Battlefield 3 är Electronic Arts snabbast säljande spel någonsin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomhas:

Tycker ärligt inte det lever upp till hypen :/ SP är under all kritik och 64 banor är rätt så värdelösa. Misstförstå mig rätt det är världensbästa multiplayer FPS men jag hade förväntat mig lite mer och lite mindre buggar.

En film är sällan bättre än vad trailern till den får den att verka. Samma sak med spel. Enligt mig iaf. Jag har inte spenderat så här mycket tid på ett spel dom senaste dagarna sedan jag spelade WoW för några år sedan. Battlefield 3 är grymt skoj!

Permalänk
Skrivet av kaya:

Fattar inte hur man kan köpa ett spel som BF3 till konsol. människan är av natur idioter.

Jag hade inte råd att köpa en ny PC så jag var en idiot och köpte det till PS3.

Permalänk
Medlem

Undrar hur föräljningssiffrorna skulle se ut om man inte räknade med PS3 och 360 versionerna.

Permalänk
Avstängd

Det var som fan, vart jävligt förvånad när jag skulle betala i kassan på Media Markt och tjejen sade 222kr.. Hur fan kan det vara så jävla billigt!?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dunderbamse:

Jag hade inte råd att köpa en ny PC så jag var en idiot och köpte det till PS3.

Om man gör som jag gjorde så behöver det inte kännas så mycket på lönen, och framförallt om man har tållamod till det!!

Jag köpte en del i taget varje månad.

Moderkort en månad
Processor en månad
Minne en månad
Grafikkort en månad
etc etc ja du fattar.

För varje del jag köpte så stopade jag ner det i en låda, när jag hade alla delar byggde jag den! Riktigt roligt att bygga är det!!

Ville bara ge dig ett tips på att det behöver inte kännas så mycket. Men som sagt, det som behövs är tålamod.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Fattar inte hur man kan köpa ett spel som BF3 till konsol. människan är av natur idioter.

Skulle själv aldrig spela bf3 på konsoll, men att kalla folk för idioter bara för att man inte har råd men en spelrigg för 10k är lite hårt.

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Det var som fan, vart jävligt förvånad när jag skulle betala i kassan på Media Markt och tjejen sade 222kr.. Hur fan kan det vara så jävla billigt!?

Jag fick betala 399:- på Media Markt i Uppsala för PC versionen och 444kr för konsol. Var 222kr något lokalt erbjudande?

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

Jävlar vad gåshud man får

Visa signatur

Asrock X58 Extreme III | Intel Core i7 950 + Thermalright Ultima-90I | GTX 580 | 6GB DDR3 Corsair XMS3 | OCZ Vertex II SSD 120GB x 2 @RAID0 |

Permalänk
Medlem

Hmm, överaskande "många" som köpt/spelar detta på konsol med tanke på att omröstningen ligger på en entusiastsida för dator-användare huvudsakligen.

Skrivet av Arzei:

Nog för att BF3 är kul, men jag tror jag fortsätter med TF2. Roligare FPS får man leta efter.

Ursäkta lite för offtopic här, men måste verkligen säga att personligen skulle jag säga "Ett mera överskattat 'FPS' får man leta efter.". TF2 är inte ens i närheten samma sak som BF, CoD och Crysis osv spel är. Populäriteten i TF2 verkar endast bygga på sättet det marknadsförs på, jag förstår inte i alla fall vad som är kul med det spelets gameplay måste jag säga. Så klart får alla tycka som dom vill, men det var bara mina ord om det hela.

Skrivet av skog1s:

Om man gör som jag gjorde så behöver det inte kännas så mycket på lönen, och framförallt om man har tållamod till det!!

Jag köpte en del i taget varje månad.

Moderkort en månad
Processor en månad
Minne en månad
Grafikkort en månad
etc etc ja du fattar.

För varje del jag köpte så stopade jag ner det i en låda, när jag hade alla delar byggde jag den! Riktigt roligt att bygga är det!!

Ville bara ge dig ett tips på att det behöver inte kännas så mycket. Men som sagt, det som behövs är tålamod.

Ohh ja! Det måste jag hålla med om är ett faktiskt väldigt smidigt sätt att bygga en dator på om man inte har råd att bränna av 10k Kr på ett svep. Själv är jag studerande, aldrig haft ett jobb men sitter med datorn (Datorerna?) i signatur som jag byggt på allt eftersom.

