Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Lite tråkigt med maxlevel 60. Var ju lite tjusning i D2 ändå med lvl 99.
Det var ju inte något nödvändigt att komma upp i, utan räckte oftast med lvl ~85 för att ha nog med skillpoints.
Men möjligheten fanns alltid där.

Att alla kommer springa omkring i maxlevel känns ju lite som WoW. Är det så det kommer bli med D3 också ?
Att spelet är meningslöst fram tills du uppnått maxlvl (nu har jag inte spelat senaste wowexpen, men antar att det är samma som tidigare).

Det kommer nog ta precis lika lång tid att nå 60 som 99. 60 är bara en siffra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jo du skriver ju för tusan själv att alla varianterna av runor finns tillgängliga i normal...

Eller du kanske tycker +10% istället för +8% skada är "en helt ny skill"???

Det tror jag ingen av oss andra gör.

Faktumet kvarstår, du kommer kunna använda alla varianter av en skill redan på level 30, oavset om du inte får högsta % bonusen på dem. Att påstå något annat är lika absurt som att påstå att det är en ny skill när du får ett bättre vapen (då skill dmg är baserat på wpn dmg).

Ja och nej på samma gång. För det kommer förmodligen vara en jäkla skillnad på runorna du hittar i normal och de du hittar i inferno. Dessutom skriver jag varianterna av runorna, så med andra ord är din fråga/statement "Och alla dessa runor finns väl tillgängliga redan på level 30?" helt fel.

Sedan förstår jag inte varför du ska skriva på ett så otrevligt sätt, tycker att du borde lägga ner din p14 attityd och diskutera på ett vuxet sätt (Om du nu ens är vuxen, annars ber jag om ursäkt)

Visa signatur

* ATI Radeon HD 5850 1GB * ATX Intel P55 (P7P55D PRO) * Corsair XMS3 4096MB DDR3 PC3-10666 1333MHz * Corsair (PSU) 650W TX ATX * Antec Three Hundred * Intel Core i5 750 2,66GHz * Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM / 32MB Cache * OCZ Vertex 2, 64 GB *

Permalänk
Skrivet av feesk:

Ja och nej på samma gång. För det kommer förmodligen vara en jäkla skillnad på runorna du hittar i normal och de du hittar i inferno. Dessutom skriver jag varianterna av runorna, så med andra ord är din fråga/statement "Och alla dessa runor finns väl tillgängliga redan på level 30?" helt fel.

Sedan förstår jag inte varför du ska skriva på ett så otrevligt sätt, tycker att du borde lägga ner din p14 attityd och diskutera på ett vuxet sätt (Om du nu ens är vuxen, annars ber jag om ursäkt)

För att fortsätta lite på runorna så är ju systemet inte helt färdigt och det verkar nu som att alla level 5-7 runor endast kommer droppa i Inferno (sjukt dåligt namn på svårighetsgrad 4 förresten, ty Inferno == Hell ).

Citat:

It was changed [runorna på skillplaneraren på battle.net visar nu runor på level 4, dock samma stats vad jag kan se] to better match what (we currently plan) will be most readily available to players. We’re still obviously working on runestones to a fair degree. In fact it’s really the only game system that still has a lot of design work surrounding it. Runestones are an extremely crucial system. We’re spending a lot of time on them to get them right.
Ranks 5, 6 and 7 could still drop, but they would be Inferno-only, and there’s still a potential for some ranks to be crafted-only.

Jay may be able to speak a bit more about Runestones at BlizzCon, but we’re not expecting to have any details finalized this week.

- Bashiok

Tråden: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3393330231?page=1
Bashioks inlägg: http://us.battle.net/d3/en/forum/topic/3393330231?page=1#15

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur vet vi att det inte kommer ta längre tid att komma till level 60 än till t.ex. level 90 i d2? Enligt Blizzard så kommer man behöva farm Hell, för gear och kanske experience innan man klarar att ta sig in i Inferno.

Det är också jävligt nice att alla fiender är level 61 i Inferno. Det betyder alltså att hela alla acter kommer bli intressant att köra/farma.

Jag tror att många komma välja en allt för offensiv build när de är level 30 och sen offra mycket runor i nightmare & hell för att sedan upptäcka att de behöver en mer defensiv build i Inferno.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Det vet vi inte. Det är mycket möjligt så att det tar längre till att nå lvl 60 än lvl 90 i diablo 2.
Blir rätt lätt att ändra sin build dock vilket är mycket bra. Inte som i d2 där man kunde bli totalt fucked så fort de släppte en ny patch.

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats det blev som d2. Man klarade sig på level 80-85 men man tjänande lite på att levla högra vilket var ett stort bekymmer. Men nu när de inför inferno är det svårt att säga svårhetsgrader i spelet i almänhet. Det känns som inferno blir som att solo d2 hell med en sorceress. Alltså mycket möjligt men satans vad irriterande med alla immunförsvar!

