Permalänk
Medlem

4770 till BF3?

Tjenare!

Tänkte helt enkelt fråga om ni tror att jag skulle kunna få BF3 att flyta (på låga inställningar!) med ett Radeon HD 4770 grafikkort? Tänkte nämligen uppgradera min dator (i5 2500k processor, och 4 gb ram) men hade tänkt att vänta med att köpa nytt grafikkort. Skulle i väntan på nytt grafikkort som sagt väldigt gärna vilja lira BF3, så tänkte bara stämma av om ni tror att det skulle kunna flyta på låga inställningar med ett 4770?

Permalänk
Medlem

Hade ett 4850, hade det överklockat och fick ut 40-50 fps på Custom med allt på lägsta med en i5 760.

Permalänk
Medlem

Min lillebror har ett sådant, klockat ca 30% och det laggade med allt på lägsta....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanpej:

Tjenare!

Tänkte helt enkelt fråga om ni tror att jag skulle kunna få BF3 att flyta (på låga inställningar!) med ett Radeon HD 4770 grafikkort? Tänkte nämligen uppgradera min dator (i5 2500k processor, och 4 gb ram) men hade tänkt att vänta med att köpa nytt grafikkort. Skulle i väntan på nytt grafikkort som sagt väldigt gärna vilja lira BF3, så tänkte bara stämma av om ni tror att det skulle kunna flyta på låga inställningar med ett 4770?

nej det kommer inte flyta kanske om du drar ner på upplösningen med (1920 x 1080 kan du glömma) men runt 25-30 fps iaf på 1920 x 1080

Permalänk
Medlem

radeon 4670 till bf 3

kör själv på ett gammalt kort. 4670. funkar bra på 1920. men då är mina nadra komponenter bra grejer. du borde lätt kunna spela bf 3. lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Min lillebror har ett sådant, klockat ca 30% och det laggade med allt på lägsta....

Kan inte bero på de andra komponenterna då?

Tack för alla svar i alla fall, kan tänka mig att dra ner på upplösningen, så känns som att det borde gå att få spelbart åtminstone!

Permalänk
Medlem

Själv har jag en tre kärnig AMD och ett 4870 512 från Sapphire.
Jag kan spela på lägsta grafik med upplösningen 1920*1080
Visst har jag fps mellan 28-35 och något Fps drop när det händer mycket på skärmen men fortfarande spelbart

Permalänk
Medlem

Visst fan kommer det vara spelbart om du inte är lika kräsen som alla andra på detta forum dvs. som måste ha 60000000+ fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanpej:

Tjenare!

Tänkte helt enkelt fråga om ni tror att jag skulle kunna få BF3 att flyta (på låga inställningar!) med ett Radeon HD 4770 grafikkort? Tänkte nämligen uppgradera min dator (i5 2500k processor, och 4 gb ram) men hade tänkt att vänta med att köpa nytt grafikkort. Skulle i väntan på nytt grafikkort som sagt väldigt gärna vilja lira BF3, så tänkte bara stämma av om ni tror att det skulle kunna flyta på låga inställningar med ett 4770?

Ja det kommer funka, jag körde själv betan med datorn i sign på low/medium i 1920 x 1080 utan problem, och då ska vi även tänka på att jag BARA har 2 GB ram och en seg 2 kärnig processor. Så det kommer nog funka på low med 40+ fps.

Skrivet av Uvania:

nej det kommer inte flyta kanske om du drar ner på upplösningen med (1920 x 1080 kan du glömma) men runt 25-30 fps iaf på 1920 x 1080

Jo det funkar, speciellt om han har en 2500k. Sluta säga saker som du inte vet något om.

Permalänk
Medlem

Amen de va gött å höra! Tacktack!

Permalänk
Medlem

Enligt mig funkar det inte, för mig laggar det vid 30-45 fps med allt på absolut lägsta. Och det fick jag ut med ett 4850 så...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Laggade rätt hårt, och han spelade i 1280x1024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:
Skrivet av acckee:

Laggade rätt hårt, och han spelade i 1280x1024.

Aa, nä de flöt ju inte på riktigt. Visserligen medium, men.. I värsta fall får jag väl vänta med BF tills jag skaffat nytt grafikkort med, inte mer med det!

Permalänk
Medlem

Flöt på kanon med blandade medium/low inställningar och rätt låg upplösning!