Det skall även tas med i räkningen att en konsol är överprisad, så är det bara. Likaså är spelen mellan 100-200 Kr dyrare allämänt sätt till konsol mot PC. Sedan är det och värt att tänka på att konsol är till för spel och möjligen filmtittande. Inget annat. En PC kan du spela på, titta på film, göra skolarbeten, jobba hemifrån på, betala räkningar, chatta med mera. En kraftfull PC är många gånger dyrare, ja, men den är även många gånger mera prisvärd. Tänk bara om du köper 10 konsol spel vs 10 PC spel. Då är det mer än 1000 Kr skilldnad bara där!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Trots att det laggar så fruktansvärt mycket för alla, så är upplevelsen i spelet underbar, jag älskar verkligen Khaarg Island och Caspian Border. Har en del polare som bara spelat BFBC2 och så blir de förbannade på Caspian Border och Khaarg Island, just för att det är stort, i tell them to go play COD instead.

Vad som jag irriterar mig på är, vilken fruktansvärd idiot kom på att man ska kunna spawna inne i flygplan? Vilken idiot kom på att man inte ska kunna ha flares som default på alla fordon åtminstone? Det är inte riktigt lätt att låsa upp flares när det är 5-6 stingers nere i marken och 2 fiende flygplan som är efter dig. Gillar inte att de tog bort tv missilen heller, samt att helikoptrarna lyfter från marken för fort, man märker att många övergett COD när folk går in i HACOVEN och lyfter upp efter 1 sekund utan att vänta på att lagkamrater ska in i passagerarsätet och hjälpa till.

Men men, det är fortfarande inte lika stora banor som BF2, DICE ger oss en illusion att det är det eftersom de gjort flygplanen segare. Men det är fortfarande bättre än BC2. BFBC2 har sin charm över många sidor av spelet, men BF3 slår allt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zZGurraZz:

Jag fick betala 399:- på Media Markt i Uppsala för PC versionen och 444kr för konsol. Var 222kr något lokalt erbjudande?

Tydligen! Skumt.. Vart 449 för konsol though.. Men jävligt prisvärt med BF3 LE + att man fick ett steelbook-fodral till på köpet för 222kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fraze86:

Skulle själv aldrig spela bf3 på konsoll, men att kalla folk för idioter bara för att man inte har råd men en spelrigg för 10k är lite hårt.

Nej så menade jag inte, va fel det blev, ska ta bort det. klart folk får köpa till konsoll om dom vill, men fattar inte hur dom som har en fungerande dator väljer att köpa till konsoll.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Tydligen! Skumt.. Vart 449 för konsol though.. Men jävligt prisvärt med BF3 LE + att man fick ett steelbook-fodral till på köpet för 222kr.

Lockbete. Du drar till butiken och köper BF3, förhoppningsvis eftersom du ändå tog dig dit köper du med dig lite annat också. Ingen välgörenhet de sysslar med direkt Många Mediamarkt hade samma grej när SC2 släpptes om jag inte minns fel.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Nej så menade jag inte, va fel det blev, ska ta bort det. klart folk får köpa till konsoll om dom vill, men fattar inte hur dom som har en fungerande dator väljer att köpa till konsoll.

Kanske dem har vänner just till Ps3/360, eller så tycker man att det är roligare att spela shooter på en konsol. Konstig nog tycker min kompis de trotts att hans PC är mer än nog till BF3 så vill han heller ha gamepad till BF3. Men men smaken är som baken. Spelar själv på PC och det blir bara bättre och bättre för varje dag

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Jag tycker att de flesta Conquest banor är tråkiga och att det finns alldeles för få vapen. En annan grej som är riktigt tråkigt är att det är en så stor skillnad på att levla mellan Rush och Conquest. På Rush kan du ju få hur mycket poäng som helst under en match medans Conquest så brukar toppen ligga på högst 4000 poäng. Med andra ord så kan en campande Recon på Rush få 2-5 gånger med poäng än en som har suttit i ett fordon på Conquest under en hel runda.

Då gör du nått fel

Permalänk
Medlem

hehe jag är så glad att se att Battlefield serien gjort så bra ifrån sig! hoppas seriöst att de krossar Modern warfare 3!

Jag har bara haft bra erfarenheter av BF3.. funkar prima på min dator, kraschat en gång dagen då det kom ut... annars funkat hur bra som helst..

me love bf3 <3

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Jag måste ha haft tur, har inte kraschat eller bsod någongång för mig! allting flyter på jättebra, även Origin!!

då är vi i alla fall två för det har flyttit på hur bra som helst

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem

Hur många av er har Limited edition då??:D

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Spelar med min bror och det är extremt roligt att tillsammans attackera en punkt och hjälpas åt att lägga upp strategin för anfallet. Jag älskar spelet även fast det är småbuggigt, fixar de den negativa musaccelerationen så är jag nöjd då får resten av fixarna komma när de kommer.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Köpt 1942, BC2, BF3 till PC och hoppas fortsätta krigandet på PC då det är så extremt mycket roligare och mer givande!