Permalänk
Medlem

Efter level 30 får man inga nya skills, men det behövs inte enligt mig för man har tillräckligt många redan då. Sen har vi ju 5 olika runes som det går att leka med för att ändra varje skill. Helt klart tillräckligt för mig, skulle kunna bli för mycket skills om det var så att man fick nya hela vägen till level 60.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nontA91:

Jag hade hoppats det blev som d2. Man klarade sig på level 80-85 men man tjänande lite på att levla högra vilket var ett stort bekymmer. Men nu när de inför inferno är det svårt att säga svårhetsgrader i spelet i almänhet. Det känns som inferno blir som att solo d2 hell med en sorceress. Alltså mycket möjligt men satans vad irriterande med alla immunförsvar!

Har läst en bluepost på officiella forumet att mobs inte kommer att vara immuna längre, utan bara ha resistance, då det inte är builds på samma sätt som på d2 att man kör antingen eller med sorc, necro, pally osv (Light, Posion, Bone, Physical, Magic.. blablabla). Spel blir bara lättare och lättare nu för tiden då det bara kommer dummare och dummare folk, det var mycket bättre när man var liten och spelen var svåra

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Men snälla sluta gnäll. Det var inte bättre förr. Då var det flera år kvar till diablo 3 släpps.
Nu är det bara några månader.

d2 är rätt lätt faktiskt. Fast med vissa builds har blizzard gjort det omöjligt att klara. Kul? Nja. Svårt? mhm. Bra design? Nehe.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

noobfråga incoming...
har aldrig spelat D2 men nu i D3 när man klarat igenom allt på normal och ska börja på nästa svårighetsgrad börjar man om på lvl 1 då antar jag ?

dvs man får lägga sin gear åt sidan tills man är 60 på nytt då isf?
enligt blizconn så är man tvungen att farma hell innan man kan börja med inferno så det är som kluvna meningar, vad är det egentligen som gäller och hur fungerar svårighetsgrads skiftningarna ?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

noobfråga incoming...
har aldrig spelat D2 men nu i D3 när man klarat igenom allt på normal och ska börja på nästa svårighetsgrad börjar man om på lvl 1 då antar jag ?

dvs man får lägga sin gear åt sidan tills man är 60 på nytt då isf?
enligt blizconn så är man tvungen att farma nightmare innan man kan böra inferno så det är som kluvna meningar, vad är det egentligen som gäller och hur fungerar svårighetsgrads skiftningarna ?

Du behåller din gear och level när du klarat en svårighetsgrad och börjar på nästa. För att dra det kort så kommer det funka såhär med svårighetsgraderna, först kör man normal som kommer vara lätt att klara, sen blir det nightmare som är svårare sen hell som är mycket svårare och sist inferno som kommer vara väldigt svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

noobfråga incoming...
har aldrig spelat D2 men nu i D3 när man klarat igenom allt på normal och ska börja på nästa svårighetsgrad börjar man om på lvl 1 då antar jag ?

dvs man får lägga sin gear åt sidan tills man är 60 på nytt då isf?
enligt blizconn så är man tvungen att farma hell innan man kan börja med inferno så det är som kluvna meningar, vad är det egentligen som gäller och hur fungerar svårighetsgrads skiftningarna ?

Mitt råd är att testa Diablo 2 innan man testar trean då det fortfarande är ett roligt spel och minskar abstinensen lite. Grafiken ligger såklart rejält efter men jag tycker det är roligt ändå och du får säkert en del nyttig erfarenhet även fast spelen verkar skilja sig en hel del. Spelet kostar inte många kronor heller för den delen..

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

noobfråga incoming...
har aldrig spelat D2 men nu i D3 när man klarat igenom allt på normal och ska börja på nästa svårighetsgrad börjar man om på lvl 1 då antar jag ?

Lär väl vara ungefär som följer:

lvl 1-30: Normal
lvl 31-50: Nightmare
lvl 50-60: Hell
lvl 60 (gear farm): Inferno

Det är bara storyn som börjar om på nytt när du börjar på ny svårighet allt annat (inkl bättre utrustning från vendors) skalar med din level.

Permalänk
Medlem

Nja det är inget som skalar med din lvl. Det är därför man inte kan börja spela på nightmare tex för man skulle inte ha en chans att lyckas skada lvl 30 monster när man är lvl 1. Men det var kanske inte det du menade?

Din lvlrange på svårighetsgraderna kan nog stämma.

Det absolut bästa i spelet är dock att man inte kommer få bättre loot från bossarna så inget mer döda samma boss om och om igen för att få bra loot. Alla monster i samma lvl har chans att droppa samma loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Det absolut bästa i spelet är dock att man inte kommer få bättre loot från bossarna så inget mer döda samma boss om och om igen för att få bra loot. Alla monster i samma lvl har chans att droppa samma loot.

