Antec KÜHLER H2O 620 eller Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Antec KÜHLER H2O 620 eller Cooler Master Hyper 212 Plus

Som rubriken lyder, vilken kylare skulle ni rekommendera?

Antecs kylare går för 399:- med rabatten från Webhallen.

Cooler Masters går för runt 300:-.

Hur mycket skiljer det i temperatur mellan de båda?
Hur stor är risken att vattenkylningen läcker?

Jag har ett Antec 300 chassi, vart skulle den optimala platsen för radiatorn vara i så fall?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk

Ledsen för bump, men erbjudandet går ut idag, så ett svar ifrån er mer kunniga skulle vara oerhört tacksamt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Antec. såklart.
Ha H20:en längst bak.

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Antec KÜHLER alla gånger ! Har en själv och är skitnöjd med den, Men jag rekommenderar att du köper en tystare fläkt om du vill ha den knäpptyst alt fläktkontroller. 2 fläktar krävs om du vill köra push/pull .

Permalänk
Medlem

Bytte från Hyper 212+ till Antec 620 för ett tag sedan och det är väldigt stor skillnad, 620an är både tystare och kyler mycket bättre. Tror inte att man behöver oroa sig för läckor så jag skulle ta Antec 620 utan tvekan.

Permalänk
Medlem

skulle säga tvärtemot nästan alla andra här på forumet tror jag och rekommendera 212 plus. och här är anledningen http://www.silentpcreview.com/article1214-page1.html

edit: vill bara förtydliga att de testar alla kylare både med standardfläktar och med samma referensfläktar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

slog till på webhallens erbjudande och är helnöjd EFTER ett byte till en tyst långsam fläkt, den som följer med är fruktansvärd!

Permalänk

Tack för svar!

Ungefär hur länge håller en vattenkylningslösning innan vattnet börjar dunsta bort?

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Tack för svar!

Ungefär hur länge håller en vattenkylningslösning innan vattnet börjar dunsta bort?

What? Det är ju ett slutet system..., inget som "dunstar" där...

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk

Det blev en Antec, min första vattenkylning. Hoppas att den inte gör mig besviken!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

What? Det är ju ett slutet system..., inget som "dunstar" där...

Aha, jag har för mig att jag läste att vattnet dunstar bort efter ett tag även med ett slutet system.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Skrivet av apelipell:

Aha, jag har för mig att jag läste att vattnet dunstar bort efter ett tag även med ett slutet system.

Skickades från m.sweclockers.com

Antec lämnar 3 års garanti så kan väll anta att det inte ska vara något problem under den tiden i alla fall, men endast tiden kan utvisa det då det är en så pass ny product

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Aha, jag har för mig att jag läste att vattnet dunstar bort efter ett tag även med ett slutet system.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör det också om tex silikongummi används som material till slangarna.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk

Hur märker man att vattnet håller på att dunsta bort? Radikalt höjda temperaturer?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

jag ska nog köpa Noctua U9B SE2 är det ett bättre val? än CM Hyper 212 PLUS och H20 620? vad tror ni?

Visa signatur

CPU:i7 2600k GPU:ASUS GTX570 DCII Mobo:Asus p8p67LE HDD:WD 2TB
Nätagg:Corsair GS 700w Chassi:FractalDesign core3000 RAM:Corsair 8GB 1333Mhz XMS3
CPU Kylare:Noctua NH-U12P se2
Framtida köp: Fractal desing ARC och Corsair force3 120gb
3Dmark 11: P5860 3DMarks