Visa signatur

If you're havin' girl problems i feel bad for you son
I got 99 problems but a bitch ain't one

Permalänk

Önskar att jag var lika glad över detta spel som ni andra men efter att nåt lite över lvl 30 och spelat ca 10 PCW:s så kan jag bara säga att jag vill ha pengarna tillbaka. EA-fail

PS. spelar PC-versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Jag hoppas försäljningen till pc har varit riktigt bra, vill se fler spel med pc som lead development.

Njaaa

"The DICE boss shared the news in the latest issue of PSM3, where he revealed that despite Battlefield 3 looking very much like a shooter designed for advanced PC hardware, the latter stages of Battlefield 3's construction lead on PS3 and Xbox 360 in order to meet release on time.

"We said originally that the PC was the lead SKU of the game, but in mid-production we switched to console as lead platform to make sure we could get all the versions done for release," Troedsson confirmed.

"Our ambition at DICE is to use the power of each individual platform to get the most out of the game," he added.

"In the case of the PS3... I understand that if you compare it to a high-end PC, it's not going to look as good. But if you compare it to other games on the PS3, including other games we've done previously, I have to say I'm very happy with how it looks.

"Hopefully people will agree when they look at it in the same way."

EA previously said it lead development on PC because that audience "has been the one complaining."

Exec producer Patrick Bach said: "We actually haven't heard any complaints from the console audience. We are letting the PC audience make use of the very expensive hardware that they just bought so they can tick all the boxes and go for the 64-player fights."

In the press release announcing Battlefield 3's impressive "estimated" 5 million week-one sales, EA said it's making "daily improvements" to multiplayer servers.

Battlefield 3 lead platform 'switched to consoles' mid-development"

Permalänk
Medlem
Skrivet av draceus:

Då gör du nått fel

Så du brukar få runt en 8-11 tusen poäng på en vanlig conquest runda? yeah right.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av JockoGoesApeshit:

Tycker reklamen är en klar fördel då jag vill veta vad som dyker upp och finns på steam. Är inte mer reklam än att ha ett skyltfönster och visa vad som finns i en fysisk butik. Rätt bra.

Men bara för det behöver det inte poppa upp massa reklam, det borde finnas alternativ att stänga av skitet.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Grymt bra spel

Grafiken är sjuktnice och atmosfären, infantry och alla upplåsbara grejer är jättebra

Det som är mindre bra är Flyg och helikoptrar, jag vet inte men känslan av att flyga i bf2 är mycket bättre.

Sen så är vissa kartor lite dåligt planerade, speciellt för 64 pers, och då menar jag Metro Kartan där det är en sjuk jäkla statpadding med alla granater och ammo bags och revives som görs på Tower hall B spawn. Denna kartan är väl mer för COD folk.

Grattis Dice till de stora öppna kartor.

Permalänk
Medlem

Tror många som ägen en fullt fungerande dator fortfarande köper spelet till både konsoll och PC, spelar själv nästan bara på PC men polarna sitter ju bara och häckar framför dumburken så behövde investera i ett 360 spel också

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Njaaa

"The DICE boss shared the news in the latest issue of PSM3, where he revealed that despite Battlefield 3 looking very much like a shooter designed for advanced PC hardware, the latter stages of Battlefield 3's construction lead on PS3 and Xbox 360 in order to meet release on time.

"We said originally that the PC was the lead SKU of the game, but in mid-production we switched to console as lead platform to make sure we could get all the versions done for release," Troedsson confirmed.

"Our ambition at DICE is to use the power of each individual platform to get the most out of the game," he added.

"In the case of the PS3... I understand that if you compare it to a high-end PC, it's not going to look as good. But if you compare it to other games on the PS3, including other games we've done previously, I have to say I'm very happy with how it looks.

"Hopefully people will agree when they look at it in the same way."

EA previously said it lead development on PC because that audience "has been the one complaining."

Exec producer Patrick Bach said: "We actually haven't heard any complaints from the console audience. We are letting the PC audience make use of the very expensive hardware that they just bought so they can tick all the boxes and go for the 64-player fights."

In the press release announcing Battlefield 3's impressive "estimated" 5 million week-one sales, EA said it's making "daily improvements" to multiplayer servers.

Battlefield 3 lead platform 'switched to consoles' mid-development"

Otippat

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av fraze86:

Jävlar vad gåshud man får

ja så här ska det låta
tråkigt nog så är ju denna musik förstörd i den nya

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W