Men det är väl större droprate på bossarna? Vilket innebär att det lönar sig att farma bossar ändå, eller?

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Men det är väl större droprate på bossarna? Vilket innebär att det lönar sig att farma bossar ändå, eller?

Hoppas verkligen det, rätt tråkigt annars att farma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evra:

Men det är väl större droprate på bossarna? Vilket innebär att det lönar sig att farma bossar ändå, eller?

Högst droprate ska rare/elite fiender ha, inte bossarna. Just för att minska mängden bossfarmande.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

nja min fråga är snarare när jag spelat igenom allt på normal vad som händer då
börjar man i new tristam då som lvl 60 och de första mobsen är då 60 ist för lvl 1?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av undrande:

nja min fråga är snarare när jag spelat igenom allt på normal vad som händer då
börjar man i new tristam då som lvl 60 och de första mobsen är då 60 ist för lvl 1?

Du borde vara ungefär lvl 30 när du är klar med normal plus minus någon level.

När du sen börjar på nightmare (nästa svårighetsgrad) kommer du fortfarande vara lvl 30, ha samma gear som du hade när du klara normal mm. Du kommer även börja på exakt samma ställe som i normal (antar vi eftersom det varit så tidigare och de inte sagt något annat) med den ända skillnaden att monsterna nu kommer vara runt lvl30 istället för lvl1.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det kommer nog ta precis lika lång tid att nå 60 som 99. 60 är bara en siffra.

Har väldigt svårt att tro att det skulle ta lika lång tid att nå lvl 60 som 99, framför allt om du räknar bort möjligheten att köra baalruns. Kör du själv tar det VÄLDIGT lång tid att ens nå lvl 85

Permalänk
Medlem

om man aldrig lirat D2 förr och om man spelar 10h om dagen hur lång tid tar det då att spela igenom på lättaste ensam?

de flesta säger att D3 är mer snabblevlat , vad skulle vara en kvalificerad gissning på hur länge det tar att spela igenom D3 på normal själv VS med 3 kompisar?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

om man aldrig lirat D2 förr och om man spelar 10h om dagen hur lång tid tar det då att spela igenom på lättaste ensam?

de flesta säger att D3 är mer snabblevlat , vad skulle vara en kvalificerad gissning på hur länge det tar att spela igenom D3 på normal själv VS med 3 kompisar?

Ingen som vet det än, betan är så liten del av spelet så det går inte ens att spekulera hur lång tid det kommer ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kleniz:

Ingen som vet det än, betan är så liten del av spelet så det går inte ens att spekulera hur lång tid det kommer ta.

Jag tror han är ute efter hur lång tid Diablo 2 tar.

Det är på tok för länge sen jag spelade det för att ha nån uppfattning. 20 timmar kanske?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Jag tror han är ute efter hur lång tid Diablo 2 tar.

Det är på tok för länge sen jag spelade det för att ha nån uppfattning. 20 timmar kanske?

Missade att det var D2 han snackade om först.
Om man kör singelplayer så är 20 timmar en bra gissning. Det går fortare om man kör ett party.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Har väldigt svårt att tro att det skulle ta lika lång tid att nå lvl 60 som 99, framför allt om du räknar bort möjligheten att köra baalruns. Kör du själv tar det VÄLDIGT lång tid att ens nå lvl 85

Ja men du vet ju inte om man kommer få samma antal xp per mob eller om hur mycket xp per lvl som krävs då spelet inte är klart och all är "set in stone"

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Skrivet av Sifear:

Ja men du vet ju inte om man kommer få samma antal xp per mob eller om hur mycket xp per lvl som krävs då spelet inte är klart och all är "set in stone"

Med tanke på att man behöver vara lvl 60 för att ha en chans med "inferno" så kan jag anta utan att veta hur mycket xp som behövs att det inte kommer ta väldigt lång tid att nå lvl 60. Exakt hur lång tid kan ingen veta än dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Jag tror han är ute efter hur lång tid Diablo 2 tar.

Det är på tok för länge sen jag spelade det för att ha nån uppfattning. 20 timmar kanske?

Borde väl ta mer än 20? Minsta tid för någon att spela från normal till att döda baal och hellcows är väl lite drygt 4.5 timmar(segmenterat). 4 ggr den tiden utan segmentering känns väldigt lite

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Tänk såhär, nu kan man lvla medan man farmar gear, i wow etc kan man ju bara få bättre gear. så se det positivt

Visa signatur
Permalänk

Att ha alla skills vid lvl 30 tycker jag e positivt, hade gärna haft alla redan vid level 1.

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Att ha alla skills vid lvl 30 tycker jag e positivt, hade gärna haft alla redan vid level 1.

hehe jasså sedär vad olika vi alla är
det är ju som att få en ferarri innan man börjat övningsköra ens

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold