigt bra och gott om. Hör du inte det bör du (hackande skiva incoming) antingen ett måndagsex av de högtalare du lyssnar på eller så är du döv.
Många tycker inte om basen som Z2300 ger ut, men många TYCKER om den.
Att suben ÄVEN spelar lågt mellanregister har jag aldrig bestridit. Det måste till för att man ska få något tryck överhuvudtaget, för satelliterna är inte top notch som vi alla vet. Däremot är de klart prisvärda och inte på något sätt dåliga.
Med tanke på hur många som klankar ner på högtalarsetet måste nån vara en motpol, jag prisar inte dem till skyarna men ni jämför äpplen och kryssningsfartyg.

Vi? Du snackar med han som äger ett Z608 (föregångaren till Z5500) och jag är inte missnöjd med mitt köp. Efter lite andra uppgraderingar av ljudet inser jag nu hur illa det faktiskt låter men det var fortfarande prisvärt. Svårt att få vettigt 5.1 utan att lägga väldigt mycket mer pengar. Nu använder jag det sällan eftersom jag nästan uteslutande kör med hörlurar. Det ger mycket bättre ljud och stör inte resten av världen. När jag väl flyttar och skaffar TV lär mitt Logitechsystem hänga med och köra hemmabio tills det rasar eftersom det är tillräckligt bra. Det finns många saker jag hellre lägger pengar på innan jag köper en riktig hemmabioreciever. Jag lever dock inte med några illusioner om att basen faktiskt är bra. Jag har sänkt den till minimum när jag lyssnar på musik.

Fast bara för att några råkar tycka om ett sladdrigt muller blir det inte bra. Det må vara ren semantik men Logitechs system har inte bra bas, de har mycket bas. Vill man ha mycket bas för lite pengar är det ju ett bra köp men basen blir inte bra. Jag har en laptop med ett Intel GMA 4500MHD. Det är inget bra grafikkort även om det är tillräckligt bra för att slösurfa och liknande.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Vi? Du snackar med han som äger ett Z608 (föregångaren till Z5500) och jag är inte missnöjd med mitt köp. Efter lite andra uppgraderingar av ljudet inser jag nu hur illa det faktiskt låter men det var fortfarande prisvärt. Svårt att få vettigt 5.1 utan att lägga väldigt mycket mer pengar. Nu använder jag det sällan eftersom jag nästan uteslutande kör med hörlurar. Det ger mycket bättre ljud och stör inte resten av världen. När jag väl flyttar och skaffar TV lär mitt Logitechsystem hänga med och köra hemmabio tills det rasar eftersom det är tillräckligt bra. Det finns många saker jag hellre lägger pengar på innan jag köper en riktig hemmabioreciever. Jag lever dock inte med några illusioner om att basen faktiskt är bra. Jag har sänkt den till minimum när jag lyssnar på musik.

Fast bara för att några råkar tycka om ett sladdrigt muller blir det inte bra. Det må vara ren semantik men Logitechs system har inte bra bas, de har mycket bas. Vill man ha mycket bas för lite pengar är det ju ett bra köp men basen blir inte bra. Jag har en laptop med ett Intel GMA 4500MHD. Det är inget bra grafikkort även om det är tillräckligt bra för att slösurfa och liknande.

Jag pratar om fyrsiffriga Z-system, inte tresiffriga - de håller ännu lägre standard.
Tycker du inte att det låter bra så fine, det finns många andra som gör det. Inte bäst i test med sett till vad man betalat för.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ZaInT:

Jag pratar om fyrsiffriga Z-system, inte tresiffriga - de håller ännu lägre standard.
Tycker du inte att det låter bra så fine, det finns många andra som gör det. Inte bäst i test med sett till vad man betalat för.

Var det inte precis det jag sa?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Har själv vardagsrumsljud för en prislapp i 50 000-kronorsklassen - plus ett z2300-kit som datorhögtalare i arbetsrummet. De senare har jag haft i säkert fem år och faktum är att jag älskar dem och kommer att köra vidare med dem så länge de håller sig vid liv. Visst kan man mäta ljudkvalitet på ett "objektivt” sätt men faktum är att det är en i hösta grad subjektiv sak vad som är ett bra och uppskattat ljud för den enskilda lyssnaren.

Jag dyker in på det här forumet väldigt sporadiskt och tittar runt lite och det är inte ovanligt att det slutar med att jag vill leta upp någon att slå av näsbenet på – somliga av er visar en så FÖRBANNAT FITTIG ATTITYD att ni borde skämmas… eller växa upp istället för att sitta och besserwissra på SC och jaga någon extra MHz som verkar ge någon slags status i er trångsynta och meningslösa vardag som ni kan skryta med till era likar.

Tragiskt. And it makes me sick,..

JJ

Ps. Det här är inlägget är riktat till långt ifrån alla i tråden. Förhoppningsvis känner sig rätt personer träffade och tar sig en funderare över hur fan de beter sig egentligen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jocke82:

Tragiskt. And it makes me sick,..

Du kanske inte skulle hänga på forum där det finns mycket åsikter om allting om du nu har så lätt för att ta åt dig...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke82:

Är det några som har förbannat fittig attityd så är det väl du och vår efterblivna, kaxiga och arroganta TS.

Vill även ställa en egentligen irrelevant fråga till många personer som skrivit i denna tråd: varför är ni så k-a-t-a-s-t-r-o-f-a-l-a på grammatik?